9 SEO tipp kezdőknek 2019-re

SEO tippek kezdőknek az új évre!
9 SEO tipp kezdőknek 2019-re
Értékelje az olvasottakat

Érdekel a SEO és tudni szeretnéd, melyek azok a trendek, amelyek idén meghatározzák a keresőoptimalizálást? Akkor a következő listát Neked ajánljuk.

A végtelen információmennyiségben könnyen elveszhet az, aki most ismerkedik a SEO alapjaival, azonban nem kell megijedni.

A keresőoptimalizálást bárki megtanulhatja, de tudni kell, melyek az alapvető fontosságú feladatok. Ezért készült az alábbi lista.

Nem elég hnagsúlyozni: Optimalizálás mobilra!

Optimalizálj mobilra (is)

A mobil-optimalizálás kritikus feladat, e tekintetben nem köthetünk kompromisszumokat. A SEO tehát UX/UI alapon kezdődik; meg kell győződnünk, hogy a felületünk felhasználóbarát, kiválóan használható minden eszközön, legyen szó asztali monitorról, laptopról, táblagépről vagy okostelefonról. Emellett foglalkoznunk kell a sebességoptimalizálással; minden késleltetett betöltődés a látogatók visszafordulását idézheti elő.

Mára Magyarországon is billent a mérleg; a legtöbb honlap esetében túlsúlyba kerültek a mobil látogatások az asztali (+ notebook) látogatásokkal szemben. Ez a trend nem csupán a híroldalakra és közösségi oldalakra érvényes, hanem a webáruházakra is. Fel kell ismernünk azokat a pontokat és lehetőségeket, amelyek a mobil felhasználók számára a lehető leggyorsabb információátadást biztosítják. Ha ez sikerül, hatalmas lépést tettünk az eredményes SEO felé.

Értsük meg a felhasználói érdeklődést

Ma is rengeteg szó esik a kulcsszókutatás jelentőségéről, de a Google algoritmus már inkább a keresési szándék megértésére összpontosít. Nem elég a nagy forgalmú kulcsszavakra optimalizálni, helyette értékes találatot kell adnunk a releváns keresőkifejezésekre vonatkozóan.

Miután megértettük, hogy a célközönségünk milyen információkat keres, sikeresebben készíthetjük az oldalainkat és tartalmainkat. Ez hosszú és fáradságos folyamat, de ha képesek vagyunk megérteni a felhasználóink viselkedését, a siker nem marad el.

A felhasználói érdeklődés feltérképezésében nagy segítségünkre vannak a saját adataink és tesztjeink. Használjunk különböző megközelítést, legyenek teszt-tartalmaink és figyeljük az organikus céloldali forgalmukat. A folyamatos tesztelés és mérés segít tudatosabbá tenni a folyamatainkat.

Írjunk az embereknek, de optimalizáljunk a Google számára

A jó szöveg az embereknek szól, olvasmányos, érdekes és igényes. Ez azonban nem azt jelenti, hogy választanunk kell a minőségi szöveg és az optimalizálás foka között. A cél az, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyek hasznosak és érdekesek a látogatók számára, ugyanakkor a keresőmotorok jelentős forgalmat terelhetnek rá.

A tartalomnak mindig érdekesnek és relevánsnak kell lennie. Ha már értjük a felhasználóink érdeklődését, az ilyen tartalmak elkészítése nem jelenthet akadályt. Egyik sem létezhet a másik nélkül… Hiába írunk érdekes tartalmakat, ha azokat senki sem olvassa el, ugyanakkor hiába optimalizálunk eredményes kulcsszavakra, ha a szöveg nem releváns, nem minőségi, a látogatók pedig az első mondat után zárják az oldalt.

A Google ma már túlzottan kifinomult ahhoz, hogy kulcsszóhalmozással és silány tartalmakkal be lehessen csapni.

A cél tehát az optimalizálás és a minőségi tartalom közötti egyensúly megtalálása. Fordítsunk időt és energiát mindkettőre és tartsuk szem előtt, hogy az egyik sem zárja ki a másikat.

Forgalomelemzés

Folyamatos forgalomelemzésre van szükség

Az aktuális forgalmi eredményeink nagy segítséget jelentenek a további munkában. Mérjük fel, melyek a legfontosabb céloldalaink, milyen keresési kifejezésekre érkeznek a látogatóink. Elemezzük ki a legeredményesebb tartalmainkat és keressük meg, melyek a közös tulajdonságaik. Ebben nagy segítséget jelent a Google Analytics és Search Console eszköze. Így közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy még pontosabban értsük a felhasználóink keresési szokásait.

Keressünk olyan témákat, amelyek örökzöldek, azaz folyamatos érdeklődés van irántuk. A szezonális jellegű és hírértékkel bíró tartalmaink fontosak, de legyenek olyan írásaink is, amelyek bármikor aktuálisak és amelyek mindig érdemi információval szolgálnak a látogató számára.

Kövessük a SEO változásait

A Google algoritmusa évente több száz alkalommal módosul, azonban léteznek olyan frissítések, amelyek komoly hatást gyakorolhatnak a weboldalunk organikus forgalmára. Érdemes követni az aktuális híreket és változásokat; a Google hivatalos bejelentései sokszor hiányosak és félrevezetők, de a világhálón fellelhető információk sokszor segítenek jobbá és eredményesebbé tenni a honlapunkat. Akár teljesen kezdők, akár SEO guruk vagyunk, az algoritmus változásainak követése a munkánk fontos részét képezi.

Google rangsorolási tényezők

Ismerjük meg a legfontosabb rangsorolási tényezőket

Számos nem hivatalos lista létezik, amely a Google rangsorolási tényezőit mutatja be. Ezek kétségkívül hasznosak, noha csupán a core algoritmus primitív szószedetéről beszélünk. Érdemes időt szánnunk az ilyen listák megismerésére, illetve külön figyelmet szentelni a legfontosabb tényezőkre.

Látni fogjuk, hogy a tényezők bizonyos hányadát mi magunk is könnyedén javíthatjuk, más tényezőket az oldalunk minősége fog meghatározni, de szép számmal találunk a listában olyan elemeket is, amelyeket a látogatói viselkedés fog befolyásolni. A lista hosszú lehet, de érdemes időt szánni rá.

Soha ne becsüljük alá az UX-et

A UX (azaz felhasználói élmény) egyre fontosabbá válik a keresőoptimalizálásban. A Google egyértelmű célja, hogy a lehető legjobb találati listát állítsa fel, ennek pedig elhagyhatatlan részét képezi a honlapok UX vizsgálata. Önmagában a jó tartalom sem elegendő, ha a felhasználók nem azt és nem olyan formában kapják, ami számukra kényelmes és előnyös.

Ugyanakkor nem könnyű eldöntenünk, hogy a honlapunk megfelelő felhasználói élményt biztosít-e. Ebben van segítségünkre a visszafordulási arány, a webhelyen töltött idő és a megtekintett oldalak számának kiértékelése. Vessük össze ezeket a vizsgált oldalak tartalmával és betöltődési sebességével…

Így reálisabb képet kaphatunk a látogatóink viselkedéséről, illetve arról, szívesen olvassák-e a tartalmainkat.

SEO és a közösségi oldalak kapcsolata

Keressük meg a SEO és a közösségi média kapcsolatait

A közösségi médiát nem soroljuk a közvetlen rangsorolási tényezők közé, a felhasználói érdeklődés és viselkedés azonban meghatározza a honlapunk organikus forgalmát is.

Ugyanakkor fontos érteni és szem előtt tartani, hogy a márkánk iránti érdeklődés nem feltétlenül korlátozódik a Google keresésekre és a honlapunkra, hiszen a Facebook, Twitter, Instagram vagy LinkedIn oldalak épp úgy a márkánk részét képezik, mint a saját honlapunk.

Sőt, azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a közösségi oldalak részben keresőmotorként is működnek, rengeteg felhasználó ezeken az oldalakon szeretné megtalálni a számára szükséges információt, terméket vagy szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy a felhasználói szokások megváltoztak és folyamatosan változnak, ehhez pedig alkalmazkodnunk kell.

Hang alapú keresés fontossága

Értsük meg a hangalapú keresések működését

A hangalapú adatbevitel a keresések során is egyre nagyobb jelentőséggel bír. Egyre nagyobb az ilyen módon indított keresések aránya. Habár messze vagyunk attól, hogy hangkeresés legyen domináns, már most fel kell készülnünk arra, hogy egyre több felhasználó választja ezt a módszert.

Számunkra mindez azt jelenti, hogy jelentősen megváltozik a keresési kifejezések jellege; a mostani (írás által megadott) rövid kulcsszavak helyett jönnek a „hol vásárolhatok a legolcsóbban zsályateát a második kerületben” jellegű keresések. Minél inkább megértjük a felhasználóink igényeit, annál közelebb kerülünk ahhoz, hogy a számukra legértékesebb tartalmakat állíthassuk elő.

Zárásként…

A SEO-nak nem kell bonyolultnak lennie, legyen inkább átgondolt és alapos. Ha megértjük a látogatóink viselkedését, elemezzük a legfontosabb céloldalaink forgalmát és keresőkifejezéseit, ha folyamatosan teszteljük az új megoldásokat, biztosak lehetünk abban, hogy az eredmény nem marad el.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.