Magyar lányok az Instagram-on: Dukai Reginától Hosszú Katinkáig

Rate this post

Lássuk be, ha nem vagy a közösségi média bármely felületén, nem létezel. Így van ezzel minden ismert és kevésbé ismert ember is. Van, aki étel fotókat posztol, van, aki a mindennapjait örökíti meg, és van, aki brand építésre használja. Arra voltunk kíváncsiak, hogyan használják az Instagramot és egyéb online felületeket a magyar celebek annak érdekében, hogy a külvilággal kapcsolatot tarthassanak.

Az Instagram követés és komment egyfajta pszichológiai családba tartozás. Tartozol valakihez, akit tisztelsz, szeretsz, vagy épp ki nem állhatsz, és épp ezért vagy rá őrülten kíváncsi. Amikor egy celeb kiposztol az Instagramra egy fotót, azonnal ezren lájkolják, mert így az életük részesévé válnak, érzelmileg mindenképpen. Míg korábban kedvenceinket magazinokban láthattuk, ma már órákat tölthetünk el azzal, hogy képeiket nézegetve vélt, vagy valós képet kaphatunk az életükről, vagy annak egy szeletéről.

Közösségi média a celebek bűvöletében

A magyar sztárok Instagram toplistáján Dukai Regina modell, 266831 a hetedik helyen, míg Hosszú Katinka a nyolcadik helyen áll 247132 követőjével. Az első helyen Palvin Barbara modell áll, közel 6 és félmillió iInstagram követővel.

Dukai eddig 965 alkalommal használta az Instagram adta lehetőségeket, melyre átlagosan 9,75 kommentet kapott és képenként átlag 5700 lájkot.

Hosszú Katinka eddigi Instagram bejegyzései 1485, melyre átlagosan 12276 lájkot és 23,25 kommentet kapott.
A különbség hatalmas, ha a bejegyzések számát tekintjük, az elérés mégis fordítottan arányos vele.

A magyarázat a képek tartalmi mondanivalójában is keresendő. Dukai Regina életérzést ad át, a tökéletes, a szép, a többségi fiatal társadalom élet-álmát testesíti meg egy-egy bejegyzésével. Szép ruhákban, tökéletes testel, a tengerparton, netán koktélt szürcsölve a jachton, minden képe pozitív életérzést sugall. Ugyan melyik fiatal huszonéves álma ne lenne a luxusélet, függetlenség, ékszerek és szabadság?

Hosszú Katinka Instagram oldalát figyelve azonban már sokkal természetesebb, életszagúbb a kép. A bejegyzései a valódi életbe engednek betekintést. Sok képen smink nélkül, valódi arccal, mosolyogva, vagy fáradtan, izzadtan, netán edzés közben láthatjuk a világbajnok úszónőt. Képei a dolgozz meg érte és elérheted életérzést tükrözik, az „álom, luxuskivitelben” helyett.

Online harc, avagy a Google dönt

De nézzük a Google-t, mit tesz, ha különböző kulcsszavakkal keresek rájuk, egyenként. Először Hosszú Katinka nevét teszteltem le. Kis betűvel beírtam, hogy hosszú, azonnal feldobta, másodikként Katinka nevét. Így lett a melléknévből tulajdonnév. Dukai Regina nevével nyilván mindannyian sejtjük azonnal kidobja, a tartalmi megközelítés azonban merőben más.

Míg Dukai Regina esetében a Google első helyen azonnal az Instagram oldalát dobja fel, és irányítana bennünket oda, addig Hosszú Katinka esetében a Google először a Wikipédiát dobja ki, és csak ötödik információ az Instagram oldala, ezt megelőzve másodikként jelenik meg Katinka Facebook oldala, ahol 484.637 kedvelése van, míg Dukai Regina Facebook oldala a Google kereső harmadik helyén áll, ott 191.207 lájkolóval.

Nem kell nagyon matekozni, láthatjuk a különbséget. Míg Hosszú Katinka Instagram oldala gyengébb, addig Dukai Regináé szárnyal, a Facebook oldal azonban messzemenőkig Hosszú Katinka elsőbbségét mutatja.
Tekintettel arra, hogy az Instagram a pörgős, átlagosan huszonéves nemzedék közösségi felülete, ami a két ismert nő Instagram oldala is jól példáz.

Az Instagram sikere a Hashtagon múlik

A huszonévesek nagytöbbsége még a csillogás, bulizás és álmodozások korát éli, így Dukai Regina fényűző instagram oldala közelebb áll hozzájuk, mint Hosszú Katinkáé, akire bár büszkék vagyunk, de a belefektetett munkát, melyet az Instagram oldalán is nyíltan vállal, már sokan nem szeretnénk a magunkénak tekinteni, huszonéves korban pedig semmiképpen nem. Márpedig az Instagramot javarészt ez, a fiatalabb korosztály használja.

Dukai azonban a hashtag-ek használatával sem bízott semmit a véletlenre, hiszen állandó jelzői a #summer #smile #holiday #travel #traveling #swimming #greece #love #fashion #sun, míg Hosszú Katinka vagy nem használ hashtag-eket, vagy ha igen, akkor az #IronNotion #IronLady #IronAquatics, ami megfigyelhető nála, mellyel finoman utal saját vállalkozására.

A Facebook azonban egészen más. Ott az olimpikon úszónő célközönsége széles spektrumú, tekintettel arra, hogy ezt a közösségi oldalt szinte minden korosztály használja, így szélesebb körben kedveltebb Katinka, még akkor is, ha itt is nyíltan vállalja a sikereket és természetesen az ebbe fektetett hatalmas munkát is. Talán épp ennek is köszönheti – az eredményei mellett – az elismerést.

Név és márka¸ egyenlő márkanév

A személyes márka mellett azonban mindkét esetben megfigyelhető két külön márka is, melyet mind a két szereplőnél a Facebook oldalon fedeztem fel. Mind két oldal bolttal is rendelkezik, így megnéztem, hogyan és milyen sikerekkel promózzák a saját termékeiket az oldalon.

Dukai Regina oldalán a bolt ikonra kattintva eljutunk saját ruhásboltjához, melynek egyik marketing eszköze a személyes Facebook oldala, ugyanúgy, mint Katinka esetében is. Természetesen a márka posztolása mind a két esetben jelen van, más és más formában és sikerrel.

Dukai a boltját külön posztokban, akciókkal, a boltban található ruhaneműkkel, önmagán bemutatva posztolja. A pozitív hatás azonban tizede sincs, az életigenlő, koktélt szürcsölő posztjaihoz képest, hiszen, míg azok ezer-kétezer lájkot kapnak, addig a ruhaboltos posztok nem, vagy csak alig érik el a kétszáz kedvelést
Ezzel szemben Katinka önmagával teszi egyenlővé a márkát. Posztjaiban megemlíti az Iront, hashtaggekkel is ellátja, mégis inkább róla szól a poszt és csupán a márkára irányuló figyelmet nem hagyja enyhülni. Így ezek a megosztásai is bőségesen 1000-2000 lájkot kapnak, hiszen a teljesítményt és a pillanatait helyezi előtérbe az általa reklámozott márkát sem elhanyagolva. A hashtagok használata ezen a felületen is jelen van, de nem zavaró, inkább egyfajta szabadság érzetet kelt, tehát a névválasztás is a könnyed kategóriába tartozik.

Ugyanez a kimagasló tendencia figyelhető meg Katinka esetében a Tubrl (micro blog) esetében is. Egy-egy őt ábrázoló kép, poszt, vagy tartalom több száz elismerést kap, Dukai ezzel szemben ebben a pillanatban csak 10-20 lájkot kap.

Hazánkban a legnépszerűbb nők és lányok a közösségi médiákban továbbra is a modellek, színészek és énekesnők, az ő életükre kíváncsiak a legtöbben. Tehát hastag ide, vagy oda, az életben is bizonyítani kell a népszerűséghez.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.