Így keresőoptimalizálja weboldalát a RankBrain algoritmusra

RankBrain keresőoptimalizálás 2016-ban
Így keresőoptimalizálja weboldalát a RankBrain algoritmusra
Értékelje az olvasottakat

A Google 2015 októberi bejelentésében beszámolt róla, hogy a keresési eredmények hatékonyabb megjelenítése érdekében egy mesterséges intelligencia segítségét veszi igénybe. A folyamatosan tanulni képes algoritmust RankBrain-nek nevezték el.

A gépi tanulásra képes intelligencia a weboldalak feltérképezése során, a rendelkezésre álló információk alapján folyamatosan tökéletesíteni képes a találati listákat, hogy azok a legrelevánsabb találatokkal tudják ellátni a találati listákat.

Fontos megérteni azt, hogy a RankBrain nem egy újabb algoritmusfrissítés mint a Pingvin vagy a Hummingbird, hanem egy ezektől független algoritmus, ami a jelenleg a harmadik legfontosabb szempont ami hozzájárul a keresési eredmények összeállításához.

A RankBrain jelentősen átalakíthatja a keresőoptimalizálás szempontjait.

Nézzük mi a jövő weboldal tulajdonosainak a feladata:

 

A gépi tanulás és a RankBrain működésének megértése

Valószínűleg a RankBrain idővel átveszi a keresőrobotok szerepét a feltérképezés során. Amíg a GoogleBot elsősorban a forráskódra hagyatkozik, addig a RankBrain a meglátogatott oldalak milliárdjai alapján következtet. A gépi tanulás megértéséhez először azt kell megérteni, hogyan tanul az ember. Az emberi tapasztalatok növekedése arányosan növeli a döntések hatékonyságát is. Több élethelyzet nagyobb tapasztalatot eredményez. Pontosan ez történik a RankBrain esetében is, az adathalmaz növekedése a tapasztalatszerzés, a találati lista pedig a döntés.

Egy keresési lekérdezés során a mesterséges intelligencia a weboldalakhoz való hozzáférése során felfedezett minták alapján megpróbálja a keresést elindítónak a számára legjobb választ adni.

Tartalomfejlesztés az emberekre szabva

A Google okos algoritmusának elsődleges feladata az ember számára legmegfelelőbb tartalmak megtalálása. Ez annyit jelent hogy a legjobb megoldás az, ha az emberek számára is élvezhető tartalmakat gyártunk. Ha az olvasó értékeli a szöveget valószínűleg a RankBrain is ezt fogja tenni.

A tartalommarketing egyre fontosabbá válik, hiszen az optimalizálás során az nyer aki több és minőségibb tartalmat képes előállítani a közönsége számára. A tartalmaknak célszerű valamelyik kategóriába esnie a következőkből:

  • A célközönséget érdeklő problémák és azok megoldásai.
  • A tartalomnak teljesnek kell lennie, annak minden részét le kell fednie, kiegészítve a szöveget hivatkozásokkal és extra információval.
  • A kulcsszóra optimalizálás a háttérbe szorul, sokkal fontosabb a természetes nyelvezethez ragaszkodni.
  • A központi témára kell összpontosítani. Nem a kulcsszó-kombinációk halmozása a cél, inkább az adott téma megfelelő kifejtése.

Tartalomfejlesztés a hangalapú keresésre szabva

A keresések egyre nagyobb része történik az hangparanccsal, ami azt eredményezi hogy egyre inkább egyfajta kérdezz-felelek kapcsolat alakul ki a keresést végrehajtó és a Google között. A keresési kifejezések helyét fokozatosan átveszik a mondatok és kérdések.

A mondatokkal való keresés megszünteti a többértelmű keresési szándékok problémáját. Egyértelmű kérdésre egyértelmű választ kapunk. Mindenképpen érdemes erre a területre koncentrálni, hiszen várhatóan növekedni fog az ilyen jellegű keresések mennyisége.

Linkek minden mennyiségben

A versenyelőny fenntartása érdekében a RankBrain ugyanúgy figyelembe veszi a hivatkozásokat. Andrey Lippatsev a Google keresési minőségért felelős szakembere szerint a linkek mennyisége a 3 legfontosabb tényező között van, a találati listák elkészítése során.

A Google több száz rangsorolási faktorának jelentős tényezője az adott cikk megbízhatósága és minősége, amihez a hivatkozások száma egy kiinduló adat.

A tartalom létrehozása során érdemes minél több szakértőre, hivatalos forrásra hivatkozni, hiszen ezek hitelesebbé teszik a tartalom gyártóját a célközönsége előtt és ezáltal a keresési szempontok alapján is.

Hivatkozásain során a következő szempontokat érdemes figyelembe venni:

  • Domain Authority (DA) -azaz a linkelendő domain várható eredményei a találati listákon
  • A minőség még mindig fontosabb mint a mennyiség
  • Gondoljuk át, hogy az olvasót vajon érdekli-e a hivatkozás tartalma?
  • A hivatkozás tartalma legyen releváns a témához

Többféle kulcsszó-kombináció használata

A RankBrain hozzáadása után a SEO szakembereknek és a tartalommarketingeseknek érdemes újragondolni a kulcsszóra való optimalizálást és inkább a keresési kifejezések jelentésére és relevanciájára koncentrálni.

Steve Baldwin a didit.com szöveges tartalomgyártója, megfigyelte, hogy a RankBrain a kulcsszavak együttes előfordulását is figyelembe veszi. Ez annyit jelent hogy az adott kulcsszóval megegyező jelentésű szövegeket is képes besorolni a találati listába.

Tehát a kulcsszavakon felül a kereső figyeli a szemantikailag megegyező tartalmak előfordulását, ami a természetes nyelv egyik tipikus jellemzője.

Régi tartalmak újra felfedezése

Érdemes megvizsgálni a korábban optimalizált tartalmakat, és szükség esetén újraírni azokat, hiszen a régi szempontok szerinti tartalomgyártás bizonyos esetekben kifejezetten árthat a keresőben elfoglalt pozícióra.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Címkék: RankBrain,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.