Miért írja át a Google a meta description-t?

Miért írja át a Google a meta description-t?
Értékelje az olvasottakat

A Google részletes magyarázatot ad arra, hogy mi okozza az algoritmusnak a metaleírások átírását.
A népszerű keresőóriás SEO szakértője, John Mueller arra adott választ, hogy a Google hogyan kezeli algoritmusában a metaszövegek megváltoztatását. Az ok tulajdonképpen az, hogy ha írunk egy meta description-t – pontosan megadva a maximális160 karaktert – akkor a népszerű Google miért írja azt át önkényesen? Ez a probléma globális, tehát mindenkit érinthet függetlenül attól, hogy Angliában történt.

A metaleírás dilemma

Adott saját metaleírásunk, azonban, ha a Google találatai közt a weboldalunk megjelenik, a metaszöveg már teljesen más. Ha pedig cégünk nevét és az „Egyesült Királyság” szót keressük, akkor már nincs is értelme a leírtaknak. A Google néha specifikus dolgokat keres, főleg ha nem talál releváns tartalmat az adott régióban. Ugyanakkor fontos, hogy metaleírásunk is megjelenjen a találatok között. Mit tehetünk, hogy ez megvalósuljon?

Mielőtt belemegyünk a részletekbe, ismerjük meg a metacímke fogalmát. Ezeket oldalszinten és soron belül is támogatja a Google. Az oldalszintű metacímkék remek lehetőséget biztosítanak a webtulajdonosoknak, hogy a honlappal kapcsolatos adatokkal lássák el a keresőmotorokat. Az egyes rendszerek leginkább csak az általuk felfogható metacímkéket fogják aktualizálni.

A jó metacímke általában 50 – 60 karakterhosszúságú. A meta description (leírás) pedig 100 és 160 karakteres. Egyes szakértők az 55 és 160 között intervallumot tartják fontosnak. A cél a figyelemfelkeltés és nem a sok szöveg.

Nem megfelelő meta description

A SEO szakértő szerint a metaleírás azért írható át, mert a kulcsszavak a fontosak nem pedig maga a weboldal. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy népszerű cég vagy a magánszemély honlapja nem érdekes. A keresőmotorok a kulcsszavakat részesítik előnyben. Hogy néz ki ez a gyakorlatban?

Az angol példánál maradva az „Egyesült Királyság” szókapcsolat túl hivatalos és bonyolult a Google számára, azonban a „UK” leírás már elfogadható. Ezt maga a keresőóriás is átírja vagy célszerű, ha eleve olyan kulcsszót adunk meg, amely már releváns lesz számára.

A felhasználó pedig reménykedik abban, hogy a Google nem húzza keresztbe számítását. Vagyis marad a megadott metaleírás. Mindezek mellett fontos az is, hogy a honlap illeszkedjen az angol kulcsszóhoz vagyis a tartalom is angol legyen. Ellenkező esetben a Google automatikusan átírja a metaszöveget. A hazai régiót nézve a helyzet vagy az eljárás hasonló lehet!

Elkerülendő hibák

Nem vagyunk gépek, tehát tökéletesek sem. Így a metaleírások készítésénél is hibázhatunk. John Mueller a következőt példán szemlélteti, hogy mire kell nagyon odafigyelni. Ezt különben teljesen jól alkalmazhatjuk magyar viszonylatban is.

„Walmart” és „Walmart Home Page” első látásra hasonlók, igaz? Mégis különbözőek, ha „meta”szempontból elemezzük őket. A Google vizsgálja mindkettőt, de „észreveszi”, hogy a „Home Page” szavak nem találhatók a Walmart honlapján. Mi történik ekkor? A keresőmotorok tovább kutakodnak és az úgynevezett „alt tag” leírásban felfedezik a „Walmart Homepage” leírást. Vagyis a Google megpróbálja a megadott tag-et relevánssá tenni. Egyszerűbben szemléltetve: az algoritmusa kísérletet tesz átírni a lekérdezést, úgy, hogy az információt a weblapról érzékeli.

Mindezek mellett a törekedjünk arra is, hogy:

• tartsuk be a meta description megadott karakterszámát,
• legyen kreatív és jól „megjegyezhető” a szöveg,
• figyelemfelkeltő szöveget írjunk és ne hirdetési információt közöljünk,
• kerüljük a duplikált metaleíró címkék használatát,
• a metaleírás HTML-jében ne legyenek dupla idézőjelek.

A fentiekből is látszik, hogy nem mindegy mit írunk, illetve milyen módon szerkesztjük weblapunkat. Ez a típushiba jól rávilágít arra, hogy a korrekt honlapnak szüksége van egy jó SEO szakértőre, aki már alapból azon dolgozik, hogy a keresőmotorok releváns tartalmakat találjanak. Ellenkező esetben önhatalmúlag – de valós információk alapján – átírják a meta adatokat. Mueller hangsúlyozza, hogy nem a Google a „hibás”. A keresőmotor csak teszi a dolgát.

A megoldás

Elhangzott, hogy a kulcsszó a fontos egy jó meta description-nél. Vagyis ezeket már eleve figyelemfelkeltően, vagy érdekesen kell megalkotnunk. Természetesen betartva a rájuk vonatkozó szabályokat. Fogalmazhatunk úgyis, hogy első körben a felhasználókat kell lenyűgözzük, aztán a Google-t. Ellenkező esetben a keresőóriás átírja a leírásunkat a használható információk alapján.

Korrekt és hatékony weboldalkészítésnél tartsuk be az előírásokat vagy SEO szakértő segítségét kérhetjük. Ne feledjük! Egy profi meta description igen előnyös helyezést biztosít honlapunknak a Google -ban.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.