Citromail beállítások és marketing tippek trükkök

Citromail beállítások és marketing tippek trükkök
Értékelje az olvasottakat

A Citromail e-mail fiókját szinte mindenki mindennap használja, hiszen innen mennek ki és érkeznek be a napi levelek. Az ingyen elérhető levelezőrendszer mind a mai napig a legnépszerűbbek között van. A sorrend a következő: Freemail, Gmail, Citromail. Láthatjuk, hogy a 3. helyen szerepel sokak kedvence a citromail.hu.

A levelezési címekre mind a mai napig számtalan e-mail marketinges levél fut, be, hiszen ez a marketingeszköz még mindig nem idejétmúlt. Az online marketing még mindig gyakorta használja az e-mail marketing lehetőségét, hogy a cégek még több ügyfélre, potenciális vásárlójelöltre tegyenek szert.

A startlap oldalán keresztül minden felhasználó nagyon gyorsan be tud lépni saját citromail fiókjába, így mindenféle keresgélés nélkül a feladat gyorsan elvégezhető. A startlapot ma már egyre többen használják, hiszen a fiókba való belépés lehetősége mellett számtalan információ megtalálható a weboldalon.

Miben újult meg a Citromail.hu levelező rendszere?

Már 2004 óta szolgálja ki az ügyfeleit a Citromail, amely egy magyar nyelvű ingyenes levelező szolgáltatás. Tulajdonosa a Sanoma Budapest Zrt és a VIP Solution Kft. Magyarországon a népszerű gmail és a freemail mellett ezt is igen sokan használják levelezésre. A régi felület teljesen megújult így a látogatók még szélesebb körű szolgáltatást vehetnek igénybe. A statisztikák szerint már 2 milliónál is több felhasználója van a népszerű levelezési rendszernek.

Már híreket is olvashatnak az érdekeltek a citromail oldalán

A megújult oldalon egy hír szolgáltató felület is elérhető, amely a nap 24 órájában segíti az ügyfeleket, hogy mindig időben értesüljenek a legfrissebb hírekről. A főoldalra belépve egyből láthatóak a hírek, így különösebb keresgélés nélkül is azonnal olvashatók az értékes információk.

Miben új a citromail levelező rendszer?

Összesen 2 Gigabyte tárhelyet kap minden ügyfél, így már nincsen szükség a levelek állandó törlésére sem. SPAM felismerő rendszer és egy vírusellenőrző algoritmus is helyet kapott az újítások között, amelyek a biztonságos levelezést segítik elő.

Mennyi a maximális elküldhető file méret?

Ma már 1 Gigabyte file is küldhető a rendszer segítségével, így már nagyobb képfájlokat is nyugodtan csatolhatnak az ügyfelek leveleikhez.

Mobil alkalmazásról is használható

Android és iOS alkalmazásokkal is használhatja bárki a levelezőfelületet, azaz akár útközben is lehet levelezni és a leveleket fogadni. Ehhez természetesen internet elérés szükséges, amely a legtöbb okostelefon előfizetőnek már eleve rendelkezésére áll. A citromail az új technológiák megjelenésével szinte egyidőben folyamatosan alakítja át szolgáltatásait.

Regisztráció mobil telefonokról

Már mobilon keresztül is nagyon gyorsan el lehet végezni a citromail.hu regisztrációs folyamatot és itt is ugyanúgy kezeli az óriásfájlokat valamint a kiemeléseket a rendszer, emellett a már lérehozott mappák is ugyanúgy elérhetők. Egy címjegyzék segíti, hogy a kapcsolatokat kezeljék az ügyfelek, így egy teljesen jól átlátható levelezőrendszert is ki lehet alakítani. A SPAM szűrő minden egyes alkalommal külön gyűjti a gyanús leveleket, így azokkal sem lesz gondja a felhasználóknak.

Regisztrációs folyamat asztali számítógépről

Az asztali számítógépekről is igen gyorsan elvégezhető a regisztráció, hiszen a főoldalra kattintva már láthatjuk is a regisztrációs fület. Felhasználónevet kér a rendszer, amely egyben az e-mail cím is lesz. Itt figyeljünk, oda, hiszen már nagyon sokan regisztráltak a rendszerben, így elképzelhető, hogy pont az a név illetve cím már nem lesz elérhető. Ebben az esetben érdemes pár számot a név után tenni és máris elérhető lesz a regisztráció a kívánt néven.

Kéri a jelszót és a már jól megszokott alternatív levelezési címet. A személyes adatok megadásán túl kéri még az iskolai végzettséget, azt hogy milyen pozícióban dolgozik az ügyfél, és hogy melyik mobil szolgáltatón ál van a telefonelőfizetése. Az adatvédelmi tájékoztató és a felhasználói feltételek elfogadása után, nem marad más hátra, mint a tovább gombra kattintva véglegesíteni a regisztrációt.

Regisztrációs folyamat mobilról

A citromail egy saját applikációt hozott létre, hogy mobilról is könnyen használható legyen. A Google Play áruházban bárki elérheti az ingyenes applikációt, de ugyanígy elérhető az Appstore-ban is. Az alkalmazás azonnal jelzi, ha új üzenet érkezik, így érdemes ezzel kezdeni a regisztrációs lépéseket. Maga a regisztrációs folyamat hasonlít az asztali verzióhoz, így nagyon gyorsan elvégezhető.

Citromail regisztráció Facebook segítségével

Az ingyenes levelezőrendszerbe egy Facebook azonosító segítségével is elvégezhetjük a regisztrációt. Ebben az esetben a Belépés Facebook fiókkal gomba szükséges kattintani és máris a közösségi portálon találjuk magunkat. A Citromail bizonyos információk megosztását kéri az így regisztrálóktól és amint ezt engedélyeztük máris sikeres lesz a regisztrációnk. Természetesen, akik nem óhajtják a Facebook fiókjukat összekapcsolni a levelezőrendszerrel, azok inkább használják a normál regisztrációs módot.

Belépés a Citromail rendszerében

A citromail.hu bejelentkezés több felületről is végrehajtható, hiszen akár a facebookon keresztül is beléphetünk ide. Akik mobil applikációval rendelkeznek és nem lépnek ki a rendszerből, azok folyamatosan kapják az értesítéseket, ha új üzenet érkezik. Az asztali számítógépekről is pofon egyszerű a belépés a főoldalon keresztül.

A belépés folyamata

A citromail.hu weboldalra kattintva egészen egyszerűen a regisztrációkor megadott adatokkal tudunk belépni a levelezőrendszerbe. A belépés gombra kattintva máris leveleket írhatunk és elolvashatjuk a beérkező üzeneteket is.

Jelszó emlékeztető és egyéb segítségek nyújtása

A citromail lehetőséget biztosít új jelszó igénylésére is, hiszen ha elfelejtjük a jelszót, akkor a rendszer egy jelszó emlékeztetőt küld az alternatív e-mail címre. Ezt csak akkor tudja a rendszer elvégezni, ha regisztrációkor adtunk meg ilyen elérhetőséget. Az alternatív címen kívül a rendszer egy kérdés párost is fel fog tenni, amelyre ugyanazt a választ kell adni, amit regisztrációkor is megadtunk. Ez ugyan nem túl egyszerű folyamat, de így biztosított, hogy ne kerüljön illetéktelenek kezébe a fiókunk.

Ha valaki 110 napon keresztül egyszer sem lép be a fiókjába, akkor a rendszer felfüggeszti a fiókot, de még ekkor is van lehetőségünk a visszaregisztrálásra a régi adatok megadása után. A fiókban lévő levelek azonban már nem lesznek elérhetők. 240 nap után a teljes fiók törlődik úgy, hogy nincsen mód annak visszaállítására. Maga a felület nagyon könnyen kezelhető és a levélírás is pillanatok alatt megtörténhet. Külön helyesírás ellenőrzőt nem tartalmaz a levelezőrendszer, de a Google keresőben pillanatok alatt több tucatot is találhatunk.

Belépés Facebookal a Citromail levelezőbe

Természetesen, ha így regisztráltunk, akkor a Facebook profilunkkal is be tudunk lépni a citromail kezelő felületére. Nincsen más teendőnk, mint beütni a Facebook belépési adatainkat és máris bent vagyunk a levelezőrendszerben.

Ez azoknak nyújt nagy segítséget, akik nem akarnak újabb bonyolult regisztrációs folyamaton túlesni és megfelelő számukra, hogy a Facebook fiókkal össze lesz kapcsolva a levelezőrendszerük.

Smtp és Pop 3 beállítások a Citromailben

Ma már egyre többen élnek azzal a lehetőséggel, hogy levelező kliens programot használnak a különféle postafiókok kezelésére. Így elkerülhető az, hogy állandóan a böngészőn keresztül kelljen belépni az egyes fiókokba. Ugyanezt természetesen a citromail esetében is el lehet végezni. Az egyik legnépszerűbb ilyen program a fizetős Microsoft Outlook. Már az okostelefonokkal is meg lehet oldani azt, hogy egyszerre több fiókot is felügyeljünk. Amíg ez a kliens program be van kapcsolva, addig minden egyes levelünkről kapunk értesítést.

Az smtp és a pop3 funkciók beállításának lépései

Mindig a szolgáltatóval megkötött szerződésben található meg az internet szolgáltató szerver, azaz az SMTP címe. A POP 3 szerver jelen esetben a pop3.citromail.hu. Az IMAP szerver: imap.citromail.hu. A beállításhoz szükség lesz még az azonosítókódra, amely a citromail-es felhasználónév. Itt nem kell beírni a @citromail.hu-t csak a felhasználónevet. Jelszóhoz minden esetben a citromail-es jelszót szükséges megadni.

A POP 3 mindig a fogadó és az SMTP Mindig a küldő szerver. A Post Office Protocol version 3 a POP3 rövidítése, az SMTP a Simple Mail Transfer protocol rövidítése. A POP3 csak a levelek letöltésére alkalmas, míg az SMTP a fogadásukra. Van néhány fontos teendőnk, ha ilyen kliensprogramot használunk. Mindig figyeljünk oda, hogy a tárhely telítettsége megfelelő legyen, azaz a citromail esetében legalább 2GB szabad tárhely kell a levelek tárolására.

Ha betelik a tárhely, akkor sajnos előfordulhat, hogy nem kapjuk meg a várva várt leveleket. A tárhelyre, – ha nem is mindig használjuk – néha lépjen be, nehogy töröljék a fiókot. A levelező kliensen állítsa be a kapcsolódási intervallumot minimum 15 percesre, hiszen ennél sűrűbben nem engedi meg a citromail szervere a kapcsolódást.

Ha a Citromail nem működik ezek a leggyakoribb hibák

Sajnos valamikor a Citromail nem működik, hogy ez milyen esetekben van azt most fogjuk bemutatni, illetve tanácsot adunk, hogy a különböző esetekben mit tehet, hogy eredményesen tudja használni a levelező program funkcióit, szolgáltatásait.

Hibásan jelenik meg az oldal

Ilyenkor segíthet az Internet Explorer vagy a Mozilla Firefox gyorsítótárának a kiürítése. Ha ez sem segít, akkor a CTRL és az F5 gombok megnyomásával az oldal újra töltődik. Ezen felül le lehet ellenőrizni a JavaScript futtatásnál, hogy az engedélyezve lett-e az adott böngészőben. Másik böngészővel vagy egy teljesen másik gépről is meg kell kísérelni az oldal betöltését.

Nem lehet megnyitni a mellékleteket

Elküldött levelek esetében mindig el kell menteni a mellékleteket, egyéb esetekben az elküldés után törlődik és már nem lesz elérhető. Erre figyeljünk oda, különben elvesznek a mellékletek.

Nem érkezik meg a Facebookos jelszó emlékeztető

Ez akkor fordulhat elő, ha a Citromail fiók valami miatt fel lett függesztve illetve ideiglenesen törölve lett. A facebook esetében igaz, hogy ha ilyen fiókba érkezik, meg a levél azt a továbbiakban úgy tekinti, hogy megszűnt a fiók és soha többet nem fog ilyen fiókba egy levelet sem elküldeni. Igaz, hogy a Facebook kiírja, hogy a levelet elküldte, de ettől még az soha nem fog megérkezni. Ebben az esetben a Facebook-kal kell lelevelezni, hogy engedélyezzék az adott Citormail-es levelezést.

Tárhely figyelmeztetés érkezik, pedig van még hely a tárhelyben

Amikor a levelek darabszáma átlépi a 90%-os maximumot, amely körülbelül 3000 levelet jelent, akkor egy automatikus üzenetet kapunk. A mappákon belül ilyenkor érdemes ellenőrizni a darabszámot és amennyit csak lehet, ki kell törölni. Akik nem szeretnének egyesével bajlódni a levelek törlésével azoknak lehetőségük van a beállítások/tárhely felszabadítás alatt ezt gyorsan megtenni.

Spam mappa beállításai, működése

A kéretlen levelek alatt találjuk meg a spam mappát, ahová az ilyen típusú levelek kerülnek. Amikor egy kéretlen feladótól levelet kapunk, érdemes azt azonnal a kéretlen levelek mappába helyeznünk, hiszen akkor legközelebb nem kell számolnunk ilyen levelekkel, mert a rendszer ettől a feladótól automatikusan a spam mappába fogja sorolni a leveleket.

Új kézbesítési szabály létrehozása

Természetesen azt is be lehet állítani, hogy ettől a feladótól soha többet ne érkezzen levél. Ehhez egy új kézbesítési szabályt kell létrehozni. Az új kézbesítési szabály létrehozásához be kell lépni a Kézbesítési szabályok menüpontba és ott lehet létrehozni az új szabályt. Itt kell megadni, hogy mely címről érkező leveleket törölje automatikusan a rendszer.

Kéretlen mappába hány levelet lehet egyszerre tárolni?

A Kéretlen mappában maximum 100 levelet tárolhatunk egyszerre és ezek a beérkezés napjától számított 30. napon mindig automatikusan törlődni fognak. A spam mappa ürítésével tehát különösebb teendőnk nincsen. Egy esetben jelenthet gondot az automatikus törlés, ha olyan levél kerül bele, amely fontos lehet és elfelejtjük kivenni ebből a mappából. Mindig az időben legrégebbi leveleket kezdi el törölni a rendszer.

Mire figyeljünk oda?

A Citromail ezen felül természetesen védi azoknak is a jogait, akiknek a rendszerből megy ki levél, hiszen Tilos a jogsértő tartalom továbbítása másik fél felé. Ez bűncselekménynek számít. Kéretlen reklámüzenetek továbbítására a Citromail-t ne használjuk. Ma már egyre több helyről érkeznek kéretlen levelek, így a spam mappa nagy segítséget nyújthat mindenkinek, hiszen használatával tényleg ki lehet szűrni a kéretlen tartalmakat. Sok reklámcég még mind a mai napig küldi a kéretlen tartalmakat, ezt egyéb módon kikerülni nem lehet. Természetesen sokszor lehetőséget adnak arra, hogy bizonyos levelezési listákról leiratkozzunk, de ezek nem spam-ek hiszen az ügyfél kérte a levelek küldését.

Mikor hívja a Citromail Ügyfélszolgálatot segítségül?

A Citromail ügyfélszolgálat igen sok kérdésben tud segítséget nyújtani. A levelezési rendszer használata és a működése során felmerült problémák esetén bátran forduljon hozzájuk. A főoldalon a láblécben elhelyezésre került egy Segítség és egy GYIK menüpont itt már eleve nagyon sok kérdésre megkapjuk a választ.

Pontosan milyen problémák esetén segíthet az ügyfélszolgálat?

Tömeges e-mail küldéssel kapcsolatban a rendszergazdának lehet a kérdéseket feltenni az üzemeltetői segítségek alatt, ezen a címen: http://auth.citromail.hu/citromail_smtpfilter.html .Az itt megtalálható e-mail címre kell a levelet elküldeni, ha az adott oldalon nem találja meg kérdésére a választ. 550 5.7.1 hibaüzenet, nem létező címekre küldés, 554 hibaüzenet, RBL tiltó lista, egyéb visszapattanó hibaüzenetek és magyar változatuk. Az ilyen jellegű problémákra már eleve megkaphatjuk a választ az oldalra belépve.

A Citromail ügyfélszolgálata naponta 1,5 millió aktív fiók felügyeletét látja el, így ha kicsit várni kell a válaszra, akkor is legyen türelemmel. A cég folyamatosan igyekszik az ügyfeleknek segítséget nyújtani a nap 24 órájában.

Mi lehet a gond, ha nem érkezik meg egy levél?

Ennek akár három oka is lehet, ilyen eshetőség az, hogy magának a levélnek a formátuma nem megfelelő. Amikor tömegesen futnának be a levelek, akkor az egyből spam mappába kerül. Nem érkezik be akkor sem a levél, ha már eleve az adott SMTP szerver IP címe az RBL tiltó listáján szerepel. Ilyen esetekben ezekkel is lehet számolni.

Sokszor véletlenül kiválasztanak egy fiók nevet, anélkül, hogy tudnák biztosan, hogy létezik-e ilyen email cím és arra küldik a leveleket. Ilyenkor 550 5.7.1 hibaüzenet fog megjelenni. A központi rendszer érzékeli, ha túl sok címre próbálják elküldeni ugyanazt az üzenetet.

Így védi meg felhasználóit a Citromail csapata a kéretlen levelektől. Amikor 10 érvénytelen címzettet is érzékel a rendszer akkor már egyértelmű, hogy spam levélről van szó, amit a rendszer biztosan le fog tiltani.

Hirdetés szempontból ezért lehet jó a Citromail

Akik hirdetés céljából szeretnék igénybe venni a Citromail szolgáltatásait nagyon jó döntést hoznak, ugyanis közel 820 000 postafiókot lehet elérni célzottan. A kiemelkedően jó szolgáltatás, a tökéletes levelezőrendszer naponta új felhasználókat vonz, ezért a postafiókok száma napról napra bővül.

A magyar lakosság nem kis része nap, mint nap a Citromail postafiókját napi szinten látogatja. Nem egy olyan felhasználó van, aki naponta többször is benéz postafiókjába. Hirdetés szempontjából nagy lehetőséget kínál fel a citromail csapata. A célzott és magas hatékonyságú reklám tömeges elérés lehetőségével az egyik legjobb ajánlat, amit kaphat.

Mit lehet tudni a Citromail-ről

A citromail már 2004 óta jelen van a piacon és azóta is dinamikusan fejlődik. Széleskörű és megbízható szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. A website-on, a Facebookon, Androidon, iPhone-on, iPad-on is elérhető, így a felhasználók bárhol és bármikor el tudják olvasni az üzeneteiket és természetesen olvashatják a reklámokat, hirdetéseket is.

Friss adatbázissal, 12 targetális paraméter szerint lehet elérni a fogyasztókat. A paraméterek a következők: Nem, kor, lakóhely, iskolai végzettség, munkaterület, pozíció, ágazat, internetes vásárlási szokások, egy főre jutó nettó jövedelem, milyen autója van, gyermekek száma, érdeklődési körök (24 féle létezik).

A citromail által megtalálható célcsoportok

A citromail célközönsége és annak összetétele eléggé heterogén. Inkább a gyakori internetezők, a hirdetésre fogékony felhasználók és az online regisztrációkat elfogadók használják. Így minden adott ahhoz, hogy a hirdetéseket is tökéletesen kezelje.

Mennyibe kerülnek a hirdetések?

A hirdetések lehetnek sztenderd vagy különleges hirdetések. Mind a kettő hirdetés típus a nyitó oldalon jelenik meg. Hirdetést már 490 000 forinttól megrendelhetünk és a Flip vagy Leporelló különleges hirdetés is alig lépi át az 1 millió forintot. Az online anyagleadási paraméterek mind desktop-ra, mind pedig mobilra elérhetők. Érdemes elolvasni, hogy pontosan milyen kitételeknek kell megfelelnie, egy-egy adott hirdetésnek, amit meg szeretne jelentetni az oldalon. A különleges desktop hirdetési felületeknél többféle megkötés is van, amelyeket érdemes szem előtt tartani. Jellemzően ilyen a háttér átszínezés, a flip, a roadblock videó.

Citromail megszüntetése – avagy így töröljük, ha már nem tartunk rá igényt

Olykor előfordulhat, hogy a Citromail email fiókot meg szeretnénk szüntetni. Ezt nem igen reklámozzák a szolgáltatók a Citromail sem, ennek jártunk utána, ha még is erre a döntésre jutna valamilyen oknál fogva.

A fiók megszüntetése

A Citromail fiókot bármikor egy gombnyomással meg lehet szüntetni, hiszen egy teljesen ingyen elérhető szolgáltatás. Figyeljünk oda a 730 napos elévülési időre, mert a megszüntetést nagyon könnyű végrehajtani, de az új regisztrációt már nem.

A fiók törlésének lépései

A fiók törlését pár egyszerű lépésben el lehet végezni. A Beállítások menüpont alatt a Postafiók törlésére kell kattintani és már el is végezhető egy gombnyomással a fiók törlés. Ha 240 napon keresztül egyáltalán nem látogat el a fiókjába, akkor automatikusan törlésre kerül. Ha ez a 240 nap letelik, akkor már kérésre sem tudják visszaállítani a fiókot, így erre nagyon oda kell figyelni.

Hogyan lehet újra regisztrálni a fiókot?

Amennyiben inaktivitás következett be és törölték a fiókot, úgy azt a következő módok egyikén lehet visszaállítani. A bejelentkezési oldalon meg kell adnia a régi felhasználónevet és a jelszó párost. Második lehetőség, hogy simán bejelentkezik és máris a fiókban találja magát.

Akik elfelejtették a régi belépési adatokat, azoknak sajnos még az ügyfélszolgálat sem tud segíteni, ebben az esetben a fiók véglegesen törlődött. 730 napos türelmi idő után lehetőség van új fiók nyitására. A türelmi időnek mindenképpen el kell telnie, addig ugyanazokkal az adatokkal új fiókot biztosan nem lehet létrehozni.

Mi történik a fiókba érkező levelekkel?

Amíg a postafiók nincsen visszaállítva addig a levélküldők hibaüzeneteket fognak visszakapni, azaz a levelek biztosan nem jönnek át. Mivel a rendszer zárolja ezt a felhasználónevet, ezért sem lehet újra ugyanezzel a felhasználónévvel regisztrálni az új fiókot.

Ha letelik a 730 nap, akkor a név újra felszabadul és bárki által hozzáférhető regisztrálás szempontjából. A véglegesen törölt fiókokat semmilyen úton-módon nem lehet visszaállítani, így ha ezt a döntést meghozzuk, akkor az, visszafordíthatatlan lesz. Amennyiben emellett döntünk, úgy a fontosabb leveleket mentsük el saját számítógépünkre és természetesen a kontaktokat is, ha még szeretnénk velük kapcsolatot létesíteni a közeljövőben.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.