Title tag vagy fő címsor miért is figyeljünk rá

A title tag az egyik legalapvetőbb része egy honlapnak, amely beállítás a programozási feladatok közé esik, ugyanakkor fontos ennek a jelentését és jelentőségét a honlaptulajdonosnak is ismernie, hiszen sokban függ tőle a honlap keresőben elfoglalt helye és helyzete.

A title tag – a meta keywords és a meta description mellett – a meta tag része, sőt, a keresőoptimalizálás szempontjából 2016-ban is az egyik legfontosabb része. Míg az elmúlt években nagy hangsúlyt fektettek mindhárom meta tagre, ma már inkább csak a title taggel foglalkoznak részletesebben. Szerintünk mindhárom ugyanakkora hangsúlyt érdemel, hiszen lehetséges, hogy a Google per pillanat azt mondja, hogy csak a cím címke a meghatározó a helyezések tekintetében, de ha egyszerűen felhasználói szemmel közelítjük meg a témát, akkor egyértelmű, hogy a cím alatti leírás és a felsorolt kulcsszavak is nagyban meghatározzák azt, hogy rákattintunk-e az oldalra.

A meta tagek egyébként azért is nagyon fontosak, mert nem csak a keresőmotoroknak, de a látogatóknak is információkat nyújtanak a honlapról, méghozzá röviden, tömören, kulcsszavakba redukálva azt. A már említett három elem közül a title tag a címet jelenti, a meta keywords az oldalon található kulcsszavakat sorolja fel, a meta description pedig egy rövid, maximum 2 mondatos leírása az oldal tartalmának. Természetesen mindenki a címet tartja a legfontosabbnak, hiszen az első dolog, amivel a felhasználók találkoznak, de szerintünk a többiről sem szabad megfeledkezni, és fontos azokat is a megfelelő kulcsszavakkal és tartalommal ellátni.

Fel kell azonban arra hívni a figyelmet – amelyet sokan elfelejtenek – hogy egy honlapon belül sok oldal található, és mindegyik oldal meta tagjével érdemes külön foglalkozni, hiszen nem minden oldalnak ugyanaz a tartalma, tehát nem lehet mindegyiknek ugyanaz a címe, a leírása és a kulcsszavai sem. Kis időbe és kis energiába telik, de nagyon sokat dobhat egy honlap konverzióján, ha ezeket megtesszük.

A title tag jelentősége – hogyan használjuk?

Ahogyan már említettük, a title tag az a szöveg amely a böngésző tetején jelenik meg, ez a cím tulajdonképpen, amely a legtömörebben foglalja össze a honlap adott oldalának a tartalmát. Ez az, amellyel a felhasználók első körben találkoznak, ez az, ami alapján eldöntik, hogy rákattintanak-e az oldalra, vagy sem, tehát hogy érdekli-e őket bővebben is a tartalom, vagy sem.

A címmel kapcsolatban rendkívül fontos, hogy az teljes mértékben releváns legyen az oldal tartalmával, hiszen ha ez nem így van, akkor a rákattintás után rögtön visszakattintás is következik, amely elég szerencsétlen egy oldal sikerességére nézve. Az oldal címe fontos, hogy az oldal tartalmát írja le, és ne mást.

Nem elég azonban csak arra koncentrálni, hogy a keresőben jó helyet foglaljunk el, arra is figyelmet kell fordítani, hogy a felhasználók figyelmét is felhívjuk, hogy a számítógép előtt ülőket is elkezdje érdekelni, hogy mi van a cím alatt, hogy mit tartalmaz valójában a felkínált oldal. Ha ránk is kattintanak – és természetesen ha a megfelelő tartalommal találják ott szembe magukat, a dizájn is kellemes – akkor már nyert ügyünk van.

Az elmúlt években kissé változott a Google kereső dizájnja, ami azt is magával hozta, hogy a title tagben is kisebb változások történtek. Ezek nem számottevőek, de mindenképp érdemes odafigyelni rájuk a SEO szempontjából. Régen a cím címke maximum 55 karakter lehetett, ma nincs korlát, de ez nem annyira jó, hiszen így nem tudjuk megállapítani, hogy beleférünk-e még a találati listába.

Egyébként ennek az oka az, hogy az Arial betűtípus betűméret változásaitól függően az is változik, hogy hány karakter fér el a címben. A szempontok, amelyeket figyelembe kell venni, hogy a title cím hossza 42-68 karakter közé essen, de jobb, ha inkább nem hosszabb mint 57-58 karakter, de természetesen minden függ a keskenységtől és a mérettől is.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük