Cornerstone Technika a gyakorlatban

Tartalommarketing a legjobb optimalizálás?
Cornerstone Technika a gyakorlatban
Értékelje az olvasottakat

A keresőoptimalizálás fontossága megkérdőjelezhetetlen egy profitorientált céges weboldal vagy webáruház esetén, ezért érdemes olyan új technológiákat is alkalmazni, mint a Cornerstone. A Google ugyanis az utóbbi időben sokszor alakítgatta, tökéletesítgette és frissítette algoritmusait.

Éppen ezért, ami korábban még hasznos, a keresőkben előrébb mozdító technika volt, mára már lehet, hogy éppen büntetést eredményez.

Pedig nagyon sokan még úgy gondolják, hogy a megfelelő kulcsszavak halmozása, a kulcsszófelhők vagy éppen a láblécben titkosan elrejtett trükkös felsorolások majd elő lendítik az oldal népszerűségét a keresőóriás szemében.

Azonban ma már a SEO sokkal összetettebb, mint 5-10 évvel ezelőtt. A Google nem csupán a kulcsszavakat figyeli, hanem azok környezetét is. Ráadásul a mesterséges intelligenciával megáldott robotjai képesek felismerni a ragokat, az igeidőket és a szinonimákat is.

Így egységesen értelmezik a szövegkörnyezetet és nem csupán egy-egy szót vagy szópárt keresnek meg a weboldalon. Régen elég volt néhány link katalógusba beregisztrálni és az oldalunkat tele tűzdelni a számunkra fontos keresőszavakkal és már jöttek is a látogatók, ma azonban meg kell küzdenünk a Google találati listájának első oldaláért.

Tartalommarketing, mint korunk legjobb keresőoptimalizáló tevékenysége

A tartalommarketing fogalmával nem árt tisztába lenni, ha keresőoptimalizálásra adjuk a fejünket. Ez ugyanis az a tevékenység, amely során nem csak érdekes, de értékes tartalmat kreálunk. Egy jó szöveggel ugyanis az oldalunkra látogatókat is megfoghatjuk, vásárlásra ösztönözhetjük de a Google szemében is informatív, tájékozott és a témában jártas szaktekintélyként tetszeleghetünk majd.

A megfelelő belső kereszthivatkozásokkal, jó struktúrával és alaposan átgondolt társoldal rendszerrel pedig a kereső elején találjuk majd magunkat ezen módszer segítségével.

Azonban csak akkor célravezető SEO tekintetében a tartalommarketing, ha igazán jól csinálják azt. Egyaránt segít a B2B és a B2C területre szánt szolgáltatóknak és kereskedőknek, akik az internet világát szeretnék bevételnövelésre használni.

Az egyik ilyen új technika a Cornetstone, vagyis a sarokkő tartalom módszer, amelyet Magyarországon még nem túl sokan ismernek, így csak kevesen is használnak.

Mi is ez a Sarokkő vagyis a Cornerstone?

A Cornerstone és Sarokkő, furcsán csengő elnevezése mögött egy igen alaposan megírt, minőségi és hosszú írás bújik meg. Vagyis egy-egy témában a megtalálható legjobbnak kell lennie ennek a tartalomnak, amelyet ki kell egészíteni néhány speciális SEO technikával, hogy tökéletes eredményt kaphassunk.

A rövid leírások, pár 10-100 szavas leírások tehát már nem jelentnek túl nagy kihívást a Google robotoknak, ők a hosszú, legalább 2350 szóból álló leírásokat kedvelik.

A Cornerstone tehát a tartalommarketing titkos fegyvereként, 2000 szó feletti hosszával inkább egy szakdolgozathoz vagy beadandó dolgozathoz hasonlít, mintsem egy egyszerű, rövid online cikkre. Az igazi ereje azonban az általa hordozott információban rejlik.

A minőséget ugyanis a szakmaisága adja. Érdemes lehet ezért egy cégnek bevezetnie az oldalra látogatókat a gyártási folyamatokba, a logisztikába, az előkészületekbe vagy éppen az alapanyagok beszerzésébe.

Szívesen olvasnak hasznos tanácsokat, tippeket és alternatív megoldásokat is az adott témakörben a látogatók és a Google algoritmusa is értékesnek fogja ítélni a fáradozásunk gyümölcsét.

Legjobb tartalom írása

A legjobb tartalomra kell gyúrnunk egy adott kulcsszóra!

Ha a miénk a leginformatívabb és legszéleskörűbb leírás egy témában, akkor szinte garantált a pozíció előrelépés. Azonban a könnyen jött, jó helyezést ugyan ilyen gyorsan el is veszíthetjük, ha nem figyelünk oda. A Sarokkő tehát nem „az egyik legjobb írás” a témában, hanem „a legjobb írás” kell, hogy legyen. Egyaránt kell tartalmaznia mélyre nyúló részleteket és friss információkat, amelyek nem csak hasznosak de aktuálisak is.

A Google mellett pedig a Bing is a mesterséges intelligenciát hívja segítségül a legrelevánsabb találatok kilistázásához, így nem szabad különböző trükkökkel próbálkoznunk vagy más forrásokból másolnunk sem.

A tartalommarketing szempontjából tehát nem csak hasznosnak, informatívnak és kellően hosszúnak kell lennie ennek a cikknek, hanem SEO szempontból is helyt kell állnia. Ezek a feltételek pedig igen sokrétűek.

Egyaránt kell megfelelő kulcsszavakra optimalizálni, mobiltelefon kompatibilis és gyors elérhetőségű oldallal rendelkezni, keresőbarát URL-ekkel strukturálni a tartalmainkat, figyelni az adatvédelemre és a Google számos más irányelvére egyaránt.

A Cornerstone módszer lényege apróságokon is múlhat!

Ahhoz, hogy egy témában a mi írásunk legyen a Sarokkő, csak úgy lehetséges, ha nem nyúlunk nagyon mellé a témával. Ehhez a 7Digits kínál megoldást kb 85.000 forintért, és a Buzzsumo is, ennél sokkal csekélyebb, 28.000 forintos havidíjért.

Az online eszközök segítségével megtalálhatjuk azokat a témákat egy-egy kulcsszó tekintetében, amelyekre a legtöbben reatáltak az elmúlt időszakban. Vagyis könnyedén megtudhatjuk, hogy melyek a top tartalmak, amelyek a mi célközönségünknek hasznosak, fontosak.

A legnépszerűbb, közösség számára is aktívan megosztott tartalomban pedig már könnyen lehetünk a legjobbak.

A Cornerstone célja minden esetben a vevő szerzése. Ezért ha igazán jók vagyunk valamiben, akár egyetlen ilyen sarokkő cikk is elég lehet ahhoz, hogy sikeresek lehessünk.

Azonban nem minden cikkünk fog azonos népszerűségnek örvendeni, ezért érdemes 2-3 vagy akár 5 ilyen írást is elkészítenünk vagy elkészíttetnünk, amelyekre további 6-8 vagy 10 darab, ezeket támogató cikk is készül.

Ha azonban jól meg van írva egy cikk, akkor akár azzal az eggyel is sikert érhetünk el. Nem csak olvasottság tekintetében, hanem a találati listán való előrébb lépésben is.

Leghasznosabb cornerstone technikák

Ezek a legnépszerűbb Sarokkő technikák

Bár nem elvárás, mégis nagyon hasznos, ha ezeket a Cornerstone írásokat nem külön posztokként, hanem különálló oldalként írjuk meg és népszerűsítjük. A Google szemében ugyanis ha ez is csak egy poszt a sok közül, akkor nem értékeli annyira, mintha különálló oldalt kapna.

Az íráson felül azonban a dizájn és a képek is fontosak, amiket ebben a cikkben elhelyezünk. A megfelelő tagolás, a változatos megfogalmazás és a címsorok stílusozása is lényeges.

Azt pedig senkinek sem kell már mondani, hogy az írásunkra mutató minőségi bejövő linkek mennyit segíthetnek a tevékenységünkben.

A külső hivatkozásokon felül, azonban a belső linkekket is jól ki kell alakítani úgy, hogy a körbe hivatkozások mellett, a Sarokkő cikkünk, mindig az adott téma központi tartalma legyen. A WordPress oldalt használóknak ebben a Yoast SEO Plugin fizetős változata is nagy segítséget nyújt.

A Cornerstone írások akár egy vagy másfél évig is vonzzák a látogatókat, ez azonban csak úgy érhető el, ha állandóan frissítjük és aktualizáljuk az írásunkat.

Ajánlott az UberSuggest nevű kiegészítő használata is, amely az úgynevezett LSI kulcsszavakra tesznek ajánlatot. Ezekből is minél többet használjunk fel a megfogalmazásunk során a cikkben, hiszen a Google már az egész írás kontextusát figyeli, nem csak a kulcsszavakat.

A különböző közösségi oldalak pedig ebben az esetben is sokat számítanak, így legyen elérhető a megosztás, kedvelés, hogy minél többen pozitívan jelezzenek vissza az írás hasznosságát igazolva. A Google pedig ezt is mérlegelni fogja a rangsorolásánál.

Megéri befektetni a tartalommarketingbe?

Ezt a kérdést talán fel sem szabadna tenni, hiszen olyan mintha magát a keresőoptimalizálást kérdőjeleznénk meg. Persze, a befektetett pénz, energia és munka minden esetben megtérül. Ráadásul, ha igazán jól csináljuk, akkor sokszorosan, ha nem is azonnal.

Azonban, mivel ez egy normál cikk háromszorosával ér fel, a költségek is többszörözhetőek. A tökéletes szerkesztéshez pedig számtalan külső eszköz és kiegészítés szükséges, az utána járásról nem is beszélve.

Egy jól megírt Cornerstone akár egy hónapot is igénybe vehet, amit aztán a SEO tevékenység is követ. Viszont ne feledjük el, hogy a siker akár másfél évig is fenntartható, így egyértelmű, hogy megéri a ráfordításokat a Sarokkő módszer!

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.