Long tail kulcsszavak jelentősége a keresőoptimalizálásban

Long tail kulcsszavak a keresőoptimalizálásban
Long tail kulcsszavak jelentősége a keresőoptimalizálásban
5 (100%) 1 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

A tartalomfejlesztés jelentőségének növekedésének, valamint a Google algoritmus fejlődésének köszönhetően egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a keresőoptimalizálásban az úgynevezett long tail kulcsszavak és keresőkifejezések. A megértéséhez magunkévá kell tennünk a sok kicsi sokra megye elvet, ami egyfajta mértékletességre és szisztematikus gondolkodásra is szorítja a weboldal tulajdonosokat. Így egy bizonyos mértékben csökkenthető a túl optimalizálásból fakadó, büntetésre okot adó tényezők sora.

A long tail jelentése

A long tail kifejezés magyarra fordítva hosszú farok, de a szakma szívesebben használja az angol kifejezést. Olyan kulcsszavakat és keresőkifejezéseket jelöl, amelyek két vagy több szóból tevődnek össze.

Érdemes különbséget tennünk aközött, mit értünk long tail kulcsszó alatt az angol és a magyar nyelvterületen (hosszú farok). Noha technikailag nincs különbség, a nyelvterületek nagysága meghatározza a keresőoptimalizálás ezen módszertanát. A fél világ angol nyelven használja az internetes keresőket, ami azt jelenti, hogy egy-egy angol long tail kifejezés sokkal nagyobb keresési számokkal rendelkezik, mint a magyar megfelelője. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az angol nyelvben a hosszú-hosszú keresőkifejezések célzott optimalizálásával is relatív jelentős organikus forgalmat érhetünk el, míg a magyar nyelvben a gyakorlatilag a kétszavas long tail kulcsszavak jelentik a keresőoptimalizálás ezen ágát.

A long tail marketing elmélet – avagy hogyan lesz ebből több látogató?

A Google algoritmusának fejlődésével egyre pontosabbá válik egy szöveges környezet jelentéstartalmának azonosítása. Ma már a Google szinte tökéletesen meg tudja állapítani egy-egy szöveges tartalom relevanciáját, így nem csupán azt figyeli, hogy egy kifejezés előfordul-e a szöveges tartalomban, hanem azt is, maga a szöveges környezet milyen mértékben releváns az adott keresési kifejezéssel.

A Google ezen képessége nagyon jelentős mértékben hozzájárult a jobb minőségű és hasznosabb találati listák felállításához. A long tail keresőoptimalizálás gyakorlati jelentőségéről akkor győződhetünk meg igazán, ha megvizsgáljuk a honlapjaink keresési statisztikáit. Pontos kimutatást természetesen nem kaphatunk hiszen egyetlen webhely statisztikája sem tekinthető reprezentatív adatnak, de bátran kijelenthető, hogy a nagy forgalmat bonyolító honlapok esetében a keresési forgalom túlnyomó többségét a long tail kifejezések eredményezik.

Hogyan lehetséges mindez?
Semmi meglepő nincs benne. Egy honlap sokkal kevesebb rövid elsődleges kifejezéssel tud a találati listák élére kerülni. Annak ellenére, hogy a rövid, elsődleges kulcsszavak nagyobb keresési számmal rendelkeznek, sokkal nagyobb versenyre kényszerülnek, ráadásul összehasonlíthatatlanul kevesebb van belőlük, mint a long tail kifejezésekből. Ez a magyarázata annak, hogy a legtöbb honlap esetében a keresési forgalom 70-90 százalékát a long tail kulcsszavak, kifejezések biztosítják.

A long tail kulcsszavak kiválasztása

A long tail kulcsszavak kiválasztása körültekintést igényel; léteznek olyan témák és olyan kulcsszó csoportok, amelyek célzott keresőoptimalizálása jelentős keresési forgalmat eredményezhet, más esetekben viszont bátran hagyatkozhatunk a minőségi hasznos tartalom képességeire.

Long tail kulcsszavak kiválasztásának módszere

Long tail kulcsszavak kiválasztásának módszere

A megfelelő, illetve a leghatékonyabb long tail kifejezések kiválasztásánál könnyebb dolgunk van, mint a hagyományos „short tail” kulcsszóelemzés esetében.

Mi a különbség?

Az elsődleges kulcsszavak esetében mérlegelnünk kell, hogy nem vágjuk-e túl nagy fába a fejszét. Ha kizárólag olyan kulcsszavakat hajszolunk, amelyek esetében tőkeerős 10 éves honlapok trónolnak az első oldalon, akkor az organikus forgalmunk nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Azonban a „sok kicsi sokra megy” elv remekül teljesül, ha hajlandóak vagyunk lépéseket tenni a jelentős long tail forgalom érdekében.

A long tail kifejezések esetében a kulcsszóelemzés miatt ne fájjon a fejünk! Nyugodtan válasszuk ki minden esetben az a kifejezést, ami a legtöbb látogatóval kecsegtet! Lássuk, milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre…

5 long tail kulcsszó választó eszköz

A kulcsszóelemzés gyakorlatilag viszonyított és becsült értékek alapján történik, így nem számíthatunk matematikai pontosságú statisztikákra. Valójában nincs is rá szükségünk, a viszonyított statisztikák segítségével ügyesen felépíthetjük a honlapunk keresőoptimalizálását, tartalom stratégiáját.

A megfelelő kulcsszavak és keresőkifejezések megtalálásának hatékony eszköze a Google AdWords Kulcsszótervező eszköze. Az itteni keresési számadatok nem a havi átlagos keresési számokra vonatkoznak, de arányaiban nagyszerűen használhatók. Nem csak a saját magunk meghatározott kulcsszavak statisztikáit hasonlíthatjuk össze, hanem ajánlásokat és ötleteket is kaphatunk arra vonatkozóan, hogy mely keresőkifejezésekre érdemes nagyobb figyelmet fordítanunk.

A Google AdWords Kulcsszótervező viszont nem alkalmas minden egyes long tail kifejezés vizsgálatára; a kis jelentőséggel, illetve alacsony kattintási számokkal rendelkező kulcsszavakra nem kapunk értékelhető statisztikát. Vannak esetek amikor is ezekkel az alacsony forgalmú kifejezésekkel is megéri foglalkozni mivel nagyon jól konvertálnak, és könnyű viszonylag gyorsan a találati lista élére hozni őket.

keywordtool.io egy kiváló és könnyen használható long tail kulcsszó gyűjtő eszköz

keywordtool.io egy kiváló és könnyen használható long tail kulcsszó kereső eszköz

A megfelelő long tail kifejezések megtalálásában a Google Instant is segítségünkre lehet. Ez a módszer nem ad viszonyított értékeket sem, viszont azt feltételezve, hogy a magasabb keresési számokkal rendelkező kulcsszó ajánlások jelennek meg a keresőmezőben, a módszer eredményesen használható. Ráadásul eredményesen puskázhatunk a kapcsolódó keresésekből, amelyek a tízes találati lista alján látható (nem minden kulcsszó esetében).

Google keresőt is választhatjuk a megfelelő kulcsszavunk kiválasztásához

Google keresőt is választhatjuk a megfelelő kulcsszavunk kiválasztásához

A kulcsszóelemzésben, illetve a megfelelő long tail kifejezések megtalálásában segítségünkre van maga a Google kereső is, hiszen a legerősebb konkurensek honlapjai vélhetően alapos keresőoptimalizáláson estek át. Néhány kulcsszó ötletért mindenképpen érdemes ellátogatni hozzájuk, a konkurencia elemzés egyébként is fontos lépése a látogatottság növelésének.

az ingyenes keyword.io egy új és hatékony kulcsszó listázó eszköz

az ingyenes keyword.io egy új és hatékony kulcsszó kereső eszköz, mely egyéb hasznos összefüggéseket is megjelenít

Mindezek mellett segítséget jelenthetnek a „kulcsszó szóró” eszközök, amelyek egy short tail kifejezést kapcsolódó kifejezésekkel egészítenek ki, így long tail kulcsszó keresét követően egy jól használható listát készítenek számunkra.

Az itt említett eszközök mindegyike ingyenesen használható, csupán a döntésünkön múlik, hogy elvégezzük-e a feladatot vagy esetleg profi szakemberre bízzuk.

Ez a módszer már nem is annyira új

A Google szakembere Matt Cuts már 2010. ben közzé tett videójában is már erről a long tail marketing módszerről beszél, hogy a Google algoritmusa ebbe az irányba fog menni, és sokkal több látogatója lesz egy weboldalnak ennek a módszernek a segítségével, mint ha csak 1-2 szavas kereséseket erőltetnénk.

Nagyon fontos, hogy ma már ne csak az adott kifejezés 3-4 szavas változatára dolgozzunk, ha nem az egyéb abban a témában is fel lelhető kifejezésekre is.
pl:
Keresőoptimalizálás kulcsszó esetében akár a SEO barát szövegírás, Google Panda algoritmus stb. kifejezésekre is ajánlatos tartalmat készítenünk és ezeket a tartalmakat is próbáljuk meg elérni, hogy linkeljék mások.

A Wikipédia Long tail szó cikkéből azt is megtudhatjuk amit mi is meg erősíthetünk, hogy az új weboldalak esetében képesek ezek a tartalmak a Sandbox vagyis a jójó efektust csökkenteni vagy akár teljesen ki is zárni. Ami annyit jelent, hogy a megfelelő számú és minőségű tartalmat a Google nagy bizalomként értékeli és ezt megfelelő módon díjazza a keresőben elért helyezésekkel.

WordPress pluginok amik segítik a hosszú farok optimalizálását, mi személy szerint egyiket sem alkalmazzuk de az még nem jelenti azt, hogy nem lehetnek jók.

címlap fotó: https://www.customermagnetism.com

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.