Kifelé mutató linkek segítenek a keresőoptimalizálásban – csinálja így és eredményesebb lesz a keresőben

kifelé mutató linkek fontossága
Kifelé mutató linkek segítenek a keresőoptimalizálásban – csinálja így és eredményesebb lesz a keresőben
Értékelje az olvasottakat

Gondolkozott már azon, hogy a kifelé mutató linkek milyen módon képesek pozitívan befolyásolni a SEO eredményeit?

Ezt a cikket azoknak ajánlom, akik szeretnék megérteni miért fontosak a kimenő linkek a SEO-ban, illetve egy régi tévhitet is eloszlatni ezzel, hogy ne linkejünk más oldalakat mert azok gyengítik a weboldalunkat.

Már elég sokat lehet olvasni arról, miként tudja elérni azt, hogy minél több értékes link mutasson a honlapjára, amely végső soron segíteni fogja a Google találati listáján előre kerülni. Ugyanakkor meg kell fontolnunk és fel kell állítanunk egy kimenő link stratégiát annak érdekében, hogy még hitelesebb legyen a blogunk tartalma.

Mi is a kifelé mutató link ha SEO-ról beszélünk?

A kifelé mutató linkek más oldalra mutatnak az Ön weboldaláról, ez eddig eléggé világos. Amennyiben olyan domain-t választ, amely releváns tartalommal bír a weboldalára nézve, akkor képes lesz segíteni a felhasználót abban, hogy elérje célját az információ szerzésben, és mivel ez a Google kereső fő célja is, így a külön értékelni fogja a tartalmat, relevanciában és hitelességben, mert valljuk meg nem érthetünk mindenhez és azt a tudást is amit használunk valahonnét fel szippantottunk. Ezzel tudja növelni az oldala bizalmát és helyét a rangsorban, ez egy igen fontos feladatunk, mivel látogatókból élünk, hogy a látogatóból legyen vásárlónk bevételünk.

Hogyan használjuk a kifelé mutató linkeket?

Bizonyára már tudja, hogy a bejövő linkek esetében fontos, hogy megbízható oldalakról kapjunk linket. A kifelé mutató linkekre is ez igaz, vagy csak olyan oldalt linkeljünk ami megbízható, a legjobb megoldás az úgynevezett Authority oldalak linkelése. De hogy konkrétan mely oldalakat használjuk és melyeket ne, nos erről lesz szó a következőkben.

Link a releváns blogokkal

Keressen olyan blogokat, amelyek relevánsak az adott cikk témájával. Ezek közül is azokkal amiknek jó a Moz rangjuk és a domain értékük (Domain Authority).
Pl:

  • blog.hu
  • reblog.hu
  • és egyéb ingyenes blog rendszerek vagy magán blog oldalak.
kimenő linkek

kimenő linkek

Amit kerüljünk el

Kerüljük el a kétirányú linkeket vagy legalábbis minimalizáljuk, ezt legfőképpen akkor ne csináljuk ha az adott oldal amit linkelnénk nem megbízható. Sajnos ennek kiderítéséhez már tapasztalt SEO-snak kell lennünk. De a helyzet nem ennyire rossz, mivel ha a következőket megvizsgáljuk, akkor mi magunk is megtudhatjuk mennyire hajaz, arra, hogy csak a Google megtévesztésére szeretnék használni az adott oldalt:

  • ha jó a tartalom az adott oldalon
  • közösségi tevékenységet is végez vagyis Facebook-on is fent van és látni, hogy a a Facebook vagy más közösségi oldalára is ki posztolja a tartalmát, az valószínűleg nem lehet egy blog hálózat része.

Ezt amúgy, vagyis a blog hálózatokat kifejezetten bünteti a Google is, igaz magyar viszonylatban még ilyenről nem tudunk de nemzetközi példákat szép számmal találunk.

Kerüljük a túl sok kimenő linket

Ha néhány kimenő linkünk van, azzal nincsen semmi baj, de a túl sok kimenő linktől tartózkodjunk, hiszen ez az olvasók szemszögéből zavaró lehet – 1-2db link simán belefér és még jót is tesz az oldalunknak. Ha több linket is szeretne egy blog cikkbe elhelyezni, akkor inkább a saját egyéb belső tartalmakra legyen linkelve, persze ehhez az is kell, hogy legyenek egyéb tartalmak is amik kapcsolódnak az adott témához.
A legfontosabb hogy mindig ellenőrizzük le, hogy az adott tartalom tényleg hasznos-e számunkra és használjunk változatos link szövegeket, ne csak kulcsszavas szövegeket linkeljünk.

Kérjünk-e viszont linket a kifelé mutató linkért?

Azt gondolom, hogy ez kimeríti a fentebb említett oda-vissza linkelést amit a Google is javasol hogy kerüljük. Így a válasz erre a kérdésre, hogy ne csináljuk ezt, mivel ez a látogató számára nem jó, nem hasznos. Azt viszont érdemes megpróbálni, hogy az adott oldal szerkesztőjét megkérni, hogy figyelj linkeltem a cikkedet, kérlek linkeld már a Facebook oldalamat vagy más nem ugyan olyan oldalamat. Ez nekik nem kerül semmibe, és még látogatókat is képes ez hozni számodra.

Kivel érdemes összekapcsolódni?

Rengeteg stratégia létezik, amely azt vázolja fel, hogy mely oldalakkal érdemes összekapcsolódni. Viszont egyetlen jó forrás biztosan van, ez pedig nem más, mint a Wikipédia – Na jó nem csak ez az oldal. A Wikipédia és az úgynevezett authority siteok leginkább megbízható domaineket tartalmaz, ezért itt hiba nem csúszhat számításainkba.

Íme ezen oldalak listája:

  • Wikipédia
  • Google tartalmak: Google kereső, Youtube, Google plus stb.
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • Instagram
  • Vimeo vagy éppen a magyar inda videó
  • wordpress.com blog
  • tumblr.com

Íme néhány jó tanács a linkek létrehozásához:

  • linkeljen olyan oldalt, amely valóban hozzáadott értéket tartalmaz és a témaválasztás is tökéletes
  • linkeljen olyan cikket, amely értékes domainen van
  • linkeljen olyan cikket, amelynek már nagyszámú közösségi média megosztása volt
  • linkeljen olyan bloggereket, akiknek neve van az adott témában és csak úgy ontja magából a tartalmat

A cikkünk megírását a ShoutMeLoud cikke nyomán készítettünk el. Amint látható így is el lehet helyezni egy linket a blog bejegyzésben;)

Ne feledjük nem csak blog cikket tudunk így erősíteni ha nem a webáruházunk termék vagy kategória oldalát is, de itt vigyázzunk arra, hogy lehetőleg úgy helyezzük el a hivatkozást, hogy az ne vigye el a vásárlónkat.

Van kedve beszélgetni a kifelé mutató linkekről?

Mentés

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.