/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 56: OpenSSL SSL_read: error:0A000126:SSL routines::unexpected eof while reading, errno 0 */

44 tartalomtipus a jó tartalommarketinghez

44 tartalomtipus
5/5 - (2 votes)

Mint oly sok minden, a tartalommarketing is a tengerentúlról szivárgott be hozzánk, és 2015-ben fontosabb szerep jut neki, mint eddig valaha. A cégek, mérettől függetlenül sorozatban döbbennek rá arra, hogy milyen elképesztő eredményeket lehet elérni egy átgondolt tartalommarketing stratégiával. Persze, ahogy az újdonságoknál lenni szokott, itt is sokszor félreértések vannak a fejekben, ezért a mostani bő 40-es listával azoknak szeretnénk segíteni, akik valamennyire megkeveredtek a számtalan új fogalom révén.

44 tartalomtípus - HubSpot

44 tartalomtípus – HubSpot

1. Használati útmutató

Rövid, tömör fontos információkat tartalmazó leírás egy speciális feladat elvégzésre vonatkozóan. Minden sallangtól mentes, mert a célközönség az átlagos felhasználó, nem pedig a profik, ezért csak azokat az elemeket tartalmazza, amellyel a legkönnyebben el lehet érni az adott célt.

2. Tartalomgyűjtés

A tartalomgyűjtés az a folyamat, amely során egy adott témához kapcsolódó releváns információkat összegyűjtik, majd ezeket rendszerbe szedik és megjelenítik. Ez a folyamat az üzleti világban, de a magánszférában is hatásos lehet. A gyűjtésre ma már nem csak manuálisan, hanem automatikusan is lehetőség nyílik. Ilyenkor például különféle analízisek, szűrők és szociális hierarchia alapján válogat a rendszer.

3. Esettanulmány

A társadalomtudományban jól ismert módszer, amely testközelből, részletekbe menően vizsgál egy adott dolgot, valamint annak a kontextusát. Az esettanulmányra nincsen olyan definíciónk, amelyet egyértelműen rá lehetne húzni. Ugyanakkor az nem is lehet vitás, hogy ez a módszer hatalmas kihagyhatatlan számos területen. A teljesség igénye nélkül a pszichológiában, az antropológiában, a szociológiában, a politológiában, az oktatásban és az orvostudományban is kiemelkedő szerepe van.

4. Diagram, grafikon

A diagramok, grafikonok nem hiányozhatnak egyik komoly vállalkozás életéből sem. Amikor pedig a tartalommarketing-stratégiát építjük fel, végképp nem. Ezek a vizuális elemek világítják meg pontosan azokat a célokat (számszerűsítve), amelyek mentén haladni tudunk. Konkrét, tömör, könnyen érthető információkkal szolgálnak, amelyek bármikor tökéletes viszonyítási alapot képeznek.

5. Ebook

Az e-book a hagyományos könyv digitalizált változata, amelyet ma már nem csak számítógépen, hanem tableten, és okostelefonon, hanem speciálisan erre kifejlesztett e-book olvasókon is megjeleníthetünk. A világ legnagyobb e-book oldala az Amazon.com, ahol több 100,000 e-book érhető el. Az e-book lehet egy adott könyv elektronikus változata, de sokszor a tartalommarketingben ezen keresztül juttatunk el az emberekhez értékes információkat mondjuk egy regisztráció, hírlevél feliratkozás fejében.

6. Hírlevél/Autoresponderek

A hírlevél a tartalommarketing egyik leghatékonyabb eszköze. A cégek a hírleveleken keresztül kommunikálnak a célcsoportjukkal. A hírlevélre mindig az érdeklődő iratkozik fel. Ezt hivatott segíteni a fent említett e-book is, amelyet a feliratkozásért cserébe ingyen ad az oldal, egyfajta csaliként. Innentől kezdve az ügyfél és a weboldal között létrejön egy kapcsolat, ahol „folyamatos” (általában egyoldalú) információáramlás zajlik.
Az autoresponder egy olyan online eszköz, amellyel előre generált válaszokat közvetíthetünk az ügyfeleink felé. Például ha valamelyik napon nem leszünk elérhetőek, akkor ha előtte beállítunk egy autorespondert, akkor az ügyfelek, akik a szabadságunk ideje alatt keresnek minket, mind kapnak egy üzentet, amelyben értesülhetnek arról, hogy mikor leszünk újra elérhetőek. Ehhez természetesen akkor nem kell gépközelben lennünk, minden automatikus. Ugyanakkor manapság már sokszor spamként érzékeli az email fiókok biztonsági rendszere, ezért csak óvatosan vele.

7. Illusztráció, karikatúra

Az illusztrációk, rajzfilmekre hajazó 2 dimenziós megjelenítés a tartalommarketing nagyon fontos vizuális eleme. Egy kép többet mond ezer szónál, és ez maximálisan igaz a mai modern marketingben. A képi elemek sokszor használják a fantázia elemeit, ahogyan a szatíra, a karikatúra, a humor sem ritka vendég. Minőségi illusztrációkkal megsokszorozhatjuk a tartalommarketingünk hatékonyságát.

8. Könyv összefoglaló

Biztosan mindenki emlékszik a kötelező olvasmányok rövidítéseire, amelyet sokan forgattak iskolás éveik alatt. Az összefoglaló feladata, hogy néhány oldalban összefoglalja a teljes könyv legfontosabb tartalmi és szerkezetei elemeit, információit. Aki ezt elolvassa az képben lesz a könyv vezérgondolatával, fonalával, mindezt úgy, hogy a mellékes szállak nem jelenek meg benne.

9. Eszköz bemutató, leírás

A tartalommarketing napról napra fejlődik és egyre több eszköz jelenik meg a területen. A folyamatos változást segítség nélkül lehetetlenség követni, ezért nagyon hasznosak a különféle eszköz elírások, bemutatók. Ezek alapján néhány perc alatt el tudjuk dönteni, hogy az adott program, módszer, eszközt érdemes-e beépítenünk a saját tartalommarketing rendszerünkbe.

10. Hozzáadott érték

Ezek azok a promóciós termékek, amelyekkel hozzáadott értéket teremtünk az érdeklődők számára. Például ha valaki bizonyos összeg felett vásárol, akkor kap egy plusz terméket ajándékba. Gyakori, hogy a házhozszállítás teszik ingyenessé a cégek bizonyos kosárösszeg után. Ugyanilyen módszer a kettőt fizet, hármat kap akció is, vagy azaz ebook, amellyel hírlevél feliratkozásokat érünk el. Tehát ilyen lehet bármilyen olyan eszköz, módszer, amely növeli a márkánk ismertségét, népszerűségét vagy az értékesítést segíti.

11. FAQ (gyakran ismételt kérdések és válaszok)

A gyakran ismételt kérdések és válaszokat azért hozták létre, hogy azokat a kérdéseket, amelyek egy bizonyos területen sok ember fejében megfordul, ne kelljen újra és újra megválaszolni. Az emberek így sokkal hamarabb és kényelmesebben jutnak a válaszokhoz. A FAQ-t szinte az összes oldalon megtaláljuk, és használata drasztikusan lecsökkenti az információhoz jutás idejét. Ez pedig kulcskérdés a sikeres, és hatékony tartalommarketingben. Hiszen lassan mindenki tisztában van azzal, hogy az időnél nincs drágább.

12. Q & A (Kérdések és válaszok)

Hasonlít a FAQ-hoz, de markáns különbségeket is észrevehetünk. Egy Q & A session komoly szakmai tudást igényel, hiszen legfontosabb eleme az improvizáció. Nincsenek előre legyártott prezentációk, hanem ott helyben születnek meg az értékes gondolatok. Az előadásokat egy irányított beszélgetés követi. A Q & A közben nagyon gyorsan reputációt veszíthetünk, ugyanakkor egy jól sikerült előadás hatalmasat lendít az elismertségünkön.

13. Webinar

A webinar az utóbbi években vált nagyon népszerűvé. Általában egy szervezet, vállalat szervezésében zajlik, akik pontosan meg tudják határozni egy program segítségével, hogy ki vehet részt rajtuk. Ilyenkor a csatlakozásra jogosultak egy személyre szabott URL-lel, jelszóval, vagy éppen számkombináció megadásával igazolhatják, hogy jogosultak az adott webinar megtekintésére. A webinar rokon a webes közvetítéssel, online eseménnyel és a webes szemináriummal.
A szervező általában különféle prezentációs szoftverek segítségével elkészített prezentációkon keresztül világít meg egy adott témát. Nagyon fontos, hogy a webinar többsége interaktív, azaz a résztvevők például egy chat-felületen feltehetik a kérdésüket, amelyeket a szervezők meg is válaszolnak.

14. Útmutató, ismertető

Az útmutató egy olyan cikksorozat, vagy e-book, amely röviden, tömören és érthetően leírja az adott eszköz használatát, módszer működését. Ilyen útmutató lehet például egy edzőterem letölthető ingyenes anyaga, amelyben leírják a helyes táplálkozás alapelveit. Szinte nincsen olyan területe az életnek, ahol hasonló hasznos ismertetőket ne lehetne megfogalmazni. Ráadásul ezekkel nem csak értéket adunk, hanem hiteles forrássá, akár szakértővé is válhatunk az olvasó szemében.

15. Szótár

A szótárról sokat nem érdemes beszélni, hiszen mindannyian ismerjük. Ami érdekesebb lehet, azok a szakmai szótárak. Ezek olyan, akár az oldal által készített függelékek, amelyek az oldal tevékenységi körének a tipikus, speciális, szakmai szavait, kifejezéséit gyűjti össze, hogy a látogatónak könnyebb legyen a megértés, jobban tudjon azonosulni az adott vállalkozással.

16. Infógrafika

Az infógrafika olyan grafikai, vizuális prezentáció, amely információkat, adatokat és tudást tömörít bele egy képbe. Az adott információ-mix mindig egyszerű, és könnyen érthető. A grafikai megjelenítés serkenti az agyműködést, így az ember könnyebben megérti a rendszert, az összefüggéseket és a trendeket.

17. Interjú

Az interjú mindig két ember közt zajlik, ahol az egyik a kérdező (ez lehet például egy riporter, aki a kérdéseket teszi fel), a másik pedig az interjúalany, aki ezekre a kérdésekre válaszol. Az interjú a kvalitatív kutatómunka egyik legfontosabb pillére. Emellett természetesen az újságírás, és a média egyik közkedvelt formája. Az interjú témája szinte bármi lehet, a világ legégetőbb problémáink keresztül egészen a hétvégén bulizni készülő fiatal meginterjúvoltatásáig bármi belefér.

18. Listák

A listák egy bizonyos rendszer szerint épülnek fel. A tartalommarketingben nagyon fontos, hogy sose veszítsük el a fonalat, ezért egyszerre akár több listával is dolgozhatunk. A listák általában egy témát, feladatot, projektet ölelnek fel. Így több listát is gond nélkül menedzselni tudunk anélkül, hogy összekavarodnánk.

19. Elmetérkép

E mögött a szép szó mögött a tartalommarketing, de igazából bármilyen kreatív munka lelke rejtőzködik. Az elmetérkép céljában nagyon hasonlít a brain storminghoz, de azért találni különbségeket. Az elmetérkép mindig vizuális megjelenítést jelent, és azért készülnek, hogy vizuálisan rendszerezzenek információkat. Általában egy elmetérkép egy adott problémát, témakört, kérdést boncolgat. A lap közepére felrajzolják a kiinduló kérdést, állapotot, és mint a brain stormingnál folyamatosan szavakkal, mondatokkal vagy akár képekkel bővítik a rendszert, miközben az egymáshoz való viszonyukat is vizuálisan jelzik.

20. Mém

A mém fogalma az emberek megnövekedő véleménynyilvánítási igényének köszönhetően jött létre. Olyan divatszerűen embertől emberig terjedő, általában vicces, szatirikus, ironikus kép, amely az interneten futótűzszerűen terjed. A terjedése azért rendkívül gyors mert e-mailen, blogokon és a közösségi média felületén több ezren osztják meg. A tartalom mindig egy helyzet, egy elszólás, egy az emberekben komoly hatást kiváltó üzenet kiparodizálása. Az interneten már komplett weboldalak szakosodtak ezek összegyűjtésére.

21. Online játékok

Az internet lassan minden modern háztartás szerves része lesz, így maga a játszótér is áthelyeződött erre a területre. A kiaknázatlan területet a marketing is felfedezte magának, hiszen az emberek ki vannak éhezve egy kis játékra. Hiszen ott a versenyszellemüket, és a nyerési vágyaikat is kiélhetik. Nem véletlen, hogy a különféle brandek által kreált nyereményjátékok, ügyességgel, logikával megfűszerezett pontgyűjtő játékok annyira népszerűek. Az emberek jól érzik magukat játék közben, és ez a pozitív, kellemes érzés tudat alatt összekapcsolódik a márkával.

22. Életünket megkönnyítő eszközök, applikációk

Az interneten számtalan olyan számítógépes, mobilos alkalmazást találunk, amelyeknek a mindennapjainkban is hasznát vesszük. Ezek természetesen nem cél nélkül készülnek. Egy minket segítő applikációnak hatalmas marketing értéke van. Gondoljunk csak bele. Ki ne ismerné például a Google Maps-ot? A legtöbben ennek a segítségével tervezzük meg az utunkat indulás előtt. Ez az ingyenes program a Google egyik legerősebb marketing eszköze. Hiszen gondoljunk csak bele. Ki ne adna egy segítőkész ember szavára?

23. Vélemény poszt

Egy ügyesen és markánsan megfogalmazott vélemény csodákra képes a tartalommarketing gépezetünkben. Amennyiben valóban értékes gondolatokat fogalmazunk meg, amelyek sok embernél meghallgatásra találnak, azzal nagyon sokat teszünk azért, hogy szakértőként, jó tanácsadóként tekintsenek ránk. Ezért sokkal szívesebben veszik majd igénybe a szolgáltatásainkat, vásárolnak a termékeinkből.

24. Fehér könyv

A fehér könyv 1990-ben került be a köztudatba. Olyan dokumentum, amely marketing és értékesítési célokat szolgál. Egy adott problémát járnak körül tények, logikus következtetések mentén, amelyben a dokumentumot (jelentést) szponzoráló céget jó színben tüntetik fel. Ezzel érdeklődőket vonzanak be, kapcsolatokat építenek, tájékoztatják a partnerek, újságírókat, a közvéleményt, és a befektetőket.

25. Vlog

A Vlog valószínűleg a jövő legismertebb, és leghatékonyabb tartalommarketing eszköze lesz. Mindezt úgy, hogy mindössze 15 évvel ezelőtt jelent meg az első blogpost videós tartalommal. Az utóbbi 2-3 évben pedig a tengerentúlon már mindennapos a használata, és szépen lassan hazánkban is nő a népszerűsége. A Vlog olyan blog, amely tartalmaz szöveget, de a hangsúly a videós anyagokon van. A Vlog a Youtube egyik legnépszerűbb formája. Jelenleg több 10,000 Vlogger publikál rajta. A Vlog elterjedése nem véletlen. Egyrészt sokkal látványosabb, mint a szöveg, ráadásul a technológia is olyan szintre jutott, hogy bármelyik középkategóriás okostelefon, tablet vagy laptop is gond nélkül lejátssza őket.

26. Videók

A szöveg sosem fog kimenni végleg a divatból, hiszen azt bármikor elő lehet venni, újra lehet olvasni. El lehet tenni, ki lehet menteni belőle részeket. Ezt egy videónál sokkal nehezebb megtenni, ugyanakkor a videónak vannak olyan előnyei, amelyet hiba nem kihasználni. Egy videón keresztül sokkal közelebb hozhatjuk az adott szolgáltatást, terméket, mint egyszerű szöveggel. Emellett sokkal személyesebb, humorosabb lehet, amely tökéletes az értékesítés megalapozásához. Nem véletlen, hogy a tartalommarketingben egyre komolyabb szerep jut neki.

27. Sablon

A sablonok leginkább a weblapfejlesztésnél kerülnek szóba. Ezek olyan előre legyártott minták, amelyre nyugodtan ráépíthetjük az online megjelenésünket. A legismertebb motorok a WordPress, a Joomla, és a Drupal. Mind a három igen népszerű, és nem is tisztünk kiemelni bármelyiket. Az biztos, hogy ma már mind a háromra nyugodtan rábízhatjuk a komoly tartalommal rendelkező portálunkat. Újabb előnye, hogy a költsége össze sem hasonlítható azzal, amit egy profi weblapért elkérnek, ugyanakkor a legtöbb célnak tökéletesen megfelel, és minőségében sem marad el drágább társaitól.

28. Kérdőív

A tartalommarketing egyik igen hatásos módszere. Kérdezzük meg az embereket, ismerjük meg a véleményüket, összesítsük az eredményeket, és vonjuk le a következtetéseket. Az emberek szívesen mondják el a véleményüket, ezért ingyen juthatunk hozzá felbecsülhetetlen értékű információkhoz. Persze, ha valóban azt szeretnénk, hogy akár több ezren is kitöltsék a tesztünket érdemes egy nyereményjátékkal is összekötni a felmérést. Természetesen az eredményről mindig tájékoztassuk az embereket, de ezt csak úgy lehet, ha megadja az email címét. Azaz adatbázis építésre is tökéletes lehetőség a kérdőív.

29. Slideshare

Ennek a kifejezésnek nincs igazából megfelelő magyar szava. A prezentáció megosztó nagyon furán hangzik, ezért maradjunk a SlideShare-nél. Ez egy olyan hatalmas adatbázis, amely tulajdonképpen egy online PowerPoint állomásként is felfogható. Az emberek ide töltik fel a privát, vagy publikus prezentációikat. Ezeket pedig kommentálni, értékelni is lehet, azaz ez a felület is tökéletes a márkaépítésre. Az oldalnak havonta 58 millió látogatója, és 16 millió regisztrált felhasználója van, ezért ezt az ingyenes lehetőséget nem érdemes kihagyni.

30. Forrás

A forrás nagyon sok minden lehet, de az online marketingben minden az, amit felhasználunk a marketingünk során. Forrás lehet egy cikk, egy videó, egy Vlog, egy szakmai könyv, de ilyen lehet egy szakmai előadás, online tanfolyam is. Bármi, amit felhasználunk, beépítünk a tartalommarketingünkbe forrás.

31. Idézet

Az idézeteket nagyon szeretik az emberek. Elég, ha csak abba belegondolunk, hogy a Facebookon hány kisebb nagyobb céges Facebook oldal van tele velük. Az emberek szeretik a tömör, velős és nagy igazságokat kimondó mondatokat. Ugyanígy egy jó idézet tökéletesen meg tudja fogalmazni a sajt cégünk filozófiáját, hitvallását. Egy frappáns mondattal nagyon könnyen azonosulni tud a célcsoportunk. Ezért a tartalommarketingben érdemes helyet szorítani nekik.

32. Kvíz

Az emberek imádják a kvíz, a fejtörőket, amikor meg kell mozgatni az agyukat. Nem egy ismert márka készített például kvízt a saját terméke népszerűsítése céljából. A marketing alapja, hogy olyat adjunk az embereknek, amely jó érzéssel tölti el őket. Egy kvíz pontosan ilyen, hiszen jól szórakozik, közben edukáljuk, új információkhoz jut, és legtöbbször a végén még nyerhet is valamit.

33. Szavazás

Biztosan mindenki találkozott már internetes oldalon szavazással. Ilyenkor általában 4-5 alternatíva közül kell kiválasztanunk azt a választ, amely a legszimpatikusabb a számunkra a feltett kérdésre. Ezzel az ingyenes lehetőséggel nagyon sok hasznos információhoz juthatunk. Például több termékötletünk is van, de csak egyre van kapacitásunk? Nyugodtan kérdezzük meg az embereket, hogy ők melyiket választanák. Hiszen nem magunknak kínálunk szolgáltatást, nem magunknak fejlesztünk termékeket, hanem a nagyközönségnek, és náluk jobban senki sem tudhatja, hogy mire van szükségük.

34. Podcast

A podcast nagyon erős marketing eszköz, ha megfelelően használják. A világon több ezer híres podcastot találunk. A semmiből induló, ma már soktízezres látogatottsággal büszkélkedő rádiók, beszélgetős műsorok, online kurzusok nőttek ki általa. Maga a technológia hang-, videó és más fájlok sorozatszerű közzétételét teszi lehetővé, amelyeket azok érnek el, akik feliratkoznak a csatornára. A podcast végleges elterjedését a hordozható eszközök robbanásszerű fejlődése segítette. Ma már bármilyen okostelefonon, tableten akár munkába menet megnézhetünk egy hasznos részt bármelyik kedvenc podcast csatornánkon.

35. Információs tábla

Talán az információs tábla áll a legközelebb hozzá mint magyar kifejezés. A pinboard olyan, mint az a parafatábla, amelyre egyenként rögzítjük fel például az aznapi teendőket, vagy olyan mint a céltábla, amelyen vizuálisan megjelenítjük azt, amit el szeretnénk érni a jövőben. A pinboard ennek az online megvalósítása, viszont annál jóval rugalmasabb. A teljes tartalommarketing-stratégiánkat lebonthatjuk különböző táblákra, így biztosan elkerülhetjük az összekavarodást.
A Pinboard másik igen hasznos tulajdonsága, a minőségi információgyűjtés leegyszerűsítése. Ott van például a Pinterest, ahol az emberek mindent megoszthatnak arról, ami őket érdekli. Így ha egy adott témában keresünk valamit, akkor csak rákattintunk az adott pinre, és máris elénk tárulnak az általa már szűrt információs táblák.

36. Fotókollázs

Az információk világában élünk. Sőt azt is mondhatjuk, hogy kicsit a szorításukban is. Hiszen annyi az új impulzus nap mint nap, hogy könnyedén túlcsordulunk. A fotókollázs ezért nagyon jó lehetőség arra, hogy ezeket az információkat betömörítsük, és mégis közérthetően adjuk át a célközönségünknek. Egy jól megszerkesztett fotókollázzsal pontosan kifejezhetjük amiről a mi termékünk, szolgáltatásunk szól. A különféle közösségi hálókon nem véletlen a népszerűsége.

37. Elsődleges kutatás

A legtöbb kutatás korábbi kutatások összegzését, eredményeit (is) felhasználja. A kutatást megelőző publikációkat vesz alapul. Az elsődleges kutatás ezzel szemben olyan területet térképez fel, ahol más még nem próbálkozott. Ezért az itt létrejövő anyagot elsődleges forrásnak nevezzük, hiszen nem régi tudást öltöztetünk új köntösbe, hanem teljesen újat hozunk létre. Természetéből fakadóan az elsődleges kutatásoknál komoly analitikus folyamatok mennek végbe, hiszen előttünk azokat még senki sem végezte el. Viszont ezért cserébe olyan információk birtokába juthatunk, amellyel még senki sem rendelkezik.

38. Sajtóközlemény

Professzionálisan megírt, a sajtóközlemény formai követelményeinek megfelelő sajtóanyag. A Public Relations (PR) máig nagyon fontos eleme. Az internet őskorában komoly újdonságot nem tartalmazó sajtóközleményekkel is el lehetett jutni az emberekhez, ma már ezekre immunis a társadalom. Ezért törekedni kell arra, hogy a sajtóközleményt úgy fogalmazzuk meg, hogy az fenntartsa az érdeklődést, azonosulni tudjon vele az olvasó. Erre szokták azt mondani szakmai berkekben, hogy legyen hírértéke a benne helyet kapó információnak. Akkor jó eséllyel a publikálásról döntő újságíró is zöld utat ad majd nekünk, és hamarosan a megcélzott oldal látogatói is olvashatják.

39. Fotók

Erről nem szükséges sokat beszélni. A fotók nélkül minden szöveg csak félkarú óriás. A szöveg és a fotók tökéletesen kiegészítik egymást. Ma már nincsen olyan weblap, amely fotók, képek nélkül érvényesülni tud. Az emberi agy igényli az ingereket, és ezt képek és újabban videók segítségével kapja meg.

40. Jóslat, előrelátás

Világunk soha nem látott sebességgel változik. Ezért technológiák tűnnek fel, és el a pillanat tört része alatt. Egy ilyen környezetben az előrelátás a legnagyobb kincsünk. Azaz ember, aki meglát egy olyan lehetőséget előre, amit más nem, annak hatalmas piaca lesz, hiszen elsőként fölözheti le a hasznot. Világszerte külön piacterek jöttek létre erre, ahol az emberek virtuálisan írhatják le jóslataikat. Ezeken a virtuális piacokon sokszor például az amerikai választások végeredményét jobban megsaccolták, mint a közvélemény kutató cégek. Ugye nem kell ecsetelni, hogy mekkora előnnyel indul az, aki kikövetkezteti a jövő aprócska darabját, és azt előbb fordítja a maga hasznára, mint bárki más.

41. Felhasználók által generált tartalmak

Korábban elképzelhetetlen volt, sőt 20 éve biztosan kiröhögték volna azt az embert, aki azt mondja, hogy a világ legnagyobb lexikonját az emberek önszántukból fogják összerakni. A Wikipediaval aztán pont ez történt. Nem csak ezen az oldalon találkozunk UGC-vel (User Generated Content). Blogok, fórumok, tweetek, bejegyzések, pinek, képek, videók és audió fájlok millióit hozták létre az internetet használók. Természetesen ezeknek a minősége változó, ezért érdemes fenntartásokkal kezelni őket. Az utóbbi években viszont ezeket a tartalmak is sokszor átesnek előzetes engedélyeztetési eljáráson az adminisztrátorok révén, és az adott oldal csak akkor jelenteti meg, ha az valóban pontos, és értékes információkat tartalmaz.

42. Vállalati hírek

Sokan szeretik keverni a sajtóközleménnyel, maguk a cégek is. Valójában a sajtóközlemény egy izgalmas tartalommal bíró, értékes információval bíró anyag, míg a vállalati hírek sokszor az átlagfelhasználó számára unalmasak. Viszont azok számára, akik érdekeltek a vállalatban, a működésében, vagy a célcsoporthoz tartoznak, nekik nélkülözhetetlen információkat tartalmazhat egy vállalatról szóló híranyag. Ezeken keresztül tökéletesen kommunikálhatjuk a vállalati sikereket, fejlesztéseket, bővüléseket. Ezek mind-mind hozzájárulnak a márkánk erősödéséhez.

43. Idővonal

Az élet számos területén, de a tartalommarketing-stratégiánk megtervezésekor elengedhetetlen az idővonal használata. Ezzel a módszerrel vizuálisan megjeleníthetjük kronológia sorrendben a teendőinket. Egy jó idővonalon a grafika és a szöveg egyensúlyban van, egyik sem nyomja el a másikat. Egy idővonal akár néhány órát, egy projektet, vagy akár több évet is felölelhet. Legnagyobb előnye, hogy keretbe foglalja és láthatóvá teszi az előttünk álló utat és teendőket.

44. Egy napunk története

A személyes márkaépítéshez akár be is mutathatjuk egy bizonyos napunkat óráról-órára. pl: hogy telik egy dolgos napunk, sok-sok fotóval illusztrálva.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük