A link nélküli említések a linképítés jövője?

A Google a kezdetektől fogva nagy jelentőséget tulajdonít a webhelyekre mutató külső hivatkozásoknak; ez alapján értékeli egy-egy webhely és tartalom minőségét és relevanciáját. Minél több és minél jobb minőségű hivatkozások mutatnak egy tartalomra, a Google szemében az annál értékesebb.
Fontosak a linkek és a linképítés, de …
Nem véletlen, hogy a linképítés a mai napig a SEO egyik legfontosabb területe. A webmesterek és oldaltulajdonosok szinte mindent megtesznek egy erős hivatkozásért. Néha már-már komikus eseteket szül a linképítés, de tagadhatatlan, hogy a minőségi formája a mai napig a legeredményesebb SEO technikák egyike. A Google rengeteg módosítást hajtott végre az elmúlt években annak érdekében, hogy a manipulatív szándékú linképítést visszaszorítsa.
Ennek eredménye volt az úgynevezett Pingvin algoritmus, de egyéb változásokat is összefüggésbe lehet hozni a külső linkek értékelésével. Ennek eredményeként a linképítés sokkal bonyolultabbá és kifinomultabbá vált, de az alap koncepció nem változott: szerezz minél több jó minőségű hivatkozást és értékelni fog a Google!
Ugyanakkor azt gondolhatjuk, hogy a linkalapú értékelés elavult módszer. A hangalapú keresések korában a Google valószínűleg képes lenne kifinomultabb módszereket is alkalmazni, ahogyan teszi is – részben… A közösségi média, a látogatói viselkedés jobb megértése és a relevancia pontosabb meghatározása hozzájárulhat ahhoz, hogy a Google vagy épp a Bing helyettesíteni tudja a linkek által gyűjtött információkat.
A Google és a Bing ugyanazon az úton
2016-ban Duane Forrester, a Bing korábbi vezető termékmenedzsere beszélt arról, hogy link nélküli hivatkozások ugyanolyan erős jelek lehetnek, mint a hagyományos kattintható linkek. A Bing állítása szerint képesek minősítést társítani a hivatkozásokhoz kattintható linkek nélkül is, a gyakorlatban azonban nincsenek erre vonatkozó egyértelmű bizonyítékok.
Ismerve a Bing piaci részesedését Magyarországon, számunkra ennek nem is igazán lenne jelentősége.
Érdekesebb számunkra a Google esete. A Google már 2014-ben elszórt néhány információmorzsát. Simon Penson a MOZ oldalán írt arról, hogy a Google hogyan igyekszik hasznosítani a nem kattintható hivatkozásokat. Penson szerint a Google azonosítani képes a márkaneveket. Amikor ezt beírjuk a keresőbe, a Google elraktározza az információt és figyelni kezdi a felhasználói útvonalakat. Majd ezt követően összefüggéseket keres azokkal a tartalmakkal, ahol az adott márkanév említésre kerül.
Penson kijelentését követően viszont nem született újabb egyértelmű bejelentés link nélküli hivatkozások értékeléséről. Gary Illyes több alkalommal beszélt a kimagasló minőségű tartalmak jelentőségéről, de óvatosan nyilatkozott arról, hogy a link nélküli hivatkozás pozitív hozadékkal bír a keresőoptimalizálásban.
A linképítés lehetséges jövője
Sokan annak a véleményüknek adnak hangot, hogy a jó linképítési stratégia nélkülözhetetlen részét képezik a nem kattintható márkaemlítések és hivatkozások. Azonban tagadhatatlan, hogy a klasszikus linkek még mindig nagyon fontosak és nélkülözhetetlenek.
Az elv természetesen logikus és érthető. A linképítés több egyszerű linkgyűjtésnél. Felfoghatjuk minőségi tartalmak közzétételének, relevanciaépítésnek, márkaépítésnek, a hírnevünk megalapozásának, a cél azonban mindig a látogatottságunk növelése. A minőségi találati lista felállítása viszont csak abban az esetben lehetséges, ha a Google képes különbséget tenni pozitív és negatív visszajelzések között.
Ha egy látogatói visszajelzés arról szól, milyen jó kis terméket sikerült vásárolni a webáruházban, annak mindenképpen pozitív visszacsatolásnak kell minősülnie. Viszont egy felhasználói panasz nem lehet pozitív: ha nem érkezik meg a termék, netalán átverés miatt kerül említésre egy webáruház, az aligha minősülhet pozitív szignálnak a keresőrobotok algoritmusában. Ennek megbízható értékelése, illetve a szövegek megértése cseppet sem könnyű, még a Google számára sem…
Hogyan tehetünk szert kattintás nélküli hivatkozásokra?
Ha bizalmat szavazunk a Googlenak és jelentőséget tulajdonítunk a link nélküli hivatkozásoknak, akkor számos technikát és módszert alkalmazhatunk: látogatói hozzászólásokat és értékeléseket készíthetünk, hagyományos PR tevékenységet folytathatunk, több energiát fektethetünk a közösségi médiajelenlétünkre, blogolhatunk külső felületeken is…
Számos kreatív módon jelenhetünk meg a világhálón, de minden ilyen megoldás időt és energiabefektetést igényel részünkről.
Elmélet és a gyakorlat közötti különbség
Tagadhatatlan azonban, hogy a mai napig a link nélküli hivatkozások és említések jelentősége sokkal-sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos kattintható linkeké. Habár számos elmélet és kijelentés születik, ezek a gyakorlatban kevésbé valósulnak meg. Jelenleg nincs egyértelmű és cáfolhatatlan jele annak, hogy a linkek nélküli hivatkozások eredményesek a keresőoptimalizálásban.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
2 hozzászólás Leave new
Ez nem csak egy lehetőség! A Lokális online marketing egyik alapja a NAP azaz a név cím telefonszám, ami hivatkozásnak számít és érzékeli a Google.
Tapasztalom naponta, Google Cégem regisztrációnál. Ahol rendes a NAP, simábban el is fogadja.
Köszönöm Tamás, hogy megosztottad a tapasztalatodat és, hogy segítséget adsz az olvasóink számára.