Linképítés nélkül felejtsük el a jó helyezéseket

Jó helyezés linképítés nélkül a Google-ban?
Linképítés nélkül felejtsük el a jó helyezéseket
5 (100%) 1 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

A SEO-ban ma az egyik legfontosabb, hogy minőségi tartalmú linkek mutassanak weboldalunkra. Továbbra is nagyon fontos a linképítés, e nélkül lehetetlen, hogy jó találatokat érjen el egy weboldal a Google találati listán. A keresőoptimalizálás jövője a felhasználói élmény növelése, illetve értékes tartalmakkal és minőségi linkkel érhetünk el jó helyezést a keresőkben.

A Google azzal jött elő, hogy nem is annyira fontosak a külső linkek a rangsorolás szempontjából, erről korábban Jonh Mueller nyilatkozott. Nos, a Moz nevű keresőoptimalizáló cég szakembere, Dr. Matthew Peters új információi alapján ellentmondó adatokkal szolgál. Cyrus Shephard, aki ugyancsak Moz szakember egy terjedelmes cikk erejéig foglalkozik a tanulmánnyal. Foglalkozik többek között a linképítés jelentőségével, és a Google véleményével is a témával kapcsolatban.

A minőségi linképítésre szükség van

Az egyértelműnek látszik, hogy a Google kijelentése téves, szükség van minőségi linképítésre. A témával kapcsolatos felmérés megmutatja, hogy a rangsorolás első 50 helyén szereplő weboldalak 99,2%-a rendelkezik külső linkkel. A tanulmány állítása szerint van olyan kulcsszó, ahol nem lehet az első oldalra kerülni minőségi linkek nélkül. A verseny hatalmas, mindenképpen szükség van a linkekre ami a weboldalunkra mutasson, hogy a cégek weboldalai minél előrébb kerüljenek a rangsorban.

A kutatás megmutatja, hogy a linképítés és a tartalom összefüggése fontos. Továbbá, hogy a keresőoptimalizálásban a cél, hogy értékes weboldalak linkjei mutassanak weboldalakra, és a gyenge linkek ne legyenek a honlapunk linkprofiljában.

További vizsgálatok kiderítették, hogy az aloldalak 77,8%-ának van külső linkje és 22,2%-uk volt képes nélkülük boldogulni – ez a jó belső linkelésnek és maga a weboldalnak az erejének köszönhető mind ez.

MOZ felmérése a linkekről

a MOZ felmérése szerint is szükség van linkekre, lnképítésre

A Moz.com adatai rámutatnak, hogy a weblapok sikeréért a linkek fontos szerepet töltenek be.

Hazai linképítés helyzetéről

A linképítés a keresőoptimalizálók számára nagy kihívás. A linképítők egy része a ma már elavult módszerekhez tartja még magát, és így szerez linkeket. Azonban a mennyiség helyett a minőség a fontos és sokan kezdenek rájönni, hogy hosszútávon a minőségi linkek sokkal többet érnek, mint a spam jellegűek. Régen az volt a helyzet, hogy egy weboldalra érkezett linkek száma volt releváns a SEO helyezés szempontjából, ma kereső algoritmusok értékelik a link népszerűségét, megbízhatóságát.

Hazánkban az a jellemző, hogy elég a minőségi tartalom, a minőségi linképítés, és a jó domain a megfelelő helyezéshez. Külső linkek nélkül pedig szinte lehetetlen az előnyös rangsorolás. Ezt bizonyítja a kulcsszo.hu felmérései is mely a Top 10 helyezéseket elérő weboldalak bejövő linkjeit vizsgálta a következő szerint:

Közepes erősségű versenyben is szüksége van a weboldalaknak linkekre, nem is kevésre és ezt az újfajta linképítési módszerrel érdemes elvégeznünk, hogy a Google ne büntesse később a holnapunkat.

Miért legyenek erős linkjeink?

Az tehát kiderült, hogy a linképítésnek továbbra is van értelme, méghozzá elég hasznos tevékenység, azonban nem mindegy, mint arra Cyrus Shephard rámutat, milyen linkek mutatnak a weboldalra és azt hogyan érjük el. A Pingvin algoritmus több linket is értéktelenné tett a Google jóvoltából, illetve ott van még a katalógusok de-indexálása, amik komoly ingyenes linkszerzési lehetőségek voltak. A Pingvin 2012. április 24-én jelent meg, mint ellenőrző algoritmus, amely bünteti az irreveláns, manipulatív és gyenge minőségű linkeket.

Google 3 módon értékeli a linkeket

Google 3 módon értékeli a linkeket

Mueller állítása szerint az a jó link, amire nem lehet előre számítani, és értékes tartalommal bír. Így ezzel megnőtt a minőségi szövegírás és maga a tartalommarketing szerepe is, hiszen egyedi, és releváns, értékes, érdekes tartalommal kell rendelkeznie annak a tartalommal ami linket hozhat weboldalunk számár. Ezek jellemzője még, hogy a közösségi oldalakon kellő reklámozással szívesebben osztják meg mint más tartalmakat.

A Google célja az, hogy természetes úton jelenjenek meg a találatok, és ne vásárolt, manipulatív linkek által, ezért kötelezné a vállalkozásokat, ha megtehetné, hogy csak az engedélyezett formában folytassanak linképítést. A Pingvin algoritmust ebből a célból hozta létre, hogy vissza szorítsa linkekkel való visszaéléseket. A Google és a Moz szakemberei egyértelműen állítják, hogy a régi módszerek már nem versenyképesek, ezért szükség van a változtatásokra.

Hazai linképítés helyzete

Magyarországon a marketingesek egy jelentős része ódzkodik a linkfejlesztéstől, mivel inkább a veszélyeit látja, az előnyeit pedig szem elől téveszti. Ez egyrészt annak tudható be, hogy nehezen értelmezik a Google linkekre vonatkozó iránymutatásait, másrészt nem bíznak annak hasznosságában, mivel a SEO-sok egy bizonyos része inkább webszemét előállításával próbálja a linkek számát gyarapítani.

A hazai keresőoptimalizálással foglalkozó cégek egy része már jó ideje felismerte, hogy a fehérkalapos linképítés megfelelő választás a kimagasló helyezések biztonságos eléréséhez. Ez minőségi tartalommal és azok marketingjével hatékonyan biztosítható. Ennek a módszernek az a hátránya, hogy sokkal több időt és munkát igényel, mint az elmúlt időszak módszerei. Ami együtt jár azzal is, hogy sokkal költségesebbé vált. A nagy előnye viszont az, hogy a Google algoritmusa pozitív értéket tulajdonít neki, a rangsorolásba beszámítja, és a büntetés lehetősége ebben az esetben minimálisra csökken.

Az amerikai és a magyar felmérés is rávilágított, hogy igen is szüksége van a weboldalaknak megfelelő minőségű és mennyiségű link kapcsolatokra, ahhoz hogy a Google megfelelően sorolja előre a találati listáján.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.