Technikai SEO fontossága napjainkban

Technikai SEO fontossága napjainkban
Értékelje az olvasottakat

Általában egy induló honlap vagy webshop választ magának egy platformot, ahol elkészíti vagy elkészítteti a honlapját. Legyen ez egyedi megoldás, CMS vagy bérelhető webshop. A lényege, hogy legyen egy felület ahol meg tud jelenni az interneten.

Kevesebben gondolnak már bele abba, hogy honnan jönnek majd a látogatók. Ha valaki eljut eddig is az már nagyon jó. Átgondolja, hogy hirdetésből, közösségi médiából és a Google keresőből várja majd a látogatókat. Eddig rendben is van. A weboldal elkészül, szép dizájn felépítve, minden funkció működik, de a Google-böl mégsem érkeznek a látogatók.

Itt jöhet el a pont, hogy talán SEO szakemberhez kellene fordulni. Talán még valóban nem késő, de költséghatékonyabb lett volna már az elején technikailag úgy felépíteni az oldalt, hogy a SEO szakembernek ezzel már ne legyen gondja, hiszen ha az oldal technikailag rendben van, akkor elég csak a tartalmi SEO-val foglalkozni.

Hogyan történik egy technikai SEO szerinti oldal felépítése?

Már a weboldal tervezésénél is figyelembe kell venni bizonyos szempontokat, amik a továbbiaknak nagyon sok fejfájástól kímélnek meg minket. Ebben a cikkben a Weblapklinika módszereit fogjuk nagy vonalakban bemutatni. Fontos, hogy bárkit bízunk meg weboldal készítéssel, ellenőrizzük, hogy végrehajtotta-e ezeket a lépéseket. Az is fontos lehet, hogy ezeknek az alap technikai megvalósításoknak bele kell férnie a weboldal készítés árába.

Manapság e nélkül nincs weboldal! Ne bízzunk meg olyat aki ezekre nem figyel.

Weboldal szerkezete

Mielőtt nekifognánk a weboldal elkészítésének, a legfontosabb, hogy annak szerkezetét megtervezzük. Milyen oldalak, milyen hierarchiában rendeződjenek el. Érdemes ezt azután megtenni, hogy legalább egy minimális kulcsszókutatás történt. A kulcsszavak gyakorlatilag megadnak minden választ az oldalak szerkezetére. Fontos még figyelnünk, hogy “szép” linkeket kapjunk, ne számokból és véletlenszerű karakterekből álljanak linkjeink.

Ezen a ponton meghatározhatjuk, az oldalak, aloldalak “title”-jeit, meta leírásait is. Összefoglalhatjuk mit fog tartalmazni egy aloldal, melyik oldalra milyen kulcsszavat fogunk alkalmazni. Érdemes minden kulcsszónak külön aloldalt létrehozni.

Weboldal, webshop sebessége

Fontos a weboldal méretére is odafigyelnünk már az elején. Különösképpen igaz ez a képekre. A honlapra szánt képeinket vágjuk a megfelelő méretre és tömörítsük be például a tinypng.com online alkalmazás segítségével.

SSL

Még mielőtt bármit is tennék, fontos, hogy a tárhely szolgáltatónknál érdeklődjük meg és kapcsoljuk vagy kapcsoltassuk be az SSL tanúsítványt az URL-ünkre. A Google figyelembe veszi a rangsorolásnál és utalótag sokkal nehezebb megvalósítani.

Mobilbarát weboldal

Manapság már elengedhetetlen, hogy mobilon reszponzív és könnyen kezelhető legyen a webshop vagy a weboldal. Az elején érdemes tisztázni, hogy ez valóban így lesz-e. Ezt többféle eszközön érdemes tesztelni majd, de sajnos még ez sem mindig fog megfelelni a Search Console-nak. Kérdezzük meg a weboldalunk fejlesztőjét, hogy vállal-e garanciát?

Search Console beállítása

Ahhoz, hogy követni tudjuk, hogy a Google, hogy látja az oldalunkat érdemes már az elején “bekötni” a Search Console-t. A Google eszköze nagyon jó, hogy információkat szolgáltasson nekünk az oldalunkról. A keresőben való megjelenésekről, esetleges hibákról. E nélkül a SEO elképzelhetetlen. Kezelése meglehetősen összetett, tanulást igényel. A Továbbiakban viszont nélkülözhetetlen lesz a számunkra.

Ennyi az egész?

Természetesen ezek alapvető technikai dolgok. A jó eredmények még számtalan dolgon múlhatnak. Nem véletlenül nevezzük a SEO-val foglalkozó szakembereket szakembernek. Minden oldal egyedi, minden konkurencia más és más. Ez a cikk csak a jéghegy csúcsának a csúcsát mutatta be. Ha eredményeket szeretnél, javaslom a konzultációt egy szakemberrel. Jó esetben tájékoztatni fog a tartalom és a linkek fontosságáról is.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.