/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Linképítési 2017 – Ne próbáljuk meg manipulálni a Google-t

linképítés 2017
5/5 - (1 vote)

A Google Pingvin 4 algoritmusának elindítása bizonyos mértékig hatással lesz a linképítési technikák 2017-es módszereire. Nézzük hogyan kapcsolódik a SEO a linképítéshez az új körülmények között, illetve milyen módszereket érdemes követni linképítés 2017 évében. És arról is szólni fogunk, hogy mely módszereket inkább ne alkalmazzuk ha megbízható, prémium linkekkel szeretnénk erősíteni weboldalunkat.

Google Pingvin 4.0 bejelentése

2016 szeptemberének elején nagyobb felbolydulás volt észlelhető a webmesterek között. Ennek oka a Google találati listájának kavarodása. amit Google akkori bejelentése szerint egy belső hiba okozott. Több neves szakértő is gyanakodott ekkor már a Pingvin 4.0 indulására amit néhány héttel később a Google hivatalosan be is jelentett.

A bejelentés két részre osztható:

  • A Pingvin valós időben fut. A korábbi büntetéseket elszenvedők számára a hír nagyon pozitív. A gyenge minőségű vagy spammel teli linkhálózat javítása után többek jelentették, hogy még mindig nem indult meg a javulás. A valós idejű futás azonban gyorsabb helyezésjavulást eredményez a linkek eltávolítása után.
  • A Pingvin sokkal érzékenyebb. A bejelentés szerint a Pingvin algoritmusa sokkal finomabban közelíti meg a linkhálózatot. Nem büntet többé, hanem inkább mérlegeli a hivatkozások minőségét. Ezáltal például egy oldalra mutató gyenge minőségű hivatkozás miatt csekélyebb a „büntetés” mértéke

Érdekes lesz látni, hogyan befolyásolja ez a Google 200 másik rangsorolási tényezőjét. A Pingvin és a Panda egyaránt a Google központi algoritmusának része, habár a Panda nem valósidejű. A Pingvin frissítése akár kihathat a Panda szempontrendszerére is.

Vajon milyen lesz a Google Pingvin 2017-ben?

Vajon milyen lesz a Google Pingvin 2017-ben?

Egy másik érdekes momentum, hogy megszűnnek a Pingvin frissítésekről szóló bejelentések. A Pingvin folyamatosan fut, ezáltal a SEO szakemberek nyugodtabban tudnak összpontosítani a minőségi hálózat építésére. 2017 nagy kérdése lesz, hogy a Pingvin algoritmus mennyire lesz szigorú vagy megengedő, és arról se feledkezzünk meg, hogy hazánkban szinte 0-val egyenlő a manuális büntetések száma, ami akár változhat is.

Linképítés 2017-ben is fontos lesz

Fontos,megjegyezni, hogy a linkhálózat továbbra is fontos tényezői a rangsorolásának. Ezt megerősítette John Mueller, Gary Illyes sőt, az időközben más vizeken hajózó Matt Cutts is. A linkek tehát továbbra is fontosak, de inkább jelzésekként kerülnek kiértékelésre. Kevésbe a marketing és a SEO stratégia részeként.

Persze ez érthető. Ha egy néhány lapot tartalmazó weboldal, ami PR szempontból sem túl jelentős, illetve a közösséget sem mozgatta meg igazán, de ettől függetlenül több ezer hivatkozás mutat rá az interneten, az azért elég gyanús.

Ha a weboldal mögött komoly munka folyik, jelentős mennyiségű értékes tartalom található rajta, a linkek száma viszonylag magas, de a horgonyszövegekben nem ismerhető fel valamilyen mintázat, az nagyobb eséllyel jelenit a természetes linkterjedést.

A linkek tehát továbbra is kritikus fontosságúak a SEO szempontjából, de a Google megértette azt, hogy nem vizsgálhatóak csak a többi tényező figyelembevételével. A nagy számú hivatkozás ugyanolyan természetes mellékterméke lehet egy nagyobb volumenű reklámkampánynak is, de ugyanakkor mesterséges linkterjesztés is feltételezhető ilyen esetben. Annak eldöntése hogy éppen melyik esemény következett be, csak a többi adat ismeretében derülhet ki egyértelműen.

Mit akar a Google elérni?

Mindig hasznos értelmezni a Google ajánlásokat. A keresőóriással kapcsolatban rendszeresen publikálnak sajtóközleményeket, blogbejegyzéseket és más csatornákon is támogatást kapnak a webmesterek. Az ajánlásokból könnyedén levezethetőek a teendők amiket el kell végezni. Nézzük a legfontosabbakat:

  • A Pingvin 4 bejelentése: Koncentráljunk a lenyűgöző weboldalak létrehozására.
  • Linkelés: „A legjobb módszer arra hogy más oldalak hivatkozásokat hozzanak létre releváns témákban, ha egyedi és nagyszerű tartalmakat publikálunk. Ha így teszünk, azzal természetes növekedést érünk majd el az internetes társadalomban.Tehát készítsünk értékes tartalmakat, a többit pedig bízzuk a közösségre.
  • Webmester irányelvek: A weboldal készítésekor törekedjünk az egyedi weboldalra, ez fokozni fogja az elköteleződést. Próbáljunk kiemelkedni a tömegből.
  • Az első Pingvin bejelentése: Az Pingvin célja a kezdetektől a minőségi, lenyűgöző weboldalak előnyben részesítése volt. Aki a kezdetektől erre törekedett az kisebb eséllyel esett az algoritmus áldozatául.

 

Az irányelvek közös pontja a minőség. Ebbe beletartozik a weboldal minősége, az azon lévő tartalom minősége, illetve a linkek minősége is.

A Google azonban túlzottan optimista ezen a téren. A tapasztalat az, hogy ritkán elég egy nagyszerű tartalom létrehozása ahhoz, hogy jó pozícióba kerüljön. A legtöbb esetben ezt meg kell támogatni valamilyen linképítési kampánnyal, vagy növelni kell a közösségi aktivitást. Persze ettől függetlenül mindenképpen minőségre kell törekedni, a változás a Pingvin legújabb frissítése linképítési technikák szempontjából annyi lesz, hogy gyorsabban reagál majd a kereső.

A stratégiát azonban egyre inkább hátulról érdemes kezdeni. Hozzuk létre a megfelelő minőségű tartalmakat, majd próbáljuk elérni azokat az embereket, közösségeket, akik számára az információk értékes képviselnek.

A linképítés addig tulajdonképpen gyengébb eredményeket fog produkálni, amíg nem létezik a már említett „lenyűgöző tartalom”.

Linképítési technikák 2017-ben

Íme néhány linképítési technika, amely valószínűleg a 2017-es évben jellemző lesz:

  • Kutatás: A legjobb módszert a potenciális linkek megkeresésére maga a Google kereső rejti. Használjuk a keresési operátorokat, ami alapján próbáljuk a számunkra leginkább releváns információt adó site-okat megkeresni.
  • Versenytársak elemzése: Remek információforrás lehet a bennünket megelőző, de a mi területünkkel foglalkozó weboldalak backlink elemzése. Próbáljuk megérteni melyek azok a pontok, amikben a konkurenciánk erősebb nálunk, legyen szó a backlinkek-ről, vagy a akár a tartalomról, és tegyük jobbá azt.
  • Vendéglinkek: Keressük azokat a weboldalakat, ahol a látogató véleményét kifejtheti véleményét egy témáról. Keressünk rá a „hozzászólás”, a „Vélemények” és hasonló kulcsszavakra,ezeken belül pedig keressük az URL-t elfogadó oldalakat. Írjunk értékes az oldal számára építő hozzászólásokat, hiszen ezzel egyúttal erősítjük a ránk hivatkozó tartalmat is, illetve a saját oldalunkat is. Kerüljük a spam jellegű hozzászólásokat.
  • Tartalom + utóhatás: Keressük meg azokat a tartalmakat, amelyek egy bennünket érintő témáról készítettek összefoglalókat. Próbáljuk a hiányos részeket kidolgozni, majd eljuttatni az eredeti cikk szerzőjének.
  • Törött linkek: Keressünk más weboldalakon törött linkeket, majd segítsük a weboldal tulajdonosát annak a pótlásában. Ha létező tartalmunk van ami a témához kapcsolódik, akkor használjuk azt, egyébként létre is hozhatunk ilyet.
  • Helyi vállalkozások: Tárjuk fel a környezetünkben található lehetőségeket. Csatlakozzunk klubbokhoz, helyi cégekhez, egyesületekhez, és ajánljunk fel nekik valami számukra értékeset a weboldalukon elhelyezett linkért cserébe. Precízen határozzuk meg mely weboldalak segíthetik a linképítési technikánkat.
  • Sajtó, PR: Keressünk meg újságírókat, bloggereket, és más tartalomszolgáltatókat, és próbáljunk bejutni hozzájuk valamilyen értékes hírrel információval, amelyben elhelyezhetik a linkünket.
  • Közösségi aktivitás: Már 2016-ban is érdemes volt linképítésre használni a Facebook és egyéb közösségi oldalakat. Szerintünk ez 2017-ben tovább fog erősödni, már csak azért is mert az internetezők szokásai ez irányba nagyon sokat változtak és változni fognak. Mivel a tartalom terjesztésben, játékok indításában nagyon nagy szerepet tölt be az online marketing és a tartalommarketing terén is.

A lista persze nem teljes, és a linképítési módszerekkel jó óvatosan bánni. Törekedjünk mindig a minőségre, és tartsuk észben, hogy a linképítés célja ma már a minél minőségibb kapcsolatok kialakítása kell, hogy legyen.

Ebből fakadóan a linképítés 2017-ben az egyik nagy kérdés működni fog-e az újra élesztett domain-ekre épített prémium linképítésnek titulált Pr cikkes oldalak és azok a technikák melyek az ügyfelek oldalán létrehozott blog szintű tartalom elhelyezés.

Mentés

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük