Link vásárlás ami egyszerűen nem a linképítésről szól

A külső linkek szerepe a keresőoptimalizálásban a mai napig elvitathatatlan, így természetesen a link vásárlás kérdése is rendszeresen felszínre kerül. A Google hivatalos állásfoglalása szerint a link vásárlás manipulatív célokat szolgál, ezért fekete vagy szürke kalapos technikának minősül, ugyanakkor a PR megjelenések bizonyos szabályok betartása mellett teljesen elfogadhatók.
Természetesen azonnal le kell szögezni, hogy a Google hivatalos irányelvei szerint a PR megjelenéseket „no follow” (ne kövesd) attribútummal kell ellátni; a webmesterek ennek rendszerint nem tesznek eleget…
A link vásárlás az esetek túlnyomó többségében a keresőalgoritmus manipulálását célozza, hiszen az átkattintási forgalom aligha lehet jelentős, ráadásul az esetek többségében a hivatkozás rövid időn belül az archívumba kerül, ahol már csak elvétve kattintanak rá.
A link vásárlás lehetőségei
Érdemes megvizsgálni, milyen lehetőségei vannak annak a webmesternek, aki link vásárlásra adja a fejét. Alapvetően link vásárlásról abban az esetben beszélünk, amikor a pénzért cserébe garantált megjelenést kapunk, tehát a különböző sajtóközleményeket és publikációkat nem soroljuk ebbe a körbe.
Jelenleg magyar nyelvterületen az úgynevezett „szponzorált” cikkek megjelenése jelenti a link vásárlást. Léteznek kifejezetten e célra létrehozott honlapok, amelyek tulajdonképpen bő lére eresztett bejegyzéseket tartalmazó katalógusok. Léteznek továbbá olyan webhelyek is, amelyek nem zárkóznak el a szponzorált cikkek megjelentetésétől, de alapvetően a bejegyzések zöme nem tartalmaz külső linket, illetve ezek a webhelyek folyamatosan publikálnak saját tartalmakat is, ezáltal stabil látogatottsággal is rendelkeznek. A link vásárlás felső kategóriáját a nagy forgalommal rendelkező szakmai-, tematikus- és híroldalak jelentik, amelyek több ezres, esetenként több tízezres napi látogatottsággal rendelkeznek.
Mondani sem kell, hogy a magasabb látogatottság magasabb árat is jelent a link vásárlás során, teljes arányosságról azonban nem beszélhetünk. A legalacsonyabb minőséget képviselő PR cikkes oldalakon nagyjából 3-10 ezer forintért vásárolhatunk linkeket némi tartalommal együtt amire nem mondható el, hogy kimagasló minőséggel rendelkezne. A nagy portálok már ezek sokszorosáért jelenítenek cikkeket akár 100-200ezer forintért is.
Megéri-e a link vásárlás?
Teljes magabiztossággal ki lehet jelenteni, hogy minden egyes webhelynek szüksége van külső hivatkozásokra, amennyiben magasabb keresési forgalomra szeretne szert tenni. John Mueller, a Google egyik vezető alkalmazottja korábban kijelentette, hogy az organikus forgalomhoz nincs szükség feltétlenül külső hivatkozásokra, hiszen az indexelés ezek nélkül is megtörténik, viszont ezt a kijelentést ki kell egészíteni. Az indexelés valóban megtörténhet, viszont ebből egyáltalán nem következik, hogy tényleges látogatottságra tehetünk szert. 2016-ban is egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy a keresőoptimalizálásban a külső linkek komoly szerepet töltenek be.
Mit csináljunk inkább a link vásárlások helyett?
Tehát tudjuk, hogy valamilyen módon biztosítanunk kell a megfelelő minőségű hivatkozásokat. Ideális esetben ez olyan közvetett módon jön létre; minőségi tartalmakat állítunk elő, amelyekre mások természetes módon hivatkoznak. Ezt oly módon tudjuk elősegíteni, hogy nem csak nagyszerű tartalmat készítünk de azt reklámozzuk is a közösségi oldalakon, és híreszteljük azok számára is akiket ez érdekelhet. Ezek lehetnek a sajtó munkatársai, bloggerek, magazinok szerkesztői stb..
Ez a módszer sokkal több energiát igényel, de megéri a befektetés. A link vásárlás nem kifizetődő módszer.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
3 hozzászólás Leave new
Duguláselhárításról, székrekedésről, vizelettartási problémákról, betonkeverőgép-alkatrészről stb. hogyan lehet nagyszerű tartalmat készíteni, amire a sajtó munkatársai, bloggerek, magazinok szerkesztői önként linkelni fognak?
A kérdés jogos de nem reménytelen pl.: székrekedésről, vizelettartási problémákról ha összegyűjtünk extrém dolgokat pl.: más földrészen mit csinálnak az emberek a probléma orvoslására.
A betonkeverő alkatrész témában, különleges betonkeverőkről vagy extrém alkatrészeiről stb.
Vizuális tartalommal kiegészítve jól emészthető téma a sajtó számára is.
A kérdés jogos, de sok leleménnyel, fantáziával, kreativitással ügyes tartalmakat lehet készíteni.
Sajtóközleményt két fő irányból érdemes megközelíteni:
1. Csinálsz egy kutatást a dugulással kapcsolatban, ami során többféle adatot kérsz be a válaszadóktól.
Legfőképpen olyan kérdés csoportokra amik a dugulást előidéző módok lehetnek.
Ha ez meg van, akkor az eredményekből írni kell egy cikket és előnyös hozzá egy infógrafikát is készíteni.
Ezt az anyagot fel teszed a weboldaladra és egy másik cikket elküldesz a sajtósoknak.
2. Ez a könnyebbik út, nemzetközi forrás anyagot használsz fel egy érdekes a témádba szűkebb vagy tágabb értelembe véve. pl: a tiszta ivóvíz előállításáról, vagy akár a különleges wc csészékről is lehet írni.
És ezt az elkészült tartalmat kell a megfelelő hír és egyéb magazin szerkesztőségéhez eljuttatni megfelelő formában.