Hogyan segíti a Google Adwords kampányokat a keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálás vagy Google Adwords kampány? A válasz egyértelmű: mindkettő! A Google kereső kattintás alapú hirdetésmegjelenítő szolgáltatásának hatékonysága nagymértékben függ a meghirdetni kívánt weboldal keresőmotorokra való felkészültségétől is. Sokat olvasni arról a tévhitről, amely azt állítja, hogy nincs értelme optimalizálni weboldalunkat a Google keresőjére, hiszen egy jól megcélzott és kellőképpen előkészített kampánnyal, sokkal többet érhetünk el.

A fenti kijelentés nem teljes mértékben igaz, ugyanis a megfelelően keresőoptimalizált weboldal hatalmas segítség lehet egy kattintás alapú hirdetési kampány során. De ha a kampányok és a keresőoptimalizálás (SEO) lefutási idejét vesszük figyelembe, nyugodtan kijelenthetjük, hogy míg az egyik rövidtávon érvényesül, addig a másik hosszútávon hozza meg a várt hatást. Ugyanakkor az is tény, hogy mindkettőnek vannak előnyei és hátrányi is, ezért fontos még az elejétől kezdve tisztázni ezeket egy hozzáértő szakemberrel.

Miért jó, ha keresőoptimalizált a weboldalunk egy Adwords kampány során?

Még a kattintás alapú hirdetések (PPC) szakértői is azon a vélemény vannak, hogy egy vállalkozás weboldalának nem elég csak a Google Adwords vagy akár Facebook kampányokban szerepelnie. Egy weblap életében nagyon fontos tényező a keresők organikus forgalmából származó látogatók, legyen szó több száz terméket forgalmazó webáruházról vagy egy kisvállalkozás szolgáltatásáról.

A legtöbb organikus forgalmat csak úgy lehet elérni, ha a weboldalunk kellő képen van a keresőkre optimalizálva. Mivel a Google folyamatosan változtatja és alakítja a keresőmotorja algoritmusát, így mára már sokan szkeptikusan állnak hozzá a keresőoptimalizáláshoz és inkább csak a PPC kampányokat veszik igénybe, de ebben az esetben is sokat számít, ha weboldalunk megfelelő módon van felkészítve SEO szempontjából is.

A legfontosabb, hogy ebben az esetben is a látogatók döntik el a felhasználói élmény pozitív vagy negatív hatását és arról is döntenek, hogy tovább böngésznek a weblapon vagy visszatérnek a kereséshez. Tehát nem elég csak a weboldalunkra csalogatni az internet felhasználókat, legyen szó fizetett hivatkozásokból származó vagy akár természetes látogatókról, valamilyen módon ott is kell tartani őket, ami már az alaposan elvégzett SEO és az értékes tartalom feladata.

Hiába fizetünk akár több hónapon át is a Google Adwords kampányok után, ugyanis ez nem befolyásolja a keresőmotor természetes találati listáján való előrébb jutást, így a látogatok, csak addig látogatják weboldalunkat, ameddig a kampány fut. Viszont, ha a PPC kampány futása alatt keresőoptimalizált a weblapunk és felhasználói szempontból értékes tartalommal rendelkezik, minden bizonnyal lesznek olyanok, akik szívesen visszatérnek.

A Google Adwords milyen módon segítheti a keresőoptimalizálást?

A Google PPC hirdetésmegjelenítő szolgáltatása számos dologban segítheti egy weboldal keresőmarketingre való felkészítését. Az egyik és talán a legfontosabb, hogy megállapítható lesz, milyen kulcsszavakra jön a legtöbb látogató vagy vásárló a weblapra és így könnyen meghatározhatjuk azokat a fő kulcsszavakat is, amelyekre érdemes lehet kereső optimalizálni. Minimális összeg ráfordításával, rövid időn belül szakember által megállapíthatók lesznek azok a kulcsszavak, amelyekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni.

Ezzel jelentősen növelhetjük a weblapunk esélyeit a jobb helyezés elérésében, hiszen a keresőoptimalizálás során az egyik legfontosabb lépésnek számít a megfelelő kulcsszó vagy kulcsszavak kiválasztása.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük