Vendég blogbejegyzések szerepe a linképítésben

Tulajdonképpen mire való a vendég-bloggerkedés? Írunk valamit egy általunk ismert, de akár ismeretlen személy blogjába és kész? A vendégbloggerkedés bármennyire is hobbitevékenységnek tűnhet, jelentős szerepe van a keresőoptimalizálásban és a marketingben is.
A vendégbejegyzések írása ugyanakkor a kedvelt és jól működő linképítési technikák közé tartozik. A vendég blogbejegyzések egyaránt hasznot képes hajtani a linképítőnek és a blogtulajdonosnak is, ha megfelelő az együttműködés. Az átmeneti közös munka ezek mellett megtérül a közönség számára is.

A linképítő szempontjai

A linképítés célja, hogy minél több hivatkozást gyűjtsünk, ami egy céloldalra mutat, lehetőleg a számára értékes oldalakról. A más oldalakon elhelyezett linkeknek azonban van egy hátulütője. A hivatkozó oldalak tartalmára általában nincs befolyásunk.
Sokkal értékesebb egy olyan szövegkörnyezetben létrejövő link, amely releváns információkat tartalmaz.
A vendégbloggerkedés legnagyobb előnye, hogy mi határozhatjuk meg a szövegkörnyezetet, ahová a hivatkozás kerül, így tőlünk is függ mennyire is lesz hatásos a SEO-nkban a bejegyzésben található link.

Új utak

A vendégbejegyzések keretei között egészen más megvilágításba helyezhetjük a témakörünket, hiszen ha megfelelően vegyítjük a bejegyzés gazdaoldalának tematikáját a saját oldalunk tematikájával, szinte biztos, hogy valami egyedi addig ritkán előforduló téma jön létre. Az ilyen speciális témakörök jellemzően több közösségi megosztást, visszajelzést szülnek, ami szintén erősíteni képes tartalmat, ezáltal a felénk mutató hivatkozást is.
Persze a vendégbejegyzések nem csak az organikus keresések által képesek megnövelni a látogatóink számát. Pont ellenkezőleg, a megfelelő helyre időzített link, akár Call-To-Action jelleggel növelheti a direkt átkattintások számát is. A nagyobb forgalom pedig több lehetőséget is jelent az oldal számára. Gondoskodjunk arról, hogy a vendégbejegyzésről érkező látogatók pontosan azt kapják a linktől, amit a bejegyzésben előkészítettek.

A blogtulajdonos szempontjai

Szintén sokat profitálhat a vendégbejegyzésből maga a blogtulajdonos is. Azon felül, hogy gyakorlatilag minimális munkával, értékes tartalommal bővülnek a bejegyzései, egyéb előnye is származhat a közreműködésből.
A vendégbejegyzés gyakorlatilag képes megsokszorozni az organikus forgalmat, hiszen egy másik személy szóhasználata, kapcsolódó témában, új kulcsszavak létrejöttét eredményezheti. A szélesebb kulcsszó-halmaz pedig több látogatót hoz.

Hogyan csináljuk a vendégblogolást?

A bloggerek általában szívesen fogadnak vendégbejegyzésekre irányuló megkereséseket. A blogolás ugyanis sok esetben elhozza azt az időpillanatot, amikor egyszerűen elfogynak az új ötletek, és nem bővülnek a megszokott ütemben a tartalmak.
Nézzünk hát körbe a bármilyen témakört illetően, keressük meg azokat a blogokat, amelyek célközönsége is hasznos lehet számunkra. Ugyanakkor ügyeljünk a blog várható élettartamára. Megfontolandó hogy érdemes-e energiát fektetni egy olyan blogba ami már hónapok óta nem tett közzé friss tartalmat. Vizsgáljuk a meg a körülményeket:
Van annyi energia a blog üzemeltetőjében, hogy a szolgáltatását megtartsa a jövőben is?

Van valamekkora forgalma a blognak? A blogok száma világszerte több millióra, sőt több 100 millióra tehető. Ezek nagy része sajnos nem képvisel valódi értéket, egy olyan blog pedig amit nem látogatnak, valószínűleg a keresőben sem tölt be jelentős szerepet.

Ha megtaláltuk a célblogot vagy blogokat, vegyük fel a kapcsolatot a tulajdonossal. Erre a célra általában találunk módot egy kapcsolati űrlap vagy e-mail cím segítségével.
Ne feledjük, hogy nem mindegyik blogger mozog otthonosan a linképítés, vagy úgy általában a keresőoptimalizálás területén, így tisztázzuk vele egyértelműen mik is a céljaink. Ne lepődjünk meg ugyanakkor azon sem, ha nem reagálnak a levelünkre. Sajnos a weboldalak jelentős részénél problémát okoz az ilyen fajta kommunikáció hiánya. A blogoknál azonban kicsit más a helyzet, itt nagyobb esélyünk van a kapcsolatfelvételre. Próbálkozzunk hát egyszerre több helyen.

Hogyan válasszunk témát?

Ha a céloldal tematikus is, egy vendégblog keretein kicsit tágíthatjuk a határokat. Próbáljunk olyan témát behatárolni, ami releváns mindkét tartalmat illetően.
A profik előre terveznek, de nyugodtan megkérdezhetjük a bloggert is, hogy milyen témakört tudna elképzelni az oldalán. Egy blog vezetése jelentős mértékű kreativitást igényel, így elképzelhető hogy olyan ötletet kapunk, amire mi magunk nem is gondolnánk (profizmustól függetlenül)

Linképítés vagy marketing?

Nem kell, hogy szétválasszuk a kettőt, hiszen a linképítés tulajdonképpen egy speciális marketing stratégia. A linképítés és a blogbejegyzés írásakor is ügyeljünk a minőségre.
Az szövegek minőségének jelentőségét ugyan vitatják a keresőoptimalizálás területén, de annál nagyobb a jelentősége a marketingben. Ne a keresőnek készüljön hát a tartalom, főként egy vendégbejegyzés esetén. Törekedjünk a jól értelmezhető struktúrált szövegre, a blog lehetőségeitől függően és biztosak lehetünk benne, hogy a lehetőségekhez mért sikert elérjük.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük