/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Miként segíti az ügyfélchat a keresőoptimalizálást?

Ügyfélchat
Rate this post

Akárcsak a valódi üzletek esetében, úgy természetesen a weboldalak és a webshopok kapcsán is állandó harc folyik a vásárlókért. A valóságban az emberek többsége ott szeret vásárolni, ahol segítőkészek, kedvesek, közvetlenek, nem mellesleg pedig elérhetők az eladók, akik bármikor a rendelkezésünkre állnak, megválaszolják a felmerülő kérdéseinket, és segítnek, ha elakadtunk volna. Sokan élnek abban a tévhitben, hogy az internetes boltok esetében ez a módszer teljes egészében kivitelezhetetlen, pedig ez egyáltalán nem igaz, hiszen ma már olyan speciális, egyáltalán nem zavaró ügyfélchat is beépíthető bármilyen honlapra, ahol a vásárlók azonnal kommunikációba kezdhetnek az eladókkal, és munkaidőben segítséget kérhetnek tőlük.

Az ügyfélchatet sokan azért nem alkalmazzák weboldalukon, mert nem látják át igazán, hogy milyen hatást is gyakorol ez a keresőoptimalizálásra, valamint egy honlap forgalmára. Ami tény és való, hogy az ügyfélchat közvetlenül valóban nincs hatással ezen a téren egy portálra, ellenben közvetetten annál inkább.

Ugyanis például bizalmat ébreszt a látogatóban, a bizalmas és elégedett látogató pedig nem csak visszatérő vásárló lesz, hanem célirányos kereséseket indíthat az irányunkba, pozitívan pontozhat, ajánlhat minket a közösségi oldalakon, megoszthatja hírünket másokkal, sőt természetes linkeket is hozhat egyes fórumokon, amelyek igencsak értékesek lesznek a találati listákon. Mindez pedig még csak a jéghegy csúcsa, hiszen az ügyfélchat további folyamatokat is beindíthat, hovatovább növelheti, hatékonyabbá teheti az értékesítést és az eladást, hiszen mindenki szívesebben vásárol egy olyan helyről, ahol előtte szakszerű segítséget kapott egy eladótól.

Természetesen sok esetben problémát jelent a honlap-tulajdonos számára, hogy ha el is kötelezi magát az ügyfélchat alkalmazása mellett, akkor milyen programot válasszon ahhoz, hogy az ne befolyásolja a weboldal gyorsaságát, és ne csökkentse a felhasználói élményt sem. Ezekre ajánlanánk most három megfelelő alternatívát!

Ügyfélchat amit ha nem használ, akkor más ne is próbáljon ki

Tawk.to

Az egyik nagyon népszerű és nagyon hatékony ügyfélchat a Tawk.to, amelynek nagy előnye, hogy egyszerre több kolléga jelenlétét is támogatja, vagyis az ügyfelek több kollégával is beszélhetnek egyszerre, és mivel mobilos honlapba is beépíthető, ezért nem csak a kollégák, hanem az érdeklődő vásárlók is használhatják egy egyszerű okostelefonról. A chat kapcsán beállíthatunk nyitva tartási időket, e-mail figyelmeztetéseket, sőt egyszerre több honlapon is elhelyezhetjük, így egyetlen programmal több weboldalt is átfoghatunk, ami megkönnyítheti a megfelelő kollégák alkalmazását. A program nagy előnye továbbá, hogy folyamatosan monitorozza oldalunkat, és statisztikákat készít a látogatókról, a megtekintett termékekről és oldalakról, ami hasznos lehet a SEO esetében, de a dokumentációt is segíti a beszélgetések naplózásával.

Tawk.to ügyfélchat

Tawk.to ügyfélchat

LiveZilla

Szintén népszerű és könnyen használható ügyfélchat program még a LiveZilla is, amelynek a legnagyobb előnye alighanem az ingyenességben rejlik, noha ez minden esetben csak az egyel régebbi, ám stabil változatokra igaz. A képességek tekintetében szinte ugyanazt tudja, mint a Tawk.to, ellenben letöltéséhez és alkalmazásához angol nyelvismeret szükséges. A korábbi változatokhoz elérhetünk ugyan magyarítást, ellenben ezzel elesünk a legújabb verziók újdonságaitól, amelyek gyakran lényeges hibajavítások és finomhangolások.

Livezilla ügyfélchat

Livezilla ügyfélchat

Chat4

Amennyiben egy igazán profi és kiválóan felhasználható – a honlap forgalmát bizonyítottan növelő – ügyfélchatet szeretnénk, akkor a Chat4 szoftverrel nagyon jó eredményeket érhetünk még el. Segítségével nem csak név szerint azonosíthatjuk és követhetjük látogatóinkat, hanem ők a legtöbb böngészőben képesek lesznek kapcsolatba lépni velünk, sőt nem csak a látogató, az operátor is kezdeményezhet beszélgetést, akik előre mentett válaszokkal, de akár fájlok és képes segítségével páratlan gyorsasággal tudnak válaszolni egyes felvetett problémákra. A program képes arra, hogy egyszerre akár több ügyféllel is chatelhessünk, a beszélgetéseket pedig mindkét fél elmentheti, miközben a testre szabhatóság kapcsán is mindkét oldalon rengeteg lehetőséget garantál.

Mirmor ami több, mint egyszerű ügyfélchat

Hogy a Mirmor miért nem olyan, mint más ügyfélchat rendszerek? Azért mert sokkal több olyan funkcióval kezdtek el foglalkozni ami jó a látogatónak és legfőképpen segíti a honlap tulajdonost abban, hogy minél könnyebben és gyorsabban tudjon információt adni a felhasználóknak. Pontosabb célzást, személyre szabást lehet benne elvégezni, az igen jól átlátható admin felületen. Az előre meghatározott tartalmakról nem is beszélve, illetve a mobilon előnyösen megjelenő chat ablakig számos funkcióval segíti a munkánkat. A kulcsszo.hu is Mirmor rendszerét használja, és még közel sem használtuk ki a benne rejlő lehetőségeket.

Mirmor ügyfélchat

Mirmor ügyfélchat számos egyéb marketing funkcióval is rendelkezik

Mi kell az ügyfélchaten kívül, amire sokan nem is gondolnak?

Első sorban nem a technikai háttér vagyis a program az ami még számít ha nem, a humán erőforrások kezelése. Vagyis lesz-e a cégnél olyan személy aki online meg tudja válaszolni a userek által feltett kérdéseket. Ami még fontos, hogy ezt mennyire lehet gyorsan és szakszerűen megoldani, esetleg nem-e körülményes, és inkább az élőszavas vagyis egy telefonos kapcsolattartás lenne jobb helyette. Minden marketing funkcióra igaz amíg ki nem próbáltuk nem fogjuk megtudni számunkra mennyire válik be. Ami szerencse, hogy számos ügyfélchat esetében lehetőség van próba időszakot igénybe venni teljesen díj mentesen, ingyen és így ki tudjuk próbálni annak hatékonyságát, illetve az előbb említett emberi tényezőket.

 

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük