Linképítés útmutató amely választ ad a kérdéseire!

linképítés útmutató
Linképítés útmutató amely választ ad a kérdéseire!
5 (100%) 1 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

Az utóbbi években nem igazodhatott el könnyen a linképítés útvesztőjében, aki saját tapasztalatok nélkül, a világhálóról összemazsolázott információk segítségével vágott neki ennek a feladatnak. A Google szűkszavú és félreérthető kommunikációja rengeteg téves következtetést szült, amelyek ma is remek táptalajt biztosítanak az elhamarkodott és téves következtetések hangoztatásának.

Az alábbi, rövidnek nem nevezhető írásban arra vállalkozunk, hogy megpróbálunk reálisabb képet mutatni a linkprofil építésének lehetőségeiről és szabályairól.

Többek között a linképítés útmutatóban szó lesz:

  • Miért kellenek a linkek valójában
  • Horgonyszöveg kislexikon, milyen linkszövegeket használjunk
  • 6 kezdő linképítési technikák
  • 7 haladó linképítési módszer
  • Ingyenes link szerző trükkök amivel már 1 órán belül linkekhez juthat
  • SEO linképítés ami nem csak link szerzésről kell szólnia
  • Linképítés árak így tudni fogja ha kiszervezi melyik szolgáltató milyen munkát végez
  • Link ellenőrző eszközök összehasonlítása és működésük
  • Mi nem Prémium linképítés, még ha annak is mondják sokan
  • Legjobb módszerek a linképítés ellenőrzéséhez, főleg azoknak hasznos akik ezt kiszervezik

 

A linképítés nem halott, nagyon nem!

A linképítés csak azok számára halott, akik a katalógus töltögetést, fórum és komment spam-et vagy linkelés céljára létrehozott „píár” oldalakat értenek alatta. Számukra a linképítés valóban halott, senki és semmi nem támaszthatja fel…

Ám azok számára, akik felismerték és elfogadták, hogy a linképítés önmagában is értéket kell teremtsen, azok kezében a linképítés 2018-ban is hatékony eszköz lesz a keresőoptimalizálás segítésére.

Megkérdőjelezhetetlen, hogy az első Pingvin algoritmus örökre megváltoztatta a keresőoptimalizálást. Azóta rengeteg változást megéltünk, újabb frissítések jöttek, majd a Pingvin a Core algoritmus része lett. Ma már valós idejű futással ellenőrzi a linkprofilok természetességét és minőségét.

A Google komoly erőforrásokat szán arra, hogy a honlapokra mutató linkek valódi értékét meghatározza. Ez egyértelmű bizonyíték arra, hogy a linkek a jövőben is kiemelt jelentőséggel bírnak a találati lista felállítása során.

Várható magas organikus forgalom linkek nélkül?

Rengeteg értekezés látott napvilágot, ami a linkek nélküli SEO lehetőségeit igyekezett ecsetelni. Ezeknek az írásoknak a hitelességét Andrey Lipattsev, a Google keresések minőségéért felelős stratégája döntötte romba 2016-ban, amikor kijelentette, hogy a Google rangsorolás két alappillére a tartalom és a külső linkprofil.

Lipattsev kijelentése mellett számos érvünk van azt gondolni, hogy a külső linkek szerepe ma is kiemelten fontos. A természetes módon keletkező hivatkozások egy-egy oldal létjogosultságának és hasznosságának a legjobb mutatói. A web hivatkozások végeláthatatlan hálózata, amelyek figyelembevétele nélkül a Google algoritmusa könnyedén manipulálhatóvá válna különböző szürke- és feketekalapos onsite technikákkal.

Nem férhet kétség hozzá, hogy a külső hivatkozások paraméterei fontos szerepet töltenek be a rangsorolást végző algoritmus működésében; így volt ez a Pingvin előtti korszakban, így volt ez 2017-ben, és így lesz ez évek múltán is.

Mi a különbség link és link között?

Kis túlzással azt mondhatnánk, hogy az első Pingvin algoritmus lefutása előtt a „minél több, annál jobb” elv érvényesült a linképítésben. Ez mára teljesen megváltozott, ma már a minőségi hivatkozások jelentik az egyetlen elfogadható megoldást a keresőoptimalizálásban.

Érdemes a minőségre törekedni, hiszen a nem megfelelő hivatkozások hatástalanok maradnak, rosszabb esetben negatív hatással bírnak. Érdemes tehát tisztában lenni azzal, milyen szempontok érvényesülnek egy link értékének meghatározása során. Ezekről lesz szó most, már csak azért is, hogy jobban megértse mi a különbség egy hasznos link és egy spam link között. Így könnyebben tudja majd eldönteni, hogy egy link csere vagy egy linképítés szolgáltatás valóban megéri-e Önnek.

Hivatkozó domain minősége

A hivatkozó domain, illetve webhely minőségét alapvetően annak látogatói statisztikái határozzák meg: a látogatottság, illetve a látogatói viselkedéshez köthető főbb mutatók. Fontos szem előtt tartani, hogy a magas természetes forgalmi források (organikus keresési és direkt forgalom) sokkal inkább árulkodnak a minőségről, mint a fizetett csatornák (PPC, display, stb.).

Hivatkozás relevanciája

A relevancia kérdése igencsak szerteágazó, hiszen különbséget kell tennünk tartalomszintű, oldalszintű és webhelyszintű relevancia között. Abban az esetben beszélünk, tartalomszintű relevanciáról, ha a külső link és horgonyszöveg legszűkebb környezete releváns a linkelt tartalommal.

A gyakorlatban ez alatt néhány mondatot, illetve egy-két bekezdést értünk.

Az oldalszintű relevancia akkor valósul meg, ha a teljes URL (oldal) tartalma releváns a linkelt oldallal, ez leginkább egy terjedelmes cikket tudnánk példaként megemlíteni és nem 1000-1500 karakteres szövegeket.

A webhelyszintű relevancia értelemszerűen a hivatkozó webhely és a hivatkozott tartalom hasonlósága esetén valósul meg.

A hivatkozások technikai attribútumai és jellemzői

A hivatkozások rendelkezhetnek úgynevezett nofollow attribútummal, amely a keresőrobotok számára a követés leállítását javasolják. Az ilyen jellegű hivatkozások a keresőoptimalizálásban szinte értéktelenek, de látogatottság növelés és egyéb szempontból ajánlott használni. A legtöbb esetben nofollow attribútumok használnak a fórummotorok, a tartalomkezelő rendszerek komment szegmensei és a Wikipédia is, illetve a Youtube és egyéb videó megosztó oldalak is.

Emellett egyéb technikai jellemzőkkel is érdemes tisztában lenni.

Az átirányított, a belső keretekből érkező vagy JavaScript által megvalósított hivatkozások csak részben vagy egyáltalán nem képesek átadni a linkerőt. Ezért sem ajánlott a Google utm kóddal ellátni azokat a linkeket amik a webhelyünk erősítése céljából készítünk.

A hivatkozás helye

A külső linkek értékelése ma már egy bonyolult algoritmus segítségével történik, így a Google könnyedén különbséget tehet reklámcélú és természetes hivatkozások között. A linkcserék korszakában bevált szokás volt másokra hivatkozni az oldalsávból vagy a láblécből, aminek köszönhetően mi is elvárhattuk ugyanezt a másik féltől. Ezeket a hivatkozásokat ma már a Google képes a helyén kezelni. Noha nem tilos ilyen jellegű reklámokat elhelyezni az oldalunkon, érdemes őket nofollow címkével ellátni.

Egyértelmű, hogy értékes hivatkozásról abban az esetben beszélhetünk, ha a link szövegkörnyezetes, azaz szöveges tartalomból mutat az oldalunkra. Ha a link nem tartalmaz nofollow attribútumot, megfelelő minőségű webhelyről érkezik és még némi relavanciát is mutat, az esetben egy értékes hivatkozásra tettünk szert.

Horonyszöveg

A horonyszöveg alatt a kattintható szövegrészt értjük, ami a céloldalra vezet. A Google számára ez a kifejezés, illetve mondatrész segítséget jelent a relevancia meghatározásához, így a mai napig fontos szerepet tulajdoníthatunk neki a keresőoptimalizálásban. Tudni kell azonban, hogy a horonyszöveg nem csak a relevancia meghatározására alkalmas, hanem a manipulatív szándék felismerésére is.

Ha minden esetben a főbb kulcsszavainkat használjuk a horonyszövegben, a Google könnyedén felismeri a linkprofil mesterséges jellegét. Az értéket teremtő mesterséges hivatkozások létrehozása elfogadott, de a horonyszövegekkel történő manipulálás tiltott technikának minősül.

Ha a linkprofil többségét mesterséges, illetve manipulatív hivatkozások jelentik, számíthatunk a Google válaszlépésére.

A horgonyszövegeket a többféle link ellenőrző eszközzel tudja megnézni, hogy milyen arányba vannak.

Elég nagy a különbség a horgonyszövegek használata között a hazai linképítők között. Vannak akik bátra használják a kulcsszavas linkeket és vannak, mint amilyenek mi is vagyunk óvatosabban használjuk a Pingvin elötti csúcsrajáratott horgonyszövegeket.

Hogy milyen variációkat érdemes használni és mi működik a tapasztalataink szerint ezt szeretnénk megosztani.

Horgonyszöveg használata a gyakorlatban:

Brand = domain.hu vagy ahogy kiejtené a weboldalának nevét
Személyes márka = Egyszemélyes szolgáltató esetében a saját név, céges név egy BT. vagy Kft. neve
A fenti két link szövegből annyit használhat amennyi jól esik ez az egyik legtermészetesebb horgonyszöveg.

Kulcsszó nélküliek: click here vagyis kattints ide, nézze meg, itt látható, ezen a weboldalon stb.
ez is egy olyan linkelési mód ami a természetesek közé tartozik, mivel nem egyerőltetett szövegről van szó.

Kulcsszó egyezőség: ez az a kulcsszó amire a Google-ban előrébb szeretnénk kerülni, pl a mi esetünkben a linképítés. Ennek aránya ne legyen indokolatlanul sok mert ha a Google úgy látja akkor ezért simán egy büntetést vagyis helyezés romlást varhat a nyakába annak aki ezt nagymértékben használja.

Hogy mennyi százalék ez, nehéz lenne megmondani, mert a gyakorlatban akár 20-30%-os esetben sem ad büntetést a magyar piacon, de nemzetközi SEO bloggeker, akár a MOZ vagy más eléggé elfogadott link building szakértők szerint maximum 2-3% legyen.

Kulcsszó mondatrészben vagy szinonímák használata:
Itt a fenti kulcsszó ragozott, toldalékos vagy mondatrészbe helyezett linkszöveges megoldásokról van szó. A Pingvin büntetések után a nemzetközi linképítők ezt ajánlották elsőként, mint változást, pl.: linképítéskor, a linképítés egy olyan művelet

A szinonimák pedig ahogy a nevét takarja a lényeg azonos csak más kifejezéssel pl:
linkelés, link szerzés, link fejlesztés, linkmarketing stb.

Mi magunk a brand, a kulcsszó nélküli illetve a szinonímás linkszövegek hívei vagyunk és csak elvétve használjuk a kulcsszó egyezőséget. Ezt viszont olyan esetlekben amikor szuper erős, megbízható értékekkelrendelkező oldalakról jövő linkeket tudunk kapni.

A Google szabályai a link szerzéssel kapcsolatban

Aki linképítésre adja a fejét, annak igencsak körültekintően kell eljárnia. Akár a saját oldalaink linképítését szeretnénk elvégezni, akár ügyfeleinket szeretnénk kiszolgálni, csakis kiváló minőségű hasznos tartalmakkal dolgozhatunk. Ilyen módon a felhasználói viselkedés az elvártak szerint alakul, amit a Google is értékelni fog.

Meg kell győződnünk arról, hogy amit csinálunk, az megfelel a Google minőségi irányelveinek. Ha ez nem így lenne, komoly szankciókra kellene számítanunk, ami az organikus keresési forgalom jelentős csökkenését idézhetné elő… Egyértelmű, hogy a manipulatív technikák helyett az értékes külső tartalomfejlesztést kell alkalmazni, a különbségek megértéséhez azonban érdemes tovább olvasni…

A Google játékszabálya nagyon egyszerűen hangzik: ne manipuláld a keresőt!

A valóság azonban sokkal szofisztikáltabb: ne próbáld szeméttel becsapni a keresőt, de hozz létre olyan offsite tartalmakat, amelyek hasznosak a felhasználóknak és amelyek értékes linkkapcsolatokat tartalmaznak!

Nincsenek jó és rossz módszerek, csupán rosszul vagy jól alkalmazott megoldások léteznek. Az alábbi listában bemutatunk néhány általánosan ismert linképítési lehetőséget és megmutatjuk, hogy minden technikának van jó és rossz oldala…

Linkcsere

Az ésszerűtlen, egyértelműen manipulatív szándékkal végrehajtott linkcserék ellentétesek minden olyan javaslattal és minőségi irányelvvel, amelyeket a Google rendszeresen kihangsúlyoz a linképítés kapcsán. A felhasználók számára hasznos linkcserék negatív hatásától nem kell tartanunk, ha az csupán egy-két esetre vonatkozik.
Azonban abban az esetben, ha a linkprofilunk meghatározó százalékát ilyen hivatkozások teszik ki, aggódnunk kell a webhelyünk organikus forgalma miatt.

Cikkmarketing és vendégblogolás

Teljesen természetes és hasznos megoldás a vendégblogolás, illetve az általános publikálás. Az is természetes, hogy az ilyen publikációk kifelé mutató linkeket tartalmaznak, amelyek történetesen a mi tartalmunkra hivatkoznak. Abban az esetben viszont, ha ezek a vendégcikkek minőségükben nem megfelelők, hemzsegnek a hivatkozásoktól vagy csak túl rövidek, a Google könnyedén spam tartalomnak minősítheti őket.

Ezért is érdemes megnézni azokat a Prémium linképítés módszereket is amik kis hazánkban láthatóak, hogy milyen értékekkel rendelkeznek és ne tévesszen meg senkit sem a gyors helyezés javulás és olcsó linkek szele.

Linkgyűjtemények és katalógusok

A linkgyűjtemények kora több évvel ezelőtt végleg lezárult, azonban egyes vélemények szerint a mai napig van létjogosultságuk. Azt talán bátran ki lehet jelenteni, hogy minden egyes katalógus regisztráció szükségtelen és rossz döntés abban az esetben, ha az csakis a linkszerzést szolgálja.

Amennyiben egy katalógusról egyértelműen el lehet mondani, hogy a látogatók számára hasznos és fontos, abban az esetben van létjogosultsága és megfontolandó a regisztrálás. Meg kell jegyezni azonban, hogy a hazai weben nem létezik olyan katalógus, amiről ez egyértelműen elmondható lenne, talán a lap.hu oldalak azok.

Fórumozás és blog hozzászólások

A fórumok és blog kommentek természetes velejárói a külső hivatkozások. Így osztjuk meg a tapasztalatainkat, így ajánlunk egy jó éttermet vagy bőrgyógyászt… Ez teljesen természetes, ha egy közösség aktív tagja vagyunk és a hozzászólásaink értékes információkat tartalmaznak. Abban az esetben viszont, ha a linkelés az egyetlen célunk, a manipulatív szándék könnyedén feltűnik a Google robotjainak is.

Vásárolt linkek

A Google folyamatosan hangoztatja, hogy a vásárolt linkekkel történő manipulálás rendkívül etikátlan és igencsak kockázatos. A rangsorolás ilyen módon történő megváltoztatása valóban a büntetés lehetőségét hordozza magában, nem mindegy azonban, mit értünk linkvásárlás alatt. Elképzelhető olyan eset, amikor egy neves szaklap csupán illeték fejében közöl le egy egyébként rendkívül hasznos és tartalmas írást. Ez esetben nyilván más elbírálás alá esik a hivatkozás, mintha az manipulatív szándékkal jött volna létre.

A Google példákat is mutat a linkekkel elkövetett csalásokra is, itt.

 

A linképítés egyszerű módszerei és technikái

Ezidáig arról beszéltünk, milyen tulajdonságokkal bírnak az értékes hivatkozások, illetve milyen paraméterekre kell figyelnünk, ha a linkprofil fejlesztését tűzzük ki célul. A linképítés nem könnyű feladat, azonban most olyan megoldásokkal ismertetjük meg az Olvasót, amelyek eredményesen használhatók a mindennapi linkmarketingben.

1. Megjelenés a kollégák oldalain

Minden kezdet nehéz, igaz ez a linképítésre is. Jó ötlet lehet ilyen esetben megkérni a honlappal rendelkező kollégákat és ismerősöket, valamilyen módon tegyék lehetővé számunkra a megjelenést.

Természetesen nem a láblécben vagy az oldalsávban elhelyezett reklámcélú megjelenésre kell gondolni, hanem ennél sokkal értékesebb megoldásokra: készíthetünk a számukra valamilyen tanulmányt, feldolgozhatunk egy releváns témát vagy akár tudósíthatunk is egy aktuális eseményről.

Ne felejtsük el azonban, hogy az ilyen jellegű hivatkozás csak abban az esetben szolgálja az érdekeinket, ha az relevánsa linkelt oldallal, illetve minden olyan minőségi feltételnek megfelel, amiről a korábbiakban beszéltünk.

2. Kapcsolatok építése

Ha értékes hivatkozásokra van szükségünk, érdemes jelen lennünk a különböző szakmai csoportokban és közösségekben. Ha aktívak vagyunk az ilyen jellegű közösségekben, legyen szó akár fórumokról vagy Facebook csoportokról, számos olyan kapcsolattal lehetünk gazdagabbak, amelyek értékes hivatkozásokat jelentenek számunkra.

Érdemes tudni, hogy a linképítés olyan, mint a szeretet: ha adunk, nem leszünk szegényebbek, épp ellenkezőleg. A win-win helyzetek a linkmarketingben hatékony együttműködést szülnek.

3. Ajánlások készítése

Rengeteg olyan webhely létezik, ahol lehetőségünk nyílik különböző termékajánlók és tesztek közzétételére. Gondoljunk csak a közismert online magazinokra, amelyek mobiltelefon teszteket tesznek közzé. Miért ne készíthetnénk hasonló összeállítást azokról a termékekről, amelyeket forgalmazunk?

Nem szabad elfelejteni azonban, hogy az így készített tartalmak csak abban az esetben lehetnek hatékonyak, ha kellő minőséggel rendelkeznek, illetve a látogatói viselkedéshez köthető mérőszámok is a megfelelőek.

Ezért azt javasoljuk, ha ilyen jellegű tartalmak készítésére vállalkozunk, szánjunk több időt egy-egy cikk elkészítésére, a mennyiség helyett a minőségen legyen a hangsúly.

4. Blogolás

Unalomig ismételt marketing-mantra, hogy a blogolás kiváló eszköz lehet a vevőszerzésben. Ez igaz a linképítésre is, de egyáltalán nem mindegy, hogyan műveljünk. A legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, az érték nélküli blogok tömeges létrehozása. Az ilyen megoldásoktól nem várhatunk semmi jót, csupán egy esetleges büntetés kockázatát növeljük.

Nem érdemes tehát egyetlen bejegyzés miatt létrehozni egy új blogot, ahonnan a webhelyünkre linkelünk… Ehelyett építsünk olyan blogot, amit a látogatók értékesnek tartanak, követnek és olvasnak, ezáltal kellő webhelyen töltött időt, illetve alacsony visszafordulási arányt mutathatunk fel.

Az ilyen blogból már érdemes linkelni a honlapunk releváns tartalmait.
Ugyanakkor kiváló ötlet a saját webhelyen is blogot indítani. Ha kellően érdekes és értékes tartalmakat tudunk publikálni, számíthatunk arra, hogy mások természetes módon fognak hivatkozni ránk, illetve a blogban szereplő bejegyzésekre. Ez a lehető legjobb és legtermészetesebb linképítő stratégia. Ehhez nem csak az kell, hogy jó tartalmaink legyenek, ha nem azokat megfelelő módon le kell jutatni azon felhasználokhoz is akiket ez érdekelhet. Erre nagyon jó csatorna a közösségi média és saját vagy partnereink e-mail címlistája, de ezeken kívül még számos lehetőség létezik.

5. Bemutatkozás a megbízható katalógusokban

A katalógusokkal kapcsolatban rendszerint elmondjuk, hogy linképítésre alkalmatlanok, illetve inkább károsak, mintsem hasznosak. Azonban azt is el kell mondani, hogy nem minden gyűjtemény és katalógus rossz. Ha létezik olyan katalógus, ami nem csak egyszerű linkszerzési lehetőséget jelent, hanem a termékek és szolgáltatások alaposabb bemutatását szolgálja, abban az esetben bátran regisztráljuk az oldalunkat! Csupán az a kérdés, létezik-e egyáltalán olyan gyűjtemény, ami megfelel ezeknek a feltételeknek.

Azokat a tematikus gyűjteményeket tudjuk elképzelni megfelelőnek, amelyek egy-egy szakmához vagy termékkörhöz tartalmazó honlapokat, szolgáltatásokat és termékeket mutatnak be, ráadásul ezt rendkívüli részletességgel teszik.

Például a lap.hu mint matuzsálem linkgyűjtemény és a céges katalógusok, illetve szakember gyűjtő oldalak azok amik leginkább megfelelnek a fenti kritériumnak.

6. Vendégcikkek

Ha nem is nevezhető általánosnak, de vannak olyan blogok és magazinok, ahol a szerkesztő szívesen publikál mások által írt tartalmakat. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel, de mindenképpen szem előtt kell tartani a legfontosabb szempontokat… Mindenképpen csak olyan oldalakon helyezzünk el vendégcikket, amelyek relevánsak a szolgáltatásainkkal vagy termékeinkkel.

Minden esetben kizárólag hasznos tartalmat publikáljunk; ne a linkszerzés legyen a cél, hanem az olvasók számára hasznos információk közzététele. Csak akkor linkeljünk a saját oldalunkra, ha az indokolt és segíti az olvasót. Ha így teszünk, nem csak a Google robotjai lesznek elégedettek a munkánkkal, hanem a blogok és magazinok szerkesztői is.

linképítés könyv

Töltse el most ingyen a
115 módszert tartalmazó ebookot!

A linképítés módszerei és technikái haladóknak

Mára a linképítés hosszadalmas és nehézkes folyamattá vált, ezért olyan segédeszközökre van szükségünk, amelyek hozzájárulnak a linképítés hatékonyságának növeléséhez. A folytatásban olyan módszereket és trükköket mutatunk be, amelyek alkalmazása elősegíti a hatékony keresőoptimalizálást.

1. A versenytársak közös linkforrásai

A versenytársak linkprofiljának elemezéséről sokat beszélhetnénk, de érdemes az egyszerűbb és leginkább célravezető megoldásokat alkalmazni. Mindenekelőtt szükségünk lesz egy listára, ami a legfőbb konkurenseinket tartalmazza. Ennek összeállítása aligha okozhat gondot, hiszen mindenki tisztában van azzal, mely honlapok tekinthetők a legfőbb vetélytársnak.

Ezt követően le kell kérnünk a listát, mely domainek hivatkoznak rájuk – természetesen minden konkurensünkre külön listát kell generálnunk. Ha elkészültek a listák, csupán össze kell fésülnünk őket és megkeresni azokat a hivatkozó domaineket, amelyek a legtöbb konkurensünkre hivatkoznak. Ha szívesen linkelik a konkurenseinket, minket is fognak…

A módszer kissé körülményes, hiszen nem csak backlink elemző szoftvert igényel, hanem Excel-jártasságot is. Ha le szeretnénk egyszerűsíteni a dolgot, segítségül hívhatjuk a Common Backlinks Tool (CBLT) nevű eszközt, bár a horror-ár aligha teszi vonzóvá a kis- és középvállalkozások számára.

2. 404-es oldalra mutató hivatkozások megmentése

A linkprofil feltérképezése során számos olyan külső hivatkozásra bukkanhatunk, amelyek nem létező oldalra mutatnak. Érdemes időről időre elvégezni egy ilyen átvilágítást, hiszen ezzel értékes külső hivatkozásokat menthetünk meg.
A világháló szerves részeit képezik a 404-es oldalak, tehát nem feltétlenül rosszak.

Vagyis vannak olyan helyzetek, amikor ésszerű döntés bizonyos oldalainkat „kifuttatni”, de nem szívesen tesszük ezt, ha értékes külső hivatkozásokat veszítünk emiatt. Ha képesek vagyunk feltérképezni a linkprofilunkat, könnyedén elkészíthetjük a szükséges 301-es átirányításokat. Tartsuk szem előtt, hogy a hivatkozás értékét nagyban a relevancia határozza meg, ezért igyekezzünk megtalálni azt az URL-t, ami a leginkább helyettesíteni képes a kivezetett oldalt. Erre mutasson a 301-es árirányítás!

3. A link nélküli hivatkozások feltérképezése

Ha valaki ír az oldalunkról, nem feltétlenül helyez el kattintható hivatkozásokat. Oldaltulajdonosként és SEO szakemberként ilyenkor kicsit nyüszög a lelkünk, de nincs minden veszve; egy kedves hangvételű levél csodákra képes. Egyszerűen megkérhetjük a tartalom közzétevőjét, hogy linket is helyezzen el a szövegben…

Ehhez csupán meg kell keresnünk az említéseket, ahol a cégünk és a szolgáltatásunk került szóba. Talán nehéz diónak tűnik, de valójában nem az. Számos eszköz áll rendelkezésre, ráadásul a Google kereső pontos egyezés funkcióját is használhatjuk. A folyamatos feltérképezés érdekében állítsunk be Google Alert riasztást is. Tagadhatatlan, hogy a módszer egyedi márkanév esetén sokkal egyszerűbb kivitelezést tesz lehetővé, kulcssavas márkanév esetén kicsit több utánajárást igényel.

4. A legerősebb versenytársak hivatkozásainak feltérképezése

Az 1. pontban már leírtuk, hogy a versenytársak közös hivatkozói számunkra is jó lehetőségeket tartogathatnak. Ezt a módszert fejleszthetjük kicsit tovább, amikor a legerősebb versenytársaink kiemelkedő minőségű hivatkozói térképezzük fel.

Tehát ez esetben nem azokat keressük, akik a legtöbb versenytársunkra hivatkoznak, hanem azokat, akik a legerősebbnek mondhatók a hivatkozók között. Ezek megtalálása nem fog gondot okozni, de a cél ennél bonyolultabb: valamilyen módon el kell érnünk, hogy ránk is hivatkozzanak.

5. Infografika használata

A világháló olyan szintű adatcunamit jelent számunkra, amit képtelenek vagyunk átlátni és feltérképezni. Minden eddiginél kevesebb időt szánunk egy-egy tartalom elolvasására és megértésére. Az infografika sikerét épp ez a felhasználói viselkedés tette lehetővé.

Ha vizuális módon tálaljuk az információt, sokkal emészthetőbbé válik. Sőt, sokkal szívesebben veszik át mások és sokkal szívesebben hivatkoznak rá, akár forrásmegjelölésként is. Tegyünk néhány próbát, készítsünk olyan infografikákat, amelyek kellően érdekesek lehetnek ahhoz, hogy mások továbbközölhessék.

Egy jó példa erre, az általunk készült infografika ami a minner.hu oldalról kap linket.

Google büntetések infógrafika

6. Belső linképítés

Ez nem direkt linképítés technika de nagyon jól működik. A lényeg, hogy azokat a tartalmakat amikre mutatnak külső hivatkozások, ott belső linkekkel ezt a link erőt, link juice kifejezéssel is találkozhatsz. Ezt az erőt tudjuk továbbítani olyan témájú url-re ami számunkra fontos, hogy a Google keresőben elől legyen.

Ami nagyon fontos, hogy ne próbáljuk meg automatizálni, hogy minden cikkben megtalálható kifejezés egy bizonyos oldalra mutasson, mert ezt a Google algoritmusa, mesterséges intelligenciája simán feltudja térképezni és büntetés lehet a vége. Bízzuk a magunk döntésére a linkelést, és így a link szövegek is eléggé változatosak lesznek.

Ami még fontos, hogy egy url-ről azért túl sok link erőt ne akarjunk szét osztani mert akkor így annyira szét apróznánk, hogy végül is nem sok hasznunk lenne belőle. 3-5db linkelésnél többet ne végezzünk a belső linkekkel.

7. Forgalom nélküli oldalak átirányítása

Ugyan csak nem egy direkt linképítés módszerről van szó, de nagyon hatékony tud lenni.

A folyamat a következő:

  • listázzuk ki mely url-k kapnak linket értékes helyekről
  • a listában lévő tartalmak látogatottságát vizsgáljuk meg a Google Analyticsben, az elmúlt 90 nap elegendő lesz
  • szűkítsük a listát azokra az oldalakra amik szinte 0 látogatót hoznak a Google keresőből
  • ezeket a weboldalakat tegyük sorba, a bejövő linkek száma és azok ereje szerint
  • az így kapott listában szereplő cikkek url-jeit irányítsuk át, releváns és kulcsszóra célzott tartalmunkra aminek a helyezését szeretnénk javítani – és ezzel egy időben a listánkban szereplő cikkünket tegyük át egy másik url-re, hogy a releváns tartalmunk továbbra is olvasható legyen a webhelyünkön.

Valószínűleg nem lesz sok ilyen lehetőségünk az átirányításra, de ha már 2-3db is van, már akkor is megéri ezt megtenni.

Alapvetően olyan tartalmak lehetnek ezek amik pl.: sajtóközleményből származó linkeket hoznak és abban a pár hétben hoztak látogatókat de később már nem volt aktuális.

Linképítés árak, nem mindegy mire és mennyit költünk

A minőségi mutatók és a befektetett munka arányban van a linképítés árak mint árazási tényezővel.

A linkelés alapja a megfelelő minőségű tartalom ami alapból is azt jelenti, hogy egy linket nem lehetséges kihozni 3.000 – 5.000 forintos tételből.

Aki ezt vállalja az vagy ingyen dolgozik hobbiból vagy a minőségi mutatók azok amik nem érik el azt ami megfelelő vagy nem biztonságos számunkra.

A magas Domain Authority mutatók alapján ami 30 tól érdemes foglalkozni azok már 15.000 forintos tételtől számolhatunk. Ez nem azt jelenti, hogy egy link ennyit ér, mert egy cikkben akár 2db link is elhelyezhető.

A turbó erős szuper linkek értéke, munkadíja már közelíthet vagy meg is haladhatja a 50.000 forintos kategóriát is. Sokan kérdezik tőlünk ennyit megér 1-2db link? Ha azt nézzük, hogy nem kell ilyen linkekből 20db, akkor igen, és még az is szól mellette, hogy ezen megjelenéseket nem csak a linkek ha nem márkaépítésre és a bizalom növelésre, vagyis konkrét üzlet szerzésben is segítenek.

A linképítés árak nem csak linkekről szól

Vagyis egy linképítő, aki elvállalja a linképítést mást is kell csinálnia mint csak a tartalom készítés és a linkelést.

Linkprofil elemzést, hogy lássa, milyen linkekkel rendelkezik az oldal és a konkurencia milyen tipsú oldalakról kap linket. Illetve a horgonyszövegek révén nincsen-e veszélyben az oldal. És még sorolhatnánk egyéb tényezők vizsgálatát is, de most ezzel kapcsolatban nem szeretnénk hosszabban foglalkozni.

Tartalom készítés, hogy a cikket befogadó oldalon olyan értéket teremtsünk amire büszkék lehetünk, illetve a saját cégünk jó hírét terjeszthetjük. Figyelem ez nem pr cikk, ez egy az adott témában egy hasznos cikk, vegyük azt, hogy konyhabútor készítéssel foglalkozik a cég. Ebben az esetben akár a 10 legkülönlegesebb konyhabútort is bemutathatjuk, Pinterest vagy más oldalakon láthatók fotók felhasználásával. Ez egy kreatív feladat amit kulcsszavak vizsgálata is szükséges.

Kapcsolat keresés, hogy a cikkünk megfelelően releváns és erős oldalon kerüljön ki. Itt figyelembe kell venni azt, hogy a versenytársak milyen oldalakról kapnak linkeket, illetve mik azok az egyéb lehetőségek amit még használhatunk, a költség hatékonyságról már nem is beszélve.

Egy tört link keresés is jó pár órás feltérképezést jelent. A nagyobb webáruház esetében meg még több időbe is telhet, arról már nem is beszélve, hogy ezeknek a helyre állítása ugyan csak időbe kerül.

A linkszerző kampányról is kell beszélni

Az egész kampány kidologozása, ami legalább 6-8 vagy akár 12 hónapról is szólhat. A kampányhoz szükséges azt is meghatározni mely cél url-ket szeretnénk erősíteni linkekkel, és azok milyen jelenlegi Google poziciókkal rendelkeznek. Ehhez szükség van egy kulcsszó helyezés listára is, és egy horgonyszöveg listára az adott url tekintetében.

Elemző szoffverek díjai. Mert nem szabad elfeledkeznünk arról sem egy SEO-s, mint linképítő cég, ahogy mi is előfizetők vagyunk bizonyos link elemző programoknak és ezen díjakat költségeit bele szokás számolni a linképítés áraiba.

Ingyenes linképítés tippek – amit érdemes kihasználnia

Nem is gondolnánk de vannak ingyenes linképítés lehetőségek is, amikhez csupán egy releváns tartalomra van szükségünk. A közösségi oldalak ma már alapnak számítanak, de még mindig sokan elfelejtetik, hogy ezt hogyan is használják.

A közösségi oldalakon és itt nem csak a Facebook-ról legyen szó osszuk meg a tartalmainkat és a profil oldalon adjuk meg a webhelyünk főoldalát. Például a Pinterest oldalunkon a tábláinkat adott kulcsszóra hegyezzük ki és akár oda is elhelyezhetünk linket.

A tartalom megosztás magyar módra, eddig egyetlen lehetséges megoldás a propeller.hu oldal ami igaz nofollo linkel lehetünk gazdagabbat, de látogatókat is kaphatunk onnét ha eléggé figyelemfelkeltő cikk címet használunk..

Osszuk meg a videóinkat minél több helyen

Ha van videónk és miért nem lehetne, akkor a különböző videó megosztó oldalakról a linképítés ingyenes megoldásának klasszikusnak számító módját használhatjuk ki.

Ezek a videó megosztó oldalak a következőek:

  • Youtube.com
  • Vimeo.com
  • Videa.hu
  • Indavideo.hu

Ez így már alapból biztos 5db linket jelent, magas bizalmi értékekkel rendelkező oldalakról.
Igen ezek a linkek nem teljes értékűek ezt nem is tagadjuk, de a nofollow linkek is hasznosak a számunkra, mert látogatót tudnak hozni és jelzés értékékűek a Google algoritmus számára is. Fontos, hogy minél több helyen ott hagyjuk a lábnyomunkat az interneten és ha csak azt nézzük, hogy a Youtube.com a második legnépszerűbb kereső, akkor nagy esélyünk van arra, hogy megtalálják videóinkat is.

Wikipédiára is bekerülhetünk szócikk írása nélkül

És ha kellően jó a weboldalunk tartalma akkor pár wikipédiás linket is kaphatunk. Itt csak arra kell figyelni, hogy amikor külső linkként megadjuk a weboldalunk linkjét valóban hasznos forrás legyen és a linkbeküldések között több hét különbség is legyen. Ugye, hogy nem is annyira nehéz ez?

SEO linképítés mire figyeljünk feltétlenül

Kevesen foglalkoznak azokkal a szempontokkal a SEO linképítés során, miért alapból fontosak a weboldalunkra mutató linkek egy honlap számára és itt most nem csak a domain erőre és relevanciára gondolunk.

  • Kattintsanak a linkünkre az olvasók, hogy legyen belőle látogatónk
  • Olyan tartalmat készítsünk a linkeléshez amit saját webhelyünkre és a közösségi oldalakra is szívesen ki tennénk
    Vizálisan megfelelő legyen a tartalmunk, mert akár egy inforgrafika vagy beágyazott videó is tud hozni extra linkeket is.
  • A tartalomban ahol van mód használjunk márka nevet és ha azt nem is linkeljük be, a márka ismertség is nagyon fontos

SEO linképítés szempontok amiről kevesen beszélnek

  • Inkább havi 1-2 db linkkel operáljunk sok hónapon keresztül, mint hogy 1-2 nap alatt ki tegyünk 10-20db linket, a folyamatosság sokkal természetesebb és az idő nekünk dolgozik.
  • Ne féljünk blogolni és fórumokba hozzászólni de csak akkor ha értékes segítséget adunk a látogatóknak.
  • A link nélküli linkek is értékesek lehetnek ezt a Google is figyeli és értékeli
  • A nofollow linkek nem olyan erősek de azért ha van lehetőség link szerzésre akkor ne mondjunk nemet.
  • Ha több releváns helyről vagy esetleg tartalomból van linkünk akkor sokkal több az esélyünk megelőzni a konkurenciát.

Linkelemző eszközök amiket linkprofil elemzésre használhatunk

A weboldalunkra mutató linkeket, vagyis a bejövő linkek elemzésére szakosodott speciális programok segítségével tudjuk megnézni a ebben a cikkben is tárgyalt jellemzőket. Ezeket az elemző programok legfőbb jellemzőiről lesz szó. De előtte egy kicsit a Google Search Console vagyis a webmester eszközök milyen módon képes megmutatni a linkjeinket.

A Keresési forgalom és azon belül az Ön webhelyére mutató linkek menüpontban láthatjuk a:

  • linkek számát összesen
  • ki linkeli legtöbbször, vagyis mely webhelyről – domainről kapjuk a legtöbb linket

Legtöbbször linkelt tartalom, amivel láthatjuk mely tartalmaink mennyi linkkel rendelkeznek
Adataink linkelés módja, vagyis milyen horgonyszövegek azok amikkel linkelnek minket.

Sajnos a Google azontúl nem sok energiát tett bele, hogy olyan módon mutassa meg a fontosabb adatokat, hogy azokat könnyen fel lehessen dolgozni, nem csak az egyszerű vállalkozók számára, ha nem a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek sem könnyítette meg a dolgát. Valószínűleg ez tudatos volt, mivel tudják, hogy a linkek az egyik legfontosabb tényező a SEO-ban.

Például a link szövegekről csak egy ömlesztet listát kapunk, nem tudjuk róla, hogy mely tartalmakat mennyi linkkel mutatat az adott horgonyszöveg. Ez így ebben a formában szinte használhatatlan adat.

Kép elhelyezése a kulcsszo.hu linkszövegeiről

Ezért azt ki is jelenthetjük, hogy speciális link elemzésre nem alkalmas a Google Search Console.

MOZ site open explore, Ahrefs, Majestics a nagy hármas

A hazi és nemzetközi linképítő szakma a MOZ site open explore, Ahrefs, Majestics hármast tartja leginkább használható elemző alkalmazásoknak. Hogy melyiknek mik az előnyei és hátrányai arról hamarosan látható lesz az összehasonlításunk.

Prémium linképítés igen vagy nem

A hazai linképítés nagy kérdése, hogy mi számít prémium linképítésnek. Egy szóval ami természetes és nem az ami annak látszik vagy annak van leírva, esetleg videókon látható.

Elég csak megnézni, hogy milyen minőségű, terjedelműek a tartalmak vagy mennyire sok -féle tartalommal rendelkeznek ami talán még nem is lenne akkora baj.

Íme egy összehasonlító táblázat a prémium linképítésben használatos oldalakról.

Privát blog hálózatokról

PBN kifejezés megfelelője a privát blog hálózat ami hazánkban abban merül ki leginkább, hogy egyfajta linkkatalógusok mintájára készült oldalakról van szó. Annak a logika mentén működnek, hogy az ilyen típusú linket ide haza megeszi a Google.

A networkök link erejét a domainek múltjából kapja, mivel ezek 5-10 és akár 15 évesnél idősebbek is lehetne. Az üzemeltetők sajnos abba már plusz energiát nem tesznek bele, hogy minőségi és terjedelmes tartalmakkal legyenek ellátva, illetve egyéb olyan tulajdonságokkal rendelkeznek amit a Google vagy egy egyerű felhasználó is könnyen meg tud állapítani mi célból szolgálnak. A fenti prémium linképítés összehasonlításban leírtakat kell csak figyelembe venni és láthatjuk kell-e ez nekünk vagy sem.

2018-az írunk és még ez a módszer működik. A kérdés ilyenkor az, hogy meddig és milyen hatással lesz azokra a weboldalakra amik többségét tekintve ilyen link forrásokra épülnek.

Privát blogból vannak jó példák is

Vannak viszont olyan vállalkozók is akik egy másik utat járnak amivel értéket teremtenek az interneten. Ez arról szól, hogy az adott témával foglalkoznak csak és egy teljesen releváns témájú oldalt hoznak létre. Ebbe sok-sok energiát és anyagiakat téve teszik.

Ezzel értékes linkkapcsolatot tudnak létrehozni,hogy azért a pár linkért megéri-e ez egy jó kérdés. Ha van mögötte más üzleti cél is akkor már elgondolkodtató megoldás lehet, de ha csak a linkekért akkor ez elég költséges befektetés.

Linképítés ellenőrzése ingyen és egyszerűen

Amennyibe külső linképítő céggel dolgoztatunk, ajánlatos ellenőrizni a ki helyezett linkeket. Ez üzleti kérdés, mert ha már fizetünk a linképítős szolgáltatásért, akkor jogunk van tudni miért is fizetünk. Optimális esetben megkapjuk azon oldalak listáját, pontos urlj-jét ahonnét a linkek mutatnak.

De mi magunk a háttérben is végezhetünk ilyen szintű kutatást pl: Google alert megfigyelő programmal ahol megadjuk azokat a kulcsszavakat amikre szeretnénk, hogy javuljon a helyezésünk és a linképítő által létrehozott tartalom is ezekről fog szólni, mert a releváns cikk első számú szempont a linkeknél. Mert ha gyerekcipő webáruházunk van akkor az elhelyezett cikk ne szóljon nyugdíjbiztosításokról.

A másik linképítés ellenőrzés nem a link meglétére irányul ha nem annak indexeléséről. Erről szinte nem is olvashatunk a netten, hogy ennek milyen nagy a jelentősége. Tegyük fel egy számunkra releváns webhelyen megjelenik a cikkünk, írásunk és link is van benne.

Várjuk a csodát, hogy előrébb hozza a Google kereső, javulni fog a helyezése az adott kulcsszónak. De nem történik semmi, ennek egyik oka az lehet, hogy a linket adó cikket még nem indexelte le a Google, vagyis a kereső robotja nem nézte meg és így nem tudta azt a tényt sem feldolgozni, hogy van ott egy hivatkozás ami a mi weboldalunk adott oldalára mutat.

Ezt könnyen tudjuk ellenőrizni, a Google keresőbe másoljuk be a linket adó cikk url-jét, és ha megjelenik a cikk a találati listában akkor minden okés.

Ha nem akkor kérjük meg a weboldal tulajdonost, hogy küldje be a Google Search Console-ban a Feltérképezés > Megtekintés Google -ként menüpontban.

Ha erre nincsen mód, akkor mi pinneljük meg a következő oldalak egyikéről:

Így linket tartalmazó url kis idő múlva be fog kerülni a feltérképezett oldalak listájára. Ami után el is kezdi feldolgozni a linkerőt, relevanciát stb. A linkeléstől számított 4-8 hétbe is bele telik mire teljes egészében tudja értékelni a Google linkek súlyát és ezt a találati listán is láthatóvá teszi.

Végezetül a linképítéssel kapcsolatban, hogyan gondolkozzunk

A sikeres linképítés rendkívül összetetté vált. Ma már nem elegendő kihasználni az evidens lehetőségeket; a katalógusból érkező hivatkozások, a fórum- és kommentspam „kampányok”, a linkcserék és a vásárolt „PR” tartalmak nem vezetnek célra.

Ezeknél sokkal több idő- és energiabefektetést igénylő módszerekre van szükség. Elsősorban nem a linképítés a cél, hanem annak elérése, hogy mások természetes módon hivatkozzanak ránk.

Emellett természetesen nagy jelentőséggel bírnak az offsite tartalomfejlesztést jelentő módszerek, amelyek hivatkozásokat eredményeznek számunkra. Mint a fentiekből is kiolvasható, számtalan módszer áll rendelkezésünkre.

Legyünk körültekintőek és kerüljük a spam-jellegű megoldásokat!

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

2 hozzászólás Leave new

Csak ámulok és bámulok!

Fantasztikus cikk, már régóta foglalkozom SEO-val (11 éve), főleg angol nyelvterületen és az itt leírtakat a legtöbb angol internetes vállalkozó már évek óta így csinálja, természetesen komoly sikereket elérve ezzel.

Csak egyetérteni tudok a leírtakkal kapcsolatosan és nagyon örülök annak, hogy ezeket az eszméket önök is honosítani próbálják kis hazánkban.

Biztos vagyok benne, hogy aki ezeket az irányelveket követve épít linkeket, sikerrel jár mert nem a link építés fontos elsősorban, hanem az értékes tartalmakat létrehozása.

Köszönöm, hogy ennyi energiát tettek ennek a cikknek a megírásába, számomra nagyon hasznos volt!

Válasz

Köszönjük az elismerő szavakat. A tartalom elkészítése több éves tapasztalat után készült és ahogy még jeleztük van benne még mit kiegészíteni. Úgy látjuk ezek azok a módszerek amik jó eredményt tudnak hozni, még ha sokkal több energiába is kerülnek. Persze vannak néhányan akik ezt megkérdőjelezik és a könnyebbik utat válasszák, de azok a sok járulékos hasznát egy linknek nem nézik és azt, hogy ezek a módszerek időállóak.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.