Miért a tartalommarketing a keresőoptimalizálás szentgrálja?

Tartalommarketing a szet grálja a keresőoptimalizálásnak

A keresőoptimalizálás még mindig nagyon fontos a weboldalak életében, az egyik legjobb látogatottság növelő módszer, amivel sok-sok látogatót és vásárlót tudunk hozni a holnapok számára, de mind ezt jó tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen megvalósítani.

Amikor a keresőoptimalizálásról beszélünk?

Csak a rangsorolásra, látogatói forgalomra és kattintásokra gondol? Hát igen, a SEO a honlap tulajdonosok álma – nem kerül semmibe, és a weboldalad forgalmának a legnagyobb forrását képezi. De ez csak a jéghegy csúcsa! A keresőoptimalizálás segíteni tud a brandingben, a márkanév megerősítésében, népszerűsítésében, a látogatókkal való hosszú távú kapcsolattartás kiépítésében, illetve a konverziós ráta optimalizálásában. A SEO már nem a kulcsszóhalmozásról, láthatatlan szövegekről és értelmetlen linkek építéséről szól. (Sőt, a Google megbüntetik ezeket a fekete kalapos technikákat!)

7 ok tartalommarketing mellet

Miért a tartalom az egyik sarokköve a keresőoptimalizálásban?
Íme, néhány tipp, amely megmutatja a tartalommarketing igazi erejét.

Innovatív tartalommarketing erősbíti a márka hírnevét

A tartalommarketing arról szól, hogy ráérz arra, hogy melyek a látogatói szükségletei, vágyai, és olyan megnyerő, ötletes, hasznos tartalmakat hoz létre, amelyek ezen vágyakkal, szükségletekkel összhangban vannak. Úgy is mondhatjuk, hogy arról ír, ami őket érdekli, amiért felkeresték honlapját. Ha így tesz, rövidesen észreveszi, hogy a weboldala jobb helyezést kap a találati listán. A Content Marketing Institute szerint: a tartalommarketing egy olyan marketing technika, amely értékes, releváns és konzisztens tartalmak létrehozásával és terjesztésével egy jól meghatározott látogató csoporthoz szól. Célja az ügyfélkapcsolatok erősítése, a látogatót vásárlóvá avanzsálni. A tartalommarketing odacsábítja az embereket az oldalához, általa a látogatóival tud kommunikálni. Olyan információ gazdag tartalmat hozzon létre, amelyeket ők értékesnek és érdekesnek találnak.

A Free People webshop például már nemcsak a virtuális kereskedelemmel foglalkozik, nemcsak a konkrét eladásokkal, hanem a tartalommarketinget felvéve az eszköztárába leleményes módon reklámozza termékeit.
Blogjuk érdekes és hasznos információkat jelenít meg, amelyek relevánsak a látogatóknak. Maguk így vélekednek a blogról: „Egy 26 éves lány, aki minden téren okos, kreatív, magabiztos, szabad és kalandos, aranyos, kemény és romantikus”. A látogatók olvashatnak Laura és Jake Carmel esküvőjéről és azt is megtanulhatják, hogyan készítsenek fonott párnát. Ezzel bebizonyítják, hogy a Free People (Szabad Emberek) az ügyfeleik számára sokkal többet ajánlhatnak kiskereskedelem-terápiánál. Úgy tűnik, hogy minden blogjuk követi ennek a gondtalan, 26 éves lánynak az életét – és a tartalmak megragadják a közönséget, hogy többször térjenek vissza az oldalra.

Legyen első a látogató a tartalmak nekik szóljanak

A keresőoptimalizálás a látogatóról szóljon és NE a keresőkről ez a tartalomban is mutatkozzon meg. Legyen biztos abban, hogy a látogatóinak ír és ne csak marketing szöveggel etesse őket. Határozza meg a célközönséget, ismerje meg annak szokásaikat, tegyen arról, hogy tartalmai megfeleljenek az ő „információfogyasztási” szokásainak, elvárásainak.

A jó tartalommarketing segít az értékesítésben is

A weboldal profilja és a látogatók számára releváns tartalmak létrehozása közben rájön arra, hogy az emberek, akik az oldalára látogatnak, azért vannak ott, mert megtalálták azt az információt, amit kerestek, itt arról írnak, amire kíváncsiak. Ilyenkor jóval nagyobb a konverziós ráta vagy könnyebben döntenek arról, hogy vásárolni fognak.

Néhány tipp, hogy a honlapja konverzió barát legyen:

  • Az oldala legyen felhasználó-barát egyszerű navigációval, könnyű bejárhatósággal, tiszta fejlécekkel és címkékkel, tagekkel.
  • Minden oldalon legyen cselekvésre való felszólítás. Akár ez egy hírlevélre való feliratozást lehetővé tévő űrlap is megfelelő lehet.
  • Folyamatosan frissítse a tartalmakat, hogy megbizonyosodjanak, hogy az oldala mindig friss és releváns. A látogatók úgy fognak rá tekinteni, mint az információk megbízható forrására. Ha érdekes/izgalmas tartalmat hoz létre, rendszeresen újra fognak látogatni, esetleg barátaiknak is említést tesznek rólad a közösségi oldalakon.

Gondoljon másokra is

Egy könnyen elérhető weboldal lehetővé teszi, hogy majdnem mindenki élvezhesse a tartalmait, mindenféle fizikai és technológiai korlátok ellenére is. Például a képi alt szöveg azt eredményezte, hogy a látási problémákkal küszködő emberek számára is a szövegolvasó feltárja a képek tartalmát. A képek alt szövege nagy fontossággal bír, szükségesek ahhoz, hogy a képek fellelhetőek legyenek a képkeresőkben. Minden a könnyű navigációról, gyors töltésidőről, a jól címzett képekről, linkekről és a webtervezésről szól, amelyet a látogatók értékelni fognak. A Google is azt mondja, hogy segítségére lehet, ha követik az ő irányelveit….

Igazi paradicsom a tartalmainak

Ha az emberek megosztják és értékelik tartalmait, az olyan, mintha rányomnának a blogjára egy nagy EZ EGY FANTASZTIKUS feliratú pecsétet. Ezért fontos hogy a weboldalaink (beleértve a blog posztjainkat is) a közösségi médiában optimalizálva legyenek a megosztáshoz.
Erre a látogatói csatornára úgy kell gondolnunk, mint a látogatók bevonzásának egyik nagy lehetőségére. Ha például egy cikket megoszt a Facebook-on, melynél képet, címet és egy figyelem felkeltő szöveget helyez el, esetleg még hastag-et is használ, akkor már nagy lépést tett értékes tartalmának reklámozásához.

A kevésbé tisztességes keresőoptimalizálási technikák ronthatják a cége, márka hírnevét

A tisztességtelen keresőoptimalizálás többet árt, mint használ. Olyan, mint annak idején a suliban az egyedüli gyereknek lenni, aki meg van bélyegezve. Nem titok, hogy a Google frissítette az algoritmusait, hogy jobban értékelje a minőségi tartalmakat. Ha valaki meglátogatja az oldalát, és az tele van kulcsszó felsorolással vagy spammel, nem valószínű, hogy kapcsolatba lép Önnel. Így soha nem válik vásárló belőle, legalábbis nem Öntől fog vásárolni. A megfelelő tartalommarketing révén a linkekre is szert tehet ami miatt biztosan nem fog büntetés kapni.

10 évvel ezelőtt is ezt mondta a Google

Egy hatékony SEO stratégia nagyszerű módja annak, hogy népszerűsítsd termékeit szolgáltatásait és tartalmát. Ahhoz, hogy jó helyezést érjen el a Google találati listáján, nagyon fontos az eredeti – különleges tartalom. A kezdő oldalak tartalmai világosak, kifejezőek és relevánsak legyenek azzal a területtel, iparággal, piaci szegmenssel, amelyen belül jó helyezést szeretne elérni.

A tartalommarketing eredményességének és fontosságának ismeretében reméljük jobban fog figyelni weboldala valamennyi tartalmára és elkezdni át fésülni azokat, melyek mennyire felhasználó barátok – tartalmazzák azokat az információkat amelyekre egy látogatónak szüksége lehet.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük