Kép optimalizálás alapok és SEO tippek

google képkereső optimalizálása

Az internet egy vizuális felület, így a kép optimalizál a keresőoptimalizálás és a webes megjelenés egyik fontos része. A következőkben nem csak a sok egyéb seo-val foglalkozó alapbeállításokról szeretnék szólni ha nem azokról is amik a pluszt adják egy korszerű és jól optimalizált weboldal számára. Ahogy a mondás is tartja egy kép 100 szónál is többet ér. Szokott olyan Facebook bejegyzésre kattintani ahol nincsen fotó, vagy nagyon rossz minőségben látható? Szívesen várakozik a nagy méretű képek betöltődésére?

A képek optimalizálására a következők miatt van szükség:
Relevancia erősítése
Felhasználói élmény fokozására
Látogatottság növelésre
Konverzió növelésre

Google kép optimalizálás alapjai

Tegyük fel jó hitszeműen, hogy weboldala rendelkezik sok érdekes tartalommal és azokban képek is vannak, de egy valószínűleg van.

File név optimalizálás

A képünk fájl neve az adott tartalomhoz illő kulcsszóval kell szerepelnie. pl.: ha a cikkünk babakocsival foglalkozik, akkor a kép fájl neve: babakocsi.jpg legyen. Sajnos sokszor látni generált karakter sorozatokat pl.: dfdgdfgdfgfg.jpg amiket a fényképező gépünk vagy istocfotós oldalak képeinek fájl neveit tartalmazza.

Kép helyettesítő és leíró szövegek

A html szabvány tartalmaz 2db olyan tagot amivel a kép helyettesítő szövegét és leírását adhatjuk meg. Amint a nevében is benne van a kép helyettesítő szöveg, helyettesíti a képet, ez akkor szolgál nagy segítségre ha pl.: a weboldal lassan töltődik le, vagy képek megjelenítése nélkül böngészünk.
Az img alt szövegnek kulcsszót ajánlatos meg adni és esetleg valamilyen plusz információt de pár kifejezésnél ne többet. Létezik egy title nevezetű kép leíró html tag ami akkor jelenik meg ha a kép fölé visszük az egér kurzort.

Ezzel az alap kép optimalizáláson túl is vagyunk, de itt még nem érdemes megállni.

Relevanciát szöveges tartalommal tudjuk tovább erősíteni, mivel a képünk a Google kép keresőjében, és a Google találati listájában is csak akkor tud jó helyen megjelenni ha a képet körülvevő szöveg is arról szól amire a képet optimalizálni szeretnénk.

Ha wordpress weboldalunk van akkor ott, a kép alatt is tudunk szöveget elhelyezni ami kiváló lehetőség a relevancia erősítésére is. Arról már nem is beszélve, hogy valamilyen oknál fogva a látogatók szeretik ha egy kép alatt szöveg is van. Ajánlott ide valamilyen figyelem felkeltő kifejezést is használni a kulcssavunkkal együtt.

Kép optimalizálási trükkök

Sokszor elhanyagolt kép optimalizálási megoldásokkal fogunk foglalkozni melyek kijavításához adunk tanácsokat. A felhasználói élmény javítását, konverzió és láttogatottság növelést érhetünk el ezekkel az apró de fontos trükökkel.

Kép méret optimalizálás

Az egyik gond a képekkel a fájl mérete szokott lenni. Ami annyit jelent, hogy egy jpg képnél a kép tömörítése nem történt meg így akár több száz kbyte is lehet. Ezzel azt érjük el, hogy nem csak a fotó a weboldalon de maga a weboldal is lassan töltődik be, így rontva a felhasználói élményt. Egy egyszerű képszerkesztővel is már képesek leszünk 100 kbyte alá szorítanunk képeinket, de ha tudjuk minél kisebb méretre törekedjünk. Már csak azért is mert, akik mobileszközökkel nézik meg weboldalunkat sokkal kevesebb sávszélességgel rendelkeznek.

A képek fizikai méretén túl a képek pixel méret optimalizálása is hasonlóan fontos. Itt elsősorban a láthatósági probléma az amivel szembesülhet a látogató. A túl kicsi kép észrevehetetlen és a már sokszor emlegetett felhasználói élményt és a megítélésünket rontja. A túl nagy kép kilóg a láthatósági tartományból vagy akadályt gördít a fontos szöveges tartalom elé amivel a konverzió vagy a vissza fordulási arányok romolhatnak. Egyszerűbben szólva a látogató negatívan fogja értékelni weboldalunkat és nem fogja nézni tovább, keres egy másikat.

Legyen szó fizikai vagy optikai kép méretezésről ne feledkezzünk meg a mobil eszközökre való optimalizálásukról sem.

Konverzió optimalizálás képekkel

A webáruházak esetében a termék képeknek igen nagy jelentősége van ahhoz, hogy a látogatóból lesz-e vásárló vagy sem. Olyan termék fotót érdemes választanunk ami élő és jól bemutatja a termékünket. Az élő alatt azt értem, hogy pl.: egy ruha esetében jobban érvényesül egy olyan fotó ha egy emberen látjuk mint ha csak kifektetnénk egy asztalon. A több irányból készített fotók pedig segítenek minden irányból megmutatni
a terméket.

A másik konverziót segítő módszer, az ha a képre szöveget írunk, ezzel erősítve a közlendőnket, ezt inkább hírlevél feliratkozás és szöveges tartalmaknál szokás használni. A másik kifinomult módszer ha a képen lévő személy tekintetének irányával, mint egy képzeletbeli nyíllal mutatjuk meg a látogató számára mire, merre nézzen.

Képek a találati listában

Bizonyára látott már olyan Google találati listát ahol képek is szerepelnek vagy az adott weboldal ismertetője mellett vagy mint egy blokként a találati listában.

képek a google találati listájában

képek lehetséges megjelenései a Google találati listájában

Az utóbbi egy kicsit véletlenszerűen történik mivel a Google választja ki, hogy az adott témakörben meg szeretne-e jeleníteni képeket a találati listában vagy sem és hol. Általában vizuális témáknál szokta ezt alkalmazni, pl.: utazási célpontoknál, műköröm minták stb.
A megjelenésre akkor van esélyünk ha a kép optimalizálás alap lépésein túl a tartalmunk is megfelelően van optimalizálva.

A másik kép megjelenési mód az úgy nevezett strukturált adatok alapján történik. Ez csak bizonyos témakörök esetében van mód használni, mint pl.: ételek, pizzák, éttermek, műszaki cikkek stb.
A Google pontos iránymutatást ad arról milyen módon tudjuk elérni azt, hogy a találati listában ne csak a weboldalunk title és meta description adatival jelenjünk meg ha nem egy fotóval is. Így képesek lehetünk az eddig megszokott átkattintási arányainkat növelni a Google találati listájából.

Összefoglalásképpen

A képeket sokan szeretik, jó eszköz arra, hogy felkeltsük az érdeklődést és el nyerjük a bizalmat a látogatók szemében. A képek optimalizálásával a vizuális megjelenésünk lesz jobb amibe érdemes időt és fáradtságot fektetni.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük