Hogyan hozzon létre nyerő tartalmat, és hogyan mérje azok eredményeit?
Amikor online marketingről van szó, folyamatosan halljuk, hogy a tartalom még mindig a „király”, ugyanakkor ha figyelembe vesszük azt, hogy több mint 60 trillió weboldal található az interneten, nem tűnik könnyűnek kitűnni közülük, jó helyezést érni el a keresőkben. De számos módja van annak, hogy még így is megnöveljünk esélyeinket, és a legtöbbet hozzuk ki a weboldalunk tartalmából. Először nézzük meg, hogyan lehet megalkotni a lehető legjobb tartalmat, majd ezek után hogyan lehet elérni a méréseredményeket ingyenes vagy nagyon olcsó analitikus eszközökkel.
Tartalom és marketing stratégiák
Ahhoz, hogy a lehető legnagyobb számban érjük el és szólítsuk meg a célközönségünket, és minél több látogatót szerezzünk, a következő stratégiák segítségével úgy kell közzétegyük az adatainkat és információinkat, úgy kell tálalnunk mondanivalónkat, hogy azzal megragadjuk a látogatókat. Olyan tartalomra van szükség, amely kitűnik a többi – hasonló témában íródott – tartalom közül.
- Ismerje meg a látogatói, vásárlóinak szokásait, elvárásait, és olyan tartalmat hozzon létre, olyan cikkek legyenek az oldaladon, amely összeköt a látogatókkal, cikkei olvasóival intellektuálisan és emocionálisan egyaránt. Például ha babaruhákat szeretne eladni, akkor nyilvánvalóan főként fiatal nőket, babát várók hölgyeket érdemes megcélozni.
- Csábítsa el az olvasókat vonzó title címekkel, amely megragadja a figyelmet és inspirálja őket, hogy a tartalmaira kattintsanak. Az ilyen címeket szaknyelven klick-csalinak (click-baiting) nevezik. A népszerű kattintásra ösztönző terminusok közé tartozik a „Top tíz” lista, olyan kifejezések, mint: „Ilyent még nem láttott”, „Ezen meg fog döbbenni”… Az emberek legtöbb esetben rákattintanak ha ilyet látnak a Google találati listáján.
- Népszerűsítse a márkáját, cége imidzsét különféle rendezvényekkel, videókkal stb.
Tartalom eredményességét mérő eszközök
A mértékegység szó ijesztően hangozhat, de csak annyit jelent, hogy eszközhasználat az eredmények mérésére. A tartalom értékelése megmutatja, hogy mennyire fogadják el a látogatók azt és nem csak bele olvasnak és gyorsan tovább állnak, ha nem végig olvassák és más írásainkat is megnézik.
Sokan ismerik a Google Analytics-et, amely segít tisztán látni az oldalaink tartalmával kapcsolatban. Ugyanakkor vannak még más egyéb ingyenes eszköz is amivel egy picit másképpen is képesek leszünk megvizsgálni azokat.
Clicky.com
A különbség a Google Analytics és a Clicky között abban áll, hogy ez utóbbi adatai valós időben is elérhetőek, míg a Google pár napos adatokat közöl.
A Clicky mára egyik kedvencévé vált leginkább azok számára, akik eltávolodtak a keresőóriástól. WordPress plugin is létezik belőle, így a wordpress weboldal tulajdonosok is nagy hasznát fogják venni.
Piwik
Ezt a nyitott forráskódú, web analízis programot közvetlenül a webszerverre lehet installálni. Amennyiben JavaScript is található azokon az oldalakon, amelyet követni szeretnél, a felhasználóknak értékes statisztikai információkat ajánl fel az oldalak látogatottságáról. Nem meglepő módon ebből is van WordPress plugin és még mondja valaki, hogy nem jó cms.
StatCounter
A StatCounter által ajánlott ingyenes szolgáltatás nagyszerű az alacsony forgalmú oldalaknak és a kezdő vállalkozóknak. A fizetett platformjai havonta 250.000 látogatóktól kezdődnek. Log-analízist és sütiket használva követni tudja az oldalnézettséget, és össze tudja hasonlítani az egyedi, a visszatérő és az új látogatókat.

Statcounter weboldal és tartalom mérő eszköz
ClickTale
Elérhető azon weboldal tulajdonosok számára, akiknek látogatói havonta meghaladják az 500.000-et. A trial verzióban, a platformjaikon a felhasználók meg tudják tekinteni és rögzíteni saját weboldaluk látogatóinak útját.
Bónusz: A HaveAMint.com-nál csak egyszer kell egy keveset fizetnie:
Csak egy egyszeri, weboldalanként 30 dolláros költséggel a Mints „bepillantást ajánl az oldalra”. A program könnyen kezelhető és heat map-el is rendelkezik. Az analitikus eszközeiért nem kell havi díjat fizetni, és semmilyen más, utólagos költséggel nem jár a program használata.
Komolyan kell venni a tartalommarketing online stratégiát. Azzal, hogy kiváló, lebilincselő, nyerő tartalmakat készít, és folyamatosan figyeli az általuk elért eredményeket, könnyebben eléri a célközönségét, és nagyobb lesz a weboldalának látogatottsága is.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások