Ilyenek a jó Facebook képek hirdetéshez, egyszerű poszthoz

A Facebook képek sokak számára okoznak fejtörést és nem mindig sikerül optimális formában feltölteni őket. Míg egy általános felhasználó privát fiókjának fotóinál ennek nincs nagy szerepe, addig egy üzleti Facebook oldalnál nagyon sok hátrányt hozhat magával a slendrián, nem elég pontos és profi megoldás.

A képek tartalmának fontossága megkérdőjelezhetetlen. Ez a tényező a minőségnél is fontosabb, bár Facebook-on rossz minőségű képpel nem megyünk semmire, a felhasználók inkább rá sem néznek, hiszen számtalan kiváló minőségű, figyelemfelkeltő kép vonja el a figyelmüket. Az impulzusok folyamatosak és nagyon sokan vanna, így ha Facebook képről van szó, maximalistának kell lenni. Ez a maximalizmus nem azt jelenti, hogy nagyméretű, extra nagy felbontású képeket kell feltölthetünk. Sőt, épp ellenkezőleg.

A Facebook-on nagyon fontos, hogy a kép ne legyen túl nagyméretű, sőt a közösségi oldal le is butítja magának, ha már a feltöltő nem volt képes ideális formájút használni. Ez a lebutítás, a minőségből való visszanyesegetés látványosan az üzenetben küldött képeknél jelenik meg, viszont a Facebook át is szabja, ami neki nem megfelelő nagyságú. Ha például borítóképnek állítunk be egy fotót és nem az ideális méretezésben, akkor a Facebook saját igényei szerint levág belőle. Így az is előfordulhat, hogy a képből lényegében semmi használható nem marad. Ez megvan a profilképnél (bár ott magunk körbe szabhatjuk egy kattintással feltöltéskor.), de a hirdetések és a megosztott linkekhez tartozó képek esetén is.

A megfelelő Facebook képek mérete

Először is tisztáznunk kell, hogy nem mindegy, milyen képről van szó. Pontosabban az nem mindegy, hogy milyen poszthoz használjuk fel a képet, esetleg cover photo (borítókép) vagy avatar (profilkép) lesz-e a szerepe vagy megosztott kép, esetleg megosztott linkhez tartozó kép.

1. Borítókép: 851×316 pixel, azaz képpont az ideális méret asztali gépen, laptopon. Mobil eszközön azonban teljesen más a helyzet és nem csupán a méretezés tekintetében. Mobil eszközön a borítókép mindössze 640pixel széles és 150 pixel magas. Ráadásul í borítókép kiválasztásakor arra figyelni kell, hogy mobileszközön megjelenítve más lesz kitakarva a profilkép által. Mag számítógépen a profilkép a bal alsó sarkát takarja ki a borítóképnek, addig mobil eszközön ez a takarás középre rendeződik.

2. Profilkép: 180 pixel magas és ugyanilyen széles is, tehát egy négyzet alakú képről van szó, ahogy azt minden Facebook felhasználó láthatja is. Viszont ezt a képet érdemes nagyobbra hagyni, ugyanis, ha rákattintunk a profilképre, megnyílik teljes méretében. Az 512 x 512 pixel egy ideális méret.

3. Megosztott kép: a megosztott képek szélessége fix 504 pixel, de magasságuk a képtől függ. Érdemes itt is nagyobb képméretet választani, egy négyzet alakú képnél 1200×1200 pixel az ajánlott nagyság. Mobileszközön a képméret 628×840 pixel.

4. Megosztott linkhez tartozó kép: A megosztott linkhez tartozó Facebook kép általában 484 pixel széles és 252 pixel magas, de a rákattintás miatt itt is ajánlott nagyobb méretűre hagyni. Az ajánlott mérete 1200 pixel x 628 pixel. Mobilon ez 560×292-es méretben jelenik meg.

Egy kis plusz érdekesség álljon még itt, ha már Facebook képméretekről van szó. A Facebook képek oldalt is megjelennek kis ikonok formájában, a „PHOTOS” vagy „FÉNYKÉPK” hasábban, mégpedig 105 x 105 pixeles méretben. Az applikációkhoz tartozó képek mérete 111 pixel x 74 pixel.

A jó Facebook képek egyéb jellemzői

A jó Facebook képek egyéb jellemzői

Mint említettük, nem csupán a kép mérete a fontos. A kép tartalma az, ami vonzza a tekintetet és reakciót generál (like, megosztás, hozzászólás, kattintás a linkre). A jó tartalmak mindig kapcsolódnak a témához, a Facebook oldal profiljához vagy aktualitásokra reflektálnak.

Ezeken kívül a vicces tartalmaz és mémek ma nagyon elterjedtek, ám ezek közül is érdemes a profilhoz kapcsolódó, releváns, hozzá köthető tartalmúakat választani közönségünk szórakoztatására.

Rendkívül fontos az egyediség. Ma már hatalmas mennyiségű és erős inger éri az embereket, főleg azokat, akik webes felületeken pásztáznak. Ezért nehéz igazán figyelemfelkeltőnek lenn, de ezért kénytelenek is vagyunk annak lenni, ha pozitív eredményeket akarunk elérni. Rengeteg ingyenes vagy havidíjas fotóletöltő oldal létezik, ám ezek kínálata, bár folyamatosan bővül, mégis kevés ahhoz, hogy az innen letöltött képek akárcsak egy kicsit is egyedinek számítsanak. Amennyiben lehetőségünk van rá, készítsünk vagy készíttessünk saját képi tartalmakat és ezekkel töltsük föl weboldalunkat, webáruházunkat, valamint ezeket posztoljunk a közösségi oldalakon! Az is fontos, hogy esetleges bejegyzéseinkhez is önálló, egyedi fotókat használjunk illusztrációként.

Mi legyen a fotóink témája? Ha webáruházként csak a termékekről posztolunk fényképeket, olyanokat, mint amilyenek a szokványos, hivatalos termékképek, akkor nem lesz népszerű a Facebook oldalunk és az Instagramunk sem. A termékképek jók és szükségesek, de legyünk kreatívak! Fotózzunk használat közben vagy meglepő háttér előtt, használjuk speciális effekteket, vagy filtereket, ha az aktuális poszt vagy téma megengedi ezt. Természetesen a webáruházi termékképeknél vagy olyan posztoknál, ahol fontos, hogy az adott terméket valód mivoltában, élethűen mutassuk be, ne szerkesszük túl.

Sok felmérés bizonyítja, hogy azok a Facebook képek (vagy tulajdonképpen bárhol megjelenő képek) váltják ki a lenagyobb érdeklődést, melyeken emberek vagy állatok láthatóak, egyértelműen jó hangulatban, örömtelei cselekvés közben, boldog arccal. Ez a pozitív tartalom pozitív reakciókat vált ki, főleg szimpátiát. Ha olyan képre van szükségünk, amely segít eladni egy terméket, érdemes olyan fotót választani, amin a termék maga épp örömöt okoz legalább egy embernek vagy egy örömteli esemény elengedhetetlen kiegészítőjét képezi.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük