/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

SEO kampány miért nem csak linképítésből áll, mint azt sok helyen olvashatjuk?

SEO kampány
Rate this post

Sorra lehet olvasni az értesítő hírleveleket, Facebook hirdetéseket a SEO kampányokról ahol világmegváltó módszereket olvashatunk. A legtöbb ilyen kampányban nincsen egyébről szó, mint a linképítésről, linkfejlesztésről amik még a marketing szakértők egy részét is képesek megtéveszteni. Ezt azért is mondom, mert a napokban olvastam egy hazai marketingestől, azt a kérdést, hogy vajon egy olyan SEO PR kampány mennyire lehet jó ahol éves szinte tuti 240 link kiépítését vállalja, vajon mennyire lehet ez jó egy vállalkozónak?

Ha a linképítés egyenlő SEO kampánnyal, akkor ezt kérdezze meg?

A kérdésre Jakob Rabbi filmben elhangzottakkal lehet a legjobban válaszolni, amikor is kérdezték őt, hogy mit mondjon a Zsidóknak amikor kérdezik. A tanács az volt kérdezzen vissza.

A kérdések amiket tanácsoltam a marketingesnek, hogy kérdezze meg:

  • Mennyi az oldalak Domain Authority, Trust Flow értéke
  • Milyen gyakran kerül ki új, friss tartalom?
  • Közösségi oldalaik vannak-e az oldalaknak ahová ki kerül a cikk?
  • Milyen terjedelműek a cikkek?
  • A cikkek kik kerülnek a közösségi oldalakra?
  • Weboldalak látogatottságai?
  • Hírlevelet szoktak-e küldeni az adott oldalak gazdái?
  • Szokott kapni más weboldalakról linket az a weboldal amire ki kerül a cikk és a link?

A másik céges webáruházak számára ajánl keresőoptimalizálási kampányt amiben már kiegészítés képen már van blog szöveg írás is. Furcsa itt is az, hogy még mindig a Page Rank mítosszal szeretnék eladhatóvá tenni a terméket amikor, már azt 2013 októbere óta nem is frissítették, így ez a mérőszám eléggé elavult. A Prémium linképítés csúcsaként ábrázoló linkekért kevesebb, mint 6000,-Ft / darabáron juthatunk hozzá, amit valljuk meg kicsit kétséges lenne magas minőségű hivatkozást kapni, már csak egy jó minőségű cikk írása is majdnem ennyibe kerül, nem hogy még egy valóban erős, látogatott oldalon legyen az elhelyezve.

Hogy ne csak azt higgye, hogy csak rossz példákról szeretnék beszélni, lássuk mi is legyen egy megfelelő SEO kampányban, hogyan is épüljön fel.

SEO kampány, ahogy a csillag megy az égen

Mivel nincsen két egyforma weboldal, és egyforma tényezőkkel, jellemzőkkel sem rendelkezhetnek a honlapok ezért Én úgy gondolom, minden esetben egy alapos felmérés, kutatás és elemzés szükséges ahhoz hogy látni lehessen, milyen hiányosságok azok amiknek az erősítésén érdemes dolgozni egy keresőoptimalizálási kampány során.

Mik lehetne ezek a SEO tényezők?

SEO tényezők

SEO tényezők amik fontosak egy weboldalnak

A teljesség igénye nélkül, most megpróbálom össze szedni a leginkább előforduló tényezőket amikkel találkoztam eddig, SEO-s pályafutásom alatt:

  • Nem megfelelő kulcsszavakra történő célzás
  • Túl kevés kulcsszóra való célzás (tartalmi oldalak hiánya, általában a long tail kifejezésekre)
  • Technikai problémák (oldal sebessége, www-kezelés, 404-s oldalak beállítása)
  • Feltérképezési gondok: (egyes oldalakat nem index a kereső, túl mélyen vannak a tartalmak és azokat már nem olvassa robot.)
  • Nem felhasználó barát weboldal (működés, megjelenési, szöveg értelmezési problémák)
  • Túl rövid vagy semmit mondó tartalmak lecserélése (a Panda algoritmus kifejezetten ezekre utazik, a vissza fordulási arányok és oldalon töltött idő kedvezőtlen értékei ezt megmutatják.)
  • Felhasználó barát ellenes megoldások melyek meg akadályozzák a látogatót a vásárlásban, megrendelés leadásában és egyéb fontos műveletekben.
  • Konverzió gyilkos megoldások amik megakadályozzák a felhasználót az általunk kitűzött cél elérését.
  • A gyenge linkprofil is sokszor akadály az előre jutásnak, illetve minden esetben érdemes egy felmérést végezni, hogy megállapítható legyen, hogy megtudjuk milyen minőségű linkek mutatnak a weboldalunkra és azok jelentenek-e valamilyen veszélyt a helyezéseinkre, egy esetleges Pingvin algoritmus futtatáskor.
  • Ma már a közösségi marketing szerves részeként érdemes tekinteni ha keresőoptimalizálásról beszélünk ezért a közösségi oldalakon való jelenlét és marketing megoldások eredményeinek áttekintése. Mert nem csak a rajongói szám növelés a cél ha nem, hogy minél aktívabbak is legyenek a like-olóink, ami egyfajta céges vagy személyes márkaépítésnek is felhasználhatjuk.

Ha már marketingről beszélünk, akkor az egyik legjobb és még ma is működő módszer a címlista gyűjtés és hírlevél kampányok készítése.

Ezt sokan csak termékek népszerűsítésére használják ami nem igazán célra vezető, mivel ha segítséget, információt adunk, kvázi ingyen a tartalmaink révén, akkor ezek az olvasók sokkal könnyebben fogják nálunk elkölteni a pénzüket, mint ott ahol csak direkt értékesítés céljából küldünk hírlevelet. Arról nem is beszélve a tartalmaink reklámozásáról is egy kiváló lehetőség ami tovább növelni fogja azok SEO értékét és a márka hűséget is amit a Google nagyon díjaz.

Ebből adódóan könnyebben tudjuk a címlistánkon lévő személyeket rá venni, hogy blogbejegyzéseinket kommenteljék, amik újabb hasznos tartalmakkal fognak bővülni, ami SEO szempontból aranybánya és a userek is értékesnek tartják, szívesen olvassák.

SEO kampány van és nincs

Ezt azért gondolom így, mert egy SEO kampány, akkor lehetséges ha egy bizonyos szegmenst, lyukat szeretnénk be foltozni és ezeket a rangsorolási tényezőkön szeretnénk javítani, úgy mint pl.: tartalommarketing, aminek ha meglátjuk az eredményeit alapból fogjuk használni folyamatosan és nem csak 4-6 hónapos időszakban és utána nem.

SEO kampány miért van és miért nincsen?

SEO kampány miért van és miért nincsen?

Amiért nincsen SEO kampány

Az az, hogy a keresőoptimalizálás az én olvasatomban egy folyamatos tevékenység legyen ami a Google évi 500-600 algoritmus frissítése is megköveteli. Vagyis kampányról nem a szó szoros értelmében nem beszélhetünk mert mindig van mit csinálni a weboldalunkon, hogy követni tudjuk az aktuális SEO trendeket. Mi ezért nem vagyunk híve pl a csomag ajánlatoknak sem mert minden weboldal különböző problémákkal küzd, és ezért az egyedi megoldások híve vagyunk.

Amiért lehet seo kampány csak úgy

De ettől függetlenül ha egy SEO kampány legalább 1 évet jelent, akkor ebben ez időszakban már elég sok olyan tényezőn lehet javítani aminek az eredménye többszöröse meg fog térülni.

Amiért ezt nem szokás választani, annak az az oka, hogy már esetleg ezt megelőzően megégették magukat más SEO kampánnyal, esetleg sikerdíjas keresőoptimalizálással és így nincsen kellő bizalmuk egy újabb 1 évet várni a lehetséges sikerre. A másik gyakori akadály, hogy milyen biztosítékot, garanciát tud adni egy SEO-s szakember, hogy 12 hónap alatt lesz is előre lépés.

Mi legyen a keresőoptimalizálás része akár 12 hónapos kampány esetében?

A következő elemeket érdemes kérni, ha seo kampányban gondolkozunk, ezzel nem lőhetünk mellé, bár a részletekben rejlik itt is a titok.

Ebből következik, hogy egy valamire való seo kampány ára ha jól belegondolunk, pl.: havi 20-30 ezer forintból elég vékonyan lehet kihozni, illetve csak részben lehet megvalósítani és akkor eléggé finoman fogalmaztam. A magyar KKV-k akikkek én találkoztam havi 30-50ezernél többet nem igen adnak ki SEO-ra, de még ilyen alacsony költségvetéssel is képesek vagyunk eredményt elérni hosszútávon. Persze csak a leginkább fontos rangsorolási faktorokkal foglalkozunk ilyenkor, tanácsadásaink révén grátiszként az egyéb fejleszteni valókat azért elmondjuk.

Ön milyen SEO kampány részese volt már eddig?
Iírjon erről, hozzászólásban vagy e-mailben róla.

Mentés

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük