Google Ads kampánykezelés haladóknak

Rate this post

1. (Ne) hallgass a Google-re!

A Google Ads kampánykezelés során számos hibát lehet véteni, melyek rontják a hirdetések hatékonyságát. Hogy ezeket elkerüld, összegyűjtöttünk számodra néhány javaslatot a beállításokra vonatkozóan.

A Google maga is folyamatosan tanácsokkal bombáz az optimalizálást illetően. Egy nemrég megkezdett kampány esetén a „Javaslatok” rész még lehet üres, ám az adatok beérkezését és feldolgozását követően hamar megtelik jobbnál jobb, teljesítményfokozó ötletekkel.

A javaslatok csupán jótanácsok, nem szükséges őket feltétlenül elfogadni. Elegendő csupán azokat, amelyek valóban a céljaidat szolgálják. Vigyázz, ha nem kapcsolod ki az automatikus elfogadást, 14 napon belül a Google életbe lépteti a javaslatait.

2. Használd ki a Google eszközökben rejlő lehetőségeket!

Hogy minden, a teljesítmény javításához szükséges adathoz hozzáférj, ajánlott egymással összekapcsolni különböző Google eszközeidet. A Google Analytics segítségével megtudhatod például, hogy az egyes hirdetésekkel kapcsolatban a látogatók mennyi időt töltöttek az oldaladon vagy hogy mekkora volt a visszafordulási arány.

A Search Console használatával pedig az organikus keresési találatokkal kapcsolatban tájékozódhatsz teljeskörűen. Ezért már a Google Ads kampánykezelés kezdeti lépései során érdemes megejteni a fiókok összekapcsolását a Beállítások/Kapcsolt fiókok menüponton belül.

3. Megfelelő hozzárendelési modell használata

Fordulj a profik eszközéhez, a konverzióméréshez! A pontos analitikának köszönhetően, melyet nyújtani képes, soha nem látott, óriási mennyiségű információk birtokába kerülhetsz. Ennek érdekében csupán annyit kell tenned, hogy hirdetési céljaid beállítása során átkapcsolod a „Hozzárendelési modell” opciót. Itt több modell közül is választhatsz, mindegyik részleten jellemzésre kerül a legördülő menü fölött. Igyekezz kiválasztani a vállalkozásodnak legmegfelelőbb típust!

4. Néhány szó az ajánlatkorrekcióról

Az ajánlatkorrekció hiánya az eszközök és földrajzi helyek esetén lehet szembetűnő. Google Ads kampánykezelés során kiválaszthatod, hogy mely eszközökön (tableten, desktopon vagy mobilon) szeretnéd megjelentetni a hirdetéseket. Alapbeállítás esetén mindhárom eszközön megjelenik a hirdetés, ha azonban szeretnéd csak bizonyos típusokon elérhetővé tenni őket, alkalmazz -100-as ajánlatkorrekciót. Ha azonban a teljesítmény ezt nem indokolja, elegendő az ajánlatkorrekció beállítása is.

Az ajánlatkorrekció helyek esetén akkor jön számításba, mikor azt látod, hogy a hirdetéseid a különböző földrajzi helyeken különbözőképpen teljesítenek. A korrekciók megadhatók országok, megyék, települések, de akár irányítószámok szerint is. Erre csak manuális beállítás esetén érdemes gondot fordítani, automatikus beállításoknál a Google Ads megoldja helyetted.

5. Ütemezd hirdetéseidet!

A Hirdetésütemezés menüpontban arról tájékozódhatsz, hogyan teljesítenek hirdetéseid bizonyos napokban/órákban. A kampánykezelés során a hirdetéseidet érdemes akkorra időzíteni, amikor az adatok alapján többen vásárolnak a webshopodban.

6. Ne spórolj a leírásokkal!

Ha szeretnél minél jobb eredményeket elérni és minél előrébb kerülni a Google találati listáján, nem érdemes szűkre szabni a címsor és a leírás tartalmát. Egy átlagos hirdetés esetén 3 db 30 karanteres címsort és 2 db 90 karakteres leírást adhatsz meg. Hirdetés ugyan létrehozható 2 címsorral és 1 leírással is, ám egy ilyen hirdetés nem kecsegtet túl nagy eléréssel. Használd ki a karakterszámot és töltsd ki minden címsor és leírás mezőjét!

7. Cselekvésre felhívás nélkül sehova!

A hirdetések célja nyilvánvalóan az, hogy valamilyen cselekvés megtételére ösztönözze a lehetséges vásárlókat. A Google Ads hirdetéskezelés során erről a lényeges elemről azonban sokan elfeledkeznek. Te ne tedd! Sőt, rakj CTA (Call to action, vagyis cselekvésre ösztönző) gombot a landing page-edre is, így célközönséged tagjai garantáltan tisztában lesznek azzal, mit is vársz tőlük.

A kampánykezelés első blikkre nem tűnik bonyolultnak, ám jól meg kell gondolni, hogy hogyan állítod be a kampányokat, hogyan írsz hirdetést és hogyan optimalizálod azokat. A Google Ads megfelelő konfigurálásával maximálisan kihasználhatod a hirdetéskezelőben rejlő lehetőségeket!

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük