A VR szemüveg tartalmainak keresőoptimalizálása

360 3D vr tartalom keresőoptimalizálás lépései

A Virtuális valóság jövőjébe érkezve, rá kell döbbennünk, hogy a pár éve még csak sci-fi filmekben jellemző technológia karnyújtásnyi közelségbe került. A boltok polcain már több változat is elérhető, a mobilra szerelhető olcsóbb árkategóriás készülékektől kezdve, a méregdrága csúcsmodellekig. A technikai újdonságokkal foglalkozó online és offline magazinok pedig egyre másra publikálnak a legújabb virtuális valóság és kiterjesztett valóság eszközeiről és szoftveres támogatottságáról. Nem is gondolnánk, hogy ezek tartalmaira is fontos lesz optimalizálni a Google-ben, így a keresőoptimalizálás VR szemüvegen át nézhető tartalmakra is kiterjed. Ezt most meg is mutatjuk mit kell tennünk ahhoz, hogy a keresőben elől legyünk. De előtte pár fogalmat és ezt a különleges tartalmat járjuk körbe.

A Virtuális Valóság még gyerekcipőben jár, de már is érezhető a társadalmi hatása és az igény, hogy a technológiát minél magasabb szintre kell fejleszteni. Vannak már készülékek, amik még kereskedelmi forgalomba nem is kerültek, mégis a promóciós videóival és marketing anyagaival tele van az internet.

VR tartalom technikai követelményei

Hazánkban még lehetetlen beszerezni a Microsoft Hololens kiterjesztett valóság alapú VR szemüvegét, amely 5000 dolláros áron került kereskedelmi forgalomba. Talán pont ez az 1.33 millió forintnyi beszerzési ár miatt, egyelőre ez a technológia még nem terjedt el széles körben, ám nem elhanyagolható a benne rejlő lehetőség.

A következő évek fejlesztési irányvonalai ugyanis azt mutatják, hogy a lassan kimaximalizált okostelefonos technológia után a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság felé vezet majd az út. Erre pedig nem elég csak leendő felhasználóként felkészülni, hanem ideje már most – még nincs olyan nagy verseny – ügyesen felkészülni.

A VR szemüvegek piacán, főleg Magyarországon még nem élesedett ki a konkurencia harc, így az internetes keresőkben is aránylag egyszerűbb erre a kulcsszóra jó helyezést elérni. Ha okosan taktikázunk és bevetünk néhány alapvető és hasznos trükköt, akkor akár tartósan előre kerülhetünk a Google találati listáján, ami hamarosan nagyon nagy értéket fog képviselni és bőven behozza a rá áldozott időt és energiát.

Optimalizáljunk már most virtuális valóságra és a VR szemüvegre

Már most is számtalan virtuális élményt nyújtó eszköz van a piacon, így kétségtelen, hogy a technológia már elindult meghódítani a világot. Az online webshopokban és a boltok polcain már fel-fel tűnnek az olyan készülékek mint a Samsung Gear VR szemüveg, a Oculus Rift VR szemüvek vagy a HTC Vive VR szemüveg.

A kevésbé ismert márkák is feltörekvőben vannak, így már kapható hazánkban is a BOBOVR Z4 VR szemüveg, a MODECOM 3D szemüvege és a CONCORDE VR Box okostelefonokhoz. Az árak az egyszerűbb pár ezer forintos okostelefonos szemüvegektől a több százezer forintos, valódi 3D élményt kínáló komolyabb eszközökig terjednek. Így látható, hogy már az eszközök piaca is igen széles skálán helyezkedik el és minden árkategóriában megtalálhatja célközönségét.

A szoftveres támogatások közül talán a játékok a legnépszerűbbek, de a technológia fejlődésével és a kiterjesztett valóság alkalmazásával már az építészetben, az orvoslásban és az informatikában is nagy jövőt jósolnak neki. A VR szemüvegek tartalmaira a keresőoptimalizálását tehát idejében el kell kezdenünk, ha egy stabil pozíciót szeretnénk elérni a találati listában.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy sok milliós üzletágat fog jelenteni még a kisebb webshopoknak is a pár éven belül berobbanó virtuális valóság érája. Ha nem szeretnénk kimaradni a virtuális valóság eszközeinek forradalmának kirobbanásából és a vele járó előnyökről, akkor ideje már most neki kezdeni a virtuális valóságra való keresőoptimalizáláshoz!

3D élmény VR szemüveg nélkül

Talán hihetetlennek hangzik, de elérhetjük, hogy még a technológia széles körben elterjedése előtt már is jó pozícióba kerüljünk, ha megfelelően optimalizálunk a VR szemüvegre, virtuális valóságra és kiterjesztett valóságra. A Google 2016-ban bevezette a VR nézetet, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 360 fokos VR-tartalmakat ágyazhassanak be akár asztali alkalmazásokba, akár mobil applikációkba de akár weboldalakba is. Az ilyen módon beágyazott 3D tartalomhoz még csak VR szemüvegekre sem lesz szükségünk, egy egyszerű iframe megoldással bárki hozzáférhet és megtekintheti a virtuális valóság tartalmainkat.

3d VR szemüveg

3d VR szemüveg

Magát a valóságos 3D élményt már fillérekből is meg tudjuk oldani, hiszen elegendő hozzá egy okostelefon, egy jó fülhallgató vagy fejhallgató és egy kartonpapírszerű nagyon olcsó eszközből is kihozható a sok százezres élmény. Így vagy úgy, de a technológia hamarosan nagy népszerűségnek fog örvendeni és a játékokon túl képek, videók és programok is széles körben válnak elérhetővé a virtuális valóság világában is.

olcsó 3d VR szemüveg karton papírból is lehet

olcsó 3d VR szemüveg karton papírból is lehet

Hogyan kerüljünk előre a Google találati listáján VR szemüveges tartalmakra?

Mivel a Google maga is erőteljesen hajlik az új technológia iránt, így előnyben részesíti azon oldalakat, ahol a fent említett, beépített virtuális valóságot mi magunk is használjuk. Így a VR tartalmakra való optimalizálásnál ugyanúgy kell eljárnunk mint a hagyományos tartalmaknál és a keresőóriás figyelembe véve a fájl formátumot, fel fogja dolgozni annak tartalmát is – mintha csak egy pdf fájlt töltenénk fel, amit szintén képes beindexelni a Google.

3d VR tartalom keresőoptimalizálása

3d VR tartalom keresőoptimalizálása

Mivel a maga a Google hozta létre a VR View-t, ezért ez egy fontos kulcsszerepet jelent amennyiben megfelelő módon használjuk. Így nem kell már külső oldalakról – pl Youtube – videót beágyaznunk. Ez azért fontos, mert SEO tartalmi marketing szempontból előnyöket jelent és a felhasználói élményt is növeli egyszerre, így a látogatóink sem fogják elhagyni az oldalunkat, amit a Google is jutalmazni fog.

Optimalizáljuk a VR tartalmunkat SEO szempontok szerint

A metaadatok itt is segítségünkre fognak lenni. A keresőmotorok számára a lehető legegyszerűbb módja, egy képes, videós vagy éppen 3D-s tartalom indexelésének, ha azt szépen deklaráljuk számukra metaadatokkal. Egy jól megfogalmazott, sokat keresett címmel és jó leírással részletesebb képet kaphat a Google az adott tartalomról.

Adjunk meg minden szükséges kulcsszót, hogy a Google számára is láthatóvá váljunk. Plusz pontot ér, ha már eleve a feltöltendő fájl nevét is ellátjuk megfelelő kulcsszavakkal és nem egy semmitmondó „vrmedia123” néven töltjük fel. A metaadatokon túl sémaadatok hozzáadásával is javíthatjuk a pozíciónkat, hiszen ezek segítik a keresőmotorokat a tartalmunk jobb megítélésében. Ezenkívül nem árt, ha az oldaltérképet is megosztjuk a keresőkkel.

Szöveges tartalom optimalizálása

Ezen trükkökön kívül természetesen az is fontos, hogy olyan szöveges tartalommal vegyük körül 3D tartalmunkat, ami releváns és bőségesen kifejti a tartalomra vonatkozó szükséges információkat. Legyen vonzó, informatív és ne legyen erőltetett, körmondatokkal teli.

Azt tudja élvezni is az olvasó, ne kizárólag a keresőmotorok számára íródjon. Az ilyen tartalmakat aztán az összes marketing csatornánk osszuk meg, beleértve a közösségi portálokat is!

Összefoglalás

Elmondható tehát, hogy még nem vagyunk elkésve a VR szemüveges tartalom keresőoptimalizálásával. Mind a termékekkel kapcsolatos tartalmakat, mind a valódi 3D élményt nyújtó tartalmakat még fel tudjuk használni és saját magunk javára fordítani.

A virtuális valósággal kapcsolatos keresőoptimalizálások tehát még csak gyerekcipőben járnak de egy jól felkészült, összeszedett és informatív tartalommal, nem lesz lehetetlen akár az elsők között megjelenni a témában, ha a Google-t elárasszák majd az erre vonatkozó keresések.

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

2 hozzászólás Leave new

Annyira szépen fel lettek sorolva a VR eszközök, egyedül a Konzol maradt ki, holott a PlayStation VR szemüvege a leginkább elérhető felső kategóriás eszköz és október 13-án lesz egy éve, hogy piacon van.

Válasz

Kedves Mihály,

Köszönjük a kiegészítést, pótolni fogjuk az ebbéli hiányosságot.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.