Mobilegeddon: nyertesek és vesztesek az Egyesült Államokban

Google mobilegeddon győztesek és vesztesek
Mobilegeddon: nyertesek és vesztesek az Egyesült Államokban
5 (100%) 1 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

A „Mobilegeddon” megérkezett. Friss adataink vannak a programban, és ezek már szignifikáns változásokat mutatnak. Habár a Google közleménye szerint a mobil algoritmus lefuttatása eltarthat egy vagy több hétig, már most elkönyvelhetünk néhány nyertest és vesztest. Mikor példákról van szó, az első eredmények (egyelőre) csak előzeteseknek tekinthetőek, de szemmel láthatóan alakulóban van egy trend.

Jó tudni: A mobil láthatóságot egy ún. kulcsteljesítmény mutatóval KPI (Key Performance Indicator) fejezik ki, amelyet abból a célból hoztak létre, hogy mérje a láthatóság különbségeket a mobil és az asztali eszközök közt, azonos mennyiségű keresések alapján. A megfigyelés a domain keresőkben való láthatóságának változására vonatkozik, a legutóbbi két adatot véve alapul. A mobil eszközökre irányuló keresőoptimalizálás a domain forgalmára számottevő hatással van.

Ide haza nincsenek vesztesei a Mobilgeddonnak

Hazánkban szinte nem is érezhető a mobilalgoritmus hatása, a hazai SEO fórumon lévő szakemberek nem láttak helyezés romlás vagy javulást a 2015.04.21-től el telt egy héten belül.

USA-ban már a korai hatások láthatóak

Egy nagyon érdekes jelenséget látunk az Egyesült Államokban. Ha hiszed, ha nem, úgy gondolom, hogy az Egyesült Államokban a Mobilegeddont, a mobil algoritmust már a múlt héten üzembe helyezték. Ugyanazt a mintát látjuk a határozott nyertesekről és vesztesekről a múlt hét adatai alapján.
Ez nagyon érdekes, mert természetesen mindenki április 21-ére fókuszált, és összehasonlította azt a múlt héttel. A friss adatok kimutatják a múlt hét pár vesztesének folyamatos hanyatlását.
Szóval, ha le akarod ellenőrizni a programon a jelenlegi adatokat, megteheted itt:

Mobil nyertesek/vesztesek

A Google szerint a mobil-barát frissítés lefuttatása április 21-én kora reggel kezdődött el globális szinten – és ettől arrafelé a weboldalak rangsorolásakor figyelembe veszik azok mobil-barátságosságát is. A frissítés csak a mobil keresésekre van hatással, és nem az asztalira.
A mobil eszközökről lefutó keresések vesztes és nyertes domainjeit határoztuk meg az Egyesült Államokbeli területén.

Vizsgálat: Nyertesek és Vesztesek – Google mobil korszerűsítés

Most meghatároztuk a Google mobil algoritmusának nyerteseit és veszteseit egy első gyors vizsgálattal. Belefoglaltam a blog minden listájából a top 50-et.

Mobil-Barát URL-re, és nem domain szintre alapozva

A Google mobil-barát klasszikifációja URL-ről URL-re történik, és nem domain szinten. Mindazonáltal a Google mobil-barát teszt csak a szóban levő domain kezdőlapját veszi figyelembe a kiértékeléskor. Ahhoz, hogy egy érvényes kijelentést tegyünk arról, hogy vajon egy domain optimalizált-e a mobilra, és milyen mértékben, össze kell vetnünk a domain mobil-barát URL-jeinek számát (ha van ilyen) a domain nem mobil-barát URL-számával (ha van ilyen). Csak ezután tudhatsz egy megbízhatóbb következtetést levonni a mobil-barátságosság és az algoritmus közt fennálló hatás kapcsolatról, ha figyelembe veszed a Google Webmestereszközök eredményeit.
Mi jelenleg véghezvisszük ezeket a számításokat, és frissítjük az adatokat, ahogyan megkapjuk az eredményeket.

Mobilegeddon előzetes vesztesei amerikában

Itt van egy lista a Mobilegeddon veszteseiről a jelenlegi adataink fényében. Kérjük, úgy tekintsen az eredményekre, hogy vegye figyelembe azt a tényt, hogy a futtatás még nincs befejezve. Mi az asztali-láthatóság trendjét is figyelembe vettük a következő lista összeállításához, hogy kiszűrjük azokat a frissítéseket is, amelyek nem a Mobilegeddonhoz kötődnek.

Fontos, hogy számításba vegyük a „mobil vs. asztali arányt” is. Megmutatja a különbségeket az asztali rangsorolás és a mobil rangsorolás teljesítményei közt. Minél alacsonyabb az arány, annál rosszabb a mobilban ennek a domainak a rangsorolása az asztaliéhoz képest. Ezek a domainok a Mobilegeddon lefuttatásának vesztesei.

Ezek a domainok az igazi vesztesei a Mobilegeddonnak

mobilgeddon vesztesei usa-ban

mobilgeddon vesztesei usa-ban

Mobilegeddon előzetes nyertesei amerikában

Itt is van egy mobil vs. asztali arányunk. Minél nagyobb az arány, annál jobb a domain rangsorolása a mobilban az asztaliéhoz képest.

Ezek a domainok az igazi nyertesei a Mobilegeddonnak

Mobilgeddon nyertesei az USA-ban

Searchmetrics felmérése alapján

 

Példák a mobil és desktop-ra

Egy mélyebb rálátás néhány példára megmutatja, hogy valamennyi változás nemcsak a mobil algoritmus lefuttatásának köszönhető. Ez akkor válik világossá, ha összehasonlítjuk valamennyi domain-nek az eddigi mobil láthatóságát a frissítést megelőző asztali teljesítményével. Néha ugyanabban az időben mindkettő növekszik/csökken.
Ezekben az esetekben egy más oka is lehet az aktuális fejleményeknek. De amikor a mobil láthatóság függetlenül fejlődik, és ugyanezek a változások nem láthatóak az asztalinál, a fejlődés nagy valószínűséggel a mobil algoritmussal kapcsolatos.

Egy pillantás a vesztesekre – Észrevehető Minta

A dict.cc egyértelműen vesztesnek tűnik számomra. A Google Webmestereszközök szerint az oldal nincs mobilra optimalizálva. A mobil SEO láthatóság már múlt héten süllyedt, miközben az asztali láthatóság egy kissé növekedett.

mobilgeddon-dictcc

Ugyanez van a last.fm-el is (hatalmas lejtés az utolsó két adatponttal kapcsolatban) vagy a
boxofficemojo.com-al. A Google szerint egyik honlap sincs mobilra optimalizálva, és sorsuk nagyon hasonló az alábbihoz:

Nem tudom, mit gondolsz, de ez számomra egy világos mintának tűnik. Még két példa? A songlyrics.com és a census.gov az eszköz alapján szintén nem mobilra van optimalizálva.

Vegyünk egy pillantás a Mobilegeddon nyerteseire

Az ellenkező igaz az encyclopedia.com-ra nézve. A Google Webmestereszközök azt mondja, hogy az oldal mobilra van optimalizálva, és miközben a mobil láthatósága felmegy, az asztali láthatósága nagyjából ugyanazon a szinten marad.

mobilgeddon encyclopedia nyertes

A jcpenney.com egy érdekes trendet mutat. A múlt héten a domain a mobilban esett, de ezen a héten a mobil láthatóság szignifikánsan megnövekedett, míg az asztali láthatóság nagyjából ugyanaz maradt. És lásd: a domain mobil-barát.

TÁBLÁZAT

Határozott nyertesek a gq.com és a washingtontes.com, és mindkettő átment a Google mobil-barát teszten (itt és itt) – de ezekkel a példákkal kapcsolatban a mobile trend az asztali láthatóság változásához kötött. Ám az utóbbi esetben láthatjuk, hogy a mobil meghaladja, túllépi az asztalit.

TÁBLÁZAT

Még lehetnek olyan domainek is e heti nyertesek és vesztesek listájában itt és a programban, amelyek láthatóságának változása mögött a frissítéstől eltérő okok is meghúzódhatnak. Például a huffingtonpost.com domain mobil verziója a huffpost.com. Ezért vannak ezek a domainok a megfelelő listában.

 

Konklúzió:

A Mobilegeddon itt van, lehet, hogy korábban útjára engedték, mint azt jelezték, és az is lehet, hogy nem fejeződött be.

Az Ön weboldalát mennyire érintette a Google mobil algoritmusa? Egyáltalán mobil barát?

Ne higgyen azoknak akik azt mondják nem fontos a mobilra optimalizálással foglalkozni mert, ami örök szabály a keresőoptimalizálásban az, hogy nem a Google-nak készítjük/optimalizáljuk weboldalunkat ha nem a látogatók számára.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Címkék: mobil seo,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.