PageRank érték volt és nincs a Google megszüntette

Március hónap egyik nagy bejelentése a Google részéről, hogy a PageRank értékeket le nulláz valamennyi weboldal esetében. Ez azért is figyelemre méltó hír, mert azt tudtuk és sokan tudták, hogy 2013 októberétől publikusan nem frissíti a PageRank értékeket. Amiért fontos volt ez a mérőszám, az az, hogy a weboldalak erősségét mutatta a Google értékrendje szerint, ami alapján a linkek erőssége lett figyelve.
PageRank érték nullázásának lehetséges okai
Konkrét magyarázat nem látott napvilágot miért döntött úgy a Google, hogy minden honlap link értékét le fogja nullázni, ezzel a mérő számmal. Amit mi sejtünk a tett mögött, hogy még inkább szeretné vissza szorítani a linkekkel elkövetett csalásokat, manipulációkat, mivel sokan ezt vagyis a PageRank érték alapján végzik linképítési tevékenységüket. Amit még gondolni lehet az az, hogy valamilyen új értékelési rendszert szeretnének bevezetni, amiről egyenlőre semmit sem lehet tudni, így ez most csak egy fikciónak is tekinthetünk.
Mit okoz ez hazai viszonylatban?
Keresőoptimalizálók de marketingesek és a linképítésre szakosodott cégek egy bizonyos körében a Page Rank érték maga volt az az adat amire építették az értékesítési szisztémájukat. Hogy ez mennyire volt/van rendben nem értékelném, csak annyira, hogy mennyire lehet pontos egy olyan adat ami már jó 3 éve nem frissült. Ez alapján ki-ki döntse el ennek fontosságát. Entity Seo fórumon egy parázs vita alakult ki ebből, hogy a PageRank a Google mérő száma mennyire tudja vagyis tudta megmutatni a weboldalak erejét. A valós érték megszüntetése után pedig egyből indult is a találgatás, hogy mi legyen az a mérőszám ami a PR cikkes oldalak értékesítését le tudja egyszerűsíteni.
Eltűnt PageRank érték helyett inkább erre figyeljünk

SEO nem egyenlő a PageRank növeléssel
A PageRank befagyasztása előtt, is már nemzetközi viszonylatban több mérő számot használt a szakma. Ide haza a weboldal tulajdonosok a PageRank bővületében élnek még talán még egy pár hónapig amíg kénytelenek nem lesznek ezeket az új értékeket megismerni. Bár ahogy elnézem szép számmal vannak azok, akiket mind ez nem érdekel csak legyen előre jutás a Google találati listáján és a többi nem számít.
A Google Pingvin algoritmusa még valahogy most sem tanította, fegyelmezte meg a honlap tulajdonosokat, hogy a linkek nem olyanok mint a burgonya a piacon, amit kilóra vagy PageRank alapján lehet tömegesen beszerezni. Ennek sokkal nagyon és messzebb menő következményei lehetnek, arról már nem is beszélve milyen típusú oldalakon szeretnénk a cégünk nevét megjeleníteni.
Vajon ezek a mérőszámok közül dől el a befutó?
- Domain Authority – Moz mérőszáma
- MozRank – Moz mérőszáma
- MozTrust – Moz mérőszáma
- CitationFlow – Majestics mérőszáma
Véleményünk mi fontos egy link és egy linket adó oldal esetében
Még amikor a PageRank értékek nem tűntek el, akkor is fontos szempontok voltak azok amik mostantól talán mindenki számára is lényeges különbséget fog jelenteni a weboldalak között. Ez egy kicsit túl bonyolultul hangzik pedig talán még egyszerűbb, mint a Page Rank érték, mert az csak egy volt a sok közül ami jellemezhetett egy honlapot ahonnét linket kaptunk.

Google Pingvin már nem fog büntetni a PageRank manipuláció miatt?
Felhasználói élmény igen is számít
Amit nem lehet számszerűsíteni de fontos, az pedig, hogy milyen megjelenést vagyis felhasználói élménnyel rendelkezik egy weboldal ahonnét linket kaphatunk. Ez azért is fontos, mert a linkek olyan oldalról célszerű kapni aminek van látogatói forgalma és ma már a forgalom és a felhasználói élmény egyre jobban összefügg. Így azok az oldalak amikben csak egybefüggő szövegek látunk, nem éppen erősítik a felhasználói élményt.
Tartalom minősége, terjedelme meghatározó tényező
Ami szintén nem mérhető az a tartalmak minősége, hosszúsága, egyedisége. Ahol sok értékes, egyedi tartalom van az valószínűleg nem a linkek manipulálására lett létrehozva ha nem a Google-ből és egyéb forrásokból hoz magának forgalmat. Vagyis van benne munka rendesen. Így nem kívánja becsapni a Google-t sem, hogy mindenféle 1000-1500 karakteres szövegekkel van tele ami csak úgy lóg a netten a semmibe.
Közösségi jelenlét
Ma már egy valamire való weboldal legalább egy Facebook közösségi oldallal rendelkezik és ha nem is napi szinten de hetente postol ki tartalmat a saját közösségi oldalára. A hír és magazin oldalak bizony szinte naponta tesz közzé saját vagy egyéb weboldalak releváns tartalmait a rajongóik számára. Ez is egy olyan tényezővé vált amit érdemes megvizsgálni ha linket szeretnénk kapni egy bizonyos oldaltól.
Domainre mutató linkek tulajdonságai
Ami nem mérhető de vizsgálható az, hogy egy adott oldalra milyen linkek mutatnak. Itt első sorban a linkek forrása az ami jó és rossz jelzőkkel láthat el egy weboldalt. Illetve a horgony szövegek természetessége ami szintén fontos, mert egy agyon kulcsszavazott linkprofil esetében nem éppen álom link forrás egy olyan helyről linket kapni ami hamarosan Pingvin büntetést fog kapni.
Sokkal erősebb egy site ha az index.hu -ról vagy egy egyetemi vagy kormányzati portálról kap linket (vagy más megbízható, erős oldalakról), mint sem az amely linkgyűjteményes linkekkel van megerősítve.
Relevancia, legalább foglalkozzon azonos témával az oldal
Egy általános magazin vagy hír portál, akkor lehet jó linkelés szempontjából ha már korábban hasonló témával foglalkozott, mint amivel mi is szeretnénk megjelenni. Így már erősebb a relevancia és képesek lehet az ott megjelenő cikkel a témánkhoz kapcsolódó látogatók felé kommunikálni.
Ezért érdemes rá keresni a belső keresőjét használva az oldalnak, hogy hasonló témával foglalkozott-e már. Akkor vagyunk igazán szerencsések ha egy adott kategória a miénk pl: fürdőruhával kapcsolatban szeretnénk megjelenést kapni és divat kategóriával rendelkezik az adott site.
Kifelé mutató linkek
A weboldalról kifelé mutató linkekkel kapcsolatban egy pár hete jelent meg egy tanulmány miszerint pluszt adnak a Google rangsorolásában. Ez jó hír, de azért ne gondoljuk azt, hogy minden cikkből kötelező linket adni más oldalnak.
És a tanulmányban is kitértek, nem mindegy milyen weboldalra mutatnak linkek. Így ezt is ajánlatos jól megnéznünk, hogy az adott mennyire gazdálkodik jól a kifelé mutató linkjeivel és mennyire értékes, releváns oldalakat linkel.
A linkek másik jellemzője a linkszöveg vagyis a horgonyszöveg. Ezt már a Google első Pingvin algoritmusa is képes volt felismerni, hogy mi természetes és mi az ami a megtévesztésere a becsapása miatt lett linkelve. Egyértelmű ma már csak kulcsszavas linkszöveg inkább nem természetes fajtából való, mint abból ami csak úgy be lett linkelve típus. Ezért ha túl sok ilyet látni egy weboldalon, vagyis túl sok kulcsszóval való linkelést tapasztalunk 100szor gondoljuk meg szeretnénk-e ott megjelenni.
Felejtsük el a régi sémákat
Vagyis ne csak az legyen a célunk, hogy kapjunk linket és az előre tolja az adott oldalunkon lévő tartalmat. Ha nem ennél sokkal nagyobb és hosszabb távú cél miatt próbáljunk meg linket kapni, vagyis építsünk bizalmat, ismertséget, Brandet. Vagyis ismertebb, látogatottabb oldalakon való megjelenésre törekedjünk olyan tartalmakkal amiket szívesen olvasunk mi magunk is. Hogy a PageRank értékek eltűnése fog-e változást hozni a vállalkozók fejében ez a jövő kérdése, mint hogy az is, hogy mennyire érdemes a linkek kilóra való vásárlásával foglalkozni a minőségi források helyett.
Így ma már vagyis a Pingvin óta valóban csak egy rész feladata lett a keresőoptimalizálásnak a linképítés ami inkább már a link kiérdemlésen kellene alapulnia és a személyes vagy céges márka ismertségen.
Minőségi linképítés változni fog-e a PageRank érték megszűnésével?
Úgy gondolom nem, a PageRank érték megszűnésével nem a linképítés módszertana fog megváltozni ha nem csak egy mértékegység tűnt el amivel sokan próbálták le egyszerűsíteni egy weboldal link erejét. Ha Önnek fontos, hogy megbízható és valóban értékes erős linkek mutassanak a weboldalára, akkor fentiek szerint érdemes eljárnia ha mostanság szeretne linképítő kampányba bele kezdeni, illetve ne feledje szükségesek a linkek a jó helyezésekhez de ne kilószámra vegye, mert a piacon sem lehet jó árút tömegszám kapni a kofáktól.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások