Linképítés esettanulmány: Több, mint 300 ezer forint értékű link 8 óra alatt

Linképítés esettanulmány - Google adsense cikk
3.7/5 - (3 votes)

Ez a linképítés esettanulmány azoknak készült elsősorban, akik kételkednek abban, hogy az erős linkekért folytatott küzdelemben csak a nagy pénzzel rendelkező cégek győzhetnek. A linképítés inkább a kreatív tartalomépítésen és a tartalomterjesztésen alapul.

Ezért is mondják sokan, hogy egy jó időben, jól megírt cikk, ami sok emberhez eljut, aranyat, vagyis értékes linkeket ér. A következőkben az egyik sikeres kampányunkat mutatjuk be úgy, ahogyan az valójában történt. Ez által is szeretnénk láthatóvá tenni, hogy nem csak a pénzen múlik az erős linkek megléte.

Linképítés ötlet egy jó hír hallatán

Igen, elég egy jónak vélt hír és máris kezdődhet a linképítés. Na jó, nem ilyen egyszerű az egész, most elmesélem, hogyan is történt. Egy érdekes hírt csíptünk el, ami a Google Adsense automatikus hirdetés megjelenésével kapcsolatos, ez számunkra is fontos, mert mi is tartunk fenn olyan weboldalakat, ahol az Adsense egy bevételi forrás. Azt is tudjuk, tapasztaljuk, hogy az online sajtó – legyen az IT vagy gazdasági jellegű, illetőleg bármi egyéb területtel kapcsolatos – szereti a Google-val kapcsolatos újdonságokat, híreket. .

Tudjuk, hogy a gyorsaság elengedhetetlen, mivel az online sajtósoknak van kapacitása és embere gyorsan reagálni hírekre és megjelentetni azokat, ezért mi is elkezdtünk az Adsense cikk kapcsán egyéb forrásokat is felkutatni. És ebből a 4 db forráscikkből elkezdtünk 2 db cikket készíteni.
1 db a kulcsszo.hu blogjába került fel, a másik cikk pedig, ami inkább a sajtósok nyelvezetén íródott, az online szerkesztőségeknek.

Mit történt a 2 db cikkel?

A kulcsszo.hu -ra írt cikk, ami terjedelmesebb, kikerült az oldalra, feltöltöttünk hozzá képeket és kiegészítettük a tapasztalatainkkal, stb. Így egy 948 szavas cikk kerekedett ki belőle.

Ezt követően arra figyeltünk, hogy ez a tartalom indexelésre kerüljön a Google keresőben. Ezt a Google Search Console-ban tudjuk megtenni a legegyszerűbben és a leggyorsabban.

Feltérképezés > Megtekintést Google-ként menüpontban.

Google indexelés

Google indexelés

Erre azért van szükség, mert jobban járunk, ha a mi forrásunk lesz előbb indexelve a Google kereső adatbázisában, és nem a másik cikk, amit a sajtósoknak fogunk elküldeni.

A következő lépés: a rövidebb, sajtósok számára megfogalmazott hírt tartalmazó cikk megformázása, és a forráslink vagyis az ide mutató link elhelyezése: https://www.kulcsszo.hu/google-adsense/automatikus-google-adsense-hirdetes-elhelyezes/

A brandet, vagyis a kulcsszo.hu linkszöveget használjuk, mivel ha több helyen is megjelenik az adott cikk, akkor nem kell tartanunk a horgonyszöveg túloptimalizálásától vagy a túlságosan sokszori megjelenéséből adódó büntetéstől. A brand horgonyszöveg a legtermészetesebb, így ezt büntetésmentesen használhatjuk erre a célra. A szövegkörnyezet, vagyis a cikkünkpedig arról szól, ami a cél: a Google Adsense híréről.

A linképítés fontos lépése: a tartalomterjesztés

A jó tartalom szinte semmit sem ér, ha azt nem tudjuk eljuttatni a potenciális olvasókhoz. A sajtósoknak szánt cikket nem vaktában, valamilyen fizetett e-mail listára küldjük ki, mert ennek több lehet a kára, mint a haszna, pl.: spambe teszik az e-mail címünket, stb. Minden kiküldés előtt csinálunk egy gyors kutatást, ami maximum 1-2 órába telik.

Ennek az a célja, hogy csak olyan oldalak szerkesztőségének küldjük ki a cikket, amik pl.: a Google híreket már előzőleg megjelenítették. Így nagy a valószínűsége, hogy a miénket is jó szívvel fogadják és kihelyezik. Ha már küldtük ki ilyen sajtóközlemény jellegű levelet, akkor a meglévő listánkból kell csak szemezgetni, azok közül, akik a témával foglalkoznak, és akik már meg is jelenítettek cikkeket.

e-mail küldés a sajtósoknak

e-mail küldés a sajtósoknak

Nem kell nagy listára gondolni, kb. 20-40 db között szokott lenni azon szerkesztőségek száma, amelyek egy adott témával foglalkoznak. Ebben a konkrét esetben mi 26 db e-mail címre küldtük el cikkünket.

A linképítésünk eredménye

Péntek reggel küldtük el anyagunkat arra a 26 db e-mail címre, amelyekkel kapcsolatban úgy gondoltuk, hogy lesz néhány, aki meg fogja jelentetni a cikkünket és így újabb linkekkel lehet gazdagabb a weboldalunk. Meg kell jegyeznem, hogy a péntek nem a legoptimálisabb időszak egy közlemény kiküldésére, főleg nem a délelőtti időszak; korán reggel, és kedden, szerdán illetve csütörtökön sikeresebbek lehetünk.

A cikkünk nevére rákeresve pár óra elteltével megszülettek az első linkek, később még egy pár, illetve szombaton is találkoztunk eggyel.

Így összesen 3 db új linkünk lett, aminek mi nagyon tudunk örülni!

A linket adó oldalak listája és azok erőssége:

A 3db link megjelenés mindegyike Domain Authority 40 feletti értékkel rendelkeznek, ami átlagostól magasabb bizalmi értékekkel rendelkeznek. Önnek milyen erős az oldala, itt megnézheti: https://moz.com/researchtools/ose

Ennyi időbe került ez a fajta linképítés:

Most pedig láthatja ezekért a linkekért mennyit órát kellett dolgozni, hogy a weboldalunk cikkére mutassanak.

  • 2 db cikk megírása kb.: 4 óra
  • Blogcikk szerkesztése, képek felöltése: 1 óra
  • Sajtósoknak írt cikk formázása, e-mail írás: 1 óra
  • Sajtós e-mail címlista előkészítés: 1 óra
  • Cikk kiküldése e-mailben: 30 perc
  • Linkek ellenőrzése (hol jelent meg a cikk): 30 perc
    Összesen: 8 óra

Ennyibe került ez a tipusú linképítés

Egy ilyen típusú közlemény elkészítését megbízónk számára átlagosan: 80.000,-Ft+ÁFA áron készítjük el.

A 3 db cikk és link megjelenés értéke (ha a médiaajánlat szerinti összeget fizettük volna ki érte):

prim.hu – 90.000,-Ft+ÁFA
profitline.hu – 300.000,-ÁFA
technokrata.hu – nem publikus

Amint látható több, mint 300.000,-Ft+ÁFA-t spóroltunk meg ahhoz képest, mint ha mi magunk – ügyfélként – számláznánk ki a munkánk díját.

Látogatók száma

Íme a Google Analytics adatai ami alapján látható, hogy a cikk 2018.02.23. és 2018.02.27. 8 óráig mennyi látogatót hozott a számunkra. A hír típusú cikkek megjelenésénél ez a szokásos vagyis, az első nap van egy kiugró látogatói szám és után drasztikusan csökken, mivel a hír és magazin oldalak újabb cikkeinek hatására már nem lesz a felhasználók szeme előtt.

Ilyen a helyezése a Google keresőben

A közel 1000 szavas cikkünk a keresőben 2018.02.26-án, vagyis a cikk megjelenését követő 3. napon, itt helyezkedik el a Google találati listájában a következő kulcsszavakra:

Adsense (9900 keresés erre a szóra havonta): 24. hely
Google Adsense (2400 keresés erre a szóra havonta): 27. hely

Mi úgy gondoljuk, hogy a módszer eredményességét a fentiek is bizonyítják. Azt nem mondjuk, hogy nem kell sokat dolgozni és egyfajta rálátással rendelkezni arra, hogy mi lehet az a hír, amibe érdemes 8 munkaórát belefektetni. Előfordult már olyan, hogy csak 1db megjelenést hozott a módszer, és volt olyan, hogy többet is. Ez elég sok tényezőtől függ, de ennek ellenére alkalmanként használjuk ezt a módszert.

Extra tipp!

Ne felejtsük el, a belső linkekkel ezt az extra linkerőt át tudjuk adni egyéb tartalmaink számára is!

Önnek mi a véleménye?

A saját iparágában is vannak olyan híranyagok, amik a magyar olvasókat érdekelhetik?

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.