Hogyan használjuk a reklámokat a weboldalunkon, hogy a SEO eredményeinket ne veszélyeztesse?

A reklámok ma már életünk részévé váltak. Az internet adta lehetőségeket kihasználva többféle módon és formában is megjeleníthetőek hirdetéseink a felhasználói szükségletektől függően. Egy adott honlapon több reklám is feltüntethető, de szigorúan figyelni kell arra, hogy a hirdetések száma és módja ne keltsen reklámzajt és ne okozzon SEO szempontból se problémákat.

Reklámok bannerek elhelyezésének módja

A bannerek igencsak népszerűek a honlapok világában, ahol a reklámok megjelenítésére nagy igény van. A hirdetők leginkább ezzel a reklámtípussal kívánják forgalmukat növelni. A kivitelezésben lehetnek eltérések, melyek alapvetően meghatározzák egy banner funkcióját.
A közvélemény kutatások kiderítették, hogy a felhasználók zöme megtűri a bannereket az adott weboldalon, de tartalmukat tekintve sokszor nem relevánsak és érdektelenek. Körülbelül a fele a megkérdezett személyeknek említette aggodalmát a spamtől és a vírusoktól, melyek valós félelmek is lehetnek nem megfelelő reklámtípus esetén.

Ennek ellenére a bannerhirdetések népszerűek, mivel látványosak. Különbséget kell tenni a túlzottan hivalkodó, feltűnő és a szolid, mégis figyelemfelkeltő reklámok között. Akadnak bannerek, melyek vizuálisan (is) kimondottan zavarják a látogatókat. Legyen a lehető legegyszerűbb a banner szövege és a kép ne keltsen irritáló hatást. Egy banner hirdetés értéke az általa kezdeményezett kattintások számában mérhető. Aki rákattint egy bannerre, egy másik weboldalra navigálva elvárja, hogy a hirdetéshez hasonló stílussal találkozzon.

Felhasználó barát Pop-up hirdetések használata

A Pop-up hirdetések révén másféleképpen érhető el a hirdető célja. Mivel a felhasználó első látogatásakor felugró ablak a képernyő közepére vetíti a reklám tartalmát, érthető, ha látogató felfigyel a reklámra. Sokan mégis kényszernek tekintik a zavaró hirdetményeket, hisz nem mindenki kíváncsi rájuk. Nem ok nélkül tartanak vírusfertőzéstől, ami már komoly kockázata az adott reklámhirdetésnek. Megbízható cégek esetében természetesen nem kell tartani ártalmas következményektől a számítógépre nézve. A pop-up hirdetések látogatásonként napi egyszeri megjelenítését javasolta Jonh Muller a Google munkatársa is.

Reklámok felhasználása keresőoptimalizálásban

A reklámok megfelelő elhelyezése nagyon fontos, mivel csak így biztosítható a megfelelő számú átkattintás. A legjobb megoldás a megrendelőnek, hogy honlapját, termékét, szolgáltatását ismertté tegye. A keresőoptimalizálás hasznos a reklámok esetében, mivel elősegítik hatékonyságuk növelését. A megfelelően szerkesztett reklám és a megfelelő helyre való kihelyezésével biztosítja az átkattintási arány növelése. A felhasználót a kívánt oldalra navigálja, de itt igazából már csak a hirdetőn és a honlap működtetőjén múlik, hogyan oldja meg a reklám elhelyezését. A szabályok betartásával üzleti szempontból jelentős haszonra tehet szert a hirdetések révén, ám a helytelenül kihelyezett reklámokat büntetik. Hasznos tanács a hirdetőknek, mielőtt választanak a reklámozási lehetőségek közül, tájékozódjanak. A Google szigorú a túlkapásokkal és következetesen jár el, ha valaki nem megfelelően futtatja weboldalán a reklámokat.

Reklámzaj csökkenti a hirdetés hatékonyságát

Ha túl sok a reklámok jelentette információ, akadályozza a weboldal tartalmának közlését és sebességét is. Fontos, hogy csak annyi reklámmal találkozzon a látogató, amennyi nem zavarja az adott honlap átböngészését. A hirdető számára is káros, ha a reklámözön között elvész hirdetménye, és a böngésző személy ignorálja közleményét.

Reklámok optimális elhelyezése

A reklámok akkor hatásosak, ha a megfelelő időben és helyen vannak feltüntetve. A weblapokra kihelyezett hirdetések nem jelenhetnek meg a tartalommal egy időben, főleg nem előtte, mivel elvonják a figyelmet. A weboldal információi élvezik az elsőbbséget, a reklámok csak utána következhetnek, de akkor is csak a megengedett formában. A bannerek, a pop-up hirdetések elhelyezését a Google rendszeresen ellenőrzi a Page Layout nevű algoritmusával.

Google Page Layout algoritmusról

Szigorú szabályozások vonatkoznak a reklámhirdetések megjelenítésével kapcsolatosan, melyek célja a felhasználók érdekeinek védelme mellett a hirdetések keresőoptimalizálásra való alkalmassá tétele.
Ma már szigorú szabályozásokkal próbálják megakadályozni, hogy a reklámok zavarják a honlapok hatékony működését. A Google kifejlesztette a Page Layout nevű algoritmusát, melyet először 2012-ben futatott le. A felhasználói élmény védelmében kezdeményezte a reklámok górcső alá vételét és szabályozását, és az algoritmus 2014-es frissítésével még hatékonyabbá tette rendszerét.

A Page Layout rendszeresen szűri a reklámokat, figyel azok elhelyezkedésére. A „hajtás feletti” rész szabad megtekintését kell garantálnia minden honlap üzemeltetőnek; reklámok nem fedhetik be a tartalmat. Felhasználói panaszok indokolták a döntés meghozatalát, hogy létrehozzanak egy, az interneten böngésző algoritmust, ami lehetővé teszi a minőségi találatokat, és a felhasználó előtt megjelenjen a releváns tartalom az egér görgetése nélkül.
Azokat az oldalakat, melyek nem tartják be a szabályozást, büntetéssel sújtják és azonnal hátrébb sorolódnak a keresők találati listáján. A Google évente rendszeresen, úgy 600 alkalommal hajt végre algoritmusfrissítést, amivel kiküszöbölhető, hogy egy weboldal „kibújjon” az ellenőrzés alól.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük