Mobil optimalizálás most már nagyon fontos

mobil optimalizálás
5/5 - (2 votes)

Miért fontos, hogy mobilra optimalizált legyen a weboldalunk? Aki csak egy kicsit is járatos az online világban, az bizonyára úton-útfélen azzal találkozik, hogy mivel a mobiloké a jövő, ezért mindennek mobilizálódnia kell, mert csak így lehet sikeres egy honlap, egy vállalkozás vagy bármi, ami egy okostelefon által képes elérni az embereket. Mivel a mai Magyarországon már a legeldugottabb településeken is megtalálható a mobilinternet, ezáltal a vállalkozók, illetve a honlap-tulajdonosok részéről nem is lehet kérdéses egy mobilos honlap fontossága.

Mobil SEO, hogy a mobil barát weboldalt kapjanak a látogatók

Sokan azonban csak annyit tudnak ezzel kapcsolatban, hogy el kell készíteni, így egy okostelefonon, lassú kapcsolat esetében is gyorsan meg tudják majd tekinteni a felhasználók a weboldalt. Azzal viszont már csak nagyon kevesen vannak tisztában, hogy egy mobilos oldalnak is szüksége van külön SEO-ra, az anyaoldal megoldásai ugyanis ebben a tekintetben már nem fejtik ki hatásukat.

Ezzel meg is válaszoltuk a címben feltett kérdést, miszerint miért fontos a mobil SEO? Röviden azért, hogy az ön mobilos weboldalát mindenki megtalálja, méghozzá lehetőleg jóval előbb, mint a konkurenciáét. Hogy erre miért van olyan égetően nagy szükség, azt mi sem bizonyítja jobban, mint egy statisztika, amely szerint a mobilos böngészés általában sokkal gyorsabb, mint az asztali gépeken történő, a felhasználók pedig általában az első találatokra azonnal kattintnak is, nem várják meg, amíg betölt a teljes lista. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy minél jobb helyezéssel rendelkezik a mobilos honlapunk, annál nagyobb eséllyel vonzzunk majd be nagyon mennyiségű látogatót.

A mobil SEO fontosságát ezen felül azzal is lehetne magyarázni, hogy mivel a weboldalakat a múltban szinte csak asztali rendszerekre készítették, értelemszerűen a keresőoptimalizálási módszereket is ennek megfelelően alakították ki, így példának okáért a Google is csak egyféle algoritmus alapján indexelte az egyes oldalakat. A mobileszközök azonban új követelményeket, új technológiákat is magukkal hoztak, így a Google egy ideje már más algoritmus alapján sorolja be a hagyományos, illetve a mobilos oldalakat is. Amennyiben tehát mobilos weboldalunkat nem vetettük alá megfelelő keresőoptimalizálásnak, könnyen lehet, hogy nagyon előnytelen helyen jelenünk meg a keresőkben.

A netkutatasok.hu szerint 2013-ban a KSH felmérése alapján 4,2 millió mobil internet előfizető volt, ami elég szám a teljes internet előfizetéshez képes ami 6,5 millió.

ksh mobilinternet felmérés

KSH mobilinternet előfizetés növekedése

Érvek a mobil optimalizált weboldalak mellet

  • Az USA-ban már a Google mobil találati listáján jelölést kapnak azok a weboldalak amik nem mobil készülékre optimalizáltak, így azok kevesebb átkattintást kapnak ezekről az eszközökről. Valószínűleg hónapokon belül nálunk is ilyen lesz a találati lista.
  • Felhasználói élmény alacsony foka, biztos látott már Ön is mobiltelefonján olyan weboldalt amit nehezen tudott kezelni, kattintani, olvasni? Az ilyen oldalakat többen zárják be és hagyják ott. pl: egy webáruház milyen sok értékes vásárlót tud így veszíteni azt megtudhatja a Google Analytics Közösség > Mobil > Áttekintés menüpontban. Átlagosan elmondható ma már a 10%-os mobil elérés a weboldalaknál.
  • A mobil eszközök elterjedésében egyre nagyobb fejlődés lesz idehaza is. 2013-ban a Google Adsense In Your City előadáson, már arról számoltak be, hogy Japánban több a mobilon történő lekérdezés (weboldal megtekintés) mint az asztali és laptop gépeken. Ha nem is ennyire de nagyot fog fordulni a világ e téren is nálunk.

 

Az Ön weboldala mobil és mobil barát?

Több eszközzel is le ellenőrizheti, hogy weboldala mobil és mobil barát. A mobil barát megjelenésen túl a gyorsaság és a használhatóság is ugyan olyan fontos.

Íme néhány teszt felület ahol érdemes le ellenőrizni weboldalunkat:

Responziv vagy külön mobil weboldalunk legyen?

A kérdést jogosan tehetjük fel, hogy responsive, külön weboldalt vagy detektálós rendszert építsünk fel. A 2014 decemberében volt egy magyar hangout a webmestereknek ahol Gary Illés Googler elmondta, hogy a Google nem tesz különbséget milyen rendszer alapján jelenik meg a weboldalunk tartalma a mobil eszközökön. A Google responsive megoldást használ. Amit még fontos tudni, hogy jelenleg a Google a desktop verzió alapján rangsorolja a mobilt is vagyis a mobil eszközön lévő tartalmat nem veszi rangsorolásakor alapul. Responsive weboldal készítéshez leginkább a wordpress sablonjai azok amik igen jól kezelhetőek, közel 10-15ezer forintból már elég szép és jól használható sablonunk lehet, melyet a http://themeforest.net oldalról nagyon könnyen lehet kiválasztani és meg vásárolni.

Legfőbb buktatói a mobil optimalizálás során

Lassú oldal beköltődés mely ért leginkább a CSS és javasript-ek a felelősek, de a nagyméretű képek is okozzák ezt. WordPress weboldalak esetében néhány pluginnal minimalizálhatjuk ezen hátrányokat.
Nehezen megtalálható tartalmak. Sokszor 1:1 ben azok a tartalmak jelennek meg ami az asztali számítógépeken is, de mobil nézet esetén felesleges olyan tartalmak közlése ami az értékes, érdemi tartalomhoz jutást, navigálást meg akadályozza vagy meg nehezíti.
Kezelhetőség, melynél az egyik gyakori probléma linkekre, menüpontokra történő kattintás vagy az űrlapok kitöltése jelenti.

Összefoglalás képen:

  • Rendelkezzen weboldalunk, mobil barát verzióval vagy legyen responsive
  • Optimalizáljuk mobil weboldalunkat (Sebesség és használhatóság szempontjából)
  • Figyeljük a mobil eszközöket használó látogatóinkat a Google Analyticsben

 

Share Button
Címkék: mobil seo,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.