8 tipp applikációs áruház optimalizálásához, hogy mobil apját sokan megismerhessék

mobil app áruház, playstore optimalizálása
Rate this post

Miként a weboldalak optimalizálása is nélkülözhetetlen a megfelelő helyezés eléréséhez a Google rangsorolásában, úgy az applikációs áruházak esetében is fontos erre odafigyelni. Míg a SEO optimalizálás a weboldalakra értendő, addig az ASO, vagyis az applikációs áruház optimalizálás kifejezetten az Apple Store-ra, valamint a Google Play Áruházára. Mivel napjainkban a mobil applikációk fejlesztésében nagy pénz rejlik, ezért érdemes arra is ügyelni, hogy az áruházban valóban megtalálható, és könnyedén elérhetőek legyenek azok. Arról van szó tehát, hogy az app-ok rangsorolásának növelését szolgáló ASO nélkülözhetetlen az üzleti célok elérése és a nagyobb bevétel érdekében.

Mire érdemes figyelni az ASO kapcsán?

Az applikáció elnevezése, a használt kulcsszavak legalább olyan fontosak, mint a leírás, vagy a gyakran védjeggyé váló alkalmazás ikon választása. A felhasználók szempontjából az osztályozás és a vásárlói vélemények is kiemelt jelentőséggel bírnak, de a screenshot-okra is megéri ügyelni. Nézzünk most néhány hasznos tippet ahhoz, hogy miként lehet az alkalmazás rangsorolását növelni

1. Kulcsszó választás

A megfelelő kulcsszavakat a relevancia, a nehézségi mérőszám és a forgalmi mérőszám alapján érdemes kiválasztani. Magas forgalommal bíró long-tail és rövidebb kulcsszavak választása is ajánlott.

2. Az applikáció nevének optimalizálása

Az app nevének megválasztásán nagyon sok múlik, hiszen egy jó döntéssel és a releváns kulcsszó címben történő használatával jelentősen javítható az alkalmazás helyezése. Fontos, hogy legyen rövid a név, keltse fel az érdeklődést, és ugyanakkor lényegretörően tegye ezt. Nem érdemes üres helyeket használni a kulcsszavak előtt és után, közöttük pedig a vessző használata javasolt. Az irreleváns, valamint a támadó jellegű kulcsszavak használata mindenképpen kerülendő.

3. Rövid mondatokból álló leírás

Az applikáció leírásával érdemes a vásárlókat megcélozni. Ajánlottak a fő kulcsszavak, a szövegezés pedig rövid, egyszerű mondatokból álljon. Alapvetően mutassa be, milyen célra alkalmas az applikáció, miért hasznos az, milyen előnyökkel és jellemzőkkel rendelkezik az. Az első három sor kiemelt jelentőséggel bír, de az olyan figyelemfelkeltő felhívások se hiányozzanak, melyek cselekvésre szólítanak fel. Tipikusan ilyen például a „Töltse le most”. A marketing kifejezések, amelyek spamnek minősülhetnek, kerülendőek.

4. Kategóriaválasztás

Nem mindegy, milyen kategóriába sorolja be alkalmazását, hiszen ezen is múlhat, mennyire könnyedén találnak arra rá a potenciális vásárlók.

5. Ikon, az applikáció logója

Az applikáció ikonja tulajdonképpen azt a szerepet tölti be, mint egy logó, éppen ezért nagyon fontos odafigyelni annak elkészítésére. Sokan egyáltalán nem is foglalkoznak vele, pedig a potenciális vásárlók éppen ezzel találkoznak először, és azonosítják vele az alkalmazást. A megfelelően megválasztott ikon hozzásegítheti a céget a bevételnöveléshez.

6. Pillanatképek (screenshots)

A jó minőségű pillanatképek készítésével hozzájárulhat ahhoz, hogy az érdeklődők megismerhessék, milyen alkalmazásról van szó. Mivel szeretik tudni, mit kapnak a pénzükért, ezért célszerű olyan pillanatképeket választani, melyek betekintést engednek az app működésébe, fő funkcióiba. A nagy felbontású képekkel a feliratok is jól láthatóak lesznek, s az erre való odafigyeléssel az alkalmazás nyújtotta színvonalról is sokat elárulhat az érdeklődőknek. Érdemes magyarázatot is írni az egyes pillanatképekhez.

7. Pozitív értékelések és vélemények

Az alkalmazásnál elhelyezett pozitív vélemények egyértelműen jótékony hatással vannak az eladásra. Ezeknek köszönhetően az egyelőre még tanácstalan vásárlók is inkább hajlanak az app megvásárlására. Hasznos lehet, ha megkéri barátait arra, hogy töltsék le, és véleményezzék az alkalmazást, de hírlevélben is kérheti ezt ügyfeleitől. Az akciók és a kedvezményes ajánlatok éppen olyan hasznosnak bizonyulnak, mint a letöltésre ösztönző CTA link.

8. Visszacsatolás

Az eredményes optimalizálás érdekében célszerű az alkalmazás teljesítményét ellenőrizni. A visszacsatolással fény derülhet az esetleges kritikus területekre, melyek változtatást igényelnek.

Share Button
Címkék: mobil seo,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.