Az AMP jelentősége a webshop SEO-ban

Az AMP jelentősége a webshop SEO-ban

Az Accelerated Mobile Pages(AMP) lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy pillanatok elérje a keresett tartalmat. Az AMP technológiájával megtámogatott betöltési ideje akár töredéke is lehet a hagyományos betöltődési időknek, ezáltal a felhasználó elégedett, nem zárja be az oldalt, illetve növekszik az elköteleződése is az oldal iránt.

Az AMP bevezetésének egyik oka az volt, hogy az egyre terjedő okostelefon tulajdonosok gyorsabb elérést szerettek volna. Ez sajnos technológiai korlátokba ütközött, hiszen növeli a költségeket és a rendszer bonyolultságát is a mobil és asztali verziókra való megfeleltetés. Foglalkozni azonban mindenképpen kell dologgal, hiszen a felhasználók fele, minden második látogató bezárja az oldalt, ha 2 mp-nél többet kell várni a betöltődésre.

Az AMP technológiát felhasználva a sebességet megnégyszerezhetjük, a forgalmazott adatmennyiség pedig közel 1/10-ére csökken. További előnye a használatának, hogy a mobilos keresések esetén a Google rangsorolási tényezőként is figyelembe veszi a gyors weboldalakat. A mobilos keresések között pedig külön jelölésre kerülnek az AMP-os tartalmak.

A 2016 év eleji bevezetése óta már több nagyobb szolgáltató átállt az AMP használatára a mobilhálózatokon.

Az AMP pozitív hatásai érezhetőek az elektronikus kereskedelemben is?

Az AMP lehetőségeit nem pusztán a tartalomszolgáltatók tudják kihasználni. Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó weboldalak, webshopok vásárlóinak is egyre nagyobb igénye a gyorsaság. Jelentős előnyt kovácsolhatunk használatával, főleg addig amíg versenytársaink nem használják ki ezt a lehetőséget.

A napokban vált nyilvánossá egy statisztika ami szerint a mobilos kereső forgalom megelőzte az asztali kereső forgalmat,  azaz a weboldalunkat gyakrabban fogják meglátogatni mobiltelefonról, mobil-eszközről. Egyre inkább jellemző lesz az AMP terjedésé miatt, hogy a két másodperces oldal betöltési idő felett látogatókat, webshop esetén pedig vásárlókat fogunk veszíteni.

Az AMP bevezetésével megelőzhetjük a lemorzsolódást. De nézzük mi a gyakorlat.  a jelenlegi példát a PracticalEcommerce oldalán találtuk:

A példa központi szereplője Allen Edmonds,  cipő  gyártó és kereskedő.  Az úr weboldalán rengeteg cipő ápolási tanács található,  ennek ellenére a keresőből érkező forgalma minimális volt.  Mivel Allen kiskereskedő így a nagy márkák tartalmai megelőzik őt.  A cipőbolt optimalizálta weboldalát a cipő ápolásával kapcsolatos kulcsszavakra, de nem kiemelkedő szinten. A saját szakterületén előnyére fordíthatta az AMP technológiát, mivel a nagyobb versenytársai még nem éltek ezzel a lehetőséggel.

Mivel az  AMP használata magasabb pozíciót is adott számára ezért több látogatója érkezett a weboldalra és az oldal betöltési sebességének köszönhetően elérte a visszafordulási aránycsökkenését is.

Persze pozitív példákat találunk a nagyobb szereplők között is. A Wired magazin az elsők között volt,  aki elérhetővé tette tartalmait AMP HTML- ben.  Saját bevallásuk szerint a keresőből történő átkattintások száma ezután 25 százalékkal megnövekedett.

Érdemes azon elgondolkodni, ha a legnagyobb márkák képviselői fontos lépésként az AMP használata mellett döntenek a webshopoknak is érdemes e átállni erre a rendszerre? Nyilvánvalóan igen.

Hogyan működik az AMP?

Az AMP HTML felépítését tekintve egy HTML jelölőnyelv kiegészítve az AMP specifikustagokkal. A hatékonyság érdekében nem engedélyezi a JavaScript-et viszont vannak megoldások az analitikai eszközök, sőt, a JS alapú reklámfelületek használatára is.

Az AMP  gyors oldalbetöltés mellett megköveteli a strukturált adat bevitelt is,  ezáltal a keresőmotorok számára átláthatóbb lesz az weboldal tartalma.

Amennyiben webshopunknak létezik AMP verziója,  a Google keresőjében, amennyiben mobilról történik a keresés az AMP verziót fogja a felhasználó látni.

Az AMP támogatottsága ez mellett folyamatosan nő. Jelenleg a Google Search Console is tartalmaz az AMP oldalak kezelésére és hibaelhárítására vonatkozó menüpontot.

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button
Címkék: amp,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.