/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Hogyan készítsünk keresőbarát tartalmat?

Hogyan írjunk keresőbarát tartalmakat?
Rate this post

Weboldal tulajdonosként nem árt tisztában lenni néhány alapvető keresőoptimalizálási lehetőséggel, amivel oldalunkat felkészítjük, hogy a Google szemében is értékes legyen. Fontos, hogy ma már nem megengedett a linkek zsúfolása és a kulcsszavak halmozása, ezért büntetés jár. Sok éve már annak, hogy a Google fellépett a több évig sikeresen működő – a rendszert kijátszó – weboldalak ellen és egy csapásra a lista végére száműzte őket. Mára a Google szemében a felhasználói élmény a legfontosabb, ezért napról napra tökéletesítgeti algoritmusait.

Ma már a Google robotok is mesterséges intelligenciával rendelkeznek és már nem csak egy-egy kulcsszót figyelnek, hanem komplett szövegkörnyezetet, ragokat, igeidőket és toldalékokat is képesek kezelni minden nyelven. Így ma már nem kell arra törekednünk, hogy erőltetve csavarjunk bele kitekert mondatokba, azonosan csengő fix kulcsszavakat. A legfontosabb szempont ma már a természetes szövegkörnyezet, amelybe a horgonyszövegek úgy illeszkednek be, mintha az a teljes egész egy apró részét képezné és csupán egy-egy témakör kiegészítésére ajánlana bővebb tartalmat a külső vagy belső hivatkozás által.

SEO barát egyedi tartalmak, keresőoptimalizált de beszédes címek

Nem írhat mindenki valami forradalmian új fejlesztésről, amiről még más soha azelőtt nem számolt be, ezért nem szégyen, ha más oldalakról szeretnénk hasonló tartalmakat átvenni. Azonban a Google nem nézi jó szemmel, ha csak átmásoljuk a teljes szöveget forrásmegjelölés nélkül az oldalunkra és sajátunkként adjuk el. Ha már tartalmat emelünk át, akkor azt mindig fogalmazzuk át teljes egészében. Azaz a téma és a mondanivaló maradhat, de a szerkezet és a megfogalmazás különbözzön és lehetőleg egészítsük ki némi plusz információval is. Legyen célunk, hogy aki olvassa az írásunkat, az találjon benne hasznos információt és érdekesnek is vélje az írást.

Mivel a keresőmotorok a sokszorosított tartalmat nem értékelik (sőt, egyes esetekben büntetik is!) ezért a CopyScrape nevű plágium ellenőrző programmal nézzük meg webes tartalmaink eredetiségét. A keresőoptimalizáláshoz persze elengedhetetlen a tartalmon túl a beszédes, figyelemfelkeltő de keresőbarát címsor is. Próbáljuk úgy megfogalmazni a címet, hogy 50-60 karakternél ne legyen hosszabb de írja le a cikk témáját, tartalmát és legyen érdekes az olvasó számára is. Fontos, hogy a főcím megjelenik a címsorban és a Google találati listáján is, ezért szánjunk rá időt, hogy jól fogalmazzuk azt meg!

A strukturálás még mindig fontos!

A weboldal szerkezeti felépítése a mai napig fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban. Ezért használjuk a címsorokhoz a h1, h2, h3, h4, h5 és h6 cím tagokat és hierarchikus formában egymás „alá” helyezzük be őket. Segítsünk a Google-nek „megérteni” az oldalunkat és annak tartalmát. Ezt megkönnyíthetjük neki a belső struktúra rendezésével, hivatkozások (morzsa linkek) elhelyezésével és az egyes meta elemek kitöltésével.

Fontos, hogy a szerkezetekben jól helyezzük el a kulcsszavakat, amelyek még mindig nagy jelentőséggel bírnak a keresőoptimalizálás során. A kulcsszókutatás előzze meg minden esetben az átalakításokat, hiszen egy jó kulcsszóval vagy kulcsszó párossal kiemelt helyezést is elérhetünk. Nézzük meg melyikre mennyien keresnek, milyen éles a verseny és gyűjtsük össze a legjobb 4-5 kulcsszó és kulcsszó kombináció változatot. Ezt pedig ne csak belső hivatkozásoknál, hanem külső linkeknél is használjuk fel.

SEO szempontból fontos a tartalom és a linkek minősége

A Google mindent megtesz, hogy minőségi találatokat nyújtson a keresők számára. Ezért azokat a találatokat sorolja előre, amelyekben úgy érzi, hogy megfelelő minőségi és mennyiségű információ van azzal kapcsolatban, amire a kereső személy rákeresett. Ezért fontos, hogy az oldalunk nyelvezete és olvashatósága nyelvtanilag helyes és érdekes is legyen. Ne tartalmazzon szintaktikai hibákat és mondatszerkezete és stílusa is összhangban legyen. Mára már nem kell félnünk a kifelé mutató linkektől sem, hiszen ha egy témát egy külső hivatkozás részletesebben tárgyal, bátran hivatkozhatunk rá mint releváns tartalom. Ez a mi oldalunkat is minősíteni fogja és nem gyengíteni!

A minőségi tartalmunkat erősítsük meg továbbá belső linkekkel is. Ezeket sem szabad túl sűrűn elhelyezni, de nyugodtan linkeljünk saját tartalmakra megfelelő horgonyszövegek mellett. A keresőmotoroknak segítünk a belső hivatkozásokkal átlátni jobban az oldalt és könnyebben bejárni azt. A külső linkek pedig azt bizonyítják a keresőmotor számára, hogy jól átlátjuk a témát és tudjuk, hol található hozzá bővebben is anyag az interneten. Ezekkel a kapcsolatokkal növelhetjük írásunk hitelességét. A túl sok hivatkozás szám azonban ellenkező hatást érhet el! Vigyázni kell vele, mert a túl sok link büntetést vonhat maga után!

Ne csak a szövegeket, hanem a képeket is optimalizáljuk!

A képek optimalizálásával további lehetőségekkel bővül a keresőoptimalizálási repertoárunk, hiszen ez is egy olyan terület, amit sokan időigényessége miatt elhanyagolnak. A legtöbben nem értik meg, hogy a képekre helyezett hivatkozások ugyanolyan erősséggel bírnak, mint a horgonyzott szövegek. Ráadásul további látogatókra tehetünk szert azáltal, hogy a képeink megfelelő optimalizálás esetén még a Google képkeresőjében is megjelennek majd.

Mivel a vizuális tartalom egyre hangsúlyosabbá válik ezért a SEO szakértők gondos odafigyeléssel próbálják meg a képekben rejlő keresőoptimalizálási lehetőségeket is feltárni. A befektetett idő biztosan meghozza majd az eredményét, ha a következő néhány szempontot figyelembe vesszük:

  • A Google számára fontos a képfájl neve is
  • Az oldalsebesség optimalizálásának szempontjából a képfájl méretére is ügyeljünk
  • Az „alt” és „title” tagokat okvetlenül töltsük ki
  • Kép elnevezésnél felhasználói szemmel gondolkodjunk
  • Koncentráljunk a jó minőségre és a jogtiszta tartalomra

SEO tippek, trükkök 2018-ra

A legfontosabb tehát 2018-ban, ha úgy alakítjuk ki a weboldalunkat, hogy azt a felhasználó élvezni tudja és időt töltsön ott. Mielőtt optimalizáljuk az oldalunkat, gondolkodjunk el azon, hogy mit vár el a látogató közönség tőlünk, mivel növelhetnénk még jobbá a felhasználói élményt és vajon releváns-e a tartalom az oldalunk többi részével. A felhasználói véleményekben nagy erő van, hiszen a látogatási idő és a közösségi oldalakon tett reakció is éppen úgy befolyásolja majd helyezésünket a Google-ben mint az oldalunk keresőoptimalizáltsága.

Összefoglalva, ha 2018-ban egy jól működő, keresőbarát honlapot szeretnénk készíteni, a következőket kell tennünk:

  • Koncentráljunk a felhasználói igényekre
  • Hiteles adatokat, információkat osszunk meg
  • Legyenek egyedi , keresőbarát és olvasóbarát címeink
  • Az oldal struktúrája legyen áttekinthető, átjárható
  • Megfontoltan használjuk a kiszemelt kulcsszavakat
  • Törekedjünk az olvashatóságra és a felhasználók informálására
  • Foglalkozzunk a belső és külső linképítéssel
  • Optimalizáljuk médiás tartalmainkat, használjuk ki a képekben rejlő SEO lehetőségeket is
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük