SEO Ellenőrző lista tartalom optimalizálásához

Még mindig a tartalom a király, többek között a tartalomfejlesztéssel kerülhetünk egyre feljebb és feljebb a Google találati listáin. Akármennyi időt is töltünk azonban a megfelelő téma felkutatásával és megírásával, a siker elmaradhat, ha nem optimalizáljuk megfelelően az elkészült bejegyzéseket. A következőkben megosztjuk a SEO ellenőrző listánkat, melyet érdemes minden tartalom optimalizálásánál elővenni, s végigmenni rajta a legjobb eredmény érdekében.
8 pontos ellenőrzőlista a tartalom optimalizálásához
Title címsor
A title, meta title vagy meta cím egy olyan meta elem, melyet a felhasználó nem lát közvetlenül a szövegben, de a keresőmotorok felhasználják a tartalom összefüggéseinek és a kulcsszó-relevancia meghatározásakor. Ha másra nincs is időnk, a meta címet mindenképpen adjuk meg!
A meta címet a keresőmotorok főként a találati listákon jelenítik meg, így esélyünk van olyan címeket megalkotnunk, melyek megragadják a keresést végző személyek figyelmét, s több átkattintást eredményeznek weboldalunkra.
Természetesen nem érdemes csupán a kulcsszavainkat egymás mögé rakni ezekben az elemekben, hiszen a látogatók nem ilyen címeket szeretnek, s amúgy is, ezzel Google büntetést kockáztatunk. Olyan címet kell írnunk, mely tartalmazza a kulcsszavunk, kulcsszavainkat, releváns magára a bejegyzésre és még a látogatók kattintásait is vonzza!
Tippek: A meta cím ne legyen hosszabb 60 karakternél, mert a Google levágja a túlnyúlást, s csak a vágott verziót mutatja. Ugyancsak próbáljuk meg a fő kulcsszavunk minél közelebb elhelyezni a cím elejéhez, míg annak végére szúrjuk be a weboldalunk nevét vagy márkanevünket!
Egyéb tudnivalók a titel tagról
Meta description
A meta description vagy meta leírás már egy hosszabb lélegzetvételű meta elem, mely ugyancsak nem látszik a bejegyzésben. A meta leírás célja, hogy összefoglalja a weboldal vagy bejegyzés lényegét a látogatóknak, ezért is mutatják a keresők a találati listákon ezt az elemet is.
A fentiekből következik, hogy a meta leírás is klikkgenerátor-elem, ha jól írjuk meg, számos átkattintást hozhat a weboldalunknak. Eközben természetesen figyelnünk kell arra, hogy tartalmazza a kulcsszavaink, így juttatva számunkra SEO előnyt, ráadásul legyen releváns is a tartalomra, hiszen a Google nagyon sokra tartja a relevanciát.
Tippek: A kulcsszavak használata azért is fontos, mert a Google kiemeli a kulcsszót a találati listákon, így az félkövéren jelenik meg, ezáltal is több kattintást hozva oldalunknak. A leírás maximális hossza 130-150 karakter közé essen, ugyanis a Google itt is levágja a túllógó részt, így sérülhet a mondanivalónk. Kiemelten fontos, hogy a meta leírás kapcsolódjon a weboldalhoz vagy oldalhoz, hiszen ha nem releváns, akkor a Google felülbírálja a meta leírás elemet, s megpróbálja saját maga összeállítani azt. Néha egészen rossz eredménnyel!
Bővebben a descriptionokről itt olvashat.
Meta kulcsszavak
Régen elég volt olyan kulcsszavakat beírni meta kulcsszó elemként, melyekre sokan kattintanak, s a Google feldolgozva ezeket, számos látogatót küldött a weboldalunkra. A sok csalás miatt végül a Google letett a meta kulcsszavak felhasználásáról, ugyanígy tett a Yahoo és a Bing is. Ráadásul a Bing fejlesztői azt is megerősítették, hogy ha valaki hamis kulcsszavakat használ a meta kulcsszavaknál, a keresőmotor spam jelnek veszi, akár súlyosan visszaminősítve az oldalt.
Tipp: Nem, hogy nem előnyös a meta kulcsszavak használata, hanem egyenesen káros is! A versenytársak ugyanis látják ezt az elemet az oldalunk forráskódjában, így tudják, mely kulcsszavakra optimalizáljuk weboldalunk, ezzel pedig könnyebben támadhatják stratégiánkat! Hagyjuk tehát üresen a meta kulcsszavakat!
Címsorok/H1 címsor
A címsorok használatával áttekinthetőbbé tehetjük bejegyzésünk, a H1 címsor általában a bejegyzés címére kerül. Ha lehetséges, használjunk kulcsszót a címsorokban, de ez tűnjön természetesnek! A címsor mindig legyen releváns a szöveghez, s ne optimalizáljuk túl a SEO-t a kulcsszavak fölösleges erőltetésével!
Tipp: A kevesebb néha több! Csak akkor használjunk kulcsszót a címsorokban, ha azok relevánsak és nem tűnnek erőltetettnek! Különben Google büntetést kockáztatunk.
Bejegyzés törzse
A bejegyzés törzsében nagyon sok lehetőség van a kulcsszavak elhelyezésére. Ezeket elhelyezhetjük jól vagy rosszul is. A legjobb tanács, hogy írjunk mindig természetesen, jó stílussal, mivel a Google rangsorolási tényezőit az emberi írás és beszéd alapján alakították ki.
Ha egy tartalom lendületes stílusú és érdekes az embereknek, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a Google is jó tartalomnak fogja minősíteni!
Tippek: Amennyiben az lehetséges, használjunk kulcsszót már a tartalom elején, az első bekezdésben. Régi SEO tipp, hogy a kulcsszavak mennyisége legyen az összes szómennyiség 3-5%-a. Ez a tipp mára már érvényét vesztette, ne számolgassunk! Az elsődleges tanács, hogy legalább egyszer használjunk kulcsszót. Ugyanilyen fontos, hogy a tartalom jó minőségű legyen! Ez a két jótanács kiegészíti egymás, ne erőltessük a kulcsszavakat! Egy jó író mindig tudja, hogyan helyezzen el megfelelő mennyiségű, természetesnek tűnő kulcsszót.
Belső linkek
Helyezzünk el linkeket a szövegben, melyek a weboldalunk más részeire mutatnak! A Google fontosnak tartja a szerzői tartalomban található belső linkeket, mivel ezek összekapcsolják a tartalmakat, s minőségi szignálnak számítanak.
Tippek: Linkeljünk úgy, hogy a linkelt aloldalak kapcsolódjanak a bejegyzéshez! Ezáltal kialakíthatjuk a látogatók egy olyan olvasási útvonalát, mely lépésről-lépésre bejárja weboldalunk! Óvakodjunk a túl sok linktől, ezek amúgy is csak összezavarnák a látogatókat, s a Google csak linkfarmnak tekintené oldalunk. Adjunk hozzá linket a szöveghez amilyen hamar csak lehet, ezzel növeljük az esélyét, hogy a látogatók legalább még egy aloldalt elolvasnak a weboldalunkon! Ezzel csökkenthetjük a visszapattanási arányt, mely szintén fontos minőségi faktor a Google szemében.
Bővebben a belső linkekről itt.
Külső linkek
Amennyiben nem saját kútfőből írunk ami elég ritka, akkor a külső forrásokra ajánlatos hivatkoznunk, mellyel még hitelesebb lesz a tartalmunk és ezt a Google kereső is értékelni fogja. Erről készült is egy tanulmány amit itt lehet olvasni.
Tipp: Megbízható, magas bizalmi faktorral rendelkező oldalakat linkeljünk pl: wikipédiás szócikket, közösségi oldalak tartalmat, közismert szerzők blogok tartalmait. például ezt a cikket az optimonster cikke alapján készítettük.
Képek
Vizuálisan érdemes feldobni a tartalmunkat, ezt a legkönnyebben képekkel tehetjük meg. De ha nem is több képet használunk, egyet azért feltétlenül tegyünk a cikkünkbe. Ezzel is képesek leszünk a SEO relevanciáját erősítenünk és még a képkeresőből is képesek lehetünk forgalmat hozni.
Tippek: A kép file neve és img alt neve vagyis a kép leíró része tartalmazza a tartalmunk kulcsszavát. Részletesek a képek keresőoptimalizálásáról itt olvashat.
Hasznos volt?
Kérjük ossza meg másokkal, klikkeljen a közösségi oldalak gombjaira és örömmel vennénk ha leírná miben tudtunk segíteni ezzel a listával!
Köszönjük,
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások