Karakterszámláló miért használjunk a keresőoptimalizálásban?

Miért szükséges egy a karakterszámláló a keresőoptimalizálásban? Mikor érdemes számokról beszélnünk a SEO-ban? Mit mondanak nekünk a nemzetközi tapasztalatok? És mi a helyzet idehaza?
Nagyon sokszor leírtuk már, hogy a keresőoptimalizálás nem tekinthető a számok tudományának; a Google algoritmusa annyira összetett, hogy egy-egy számadat vagy arány nem képes megdönthetetlen igazságként vagy szabályként funkcionálni. Ennek ellenére most mégis számokról fogunk beszélni, amelyek új megvilágításba helyezhetik a magyar tartalomfejlesztés lehetőségeit is.
A tartalomfejlesztés jelentősége az elmúlt négy évben nagymértékben növekedett; ez elsősorban a Google rangsorolás változásainak, valamint a Pingvin algoritmusnak köszönhető. Egyre több teszt és esettanulmány készült annak kiderítésére, a szöveges tartalmak hogyan és milyen mértékben képesek elősegíteni egy webhely organikus forgalmának növekedését.
Karakter mennyisége miért fontos?
Az egyik legfontosabb és legtöbbször hivatkozott tanulmányt a SerpIQ készítette; azt vizsgálták, hogy a keresési lista elején szereplő találatok milyen mennyiségű szöveges tartalmat alkalmaznak. Az összefüggés természetesen kétségbevonható, de a nagy számok törvénye alapján gyakorlatilag bizonyított, hogy a szöveges tartalom mennyisége szoros összefüggést mutat egy adott oldal találati listán elért eredményeivel.

SERPIQ felmérése a tartalom hosszúság és a helyezés összefüggése
A SerpIQ számadatai az angol nyelvterületre vonatkoznak; minél nagyobb nyelvterületről beszélhetünk, annál nehezebb az első találatok közé kerülni. Ezt ellensúlyozhatja az a tény, hogy az angol keresési számok sokkal-sokkal nagyobbak, de ha egy webhely képtelen első oldalas helyezéseket szerezni, az bizonyosan elvérzik az organikus versenyben.
Számszerűsítsünk! A SerpIQ vizsgálata arra mutat rá, hogy az első helyezéseket elért találatok átlagosan 2400 szót tartalmaznak. A magyar nyelv esetében az írott szöveg átlagosan 7,5 karakteres szavakat tartalmaz, tehát a fenti példát kicsit magyarosítva 18000 karakteres, azaz 6 oldalas szöveges tartalmakról beszélhetünk.
Kell-e nekünk a karakterszámláló?
A különbségek érzékeltetéséhez tekintsük át, milyen jellegű szöveges tartalmak szerepelnek a magyar honlapokon. Akár a szúrópróbaszerű böngészés is reális képet mutathat a szöveges tartalmak átlagos hosszáról; azt láthatjuk, hogy a keresési listák élén szereplő találatok és a rosszabbul szereplő bejegyzések is messze-messze elmaradnak 18000 karakteres mennyiségtől. A legtöbb esetben 1500 és 3000 karakter közötti terjedelemmel találkozunk, ami komoly előnyszerzési lehetőséget mutat…
Ingyenes karakterszámláló SEO eszközzel most Ön is gyorsan leellenőrizheti a tartalmainak hosszát
Hogyan?
Nem lehet kétségünk afelől, hogy a kidolgozott minőségi tartalmak a magyar nyelvterületen is remekül teljesítenek. A SerpIQ tanulmánya egyértelműen bizonyítja, hogy érdemes több energiát vagy pénz fektetni a szöveges tartalmak fejlesztésébe; nem csak eredményesek, de hosszú távú megoldást kínálnak, ráadásul olyan áron, ami más reklámeszköz esetében elképzelhetetlen lenne.
Egyes vélemények szerint a 18000 karakteres cikkek készítése kimeríti az „ágyúval verébre” eset fogalmát, a hatékonysága viszont megkérdőjelezhetetlen. Sőt, nagyobb verseny esetén szinte követelmény az olyan tartalmak készítése, amitől kicsit besokall a karakter számláló…
A módszert mindenképpen érdemes tesztelni; nem csak a meghatározott kulcsszavak helyezéseit érdemes figyelni, hanem az adott oldal teljes organikus forgalmát is. Azt fogjuk látni, hogy ezek a tartalmak kiválóan segítik a long tail kifejezésekre érkező látogatottság növelését.
Azért ne essünk a ló túlsó oldalára se, vagyis mindig a látogatóinknak szóló tartalmat készítsünk, írjunk és ha ez nem is éri el a statisztikákban látható kívánatos hosszúságot, ne essünk kétségbe mert ha pl.: kommenteléseket tudunk rá hozni akkor még bőven több szóból álló tartalom is létre jöhet.

WordPress karakterszámláló – ami alapból benne van a cms-ben
A karakterszámlálást inkább az alsó 300 szó tekintetében vegyük komolyabban amire azért kell odafigyelni, mert ha túl sok pici terjedelmű tartalmunk van, akkor azért előbb vagy utóbb a Panda algoritmusa elfogja kapni az oldalt és valamilyen szintű negatív értékeléssel, büntetéssel fogja sújtani.
WordPress weboldalakat használóknak nincsen szükség külön karakterszámláló pluginra mivel a szavak számát a szöveges tartalom bevitelénél láthatjuk.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások