Horgonyszöveg optimalizálási útmutató

Link horgonyszöveg optimalizálási útmutató segédlet

Itt az ideje, hogy rendszerezzük a horgonyszövegekkel kapcsolatos tudnivalókat. Hiszen ha aktívan építgetjük a linkeket a weboldalunkra, tudnunk kell, hogyan válhat a változatos horgonyszöveg használata a mi előnyünkre.

Amikor az emberek SEO linképítéssel foglalkozó cégek azt állítják, hogy változatos horgonyszövegeket használnak, jellemzően a horgonyszövegek véletlenszerű alkalmazására utalnak.

Úgy gondolom a változatosság ennél sokkal többet jelent. A horgonyszövegeinket nemcsak változatossá ajánlott tenni, de stratégiailag is sajátos alapelvekre érdemes építeni. Ez még minden bizonnyal zavarosnak tűnhet, de a cikk elolvasását követően nemhogy sokkal jobban megértheti, de akár mestereivé is válhatunk a horgonyszövegek alkalmazásának, és a linképítő SEO kampányok uralmát is azonnal átvehetjük.

Webspam csapatával együtt Matt Cutts „őrült üldözésbe kezd” a horgonyszöveg profilunkkal szemben

A Google Pingvin értelmezése

Mielőtt bele mennék hogy, hogyan kell az oldalunkra visszamutató linkeket létrehozni, mindenekelőtt a Google Pingvin működését szükséges megérteni. Ez az egyetlen oka annak, amiért a horgonyszövegek változatossá tételének léteznie kell, és amiért ez egyáltalán szükséges. A témába most nem fogok túl mélyen belemenni, hiszen ezzel kapcsolatban máshol már rengeteg információhoz juthattunk. Lényeges azonban megemlíteni, hogy a Google megváltoztatta algoritmusát, és „Pingvin” frissítésnek nevezte el. A frissítés célja a túloptimalizált horgonyszövegek és az olyan alacsony minőségű linkek kiszűrése volt, amelyek kézről kézre kerülnek.

A büntetés a horgonyszöveg és nem a linkek miatt történik

A legújabb és az előtti frissítésű Pingvin sújtotta emberek közül sokan automatikusan azt feltételezik, hogy a problémát a backlinkek alkalmazása okozta. A weboldalak Pingvin által történő szankcionálása azonban nagy százalékban a túloptimalizált horgonyszövegek alkalmazása miatt következik be.

A Google minden évben és szinte minden hónapban felhívja a figyelmünket arra, hogy bizonyos link fajták „halottak”, ezért többé ne használjuk őket. De az igazság az, hogy ha marketing szempontból szükséges használnunk akkor használjuk, de csak linkszerzésre ne tegyük, pl: könyvjelzős linkeket, közösségi könyvjelzőket, cikk gyűjteményeket és vendég hozzászólásokat.

Hogy miért? Minden azon múlik, hogy milyen arányban helyezzük el a gazdag kulcsszóval ellátott horgonyszövegeinket.

Horgonyszövegek százalékos mutatója – ajánlása

Van egy általános útmutató, amit magam is figyelembe veszek a horgonyszövegek terjesztése során. A következőképpen mutat:

Márkanév (Brand) horgonyok: 50%

A horgonyszövegeink jelentős százaléka amiatt márka alapú, mert valójában ez az, amit a Google keres. Ebből kifolyólag érdemes mindig egy márka alapú weboldalt építenünk.

A márka alapú horgonyok esetében a következőt értem a saját weboldalunk esetében:
kulcsszo.hu
nézze meg a Kulcsszó-n
Evenich András
Evenich András a Kulcsszó szakértője
stb.

Domain nevünk, mint linkek a horgonyszövegben: 20%

Az egyik legtermészetesebb típusú horgony, amit használhatunk, az URL címünk segítségével történő linkkapcsolat.

Példák: www.kulcsszo.hu, kulcsszo.hu, https://www.kulcsszo.hu.

Általános horgonyszövegek (kulcsszó nélküliek): 20%

Az olyan véletlenszerű horgonyszövegek, mint a „látogass ide,” „ez a honlap” és „kattints ide”, elengedhetetlenek a természetes horgony profil fenntartásához.

Kulcsszó-variációk a horgony szövegekben: 5%

A „macska játékok” visszalinkelése helyett én inkább a „játék macskák számára”, „ezek a macska játékok” vagy „nézze ezeket a macska játékokat” horgonyokat használnám.
Egy „rejtőzködő szemantikai jelző – típusú kulcsszó a „játékok kiscicák” számára lenne.

Úgy gondolom legyen óvatos. Akár a „macska játékok” variációért is megbüntetheti a Google. Tartsuk a variációkat 10% körül vagy ennél is kevesebben, hogy teljesen biztonságban legyünk. Van egy nemzetközi ajánlás miszerint a mondatrészben alkalmazott kulcsszó használata ilyen módon megengedett. Ezzel is érdemes óvatosan bánni.
Közel 500 weboldal linkprofilját vizsgáltuk az elmúlt egy évben és jó pár ilyen típusú horgonyszöveg tartalommal találkoztunk. Ez most működik de a kérdés az, hogy meddig fog?

Pontos kulcsszó egyezésű horgonyszövegek: 1-5% között

Példa: ha a „macska játékok”-at céloznám meg, a pontos horgony egyezésem a „macska játékok” lenne. A százalékos arány ebben az esetben nagyon fontos be tartani, mert ha túlzásokba esnénk a Google Pingvin büntetésre szánt algoritmusa le fog csapni és oda az ideig-óráig szuper helyezéseinknek annyi lesz.

Az említett százalékos mutatók helyes értelmezése rendkívül lényeges az eredményeinket és a backlinkek hatékonyságát tekintve.

Horgonyszöveg-elhelyezési stratégia (a legfontosabb lépés)

A továbbiakban a fenti horgonyszövegek elhelyezéséhez adunk némi támpontot ahhoz, hogy milyen típusú oldalakon ajánlott használni.

  • Magas PR vagy sajtóközlemény linkek: pontos egyezés, kulcsszó-variációk és ha túl van az 1-5% felett akkor már csak a márkanév, URL variációkkal szabad.
  • Vendég hozzászólások: márkanév, URL variációk
  • Közösségi oldalakon: kulcsszó-variációk, márkanév, URL variációk, kulcsszó nélküli

Átlagos oldalak esetében

  • Katalógus linkek: márkanév, URL variációk
  • Közösségi könyvjelzők: márkanév, URL variációk, általános
  • Cikk gyűjtemények: márkanév, URL variációk
  • PDF: URL variációk
  • Blog hozzászólások: valós névvel
  • Fórum aláírások: URL variációk

Hogyan vizsgálja a Google tartalmat?

Most már tudjuk milyen horgonyszöveget milyen típusú weboldalon érdemes elhelyezni, de legalább annyira fontos hogy a tartalomban hol használjuk a horgonyszövegünket.

Ennek megértéséhez jó ha tudjuk, hogy milyen módon tudja a Google összekapcsolnia link szöveget és a tartalmat.
Nem igazán szeretnék szakszerű SEO fogalmakba bonyolódni, ezért megpróbálom elmagyarázni ezt laikus szemmel.

Bármikor egy nem kulcsszó alapú horgonyszöveget alkalmazunk, mindig igyekezzünk a kulcsszót a horgony mellé helyezni vagy legalább abban a mondatban szerepeltetni. Mindezt abból kifolyólag tegyük, hogy a weboldalunkat a Google a megadott kulcsszóval társítsa.

Példa: „Ha macska játékokat keres, kattintson ide.”

Nem, ez nem az én honlapom, csak horogra akartam akasztani, hogy azokat az engedélyezett weboldalakat a rangsorban előbbre helyezhesse.

A lényeg az, hogy a Google algoritmusa már elég okos ahhoz, hogy a weboldalt a megfelelő kulcsszóval társítsa anélkül, hogy pontos egyezést mutató (csak kulcsszót tartalmazó) horgonyszövegek spammá való jelölése szükséges lenne (mindaddig, míg az oldalon lévő SEO erős).

A kulcsszónak nem mindig kell közvetlenül a horgony mellett elhelyezkednie, de próbáljuk valahol közel vagy az adott oldalon elhelyezni. Cselekedjünk természetesen és ne gondoljuk, hogy büntetlenül elhelyezhetünk – koncentráljunk a tartalomra.

Tudja milyen horgonyszöveg mutatnak weboldalára?

Ahhoz, hogy Ön vagy megbízott linképítője tudja, milyen horgonyszöveggel linkelje tartalmait, tisztába kell lennie milyen a jelenlegi állapot, milyen arányokban vannak a fent említett link szöveg típusok, illetve milyen típusú weboldalakról kapja.

Szeretné tudni, hogy a linkjei veszélybe sodorhatják-e weboldalát?
24 órán belül megtudhatja milyen horgonyszövegekkel mutatnak a linkek a weboldalára!

Marketing [kukac] kulcsszo.hu
70-521-3033

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.