Mikro-momentum esettanulmányok 4 világcégtől

Az okostelefonok elterjedése az online vásárlási folyamatokat is jelentős mértékben átalakította. Ma már az online kereskedelemben érdekelt cégek kétharmada prioritásként kezeli az úgynevezett mikro-momentumokat, illetve a hatékonyság növelése érdekében hajlandók akár jelentős átalakításokat is elvégezni a cég értékesítési struktúrájában.
Az online kereskedelemben érdekelt cégek versenyt futnak az idővel; minél inkább nő a mobil felhasználók aránya, annál nagyobb lemaradást és profitvesztést szenvednek el a konkurenseikkel szemben.
A cégek elsődleges érdeke, hogy az online értékesítési felületükön a vásárlók minél gyorsabban és minél egyszerűbben megtalálhassák a számukra vonzó termékeket és ajánlatokat. Ha a felhasználók hosszas keresgélésre kényszerülnek, a konverziós ráta értelemszerűen romlik. Ugyanezt a negatív hatást eredményezi a sok szükségtelen információ elhelyezése a vásárlási folyamatokban.
A mikro-momentumok olyan lehetőséget jelentenek a cégek számára, amelyek kétségtelenül meghatározóvá válnak a profitért folytatott versenyben. Kérdéses, a kisebb cégek ezt milyen módon képesek eredményesen megvalósítani, de bizonyosan sokat fogunk még hallani és beszélni a témáról.
4 esettanulmánnyal szeretnénk ötleted adni a hazai vállalkozások részére, milyen módon optimalizálják a célcsoportjukra a tartalmukat és a weboldalaikat. Ez a résmarketing még nagyon gyerekcipőben jár így aki most lép, az nagyot tehet egy olyan világ felé amiben már most is élünk. Vagyis a mobilt az okostelefont használók felé.
Márkahűség kontra hatékony kommunikáció
A mobil felhasználók 65 százaléka állítja, hogy a választását elsősorban a számára szükséges leghasznosabb válasz befolyásolja, a márka csupán másodlagos e tekintetben.

mobilosok 65%-a mondja, hogy fontosabb az információ, mint a márka
A mobil felhasználók jellemzően többre tartják a problémájukra vonatkozó célzott választ, mint a márkahűséget. A Google tanulmánya szerint a vásárlók harmada máshol vásárolja meg a terméket, ha egy másik helyen több hasznos információhoz jut az érkezés mikro-momentumában. A vásárlók fele a keresések során új márkákkal találkozik.
A mikro-momentumok hatékony kezelése rendkívüli jelentőséggel bír és rengeteg lehetőséget tartogat. A Google javaslatai rámutatnak azokra az alapvető tudnivalókra, amelyek segítséget jelentenek az irány irányú fejlesztésekben.
A Fiat rámenős: „tudni akarom” és a „venni akarok”
A Fiat vezető szakemberei úgy vélték, 28 évnyi kihagyás után érdemes lehet visszatérni az amerikai piacra. A Fiat 500-as ideális választásnak tűnt; a kisméretű városi cirkáló olyan opciót jelent az amerikai vásárlók számára, ami némiképp szokatlan, mégis újszerű és szerethető. Az üzemanyag árának emelkedése miatt egyre költségesebbé vált a benzintemető autók fenntartása, így a kis fogyasztással büszkélkedő Fiat 500-as költséghatékony alternatívaként jelent meg. A Fiat vezető szakemberei arra lettek figyelmesek, hogy amit korábban hátrányként ítéltek meg, az mostanra előnnyé vált. Minden adott volt a piaci betöréshez.

Fiat 500 mikro-momentum esettanulmány – fotó Google
A Fiat marketingje ügyesen lépett; a hirdetéseikkel elborították a célpiacot, elsősorban a „kis autó” és „városi autó” típusú keresésekre fókuszálva. Ilyen módon igyekeztek a mikro-momentumok segítségével elérni a célközönséget.
Az asztali számítógépekről érkező látogatók egy játékos felületek kaptak, ahol félmillió szín közül választhatták ki azt az árnyalatot, amivel be szeretnék festeni az autójukat… A mobil felhasználók esetében viszont a mikro-momentumok segítségével a látogatókat a legközelebbi bemutatótermeikbe invitálták. A megoldás sikertörténetként került be a köztudatba.
Az Unilever nem kertel: „légy hasznos” és „légy jelen”!
Az Unilever zseniális felismeréssel állt elő; észrevették, hogy a szépségipar legnagyobb szereplői nem adnak megfelelő választ az online felmerülő igényekre és kérdésekre. Ezen felbuzdulva a Google-lel karöltve megvizsgálták a felhasználói igényeket és keresési szokásokat, majd kialakítottak egy stratégiát, aminek eredményeképpen megszületettek az „All Things Hair” Youtube csatorna új fejezetei. Az így létrehozott csatorna a mikromomentumok sajátosságait figyelembe véve tökéletesen alkalmasnak bizonyult a márkahűség növelésére.

All Things Hair Youtube csatornája adta a fontos információk hajápolással kapcsolatban
Az Unilever csatornája mindössze 10 hét leforgása alatt vezető szerepre tett szert a kategóriájában, egy év alatt pedig 50 millió megtekintést értek el. Ha az emberek megfelelő válaszokat kerestek a hajápolással kapcsolatban, akkor az „All Things Hair” Youtube csatornára hagyatkoztak…
Johnson&Johnson és Loreal: „Meg akarom nézni!”
Alison Lewis, a Johnson&Johnson cég marketing vezetője annak a véleményének adott hangot, miszerint a látogatók „meg akarom venni” ingere sok esetben „meg akarom nézni” ingerben gyökerezik. A specialista szerint emiatt a nagy cégek rengeteg olyan videót készítenek, amelyek választ adnak a látogatókat foglalkoztató kérdésekre. Nagyszerű példa erre a cég Clean&Clear márkája, amely mintegy 100 különböző videóval igyekezett információt szolgáltatni a potenciális vásárlók számára. A tapasztalat azt mutatja, hogy a videó megtekintését követően a felhasználók érdeklődővé válnak a termék iránt és sok esetben keresést indítanak a termék nevére vonatkozóan. Ezt az összefüggést ma már bizonyított tényként ismerjük.
A Loreal cég a „légy hasznos” és „légy jelen” irányvonalaknak igyekezett megfelelni, amikor megalkotta a „Makeup genius” névre keresztelt mobil alkalmazását. Az applikáció igazi sikertörténet; fénykép alapján képes felajánlani olyan make-up megoldásokat, amelyek teljesen személyre szabottak. Ilyen módon a felajánlott termékek vásárlása kézzelfogható ösztönzés.
Nem csak a világcégeknek sikerülhet a mikro-momentum
A Red Roof Inn szállodalánc ékes példája annak, hogy a mikro-momentumok nyújtotta lehetőségek nem csak a világcégek kiváltsága. A szállodalánc vezetői felfigyeltek a járattörlések miatt a reptereken ragadt utasokra; a cég az AdWords segítségével valós időben elérte a reptéren ragadt tízezreket és minden esetben a legközelebbi szállodájába irányította őket. A megfelelő mikro-momentumok alkalmazásával a szállodalánc 60 százalékkal növelte a nem márkajellegű keresésekből érkező forgalmát.

Redroof a repülőtereken ragadt utasokat célozta meg a mikro-momentumon keresztül
Mikro-momentumok mikor jönnek a hazai példák?
A fenti 4 példa egyike jó példa, jól szemlélteti azt a gondolkodásmódot, ami a gyorsaságra és a pontos célzásra alapul, illetve annak az igénynek a kielégítését amivel a látogatók felé tehetünk egy újabb lépést, hogy márkánktól függetlenül minket válasszanak. És ami ebben nagyon jó, hogy nem kell ehhez egy óriás múlti cégnek lennie, ha nem a kreativitás és annak megvalósításának kell találkoznia.
Fel a mikro-momentumokra, lássuk hogyan fognak születni az első hazai példák.
Ha esetleg már tud ilyenről ossza meg velünk itt és most!
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások