Miért késik a Google új Pingvin és Panda algoritmusa?

Mikor jön az új Pingvin vagy Panda algoritmus?
Rate this post

Ma az egyik ügyfelünk rákérdezett, hogy mikorra várható az új pingvin algoritmus futtatása. A kérdés nagyon is indokolt, hiszen a Panda utoljára 2014. október 25-én ellenőrizte a weboldalakat, a Pingvin pedig december 6-án tette ugyanezt. Ennek a kérdésnek a megválaszolásához fontos úgy megközelítenünk a problémát, hogy miért lenne érdeke a Google-nak gyakran frissíteni a büntető algoritmusát. Vegyünk példának egy dopping büntetésen ért sportolót aki tiltott teljesítmény növelő szert használva tudott hónapokon, éveken át kiemelkedő sikereket és anyagi elismerést szerezni magának. A WADA, a nemzetközi dopping ellenes szövetség, általában 1-2 éves eltiltásokkal szankcionálja ezeket a sportolókat.

Pingvin és Panda algoritmus a „doppingoló” weboldalak ellen

Google dopping teszje a weboldalakkal szemben

Google Pingvin és Panda dopping tesztje

Miért tenné meg a Google azt a szívességet a linkekkel visszaélő honlapokkal, hogy pár hónap múlva újból lefuttatja a legújabb Pingvin algoritmusát, és a közben a kártékony linkektől megtisztított, doppingoló weboldalak ripsz-ropsz előre kerülnek a keresőben?

Kinek lenne akkor érdeke, hogy a linkekre vonatkozó szabályokat betartsa?

Talán ez lehet a logikus magyarázat arra, hogy hol késik a legújabb Pingvin algoritmus, de ugyanez lehet a helyzet a Panda algoritmussal is.

A Google hihetően kommunikálja azt, hogy folyamatosan dolgoznak a Pingvin és a Panda algoritmusok tökéletesítésén, ami lehet, hogy csak amolyan figyelem elterelés. A becsületes weboldalakkal szemben tisztességes is az algoritmusok futtatásának késleltetése, hiszen igazságérzetünk azt kívánja, hogy aki hibázott, az kapja meg a neki járó büntetést, és ne csak 2-3 hónaposat.

A Google talán ezzel szeretné elrettenteni azokat, akik csaláson törik a fejüket.

Miért büntet a Pingvin algoritmus?

Sajnos hiába érhető el ma már magyarul is rengeteg információ a Pingvin büntetésekről, sokan még most sem tudják róla, mi fán terem. Ezért most mi is megosztjuk a leggyakrabban előforduló hibákat:

  • bünteti az egyhangú link szövegeket, leginkább egy adott cél szempontjából használt kifejezésre érvényes ez
    pl: a kulcsszo.hu esetében a keresőoptimalizálás vagy más hasonló kulcsszóból ha sok linket kapnánk, akkor közel 100% hogy büntetné a weboldalunkat a Pingvin
  • bünteti a gyenge oldalakról jövő linkeket, itt elsősorban a linkkatalógusokról van szó, de a fórum és blog bejegyzéseket sem éri meg túlzásba vinnünk
  • a link gyarapodás intenzitása is jelentős szempontja, ami annyit jelent, hogy felejtsük el a havi 50-100, de akár a 20db link gyarapodást is
  • bünteti a sitewide linkelést, ami annyit jelent, hogy van egy domain, és annak minden egyes oldaláról kapunk linket, ezt fizetett linkelésnek értékeli a Google
  • bünteti, ha a belső linkek automatizálva vannak, ami például annyit jelent, hogy egy adott kifejezést egy bizonyos aloldalunkra linkelünk.

Miért büntet a Panda algoritmus?

Ez a fogalom már nem annyira misztikus a weboldal gazdák körében, és sokkal többen vannak tisztában a Panda lényegével, de nem árt megemlítenünk, melyek a gyakori problémás esetek:

  • tartalom másolás, duplikáció – ez nem csak egy másik weboldalról átvett tartalom esetében lehet igaz, ha nem belső duplikáció esetében is gondot okozhat
  • értéktelen tartalom – ez kb. annyit jelent, hogy a látogatók nem tarják értékesnek és a visszafordulási arány magas, amit a Google Analyticsben könnyen ellenőrizhetünk
  • sok a nem található oldal – ez általában webáruházak esetében szokott előfordulni, de egy magazin vagy szolgáltató site-nál is megjelenhet ez a probléma, amikor url struktúraváltás után nincsenek lekövetve a változások, 301-es átirányításokkal
  • túl rövid tartalom – ami megint csak a tartalom minőségét jelzi. Érdemes legalább 200-300 szavas tartalmakban gondolkodni, és legyen hozzáadott érték is benne, pl. képek, videó, vagy más vizuális megoldás.

Összefoglalva

Nem lehet becsapni a Google-t, és aki ezen töri a fejét, ne számítson kegyelemre és pár hónapos ejnye-bejnye büntetésre. Még ha az előző Pingvin algoritmus vissza is tett jó pár weboldalt a Top 10-be vagy környékére, bármikor újból lesújthat. Ezért a weboldal tulajdonosok jól teszik, ha a keresőoptimalizálás biztonságos, nem manipulációra épülő módszereit veszik igénybe, még akkor is, ha azok több munkával, és megnövekedett költségekkel járnak együtt.

Share Button

Related Articles

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük