A felugró ablakok tiltása, mérése és a keresőoptimalizálás

felugró ablakok tiltása
A felugró ablakok tiltása, mérése és a keresőoptimalizálás
Értékelje az olvasottakat

A felugró ablakok nyilván előnyt jelentenek marketing szempontjából ha jól csináljuk, de mit okoz a felugró ablakok tiltása a keresőoptimalizálás tekintetében – erre a kérdésre keressük most a választ.
De tisztázzuk először, hogy mit takar a felugró ablak. Szinte biztos, hogy mindenki találkozott már azokkal a kis ablakocskákkal, amelyek a böngészés során szinte a semmiből bukkannak fel és ajánlgatnak bizonyos dolgokat. Nem sokan szeretjük, de egyébként néha nagyon jó információkkal is tudnak szolgálni.

A felugró ablakok működése egyébként elég egyszerű: egy szoftver beépül a rendszerbe, végigköveti a böngészéseinket, megismeri a keresési szokásainkat, a legtöbbet beírt kulcsszavakat, majd elindítja a felugró ablakok használatát, amelyek hasonlítanak azokhoz a tartalmakhoz, amelyekre kerestünk. A felugró ablakok egyébként lehetnek reklámsávok, szövegközi hirdetések, tényleges felugró ablakok, és szinte bármilyen más felület, ahol reklámmal találkozhatunk.

Pop-up ablakok amikkel gyakran találkozhatunk:

  • Optimonk hírlevél vagy akciós kupon ablakok
  • Leadin ablakok
  • Pop-up ninja ablakok

Sokan a felugró ablakok tiltása mellett döntenek, hiszen néha tényleg zavaróak ezek. Sokszor azonban nem tehetünk ellenük semmit. A felhasználói élmény szempontjából azonban nem biztos, hogy ideális a felugró ablakok használatának a választása, hiszen inkább negatív irányba dönti ez a lécet. Nézzük ezt egy kicsit részletesebben.

A legtöbb hírportál használja ezt a lehetőséget, és a legtöbb oldalon találkozhatunk már olyan felhívásokkal, hogy kedveljük a közösségi oldalon a felületüket vagy iratkozzunk fel a hírlevélre. Érdekes azonban azt a kérdés áttekinteni, hogy a felugró ablakok léte vagy a felugró ablakok tiltása okoz bármilyen helyezésváltozást a Google találati listájában.

Alapesetben a tapasztalat azt mutatja, hogy nem károsak a felugró ablakok, hiszen nem rontanak a helyezésen. Ugyanakkor az is észrevehető, hogy a felugró ablakok sokszor visszafordulásra késztetik a látogatót, ami viszont már számottevő visszacsúszást is jelent a találati listában. A Google ugyanis erőteljesen fókuszál a felhasználói élményre, ami pedig negatívat jelent, ha egy oldalra látogat a személy, ott megjelenik egy felugró ablak, és rögtön visszatér a találati listába. Ez a visszafordulási arány, amelyre ebben az esetben rosszul hat a pop up.

Szerencsére ebben a tekintetben a Google sem hagyta válasz nélkül az érdeklődőket, és beszélt a felugró ablakok tiltása és a keresőoptimalizálás viszonyáról.

A felugró ablakok tiltása a Google szerint

A Google több esetben nyilatkozott már a különféle felmerült kérdésekről a keresőoptimalizálás szempontjából, így tettek a felugró ablakok létezésével és felugró ablakok tiltása kapcsán is. A Google feltérképezi azt is, hogy egy oldal él-e a pop-upok használatával vagy sem, és bizony a Page Layout algoritmus során figyelembe is veszi azt.

A Page Layout algoritmus egy weboldal hirdetéseivel foglalkozik, tehát azt nézi, hogy egy weboldal mennyi hirdetést tartalmaz. A Google nem kedveli a túlreklámozott felületeket, így bünteti is azokat. Legutóbb 2014-ben frissítették ezt az algoritmust. Egyébként ha arra gondolunk, hogy a Google nem használja a felugró ablakokat, akkor talán már nem is tűnik akkora logikátlanságnak, hogy annyira nem is szereti ezeket, tehát azt sem szereti, ha oldalai alkalmazzák.

Azonban a Google szakértői tanácsokat is adtak ahhoz, hogy hogyan lehet, hogy a felugró ablakok ne rontsanak a helyezésen.
A Google tanácsa egyébként, hogy mutassuk inkább ezeket a hirdetéseket csak azoknak a felhasználóknak, akik már másodjára járnak oldalunkon, így a robotok nem fogják azt érzékelni, de a látogatók megkapják, tehát a felugró ablakok tiltása sem biztos, hogy így bekövetkezik, hiszen a felhasználók általában akkor tiltják le a felugró ablakokat, amikor azok már zavaróak. De vajon a felhasználók által felugró ablakok tiltása kihatással van a helyezésre? – erre a kérdésre még mindig keressük a választ.

Így tilthatjuk le a Pop-up ablakokat a különböző böngészőkben

Íme lépésről-lépésre, hogyan tilthatjuk le a legnépszerűbb internetes böngészőkben a zavaró, idegesítő felugró ablakokat.

Google Chrome-ban

Elsőként a böngészőnk jobb felső részén látható három vízszintes vonás ikonkra klikkeljünk

Google Chrome felugró ablak tiltás első lépés

Google Chrome felugró ablak tiltás első lépés

 

Válasszuk a Beállítás menüpontot

Google Chrome felugró ablak tiltás második lépés

Google Chrome felugró ablak tiltás második lépés

S végül görgessünk az Előugró ablakok blokkhoz és tegyük meg a szükséges beállításokat

Google Chrome felugró ablak tiltás utolsó lépése

Google Chrome felugró ablak tiltás utolsó lépése

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.