/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Linképítés olcsón nem a zöldség piacon vagyunk

Linképítés olcsón
Rate this post

Új hírek szerint már a Google szakemberei a sajtóközleményen a nagy bejelentésen dolgoznak, hogy a legújabb Pingvin algoritmust kiengedjék a boszorkány konyhájukból. Ennek apropóján is gondoltuk beszámolunk a magyar helyzetről azokról a linkfejlesztési technikákról amik a linképítés olcsó megoldásait tartalmazzák és a kételyekről, hogy vajon ezen módszereket mennyire fogja érinteni az új büntető algoritmus.

Linképítés olcsón: ezek a módszerek kis hazánkban

Az őskorhoz nem megyünk vissza, de hogy jobban érthető legyen a változás a 2012-s előtti időket azért bemutatjuk, melyek nem szóltak egyebekről mint a linkek tömeges felhalmozásáról. A százasával történő linkkatalógus linkek vásárlása, begyűjtése az egész világban nagyon népszerű volt. Idehaza iparág és vállalkozások épültek erre, külföldön pedig India, Pakisztán és egyéb olcsó munkaerővel rendelkező országok adminisztrátorai vitték a prímet. De ezen kívül azért a fórum profil és blog kommentek világát is éltük. Mindenki megszokta van egy weboldalam és 100-200 olcsó linkkel beruházva már ott is lehetek elől, legalább az első oldalon.

2012. Április 24 a sötét nap

Ez az a nap amikor a világ webmesterei, weboldal tulajdonosai csak ültek és merengtek maguk elé, hogy mi történt. Igen ez így volt, biztos vannak akik még emlékeznek olyanra, hogy puff szinte 0-ra le csökkent a Google keresőből jövő forgalom, mert az első pár helyezés helyett csak a 100-200 helyezés között volt megtalálható a honlapja.

Ezt a napot további napok követték kisebb és aztán több hónapos, majd éves és most már több mint 2 éves kieséssel.

Az első Pingvin után jöttek a találgatások mit tegyünk, mely az a linképítés módszer amiért nem kapunk büntetést.

Megszülettek az első PR cikkes oldalak

A katalógus linkek helyett amit a Google algoritmus könnyen kiszűrt és kiszúrt, megjelentek a többségében WordPress blogra épített PR cikk oldalak amik már sokkal nagyobb terjedelmű szövegeket tartalmaztak és a mai napig is tartalmaznak, ezek kb 1000-2500 karakter között tudhatóak. Más különbség még a két módszer között, hogy az MTI hírek és egyéb tartalom bővítési módszerek is láthatóak de csak elvétve.

Google Pingvinek támadása

Google Pingvinek támadása

A linkek horgonyszövegei hígultak de még így is tele van kulcsszóval ami a természetesség látszatát sem mutatják. Ez a fajta olcsó linképítés ma a magyar piacon él és virul. De a számos országban az ilyen PR cikk módszerek a Google manuálisan felszámolta például Németországban, Lengyelországban, Britteknél és még Görögországban is.
Valószínűsíthető a magyar piac mérete és az a tény, hogy nálunk szinte nincsen manuális ellenőrzés ezzel nem foglalkoznak a kereső óriás emberei.

Miért választják sokan ezt a megoldást?

A keresőoptimalizálás a különböző büntető, szankciókat kirovó algoritmusai miatt megköveteli a minőségi tartalmat, a jó website felépítést, gyorsaságot, mobil barát megjelenést stb. Így a megfelelően minőségi linket is kéri a Google, de erre már nem csak a kis cégek de a nagy multik között sem szeretnének. Ez a PR cikknek mondható megoldás gyors és nagyon alacsony befektetést igényel, valljuk meg egy olcsó megoldás. És azok akik még mindig a linkek kilóra vásárlását nézik azoknak egy vonzó, hogy havonta 10-15 vagy akár 20db linkkel erősíthetik webáruházuk, holnapjuk linkprofilját.

Mi a baj, akkor az olcsó linképítéssel?

Az, hogy nem sokban különbözik a linkkatalógusoktól, csak más lett a neve és a jellege. De semmilyen plusz értéket nem ad a webes tartalmakhoz. Ezt webszemétnek is szoktuk hívni amihez nem kell nagy bátorság ezt így kijelenteni.

Ezen webhelyek az 5-8-13 évvel ezelőtt szerzett bejövő linkjeiből élnek és a tartalmakat látva, ezen linkek száma nem fog növekedni és a Domain Authority értékük nem fog pozitívan változni amik valljuk meg most sem éri el az átlagost Da20 értéket és a haladó 25-30-as szintet. Egy olyan taktika ez ami még most működik de nem tudjuk, hogy 1 nap, 1 hét, 1 hónap vagy 1 év múltán működni fog-e és milyen hatással lesz a webes, legfőképpen a Google keresőből jövő forgalmunknak. Miért válasszunk olyan módszert ami álmatlan éjszakákat tud okozni még akkor is ha képes megtölteni a pénztárcánkat?

Mások és mi nem ezt az utat választottuk

Mielőtt bele mennénk, hogy azért vannak linképítéssel foglalkozók és mi magunkat is ide soroljuk, ki próbáltuk ezen olcsó módszereket és láttuk eredményességét. De azt is láttuk, hogy lehet más utat is járni ami kanyargósabb, rögösebb, drágább, munkásabb, kreatívabb nagyobb kihívásokkal telibb.

piacesprofit.hu oldalon megjelent cikkünk

piacesprofit.hu oldalon megjelent cikkünk

Az elgondolásunk az, hogy miért kapjunk olyan helyről linket ahonnét bárki kaphat. Így hát a valódi PR kapcsolatok kiépítése, online szerkesztőségekkel való együttműködést és olyan tartalmat készítését céloztuk meg amit szívesen elhelyez a hirado.hu vagy akár az origo.hu is. És ez nem csak linkeket jelent ha nem értékes tartalmat is amit, akár bárki később hónapok vagy évek múltán is rátalál, átkattinthat és megoszthat másokkal stb.

És még ott van a közösségi média amivel úgy szétkürtölhetjük a tartalmakat, hogy több száz látogatót is kaphatunk belőle napi szinte. Ez valóban egy linképítés olcsóbb módja ami igaz nem egyből hoz linket, de látogatót, feliratkozót és majdan vásárlót is kaphatunk belőle.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük