Kulcsszavak használata weboldalon belül és kívül

kulcsszavak használata
Kulcsszavak használata weboldalon belül és kívül
Értékelje az olvasottakat

A keresőoptimalizálás alfája és omegája a kulcsszó kutatás és a megfelelő módon való kulcsszavak használata. A helyes kulcsszó lista aranyat ér mivel ez alapján létrehozott tartalmakra fogják megtalálni a látogatók a weboldalunkat. Arról igazán keveset lehet olvasni, vagy szinte semmit sem, hogy a kulcsszavakat hogyan használjuk fel a weboldalunkon és azokon kívül. Erről szeretnénk most szólni, hogy Ön, mint weboldal tulajdonos okosan használja fel ezeket a kifejezéseket.

Kulcsszó kutatás után mit tegyünk először?

Biztos vagyok benne, hogy a kulcsszó kutatás amit végzett vagy végezni fog egy több százas listát fog eredményezni ami először ijesztőnek fog hatni és inkább a súlyt a nehézséget fogja benne látni, mint sem a lehetőséget.

Ezért a következőt javaslom először:

  • állítson fel fontossági sorrendet a keresések gyakorisága alapján
  • jelölje meg azokat a kifejezéseket amiket az ügyfelei vásárlói gyakran használnak amikor Önnel vagy kollégáival beszél
  • szintén jelölje be azokat a kulcsszavak amik dátumot tartalmaz pl.: linképítés 2016

Hogy miért csinálja ezt így
A nagyobb keresési szám egyben azt is jelenti általában, hogy ezek a témakörökben nagy a verseny is így hát ezen kifejezésekre érdemes jobban fókuszálni.

Tipp: írjunk egy nagyobb terjedelmű anyagot hozzá pl: 10-12 ezer karakterből álló hasznos, inkább információs mint értékesítői oldal, de lehet ez egy jó termék kategória oldal is ami a termékeken túl egyéb fontos kiegészítő tartalmat is tartalmaz.
És készítsünk sok-sok olyan tartalmat ami a fő témánk erősítésére szolgál, ezek leginkább long tail kifejezései legyenek az erős kulcsszavunknak.

Azok a kulcsszavak amikről beszélnek a vásárlói, azokra keresnek a Google keresőben. Lehet, hogy havi szinten nem több ezer keresés van de a számukra fontosak ezért nekünk is figyelembe kell vennünk ezeket a szempontokat.

Tipp: Készítsünk a vásárlóinknak kérdőívet és ez alapján dolgozzuk fel a kulcsszó kiválasztáskor megszületett listánkat. A kérdőív azért is jó mert vannak esetek amikor az adott kifejezést másképpen írják le, mint ahogyan a mi helyesnek tartjuk pl.: egy helyesírási hibával;)

A dátum megjelenítése a kulcsszóban az adott évre vagy időszakra vonatkozik és ezt elég sok kifejezésnél tudjuk alkalmazni pl: téli gumi teszt 2016 vagy akár a linképítés 2016 kifejezés is népszerű a felhasználók körében. Nem kell aggódni, hogy ez a kulcsszó csak az adott évre érvényes és utána már nem fognak így keresni, mert az alatt az egy év alatt sok értékes látogatót fog irányítani a weboldalunkra és a relevanciát is erősíteni fogja számunkra.

Kulcsszavak használata a weboldalunkon

A kiválasztott kulcsszavak elhelyezésével a látogatóinkat segítjük és a Google feltérképezését végző robot munkáját segítjük abban, hogy minél érthetőbben be tudja azonosítani, hogy az egész weboldalunk és az adott url alatt lévő tartalmunk miről szól.

Ami alapszabály, hogy ne vigyük túlzásba a kulcsszavak használatát – megjelenítését, de a fontosabb helyeken használjuk őket.

Konkrétan a következő helyeken használjuk:

  • Title tag-ban
  • Meta description-ban
  • url-ben
  • H1, H2 és érdemes a H3-s címsorban is
  • Szöveg törzsben és ha van felsorolás akkor ott is
  • Kép fájl nevében és img alt képleírásban
  • Belső és kifelé mutató linkek esetében
  • Tartalmaink címkézésekor

Kulcsszavaink használata más webhelyeken

A weboldalunkon túl amivel a célközönségünk ma már talán még többet is találkozik azok a különböző közösségi oldalaink, mivel itt végezzük a legtöbb tartalom megosztást és a felhasználók ezeket a felületeket használják a nap több időszakában is. Tapasztalataink alapján még a Google plusz alacsony népszerűségének ellenére is képes látogatókat szállítani ha a kulcsszavainkat trükkösen használjuk a bejegyzéseinknél.

Facebook posztoknál

Amikor posztolunk a Facebook-n a következő sémát ajánlatos be tartani:
A bejegyzésünk tartalmazza a cikkünk fő kulcsszavát
Helyezzünk el hastag-eket a bejegyzésünkben, mert így sokkal többen fogják azt látni és nagy csak azok akik a rajongóink

Facebook posztban így használjuk fel a kulcsszavakat

Facebook posztban így használjuk fel a kulcsszavakat

A posztunk népszerűsítését zárt és nyitott csoportokban is végezzük el amihez egy kutatást érdemes elvégeznünk amihez jó szolgálatot fog nyújtani az adott posztunk kulcsszava, keressünk erre rá. Így képesek leszünk rá találni a releváns csoportra ahol szívesen fogják olvasni a tartalmainkat.

Google plusz

Hasonlóan, mint a Facebook posztolásnál itt is a bejegyzésünk leírásában legye benne a kulcsszavunk és a hastaget is használjuk bátran. Itt amit érdemes meg említeni a gyűjtemény létrehozása amit egy kulcsszóra hozhatunk létre, mint egy gyűjtő oldalt. Egyenlőre nem látni ezeket a gyűjteményeket a találati listákon de mivel a Google saját terméke ezért ez bármikor megtörténhet.

Google plusz posztba így alkalmazzuk a kulcsszavainkat

Google plusz posztba így alkalmazzuk a kulcsszavainkat

Kulcsszavak használata a Pinterest-en aranyat ér

A kulcsszavak használata itt látható a legjobban ami a Google találati listáján való megjelenést illeti. Mivel egy board vagyis tábla kulcsszóra optimalizálása felér egy plusz megjelenéssel a Google kereső oldalán. A nyerő taktika a fontosabb kulcsszavakra a táblák létrehozása és azok leírásaiban is ajánlatos alkalmazni azt a bizonyos kulcsszót. A Pinek esetében már lehet keverni a külföldi és magyar nyelvű tartalmakat, de arra figyeljünk, hogy a téma azonos legyen.
A hastag használata már-már itt is alapkövetelmény, vagyis a # jel után írjuk be szóköz nélkül a kulcsszavunkat.

Pinterest board kulcsszavakra célzása

Pinterest board-on a kulcsszavak elhelyezése

Instagram

Itt leginkább a hastag használatát tudjuk kiemelni, mivel itt képesek vagyunk megtudni, hogy mennyien használták eddig ezt a kulcsszót. Érdekes módon a Facebook és társai ezt a lehetőséget nem kínálják fel. Úgy gondoljuk sokkal többen használnák hastegeléseket ha látnák milyen sokan címkézik fel így a tartalmaikat. Az instagram-on egy jól használt kulcsszó esetében szívecskéket és követőket gyűjthetünk, mint egy kis iskolás ha valamit jól csinál a tanórán.

A magyar kulcsszavainkat érdemes angol nyelven is használni, hogy nemzetközileg is ismertebbek legyünk.

Instagram hastag használata

Instagram hastag használata

Videó megosztó oldalakon

A Youtube, Vimeo és a magyar Indavideó oldalaira feltöltött videók esetében is ellenghetetlen a célirányos kulcsszó használat, két fontos szempont miatt.

A Google organikus, vagyis a nem fizetős találatok között minél előrébb végezzen
Az adott videó megosztó oldal belső keresőjében és a hasonló témájú videók között könnyen megtalálható legyen.

Youtube videón hová tegye a kulcsszavakat?

Youtube videón hová tegye a kulcsszavakat?

A cél eléréséhez a következőt kell tennünk:
A kiválasztott kulcsszót ami egyben a videónk fő témája is, helyezzük el a videó címében és a leírásában és a címkéknél is használjuk fel.

Így biztosak lehetünk abban, hogy megfogják találni a videós tartalmunkat is a Google keresőben.

Youtube videó a Google találati listán

Youtube videó a Google találati listán

Kulcsszavak használata a weboldalra mutató linkek esetében

Ez egy érzékeny téma főleg most amikor a Google Pingvin 4.0 algoritmusa kiszabadult a kereső óriás boszorkány konyhájából. Sokan használnak kulcsszavas horgonyszövegeket, de mi még is azt ajánjuk csak óvatosan bánjunk velük és ne direkt módon. A magyar nyelv eléggé szép és gazdag ahhoz, hogy akár más hasonló kifejezéssel is jelölhetjük a keresőnek a linkünket. Amit fontosnak tartunk, hogy ha a Brand-et vagyis a weboldalunk nevét használjuk abból bajunk nem származhat, a kulcsszavakat pedig csak alkalmanként linkeljük tartalmainkat ragozott, toldalékos vagy mondatrészes formában esetleg a Branddel összekapcsolva.

Összefoglalásként

Amint látható a kulcsszókutatás egy hosszú folyamat kezdete, ami meg alapozza az online jelenlétünk sikerét is. A kulcsszava használata – megfelelő alkalmazása az ami felteszi a koronát a munkánknak, mert az internet egy kulcsszavakra épülő nagy könyvtár. Úgy is szoktuk mondani, a kulcsszó egy kérdés amire a felhasználó de mi magunk is választ keresünk rá. A jó weboldal pedig minél több kérdésre meg tudja adni a választ a kérdezőik számára.

Ha van olyan ami kimaradt és érdemes használni a kulcsszavaink elhelyezésével kapcsolatban kérem jelezze e-mailben vagy hozzászólásban. Köszönjük.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.