Google shopping

Google shopping
Értékelje az olvasottakat

Amire nagyon vártunk évek óta, most végre megérkezett Magyarországra (Romániába és Szlovákiába is) a Google Shopping hirdetések!

A világ nagyobb piacain 2012 óta működő Shopping-hirdetés bevezetését az EU versenyjogi szabályozása lassította, de a Google változtatott a működésén, így elhárultak az akadályok, és jelenleg mintegy 30 országban működik világszerte ez a hirdetési forma.

Mi is ez?

A Google különleges termékhirdetési formája, amelyet elsősorban a sok ezer termékkel rendelkező webshopok számára alakítottak ki.
A hirdetésben a legjobb ajánlatok (ugyanarra a termékre a legolcsóbbak) látszanak, egy vagy több konkrét termék jelenik meg képpel, terméknévvel, leírással, árral és az azt kínáló eladó (webshop) címével.

Ez egy win-win helyzetet teremt, mivel az összehasonlítható legjobb ajánlatok alapján minden eddiginél gyorsabban és egyszerűbben hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket a vevők, az eladók  számára is hasznos, mivel lehetővé teszi a hirdetések pontosabb célzását, amivel nagyobb forgalmat tudnak elérni.

A Shopping-hirdetésekben könnyen összehasonlíthatók az ajánlatok, ezért felértékelődik a márka és a stratégia jelentősége, minél ismertebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel vásárolják meg hasonló ajánlat esetén.

A Google Shopping földrengésszerű változásokat tud előidézni több kereskedelmi szegmensben, az Észak-Amerikai mérések szerint a Shopping módszer hatékonysága átlagosan 30 százalékkal jobb, mint a hagyományos keresőhirdetéseké. A Growww Digital nemzetközi piacokon mért adatai szerint a Google keresőből érkező forgalom akár 70-80%-a is keletkezhet a Shopping-hirdetésekből.

Mint már írtuk, a Shopping-hirdetés a nagy, több ezres vagy tízezres árualappal rendelkező e-commerce vállalkozásoknak kedvez főleg. A kisebb cégek olyan piacokon tudnak sikereket elérni a Shopping módszer használatával, ahol nem konkurálnak nagyokkal, mindig egy piaci rést kihasználva pl. új és meglepő termékkel vagy szolgáltatással. Ez szintén magában foglalja a lehetőséget, hogy erős márkát építhessenek, és későbbiekben akár piacvezetővé válhassanak.

Egy új technológia bevezetésénél aki gyorsan reagál, akár a piac élére ugorhat, mivel hónapokba, vagy évekbe is telhet, amíg egy új formátum/eljárás elterjed. Ezt láthattuk már a webshopok, a kattintás alapú hirdetések, és a közösségi média megjelenésekor.
A gyorsaság önmagában nem elegendő, felkészülten kell hozzákezdeni mivel a Google Shopping hirdetések célzása eltér a hagyományos hirdetésektől. Nem a hirdető által megadott kulcsszavakkal operál, hanem a termékleírás részletessége, az „oda” dedikált kulcsszavak milyensége, továbbá igen lényeges, hogy melyik Google Product Category-ba helyeztük el a terméket. https://support.google.com/merchants/answer/6324436?hl=hu

Új módszerhez új és átgondolt online stratégia szükséges. A shopping alapú kampányokat új és teljesen más gondolkozás alapján célszerű elindítani:  sikeres döntésekhez megfelelő adatállomány szükséges, amelyhez kell a webanalitika – pl. Google Analytics – profi szintű alkalmazása, folyamatos árfigyelés, a konkurencia ajánlatainak naprakész ismerete, a növekedési szemlélet és nem utolsósorban egy elkötelezett csapat.

Hol található?

• a Google.com keresőmezője alatt a “Shopping” szekcióban,
• a Google.com oldalon a “képek” fülön,
• a Google egyéb weboldalain a hirdetési helyeken (pl. YouTube), amennyiben engedélyeztük a megjelenítést,
• desktopon a Google.com oldalon a jobb oldali “Shopping” találati listában

A Google Shopping működése

A hirdetési cél mindig meghatározza az indítandó kampány struktúráját.

Néhány elérni kívánt cél:

• kattintás maximalizálás
• eCPC használatával maximalizálni a vásárlások számát, manuális kontroll mellett: https://support.google.com/google-ads/answer/2390590?hl=hu
• cél-ROAS: eCPC szerinti optimalizálás, pl. ha egy adott termékcsoportra vonatkozóan a cél ROAS érték 2000%-os az azt jelenti, hogy legalább 20-szeres megtérülést célzunk az adott termékcsoport hirdetéssorozatában és ez lesz az optimalizálás alapja. Ez egy automatikus licitstratégia, a kézi beavatkozás lehetősége nélkül: https://support.google.com/google-ads/answer/6309035?hl=hu

Fontos!

Ezen hirdetési formátum esetén is lényeges, hogy már a kampány tervezése során győződjünk meg arról, hogy a hirdetésünk megfeleljen a Google hirdetési irányelveinek, mivel így elkerülhetjük a fiókunk felfüggesztését.
Nem támogatott Shopping-tartalmak: https://support.google.com/merchants/answer/6150006

A tiltott tartalmak, termékek, tevékenységek részletes listáját megnézheti ezen a linken.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.