Ezért is kell Google keresőoptimalizálással foglalkozni a Facebook mellett

Ismét a Google szállítja a legtöbb látogatók a weboldaltulajdonosok részére – erre a megállapításra jutott a Recode. Miközben a Google folyamatosan növelni képes a részesedését a forgalmi források között, addig a Facebook jelentősen csökkenti a saját szerepét a forgalomterelés tekintetében.

A jelentés reprezentatív jellegét 2500-nál is több minta szolgáltatta, ráadásul a legnevesebb médiumok adatait is tartalmazta. Ennek köszönhetően a szórás, illetve a hibahatár igencsak alacsonynak tekinthető.

Google kontra Facebook verseny a látogatókért

A 2017-es esztendő elején a Facebook még stabilan a Google előtt szerepelt; akkoriban a webhelylátogatások mintegy 39 százalékát eredményezte. A Google 34 százalékon állt, viszont a tendenciák ellentétesek voltak egész évben. A Facebook egész évben csökkentette a külső oldalakra terelt felhasználók számát és arányát, a Google viszont folyamatosan növelte, részben a Facebook döntésének köszönhetően. Az év végére teljesen megváltozott a helyzet: már a Google volt előnyben a maga 44 százalékával, a Facebook viszont 26 százalékra zsugorodott.

Habár a változás egyik okaként azt szoktuk hallani, hogy a Google AMP több felhasználót küld, mint a Facebook Instant Articles, a Google AMP előtörése némileg túlzónak tűnik. Ezért érdemes más szempontokat is megfigyelni, illetve górcső alá venni.

Aoogle AMP kontra Facebook Instant Articles

Aoogle AMP kontra Facebook Instant Articles

Szinte folyamatosan változik a Facebook algortimusa

A Facebook folyamatosan frissíti, illetve változtatja azokat az irányelveit, amelyek a külső tartalommegosztásokra és közzétételekre vonatkoznak. Ezek a változtatások jelentősen befolyásolják a Facebookról történő átkattintások számát, így természetes módon csökken a webhelyek esetében a közösségi média forgalmi forrás jelentősége. Ráadásul a Facebook nemrégiben bejelentette, hogy a megosztások és a „cicás videók” ellenében inkább az emberi és családi kapcsolatokat erősítő tartalmakat helyezi előtérbe. Ennek gyakorlati megvalósítása ugyan még tartalmaz ismeretlen elemeket, azonban abban biztosak lehetünk, hogy tovább fogja csökkenteni a webhelyekre átcsorgatott látogatottság arányát.

A Facebook Instant Articles szolgáltatása egyfajta segítséget igyekezett nyújtani a webmesterek és a tartalomgyártók számára, azonban ez a szándék inkább csak ígéret maradt. Miközben a szolgáltatás a jó minőségű tartalmak közzétételét és megosztását volt hivatott szolgálni, a benne rejlő lehetőségek folyamatosan csökkentek, egyre kevesebb felhasználót juttattak el a külső honlapokra, a tartalom minőségétől függetlenül…

Ráadásul nem csak a Facebook tudatos tevékenysége, hanem a megváltozott trendek is azt idézték elő, hogy egyre kevesebb átkattintás jöjjön létre a nagy kék közösségi médiából. Egyre több videótartalom születik, ami teljes egészében a Facebook berkein belül tekinthető meg, nincs szükség semmilyen átkattintásra. Ez a tendencia egészen biztosan komoly hatással van a webhelyek forgalmi forrásainak alakulására.

Google Amp előnyei

És természetesen meg kell említeni a Google AMP oldalait is. A technológia a Google saját szerverein tartja a felhasználókat, illetve a Google találati lista tetején „Top stories” híreket képes megjeleníteni. Ezzel már lényegi módon képes segíteni a saját részesedését a forgalmi források között.

Habár az itt leírt tendenciák globálisak, Magyarországon is megfigyelhetők. Nincs reprezentatív jelentésünk a hazai terepről, a Facebook elérések visszaesése fájdalmas pont minden webmesternek, aki csak erre a csatornára alapozta a látogatottságnövelését.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük