Hogyan erősíti a ppc-t a seo?

Mi a ppc és mi a seo?

Te, mint vállalkozó, valószínűleg már sokat hallottál mind a kettő kifejezésről. De ha mégsem, akkor annyit érdemes tudnod, hogy a ppc az a fizetett online hirdetések, míg a seo pedig a keresőoptimalizálást jelenti. Az utóbbi kicsit misztikusabb, nehezebben érthető, nehezebben fogható meg. A seo lényegében annak a versenynek a színtere, ami a Google keresőben a hirdetések után jelenik meg.

Tehát ha pl. azt szeretnéd tudni, hogy hol érdemes gofrisütőt venni, akkor azt látod, hogy a hirdetések alatt a mediamarkt jelenik meg. Tehát ő ezért a megjelenésért nem fizetett a Google-nak.

gofri sütő

gofri sütő

Azt azonban felelőtlenség lenni kijelenteni, hogy ez neki ingyen volt, mivel ezen egyrészt nagyon sokan és nagyon sokáig dolgoztak. Ezt nevezzük keresőoptimalizálásnak.

A mediamarkt felett megjelenő képes hirdetések, valamint a két szöveges hirdetés azonban ppc-nek minősül. Tehát ilyen jelen esetben a mall.hu és az alza.hu megjelenése.

Mit válassz seo, vagy ppc?

Amikor szeretnél minél több vevőt, akkor 2 választási lehetőséged van. 1. hirdetsz, 2. sok munkával felkerülsz a Google első 3 találatába, max. 1. oldalára, és megtalálnak maguktól az érdeklődők.

A hirdetés pénzbe kerül, viszont hamar eredményt hoz. A seo hosszabb távú folyamat, időigényes és sok kitartás kell hozzá. Meg persze mindkettőhöz szükséges a megfelelő szaktudás.

Tehát a helyes válasz arra, hogy hogyan szerezz vevőt: az attól függ. Mitől? Attól, hogy mennyi időd van. Ha ráérsz, akkor seo, ha nem, akkor hirdetés (ez lehet Fb, Google). De ha a hirdetést választod, mellette mindenképp muszáj figyelmet fordítanod a seo-ra is.

Miért válaszd mind a kettőt? Hogyan függ össze a seo és a ppc?

Mivel a hirdetéssel már érkeznek a vevők, ezért emiatt nem kell már aggódnod. Így tudsz fókuszálni a seo-ra. A seo-val a Google-nek, és a látogatóknak is egyértelművé teszed, hogy mit talál a honlapodon.

Ez azért is nagyon hasznos, mivel a ppc hirdetéseknél a licit során a Google figyelembe veszi azt is, hogy milyen helyen szerepel az oldalad az adott kulcsszóra, amire hirdetni szeretnél. Ha tehát jó helyezést kapsz a Google rangsorolásakor, akkor a hirdetésért is kevesebb pénzt kell fizetned. Ez így elég egyértelmű, nem? És még Te is jól jársz! Ha tehát a honlapod jól van összerakva, a Google látja, mit kínálsz, akkor a lehetséges vevőket is többször és olcsóbban irányítja hozzád. Ugye milyen jól hangzik?

Összefoglalva:

Ha tényleg sikeres akarsz lenni online, akkor azt javaslom, hogy a honlapodat már a kezdet kezdetén egy jól felépített stratégia mentén rakd össze, majd kezdj el hirdetni. Azonban legtöbbször a honlap van kész először, és a hirdetések magas áron jönnek. Ekkor jut eszébe a legtöbb vállalkozónak, hogy valami nem stimmel. Ekkor sem késő elkezdeni a keresőoptimalizálást. A lényeg, hogy csináld! Mind a hirdetéshez, mind a seo-hoz keress megfelelő szakembert!

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük