/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Legjobb Google adsense bevételnövelés tippek

Rate this post

A következőkben azokat a Google Adsense bevételnövellési módszereket mutatjuk meg amivel, akár egy lakás vagy autóvásárlásához szükséges pénzt is megkeresheti.
A Google Adsense a legegyszerűbb módja annak, hogy passzívan, folyamatosan pénzt termeljen Önnek a blogja, vagy a weboldala. Ha még nincs Adsense-e akkor mondjuk miért legyen. Ha már van, akkor azért olvassa el figyelmesen ezt a cikket, mert elmondjuk, hogy tud a lehető legtöbb Adsense bevételre szert tenni, hogyan tud a blogja, weboldala pénzt termelni önnek?

Így lesz Google AdSense-e

Ha van weboldala, vagy blogja, akkor érdemes, kihasználnia a Google AdSense-ben rejlő lehetőségeket. Ha még nem ismeri az Adsense-t, vagy nem pontosan tudja, hogyan működik, akkor most egy egyszerű példán keresztül azonnal mindent érteni fog.

Tételezzük fel, hogy ön blogot ír a biciklizésről. Arról blogol, hogyan tekeri körbe Magyarországot (vagy akár az egész világot), hol vannak jó bicikliutak, hol vannak csodaszép látnivalók, hova érdemes elmenni, hol érdemes enni, aludni, és egyáltalán milyen életérzés, miért jó biciklizni?

Kettő dolog történhet: írhat blogot céltalanul is, csak a maga örömére, de regisztrálhatja az odalát az AdSense rendszerébe, és akkor azok a hirdetők, akik bicikliket, bicikli alkatrészeket, vagy bármilyen, a biciklizéshez köthető terméket, szolgáltatást árulnak (vagy valamiért azt gondolják, hogy a termékük, szolgáltatásuk kapcsolódhat a biciklizéshez, mert például kulacsot, vagy energiaszeletet árulnak) azoknak a hirdetését ki fogja helyezni a Google az ön weboldalára vagy blogjára, és ön ezért pénzt kap.

Ez tipikus win-win helyzet, ami mindenkinek jó. Kényelmes, és hasznos az olvasóinak, mert olyan hirdetésekkel találkozhatnak, amely nagy eséllyel érdekelhetik őket. Kitűnő üzlet önnek, mert a Google fizet a kihelyezett hirdetésekért (ráadásul semmi dolga nincs, a hirdetésekkel, mert azokat a hirdetők készítik el, a Google pedig kihelyezi), és jó a hirdetőknek is, mert eladhatnak az Ön honlapján keresztül termékeket, vagy megmutathatják a szolgáltatásukat.

(A hirdetők vagy a kattintásért, vagy a megjelenésért fizetnek önnek, és egymásra licitálnak, ki, mennyit). Azt már tudjuk tehát, hogy mire való, és hogyan működik az Adsense, de mitől függ az Adsense bevétel, és hogyan lehet ezt maximalizálni?

Ettől függ az Google Adsense bevételnövelő tevékenysége

Az, hogy mennyit fizet (mennyi bevételt hoz) az Adsense, több körülmény határozza meg, felsoroljuk, később ki is fejtjük őket hosszabban. Az Adsense bevétel függ az oldal forgalmától, attól, hova, és milyen hirdetéseket engedélyezett, továbbá a hirdetések típusától, a hirdetések méretétől, a blog (weboldal) témájától, és természetesen függ a hirdetések darabszámától is. Persze, ezek mellett függhet a szezonalitástól, a termék népszerűségétől, és sok egyéb mástól is (például a kattintások számától).

Ebben a cikkben tippeket adunk arra, hogyan tudja maximalizálni a Google Adsense bevételeit. Ha Önnek már van Adsense hirdetési helye, akkor a következő bekezdést nyugodtan hagyja ki, és folytassa utána az olvasást. Ha még nincsen, akkor elmondjuk, hogyan lesz.

Így jelentkezzen Adsense szolgáltatásra

Ha még nincs Adsense szolgáltatása, akkor néhány egyszerű lépéssel ide kattintva jelentkezhet (regisztrálhat) rá.

Ez könnyű lesz, a nyelv magyar, semmi nem tarthatja vissza attól, hogy akár ebben a pillanatban elkezdje. Ez a szolgáltatás mindenképpen jó önnek: akkor is érdemes kattintania, és kérni az Adsense szolgáltatást, ha egy olyan blogot, weboldalt ír, amelyik esetleg egy réspiacra dolgozik (ezért csak kevés a látogatója) és akkor is, ha rengeteg olvasója, látogatója van egy nagy piacon. A jelentkezés után, maximum egy héten belül kap majd egy emailt, amivel aktiválni tudja az Adsense hirdetéseket, és engedélyezheti a weboldalon/blogon.

Hogyan tudja növelni az Adsense bevételét?

Sok emberben felmerül, hogy ha az Adsense-ben minden automatikus, ha mindenről a Google, és a hirdetők döntenek (még az egy hirdetésre összesen elköltendő összegről is) akkor hogyan lehet erre a látszólag önműködő rendszerre hatni? Hogyan tudja növelni az Adsense bevételeit? Most elmondunk rengeteg olyan tippet, ami segíteni fog, és garantáltan növeli az Adsense bevételeket. Íme a részletes tippek.

Növeljen látogatottságot

A legegyszerűbb tipp. Képzelje el, hogy eddig átlagosan – havonta – 1000 látogatója volt a biciklis blogjának. Az Adsense hozott önnek – például – 10 000 forint bevételt. Ha megnövelné valahogy a látogatóinak számát, akkor (nem egyenes arányban ugyan) de nőni fog az Adsense bevétele is. De hogyan fogjon hozzá? Honnan lesz új olvasója, olyan, akit érdekelhet a weboldala, blogja?

Mondunk számtalan tippet: írjon remek cikkeket, akár kulcsszóra is, ezzel tereljen (minőségi, releváns) látogatókat a weboldalra. Minőségi látogatónak azt hívjuk, akit valóban érdekelhet a blogjának, weboldalának tartalma. (Az nem nevezhető minőségi látogatónak, akit egy félrevezető címmel az oldalára terel, de ő 1 másodperc alatt bezárja a blogjának / weboldalának az oldalát, és máris elmegy)

Ha már tartalom: ha szeretné megnövelni a látogatóinak a számát, érdemes gyakrabban, és érdekes cikkeket írni, ez növeli az elérést. Az is, ha beveti a Facebookot a sikeréért (építsen közösséget, posztolja a cikkeket, tegye be tematikus csoportokba, és tereljen minél több látogatót át a weboldalra), de az Instagram, vagy bármilyen más fórum is jó amelyik látogatót terel. Az oldalának a forgalmát keresztlinkekkel, vendégbejegyzésekkel is növelheti. A lényeg az, hogy a lehető legtöbb olyan látogatót odaterelje az oldalra, akiket érdekelhet, azért, hogy minél gyorsabban nőjön a látogatóinak a száma.

Hirdetés méret

Az Adsense többféle – de meghatározott méretű, és felbontású – hirdetésméretet engedélyez. Vannak közöttük olyanok, amelyeket szeretnek a hirdetők, az olvasók, és van amit kevésbé. Ezt megmagyarázzuk: képzeljen el egy bicikliboltot, aki szeretne eladni biciklit Adsense hirdetéssel az ön oldalán. A bicikliboltnak a sok Adsense méretből csak azok fognak tetszeni, ahol jól látszik a bicikli: tehát a négyzetes alakúak. A hosszú laposak nem biztos, mert ott nem tud szép hirdetést készíteni. Ezért eleve csak olyan hirdetéseket készít amelyiken az ő terméke jó lesz. Ha Önnél nincs ilyen méretű hirdetés hely, vagy nem ilyen méretű hely van engedélyezve, akkor a bicajbolt nem fogja kirakni a hirdetést Önhöz.

Ha igen, akkor viszont örömmel megteszi: látványos lesz, és sokan kattintanak, ön pedig máris megnövelte az Adsense bevételeit. Azért, hogy könnyebb legyen dönteni, itt vannak a legnépszerűbb Adsense méretek: 336 * 280, a 300 * 250, a 728 * 90 és a 160 * 600 pixel. Ezeket mindenképpen engedélyezze.

Nem mindegy, milyen a hirdetés

Az Adsense enged csak szöveges, és képes+szöveges hirdetést is kihelyezni az oldalra, a marketing, és reklámszakemberek pedig évek, évtizedek óta érvelnek hol az egyik, hol a másik hatékonysága mellett. Feleslegesen.

Ön elvághatja úgy a gordiuszi csomót, hogy engedélyezi mindkét hirdetés típust: nem csak azért, hogy önnél mindkettő legyen (így válasszon bárki, bármelyiket, önnél pont tudja használni), hanem mert ez a „trükk” növeli a versenyt (a hirdetői oldalon) és emeli a tétet. Így eleve drágább hirdetést rakhat ki az oldalra (drágább alatt azt értjük, hogy egy kattintásért, vagy megjelenésért ön több bevételt kap), és ez alapvetően növeli az Adsense bevételeit.

Optimalizálja a hirdetések számát

Nem csak a hirdetések megjelenését, a helyét, hanem a darabszámát is érdemes optimalizálni. Ez a cikk, amit éppen olvas, egy viszonylag hosszú írás. Nagyjából 2000 karakter. Ha emellett találna néhány hirdetést (esetleg a szövegben is) az nem lesz zavaró, hiszen közben érdekes volt a tartalom is. Abban a pillanatban amikor elveszti a tartalom/hirdetés arányát, előfordulhat, hogy a – nehezen megszerzett – olvasója azt tapasztalja, hogy van egy cikk, és mellette rengeteg hirdetés, úgyhogy inkább nem akarja a cikket sem elolvasni, inkább elmegy.

Így hiába volt sok hirdetése, nem hozott bevételt. (Kivétel ez alól az, ha sikerült írnia egy olyan cikket, amire rengetegen kattintanak, és az össze mellette talált Adsense hirdetés a megtekintésre ment, mert akkor ez így lehet egy működő taktika is, viszont azzal kell számolnia, hogy a látogatója többé nem jön vissza, hiszen tartalmat nem talált, csak hirdetést)

Itt legyenek az Adsense hirdetések

Nem mindegy a hirdetések elhelyezés sem. Ha egy újságban hirdetne, akkor azzal szembesülni, hogy a jobb oldali hirdetések általában felárasok, vagy a nagyobb, esetleg rendszeresebben hirdető hirdetőknek vannak fenntartva, mert értékesebbek. A tévében is van „fő műsoridő”: nem nehéz elképzelni, hogy egy nézettebb műsor esetében drágább a hirdetés, mint hajnali egykor egy filmesztétikáról szóló beszélgetés közben.

Az internetes felületeken is léteznek olyan helyek, amik szinte alig érnek el kattintást, és van, ahol ugyanaz a méretű és tartalmú hirdetés sokkal több kattintást kap. Nagyon sok olvasó kattint az oldal tetején levő hirdetésekre, és azokra is amelyek a szöveg közben vannak, megszakítják azt. Viszonylag sokan kattintanak a cím felett, vagy a cím alatti hirdetésre is.

Sokkal kevesebb figyelmet kap viszont a bal vagy a jobb oldalon elhelyezett Adsense hirdetés, és a legrosszabbul az úgynevezett „footerbe” tett hirdetés (az a lap alja) átkattintása teljesít. (Profi tipp: ha megkap egy hirdetést, ami mondjuk „elegáns” akkor érdemes az oldalt akár a hirdetéshez is módosítani: akkor legyen elegáns, hogy szinte beleilljen a hirdetés, és csábítóbb legyen kattintani)

Nem mindegy tehát, hogy hova, milyen üzenetű hirdetést engedélyezünk, hiszen egy-egy jól megválasztott hirdetéssel növelhető a kattintási arány. (Még egy profi tipp: ha a Google-ba beírja, hogy heat map, akkor azonnal látszik, hogy – általában – hogyan viselkednek az olvasók a honlapokon: az ilyen hőtérkép megmutatja mit néznek sokan, hol mozog az egér, ebből pedig könnyen kikövetkeztethető az melyek a legjobb, legértékesebb hirdetési helyek.

Menedzselje a hirdetéseit

Az „új” Adsense felületen látni lehet azt, hogy melyik hirdetéskategóriák teljesítenek jól, melyek rosszabbul. Ha ön észreveszi, hogy a biciklis oldalán a bizonyos hirdetésekre sokkal többen kattintanak, mint egy másfajtára, akkor érdemes azokat, amiket kevesen kattintanak, egyszerűen blokkolni: ezzel azt éri el, hogy az ilyen Adsense hirdetések nem jelennek meg, a preferáltak viszont igen. Ez nem csak azért jó, mert Ön több bevételhez jut, hanem azért is mert a látogatóknak is kedvez, hiszen ők olyan hirdetéseket látnak, amelyek jobban érdeklik őket.

Youtube partnerség

Ha nem csak blogja van, hanem vlogja is, vagy gyakran tölt fel fotót a youtube-ra, akkor érdemes kihasználni a video-partnerséget, mert pár ezertől, akár tízezer forintig kaphat honoráriumot egy egy videó feltöltése után az azon megjelenő hirdetésekből.

A weboldal / blog témája

Nagyon fontos a weboldal, a blog témája, tartalma. Ha a századik mamibloggal támadja a piacot, vagy a nagyon sokadik „szappanfőző” bloggal, és ebben a témában ír, akkor nehéz lesz sikeresnek lenni. (Vagy valamilyen nagyon különleges dolgot kell kitalálni).

Lehet, hogy ennél sokkal jobb téma egy olyan, ami lehet, hogy csak pár tízezer embert érdekel, őket viszont nagyon, akár visszajárnak önhöz olvasni, feliratkoznak a hírlevelére, vagy aktívak a Facebook oldalán, ahonnan gyakran átkattintanak a blogra, oldalra.

(Nem szeretnénk ötletet adni mert ez nem ennek a cikknek a feladata, de egy rovargyűjtő, ásvány, vagy földtani blog, egy sakk, vagy krikett blog elvileg kevesebb olvasót érdekel, mint a szappanfőzés. Csakhogy szappanfőzőből van legalább 100-150 a piacon, krikettről pedig csak ketten írnak, mondjuk)

Nem csak a téma, a tartalom is fontos. Azt tudjuk, hogy tilos anyagot lopni, és kirakni az oldalra. Az a kérdés, akkor, hogyan írjuk meg a 200. cikket a dohányzás káros hatásairól, vagy az „Így napozz nyáron” címmel? A trükk az, hogy mindenképp máshogy mint mások: ha valaki megírta az „5 tipp, hogy könnyebb legyen letenni a cigit” cikket, akkor Önnek a 10 tipp, és 5 fontos érv, amiért el kell hagyni a cigit cikket kell (például) megírnia: ebben lesz újdonság, és hosszabb is lesz, többen fogják olvasni, tartalmasabb, izgalmasabb a cikk címe.

Hosszabb is, tehát több hirdetést bír el az anyag. Olvasottabb, tehát sokkal többen látják a hirdetést, és nagyobb arányban fognak kattintani, ráadásul egy ilyen cikk még évekkel később is passzívan hoz látogatót, míg a rövid, 3 tippes addigra eltűnik.

CPM, CPC

Van kettő fogalom, amivel meg kell ismerkednie. A CPM nem más, mint a cost per thousand impressions, azaz az ezer megjelenésre eső költsége. Ha CPM hirdetések kerülnek az oldalára, akkor a hirdető azt határozza meg, hogy neki mennyit ér meg 1000 megtekintés. A CPC hirdetések (cost per click) egy kattintásra vetített költség, ami azt jelenti, hogy egy kattintásért mennyit fizet a megrendelő. (Figyeljen oda, mert ha 3000 ember látta de egyetlen egy sem kattintott a hirdetésre, akkor az 0 bevételt hoz)

Google Adsense bevételnövelés – tippek a Google tanácsai alapján

Pár hónapja kezdte el a Google küldi számomra a különböző optimalizálási tippeket amiknek a központi lényege, az hogy milyen módon tudok bevételt növelni a weboldalaimmal.

Íme egy olyan összefoglaló ami azok számára adhat nagy segítséget akik új Adsense guruk szeretnének lenni:

  1. Aszinkron kódok használata ami sokkal gyorsabb, mint a régi kód betöltődési sebessége
  2. Legyen mobil weboldala, sőt inkább erre legyen optimalizálva a honlapja
  3. Minél gyorsabb legyen a site, hogy a látogatóknak ne kelljen várakozni a hirdetések betöltődésére
  4. Adaptív méret használata, amivel nem kell gondolkoznia milyen méretű hirdetést használjon. Így a weboldal méretéjéhez fog igazodni a hirdetés, és így legyen az asztali vagy mobil nézet hatékonyan tudja megjeleníteni azt.
  5. Tesztelje a bevételét az automatikus hirdetés pozicionálással.

Összegezve

Ha weboldala van, vagy blogot vezet, érdemes megengednie a Google Adsense hirdetéseket, mert passzív jövedelemre tehet szert. Ha a jövedelmét növelni szeretné akkor a fent leírt tippeket megfogadva idővel komolyabb Adsense bevételre tehet szert.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük