Kép link és a szöveges hivatkozások közötti különbség

Rate this post

Érdekes beszélgetés indult el a napokban a Twitteren John Müller és egy Twitter felhasználó között. A felhasználó azt a kérdést szegezte a szakértőhöz, hogy a keresési algoritmus másképpen súlyozza-e szöveges és a képes linkeket. Kérdését arra a megfigyelésére alapozta mely szerint az oldalára mutató hasonló körülmények között szereplő linkek közül 10 szöveges és 10 képik hivatkozás található és az oldal értékelése nagyfokú eltérés mutat. John Müller azt válaszolta, hogy ez igaz mivel a képek nem szöveges tartalmak ezért egyértelműen más besorolásba kerülnek. A beszélgetés itt olvasható.

Szöveges linkek erősebbek

Az viszont egyáltalán nem derült ki melyik verzió a hatásosabb. Valószínűsíthető, hogy a szöveges linkek erősebb hivatkozási alapot nyújtanak. A Google képfeldolgozási technológiája elég fejlett, viszont nem helyettesítheti a linkek horgony szövegeit.

Képes linkek használata

Ha mindenképpen képeket akarunk használni a hivatkozásokhoz áthidaló megoldásként, sőt, tulajdonképpen minden esetben érdemes megadni a kép alt tagját, így a kép is tartalmazni fogja a szükséges horgony szöveget, amit a kereső robot értelmezni tud.Képet linkelésre leginkább banner esetében szokás használni.

Arról egyértelmű statisztikák nem láttak napvilágot, hogy az alt taggal ellátott képek hivatkozásai és a szöveges hivatkozások között súlyozás terén milyen mértékű különbség tapasztalható.

A Google ebben az esetben sem foglalt állást Müller válasza mindössze arról szólt, hogy mindenképpen van különbség a kettő között, de utalást még arra sem tett, hogy a kereső algoritmus is megkülönbözteti-e ezeket. Ugyanakkor válasza elég kétértelmű. Szemmel látható különbség van a kép és a szöveges hivatkozások között, viszont a háttérben egész más folyamatok is lejátszódhatnak.

Szintén felmerül a kérdés, hogy érdemes-e ezzel milyen mélységben foglalkozni. a képi hivatkozások nagy valószínűséggel nem fognak olyan információt adni a Google-nek ami pontosan be tudja határolni hivatkozás címének tartalmát.

Ettől függetlenül a hivatkozott értéke ugyanolyan mértékben növekedhet. Ezt a Google magyar származású szakembere Gary Illyes is megerősítette, aki hozzászólva a beszélgetéshez azt nyilatkozta nincs különbség.

Valószínűleg pont arra akart rávilágítani, hogy a link az oldalt ugyanúgy erősíti, valószínűleg csak a tartalmi feldolgozás során van változás.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.