A felugró ablakok tiltása, mérése és a keresőoptimalizálás

A felugró ablakok nyilván előnyt jelentenek marketing szempontjából ha jól csináljuk, de mit okoz a felugró ablakok tiltása a keresőoptimalizálás tekintetében – erre a kérdésre keressük most a választ.
De tisztázzuk először, hogy mit takar a felugró ablak. Szinte biztos, hogy mindenki találkozott már azokkal a kis ablakocskákkal, amelyek a böngészés során szinte a semmiből bukkannak fel és ajánlgatnak bizonyos dolgokat. Nem sokan szeretjük, de egyébként néha nagyon jó információkkal is tudnak szolgálni.
A felugró ablakok működése egyébként elég egyszerű: egy szoftver beépül a rendszerbe, végigköveti a böngészéseinket, megismeri a keresési szokásainkat, a legtöbbet beírt kulcsszavakat, majd elindítja a felugró ablakok használatát, amelyek hasonlítanak azokhoz a tartalmakhoz, amelyekre kerestünk. A felugró ablakok egyébként lehetnek reklámsávok, szövegközi hirdetések, tényleges felugró ablakok, és szinte bármilyen más felület, ahol reklámmal találkozhatunk.
Pop-up ablakok amikkel gyakran találkozhatunk:
- Optimonk hírlevél vagy akciós kupon ablakok
- Leadin ablakok
- Pop-up ninja ablakok
Sokan a felugró ablakok tiltása mellett döntenek, hiszen néha tényleg zavaróak ezek. Sokszor azonban nem tehetünk ellenük semmit. A felhasználói élmény szempontjából azonban nem biztos, hogy ideális a felugró ablakok használatának a választása, hiszen inkább negatív irányba dönti ez a lécet. Nézzük ezt egy kicsit részletesebben.
A legtöbb hírportál használja ezt a lehetőséget, és a legtöbb oldalon találkozhatunk már olyan felhívásokkal, hogy kedveljük a közösségi oldalon a felületüket vagy iratkozzunk fel a hírlevélre. Érdekes azonban azt a kérdés áttekinteni, hogy a felugró ablakok léte vagy a felugró ablakok tiltása okoz bármilyen helyezésváltozást a Google találati listájában.
Alapesetben a tapasztalat azt mutatja, hogy nem károsak a felugró ablakok, hiszen nem rontanak a helyezésen. Ugyanakkor az is észrevehető, hogy a felugró ablakok sokszor visszafordulásra késztetik a látogatót, ami viszont már számottevő visszacsúszást is jelent a találati listában. A Google ugyanis erőteljesen fókuszál a felhasználói élményre, ami pedig negatívat jelent, ha egy oldalra látogat a személy, ott megjelenik egy felugró ablak, és rögtön visszatér a találati listába. Ez a visszafordulási arány, amelyre ebben az esetben rosszul hat a pop up.
Szerencsére ebben a tekintetben a Google sem hagyta válasz nélkül az érdeklődőket, és beszélt a felugró ablakok tiltása és a keresőoptimalizálás viszonyáról.
A felugró ablakok tiltása a Google szerint
A Google több esetben nyilatkozott már a különféle felmerült kérdésekről a keresőoptimalizálás szempontjából, így tettek a felugró ablakok létezésével és felugró ablakok tiltása kapcsán is. A Google feltérképezi azt is, hogy egy oldal él-e a pop-upok használatával vagy sem, és bizony a Page Layout algoritmus során figyelembe is veszi azt.
A Page Layout algoritmus egy weboldal hirdetéseivel foglalkozik, tehát azt nézi, hogy egy weboldal mennyi hirdetést tartalmaz. A Google nem kedveli a túlreklámozott felületeket, így bünteti is azokat. Legutóbb 2014-ben frissítették ezt az algoritmust. Egyébként ha arra gondolunk, hogy a Google nem használja a felugró ablakokat, akkor talán már nem is tűnik akkora logikátlanságnak, hogy annyira nem is szereti ezeket, tehát azt sem szereti, ha oldalai alkalmazzák.
Azonban a Google szakértői tanácsokat is adtak ahhoz, hogy hogyan lehet, hogy a felugró ablakok ne rontsanak a helyezésen.
A Google tanácsa egyébként, hogy mutassuk inkább ezeket a hirdetéseket csak azoknak a felhasználóknak, akik már másodjára járnak oldalunkon, így a robotok nem fogják azt érzékelni, de a látogatók megkapják, tehát a felugró ablakok tiltása sem biztos, hogy így bekövetkezik, hiszen a felhasználók általában akkor tiltják le a felugró ablakokat, amikor azok már zavaróak. De vajon a felhasználók által felugró ablakok tiltása kihatással van a helyezésre? – erre a kérdésre még mindig keressük a választ.
Így tilthatjuk le a Pop-up ablakokat a különböző böngészőkben
Íme lépésről-lépésre, hogyan tilthatjuk le a legnépszerűbb internetes böngészőkben a zavaró, idegesítő felugró ablakokat.
Google Chrome-ban
Elsőként a böngészőnk jobb felső részén látható három vízszintes vonás ikonkra klikkeljünk

Google Chrome felugró ablak tiltás első lépés
Válasszuk a Beállítás menüpontot

Google Chrome felugró ablak tiltás második lépés
S végül görgessünk az Előugró ablakok blokkhoz és tegyük meg a szükséges beállításokat

Google Chrome felugró ablak tiltás utolsó lépése
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások