Mi a horizontális és vertikális keresőoptimalizálás?

horizontális vertikális keresőoptimalizálás
Rate this post

A keresőoptimalizálást többféle formában csoportosíthatjuk, így többek között például a SEO iránya alapján is. Ebben a formában beszélhetünk vertikális, valamint horizontális keresőoptimalizálásról.

Vertikális keresőoptimalizálás

Amikor a keresőoptimalizálás során olyan tevékenységet folytatunk, amelyben előre meghatározzuk a fontos kifejezéseket és kulcsszavakat, tehát ezekre építjük fel az ön weboldalát, az vertikális keresőoptimalizálásnak hívjuk. Azért nevezzük így, mert a cél az, hogy a kiválasztott kulcsszavakra, vagy egyetlen kulcsszóra az ön weboldala a lehető legjobb helyezést érjen el a Google találati listáján.

A SEO célja ugyanis nem más, minthogy minél több látogató érkezzen egy adott honlapra. Mivel a látogatók – akikből majd leendő vásárló lesz – short tail és long tail keresőszavak alapján találnak rá az ön honlapjára, amelyek lehetnek direktek vagy indirektek is.

A vertikális keresőoptimalizálás során tehát a cél az, hogy ezeket a kifejezéseket előre meghatározzuk, méghozzá az igényeknek megfelelő módon. Amennyiben tehát ön például monitorokat forgalmaz, akkor olyan kulcsszavakra kell optimalizálnunk a honlapját, amelyek a legközelebb állnak a keresési igényekhez. A megfelelő short tail kifejezés így biztosan a „monitor” lesz, míg a long tail kifejezések között a „monitor vásárlás” a „monitor ára” vagy az „olcsó monitor” kifejezések hozhatják a legtöbb vásárlót az ön boltjába.

A SEO során tehát ezekre a meghatározott kulcsszavakra kell felépíteni a teljes honlapot és a szövegezést is.

Horizontális keresőoptimalizálás

A horizontális keresőoptimalizálás ezzel szemben egy kicsit összetettebb folyamat, célja ugyanis az, hogy az ön weboldalát ne csak egyetlen, hanem akár sok tízezer kulcsszóra is az elsők közé tegye a Google találati listáján. Ezt a módszert érdemes alkalmazni például abban az esetben, ha ön webáruházat üzemeltet, vagy több szolgáltatással is rendelkezik egyszerre. A horizontális keresőoptimalizálás célja az, hogy ne csak biztos vevőket toborozzon egy honlap számára, hanem olyan közönséget is becsalogasson, akik a keresés pillanatában még nem tudják, hogy vásárolni fognak.

A horizontális SEO során leginkább a long tail kifejezésekre kell optimalizálni egy weboldalt, amelyeket úgy kell meghatározni, hogy a lehető legjobban leírják az ön által forgalmazott termékeket, vagy nyújtott szolgáltatásokat, illetve megoldásokat. Ha tehát monitorokkal foglalkozunk, akkor érdemes megszólítani azt a közönséget is, aki a legolcsóbb, és azt is, aki a legjobb monitorokat keresi, vagy fontos számára, hogy az új készülék képes legyen a 3D-technológia megjelenésére. Ennek érdekében például olyan kifejezésekre is optimalizálni kell az oldalt, mint a „3D technológia”, a „legolcsóbb monitor” vagy – az összetettebb példa érdekében – a „legjobb olcsó led monitor”.

Mindezt a legjobban erős tartalommal tudjuk elérni, tehát nagyon röviden a horizontális keresőoptimalizálás legjobb módja nem más, minthogy, olyan tartalom stratégiával rendelkezzünk amivel széleskörűen tudunk elérni a látogatóinkat.
Nem feltétlenül szükséges minden keresési kifejezésre tartalmat gyártani mert az inkább már content spam-nek felel meg, illetve a link stratégiáinkat is ilyen módon kell felépíteni.

Melyik a nyerő SEO taktika?

Üzleti szempontból egyértelműen a horizontális keresőoptimalizálás, mivel így a lehető legtöbb releváns vagyis a piaci érdekeinknek megfelelő látogatóval tudjuk megismertetni portékánkat, szolgáltatásainkat. Több látogató, több vásárlást eredményezhet ha a weboldalunk felhasználó barát is.

A Vertikális keresőoptimalizálást inkább presztízs céllal szokták kérni, amiben sajnos benne lehet a büntetés veszélye is mivel eléggé egysíkú tartalom és linképítést eredményezhet, de okosan csinálva ez is tud működni. A hátránya inkább az, hogy kevesebb látogatót hoz mint a horizontális seo tevékenység és lassabban térül meg a befektetett munka is.

felhasznált fotó: http://www.everystockphoto.com/photo.php?imageId=1221057&searchId=975521d9addaf047b04ddb0e7990322a&npos=4

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük