Google algoritmus frissítés 2020 decemberében

A népszerű keresőóriás december elején – pontosabban december 3-án – indította el idei és egyben harmadik alap-algoritmus frissítését. Legutóbb pedig tavasszal volt hasonló változtatás. Közelednek az ünnepek, ezzel együtt már sokan a 2021-es munkákat tervezik és megpróbálják lezárni a borús 2020-as évet. Nem beszélve arról, hogy még mindig a koronavírus jelenlétében éljük némileg korlátozott életünket.
A SEO szakemberek értetlenül állnak a hirtelen előrehozott GOOGLE-update előtt, keresik a magyarázatot és leginkább kíváncsiak az új frissítés hatásaira. Gondoljuk csak végig, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából mennyire hasznos ez nekünk? Utánajártunk a tényeknek!
Tények és kérdések
A legtöbb SEO-szakértő próbálja átlátni és megérteni, hogy a GOOGLE miért pont a Twitteren közölte az új frissítést. A Tweet, azaz bejelentés mindössze ennyi volt:
„A Google 2020. decemberi alapvető frissítése elstartol.
Ma később széleskörű algoritmus frissítést adunk ki, mint évente többször. 2020 decemberi alapfrissítésnek hívják. Az ilyen frissítésekkel kapcsolatos útmutatásaink megmaradnak úgy, amire korábban már kitértünk. Bővebb információ a következő blogbejegyzésben!”
Igen ám, de maga a bejegyzés semmi konkrétumot nem tartalmaz. Hatása pedig nem mutatkozik meg azonnal. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejtenünk, hogy maga az algoritmus igen fontos tényező, hiszen nagymértékben segíti a felhasználót (webmestert), hogy a találati listán hatékony eredményt érjen el. Gary Illyes a Google webmester trendek elemzője elkötelezett amellett, hogy jobb keresési élményt teremtsen a felhasználók számára, segítve a webmestereket fontos és jelentős weboldalak létrehozásában.
A szakember korábban online újságírást tanított Romániában és külföldön. Számos nagy horderejű sajtóorgánum technikai tanácsadója volt, és szabadidejét online fórumokon „töltötte”, segítve a webmestereket a web- és hírkereséssel kapcsolatos problémák elhárításában. Gary a világ egyik legbefolyásosabb SEO szakértője, gyakori előadó olyan konferenciákon, mint az SMX és a Pubcon. Úgy véli, hogy akár naponta háromszor is lehetnek kisebb frissítések, viszont az évenkénti nagyobb updatek-nek van igazán jelentősége.
Alap algoritmus aktualizálás viszonylag ritkán van, ezek pl. Google Panda, Medic update, Google Penguin, RankBrain, január 2020 Core Update. Az alap algoritmus frissítések, minden esetben kihívások elé állítják a SEO szakembereket, mert nagy mértékben érintik a weboldalak rangsorolását. Ahogy láthattuk a kisebb frissítések is befolyásolják a weboldalakat, de nem olyan nagy számban, ahogy az jellemző az alap algoritmus frissítésre.
A hatások
Szokás szerint a decemberi alapfrissítés teljes terjedelme és hatásai csak néhány nap múlva érzékelhetőek. A „frissítés elindítása” azt jelenti, hogy a Google megkezdte a frissítés bevezetését. Jelenleg nehéz megmondani, hogy mikor tapasztaljuk ezt meg élesben, illetve mennyiben járulhat hozzá hatékonyan a SEO-munkához.
A legutóbbi alapvető frissítés a 2020. májusi update volt, amelynek folyamata néhány hétig tartott. Egy viszont biztos – és a legtöbb SEO szakember így vélekedik – a 2019-es frissítésnek nem volt akkora hatása, mint ahogyan azt remélték, illetve mint a régebbi változtatásoknak.
Mi a teendő, ha személyesen találkozunk az újításokkal?
A Google tanácsokat adott arra, hogy mit vegyünk fontolóra, ha a múltban egy alapvető frissítés negatív hatással volt a keresőoptimalizálási munkánkra. Nincsenek konkrét lépések a helyreállítás érdekében, sőt, a negatív rangsori hatás nem eredményezheti, hogy az oldalon bármi gond lenne. A Google azonban felajánlotta azon kérdések listáját, amelyeket érdemes átgondolni, ha webhelyünket érinti egy alapvető update.
Miért fontos ez nekünk?
Amikor a Google frissíti keresési rangsorolási algoritmusait, ez azt jelenti, hogy webhely jobb vagy rosszabbul teljesít a keresési találatok között. Annak ismerete, hogy a Google mikor hajtja végre ezeket a frissítéseket, ad valamit, amire rámutathatunk, hogy megértsük, változtattunk-e valamit a weboldalunkon, vagy netán maga a keresőóriás módosított az algoritmusa segítségével. Ugyanakkor tisztában vagyunk vele, hogy a Google időnként fejleszt egy alapvető rangsorolási frissítést, ezért érdemes követni a rangsorolási eredményeket.
Mi változik?
A keresőoptimalizálási szakértők szerint a Google alap-algoritmusa frissül, a keresőóriás újraértékeli a rangsorolási tényezőket, azaz egy széleskörű módosításról van szó a keresőalgoritmuson.
A Google algoritmusai egy komplex rendszer, amelyet arra használnak, hogy adatokat gyűjtsön a keresési indexből, és azonnal a lehető legjobb eredményt adja meg egy lekérdezéshez. A keresőmotor algoritmusok és számos rangsorolási jel kombinációjával alkalmazza relevancia szerint rangsorolt weboldalakat a keresőmotor eredmény oldalain (SERP= search engine results pages).
A keresőmotor találati oldalai olyan websiteok, amelyeket a felhasználók „használnak”, amikor valamilyen online keresést végeznek egy keresőmotor, jelen esetben a Google közreműködésével. A felhasználó megadja a keresési lekérdezést (gyakran kulcsszavakként ismert speciális kifejezéseket és szókapcsolatokat használva), amelyre a keresőmotor SERP-et jelenít meg.
Legyünk naprakészek
A fentiek eredményeként pedig igen jelentős mozgások várhatóak a találati listán. Ez természetesen nem érint minden site-ot, de ilyenkor várhatóak a legkomolyabb „mozgások” a találati rangsorban.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások