50 jól bevált és kipróbált blog főcím amire sokan fognak kattintani

A címsor választás az, aminek első lépésben köszönhetjük blogbejegyzésünk sikerét. Ez az eszközünk arra, hogy az olvasó felfigyeljen cikkünkre, és eldöntse, hogy tovább olvassa azt. A helyzetünk olyan, mint amikor ellenséges környezetben kell elérni céljainkat, hiszen a többi, mérhetetlen mennyiségű online tartalom is az olvasók figyelmének megszerzéséért harcol, ezért nagyon körültekintőnek kell lennünk a címválasztásunkban. Megéri a fáradságot, hogy a címsor típusokat megismerjük, és kibányásszuk közülük a számunkra működőt, ami átütő erővel képes vonzani az olvasók figyelmét.
Legyen az a Google találati listája vagy a közösségi oldalak egyikén elhelyezett post címsor.
Ez az 50 kipróbált főcímminta erős fegyverünk lehet az érdeklődés felkeltésében.
Hogyan tud ez a lista hatékony segítséget nyújtani?
Megéri a könyvjelzők közé tenni ezt az oldalt, vagy egész egyszerűen kinyomtatni, hogy mindig kéznél legyen.
Amikor éppen írunk egy cikk tervet vagy vázlatot, akkor keressük meg azt a szakaszt, amely éppen megfelel az általunk írt cikknek, hogy ötletet merítsünk belőle
Amikor egy új ötletünk támad, akkor válasszunk egy címet a sablonból, ez segíthet a cikkünk összeállításában.
A régi cikkek optimalizálásában is jól használható, nézzük át az összes régebbi cikkünket és változtassuk meg azokat, amelyeknek nagyon unalmas vagy zavaró a címe. Ebben az esetben a listát a frissítésekhez használhatjuk.
A címsorok típusai jól összehangolhatók saját témánkkal, ezért ismerkedjünk is meg a választékkal
1. számozott címek
A számozott cikkek mindig egy számot foglalnak magukba, amely megbízhatóan felkelti az olvasók figyelmét, hiszen a rendezettség, és az átgondoltság érzetét ébresztik fel a számok bennünk, és ezekre bizony mindannyian vágyunk széttagolt, bonyolult világunkban.

Számozott főcímek 10,9,8,7 stb.
Ezek a címsorok nagyon elterjedtek, és szinte biztos sikert ígérnek a figyelem megragadásában. Ilyen például az: „5 könnyű…” vagy a „20 ötlet…”.
Íme, 8 tipp mi következhet a számok után:
- x tennivaló, amely …
- x eszköz, amivel jobban …
- x dolog, amit a …-ból megtanultam
- x eszköz, amire szükségünk van, amikor …
- x (okos) ötlet és trükk, amivel …
- x (dolog), amiről nem fogod elhinni …
- x ok, ami miatt (ez) egy rossz ötlet
- x (dolog), amit meg kell szereznünk …
2. Útbaigazító címek

Útbaigazító főcím ötletek
Ezek általában a „hogyan csináld” vonalat követik, és lépésről-lépésre kalauzolják az olvasót a megoldás irányába.
Íme néhány példa azokra a címsorokra, amelyekkel garantáltan felkeltjük az érdeklődést:
- Én hogyan csinálom…..
- Én és Ön hogyan csinálja….
- Hogyan készítsük el….
- Hogyan kezdjük el…?
- Hogyan fejezzük be…?
- Hogyan lehet gyorsan…?
- Hogyan tegyünk … vmi nélkül?
- Mi a helyes módja annak …?
- Hogyan tudunk megszabadulni a …?
- Mi az a … és hogyan tegyük?
- … lépés ahhoz, hogy ….?
- (Ez és ez történt) … Hogyan tovább?
1. Elemző, értékelő cikkek
Sokszor jó választásnak bizonyulhat egy termék véleményező cikk, még a keresők szempontjából is. A vásárlók igénylik, hogy vásárlás előtt tényeket ismerjenek meg egy-egy termékkel vagy annak konkurens termékével kapcsolatban.
Íme, néhány jól bevált szalagcím:
- X termék (elemzés, értékelés): Miért jó nekünk?
- Miért jó? : X termék elemző értékelése
- X vagy Y termék a jobb?
- X termék: Vajon megéri?
- Miért használjuk x terméket?
2. Valamilyen titokról szóló cikkek, amelyek valamilyen titkos dologra derítenek fényt

Titkokról szóló főcímek
Mindannyiunkban ott él a kíváncsi gyermek, és szeretünk olyan dolgokról értesülni, amelyek korábban előttünk titokban voltak. Az ilyen ígéreteket tartalmazó főcímek hihetetlenül erősek és vonzzák az olvasókat.
Viszont nem árt az óvatosság, mert ha a cikk nem tartalmazza azt, amire a cím ígéretet tett, akkor az olvasóink elpártolhatnak tőlünk.
- Felejtsd el (ezt), helyette próbáld ki a …
- Annak a titka, hogy ….
- X kevéssé ismert módja annak, hogy…
- X dolog, amit eddig nem tudtál a …
- A leginkább túlértékelt (téma) …
- Az igazság (valamivel) kapcsolatban …
- (Egy téma), amiről az emberek nem akarnak tudni…
- Amiről senki nem beszél…
- X dolog, amit (valakik, vagy cégek) nem mondanak el Neked…
- Meglepő tények a …-ról
3. Negatív főcímek
Nagyon sok blogger semleges vagy pozitív főcímet választ, de érdemes kipróbálni a negatív előjelű címeket is, hiszen az olvasók nem elhanyagolható része felkapja a fejét a negatív megfogalmazásokra, ezért érdemes ezeket is kipróbálni.
- Figyelmeztetlek….
- Mi az, amit rosszul csináltál, és mit tegyél helyette…?
- Te is elkövetted ezt a … hibát?
- X kemény módszer, hogy…
- (Jó tanács), amely nem mindig válik be…
- Miért romlik el a …?
- X hiba, amitől jobb, ha óvakodunk…
4. Epikus cikk címek
Ezek a cikkek összefoglaló jellegűek és igen népszerűek. Rengeteg megosztást kaphatunk, sőt nem egy értékes linket is. Törekedjünk arra, hogy a lehető legütősebb címsort választjuk ki a témánknak.
Néhány klasszikus és használható példa:
- Alapvető útmutató a …
- Hogyan csináld … általános útmutató
- Minden, amit tudnod kell a …-ról
- X (felhasználót) megkérdeztünk: (kérdés)
- 100 lehetőség, ötlet, tennivaló, hogy ….
- Komplett útmutató a …-hoz
- (téma) szótár
- (téma) erőforrások
Bár egy cikk számára a cikk kiválasztása csak az egyik összetevő a sikerhez, mégis megéri körültekintően, és alaposan eljárnunk, mikor címet választunk post-unk számára. Jól teszed, ha a fenti listát használod, mert a cím további segítséget adhat a tartalom tagolásához, és segítségével könnyebben érhetünk el átütő sikert a linkek és megosztások világában. Cikkünk elkészítésében sok segítséget kaptunk a searchenginejournal.com cikkéből.
Melyik címsort tudná használni a legkönnyebben a saját blogjában, esetleg van már olyan amit ki is próbált már?
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások